Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Garmin Astro 220

Featured Replies

Publicerat
Jag får inte mottagarenheten att känna av halsbandet, dvs ingen pil i kompassen? Funkade med annan handenhet. Tror inte den är trasig utan att jag råkat ställa om den på nåt sett då det skedde från jakt till jakt? I övrigt funkar handenheten normalt.

Har någon en teori?

Har du inte stoppat själva sökningen av hunden? har för mig att jag lyckats med det nån gång och hade ett h-vete att få igång det igen!

• Svar 317
  • Visningar 83k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Har du inte stoppat själva sökningen av hunden? har för mig att jag lyckats med det nån gång och hade ett h-vete att få igång det igen!

Jo det kan nog stämma. Blir väl i värsta fall till och läsa instruktionsboken, men det är ju inte så manligt.

Jag tar med den åt dig i morgon :lol:

Publicerat
Jo det kan nog stämma. Blir väl i värsta fall till och läsa instruktionsboken, men det är ju inte så manligt.

Jag tar med den åt dig i morgon :lol:

Gör så, då kan jag ju släppa trebeningen :lol:

Ska memorera lita och se om jag kommer på hur fan jag gjorde, har för mig jag fingrade runt tills det hoppade igång typ......

Publicerat

Hejsan .

Gör så här för att starta eller stoppa spårning av hund .

---------------------------------------------------------------------

Tryck på knappen DOG + MENU + HUNDLISTA + ENT

välj HUND + ENT + VISAINFO + ENT

MENU

Välj starta/stoppa spårning .

BACK + BACK För att komma ut .

Observeras bör att jag har den svenska varianten därför vet jag inte vad det heter i engelska menyer .

//Lasse D.

Publicerat
Hejsan .

Gör så här för att starta eller stoppa spårning av hund .

---------------------------------------------------------------------

Tryck på knappen DOG + MENU + HUNDLISTA + ENT

välj HUND + ENT + VISAINFO + ENT

MENU

Välj starta/stoppa spårning .

BACK + BACK För att komma ut .

Observeras bör att jag har den svenska varianten därför vet jag inte vad det heter i engelska menyer .

//Lasse D.

Lysande, tack så mycket. Verkar funka nu :unsure:

Publicerat
Lysande, tack så mycket. Verkar funka nu :D

Det var så lite så

//Lasse

Publicerat

Är väl inte handboksläsare o tänkte att nån här hade koll..

Jag har på nått vis lyckats ställa om maxlängden på hundspåret så det försvinner i ena änden.

Kommer faen inte på hur jag ställer om så den sparar max sträcka.

Har några ggr nu tappat starten o en del mer o hela längden är ju kul o ha kvar en stund.

Iallfall eftersöksrelaterade grejer.

Tappade lite i början igår, ändå fick jag ihop 11.5 km. skulle va bra om allt va kvar.

Publicerat

Visste nte att det fanns någon parameter för maxsträcka hittar inte heller det i manualen.

Det är inte så att du har fyllt upp spår minnet ?

//Lasse D

Publicerat

Är det någon som vet om man kan byta batteri i handenheten utan att tappa kontakten med hunden?

Jag har lånat bort Astron till en älgjägare vars hund är ute med några älgar då denna frågeställning dök upp. Naturligtvis är det smartast att se till att man har tillräckligt med batterier innan man går ut, men ibland blir ju jaktdagarna lite längre än man tänkt sig.

Publicerat

Hmm. Första "problemen" har uppstått idag då.

Något konstigt rött kom fram en gång och där i stod det "ööööööö;;ööö" eller nåt sånt och det fick jag inte bort förrän jag stängde av gpsen o satte igång den igen.

Sen så var den inte heller så detaljerad idag. Bara ett rakt streck blev det från bilen fram till det döda djuret.. Iofs så gick djuret rakt när hon fick upp det. Men före det så gick både hon o jag i cirklar o krokar...

Suck..

Men det blev en fin bock iallafall.. Årets första djur för hunden.

Publicerat
Är det någon som vet om man kan byta batteri i handenheten utan att tappa kontakten med hunden?

Jag har lånat bort Astron till en älgjägare vars hund är ute med några älgar då denna frågeställning dök upp. Naturligtvis är det smartast att se till att man har tillräckligt med batterier innan man går ut, men ibland blir ju jaktdagarna lite längre än man tänkt sig.

Jag har bytt batterier i hand enheten utan att tappa hund, vilkoret är givetvis att hunden är inom radio håll.

//Lasse D

Publicerat
Visste nte att det fanns någon parameter för maxsträcka hittar inte heller det i manualen.

Det är inte så att du har fyllt upp spår minnet ?

//Lasse D

Nä de tror jag inte, nån stans hittar man ju tracks o där är det typ bara 1% sparat..?

Publicerat
Nä de tror jag inte, nån stans hittar man ju tracks o där är det typ bara 1% sparat..?

Tja då vete fan, ska titta lite i manualen (är en såndär manual läsare) .

//Lasse D

Publicerat

Tja då vete fan, ska titta lite i manualen (är en såndär manual läsare) .

//Lasse D

[/quote

Om du trycker på map + menu + kartinställningar - ent

Står autozoom som till där ?

Om inte ändra till det .

map + menu + kartinställningar - ent + markera andra ikonen tryck enter .

Sätt sparade spår & spårregister till auto .

Eventuellt så kan det vara antal spårpunkter vara för litet default är 3000 vet inte vad det motsvarar i km, prova med att öka dessa .

Detta hittar du på sidan 47 i manualen tror att det är samma sida både i engelska & svenska .

Publicerat

Testatde o ökade spårpunkter till 10 000 för nån vecka sen ,men bara det verkade inte hjälpa.

Ska testa de andra oxå.

O så får jag väl ta mig i kragen o leta upp manualen... :)

Fast min engelska ligger på nivå att jag kan klara o beställa en öl....

Eller de va kanske lite överdrivet., men facktermer är knepigt..

Tackar ödmjukast för tipsen.

Publicerat
Testatde o ökade spårpunkter till 10 000 för nån vecka sen ,men bara det verkade inte hjälpa.

Ska testa de andra oxå.

O så får jag väl ta mig i kragen o leta upp manualen... :)

Tycker att det borde vara där någonstans .

Publicerat

Någon här som vet om man kan få in ett och samma halsband på två olika handenheter? T.ex om kompisen har en Garmin handenhet och vill kunna följa mina hundar på samma gång som jag följer dem med min handenhet, funkar det?

Publicerat
Har hittat nya astron för 4800 o nya sändaren för 1800 i sverige nu iaf. Tycker jag låter som mkt rimliga priser.

http://www.trampet.se/

mvh Rasmus

Hur många watt är den nya på?

Mvh Lars

Publicerat
Någon här som vet om man kan få in ett och samma halsband på två olika handenheter? T.ex om kompisen har en Garmin handenhet och vill kunna följa mina hundar på samma gång som jag följer dem med min handenhet, funkar det?

Absolut. No problemo! :rolleyes:

Publicerat

Jag som tänkte vara motståndare mot denna tingest "råkade" köpa en igår :blush: Nu är den klar för användning och nästa vecka blir det jakt och test av denna får väl se vad man tycker efter det. Kan den som har en handenhet se min hund utan att programmera in den med bandet nära och ser man då vad ja döpt hunden till?

Publicerat
Jag som tänkte vara motståndare mot denna tingest "råkade" köpa en igår :blush: Nu är den klar för användning och nästa vecka blir det jakt och test av denna får väl se vad man tycker efter det. Kan den som har en handenhet se min hund utan att programmera in den med bandet nära och ser man då vad ja döpt hunden till?

ja om man vet vad du har för id nummer men man kommer ej se vad du döpt hunden till.

Publicerat

det går fint att byta batterier men du bör kalibrera om kompassen varje gång du plockar ut batterierna

Publicerat
  • Författare

Ska testa de andra oxå.

O så får jag väl ta mig i kragen o leta upp manualen... <_<

Jag har en svensk manual om du vill kopierar jag och skickar till dig.

Publicerat
Jag har en svensk manual om du vill kopierar jag och skickar till dig.

Blir ju massa jobb för dig.

Är ju en hel hög med sidor lixom <_<

Publicerat
  • Författare
Blir ju massa jobb för dig.

Är ju en hel hög med sidor lixom <_<

Vi har kopiator så jag behöver inte skriva av den :D

Ska hitta den bara B) manualen alltså :D