Publicerat April 19, 20179 yr 14 minutes ago Christian N sa: Kom ihåg att denna uppryckning enbart har att göra med tre saker, regeringens granskning JO:s granskning utredningsförslaget med anledning av EU direktivet som även innehåller ett förslag om att flytta enklare ärenden från myndigheten. Rent spel för massorna således Christian Det är därför man passar på att göra alla sina rokarder NU Mvh Joacim
Publicerat April 19, 20179 yr 44 minutes ago Christian N sa: Kom ihåg att denna uppryckning enbart har att göra med tre saker, regeringens granskning JO:s granskning utredningsförslaget med anledning av EU direktivet som även innehåller ett förslag om att flytta enklare ärenden från myndigheten. Rent spel för massorna således Christian Exakt vad jag också gick och funderade på. Frågan är hur länge de tänkt köra vidare på detta spår...
Publicerat April 24, 20179 yr På 30 mars 2017 at 16:30 Holz sa: Jag har inte fått licensen än så jag vågar inte ropa hej än. Hörde dock i höstas av handläggaren att det skulle ligga på ca. 10 veckor men då damp licensen ändå ner efter drygt två veckor. Men jag kan hojta till när denna kommer så vet vi... Idag damp min licens ner, ca. 6-7 veckor efter inlämnad ansökan. Dock var det en hel del turer med missade och felaktiga föreningsintyg som gjorde att det drog ut på tiden. Det lite trista var bara att jag inte fick information om något utan att först behöva höra av mig om en uppdatering. Men har ett par nya licensansökningar på g nu som jag hoppas och tror ska gå snabbare.
Publicerat Maj 22, 20179 yr Skickade in elektroniskt den 19/4, betalade den 26/4 och licensen blev utskriven den 19/5 och hamnade i min brevlåda i dag. Ännu en pipa till min S&L. Nu får vi se hur länge de korta tiderna håller i sig.
Publicerat Maj 27, 20179 yr var in på polisen stationen i går å sökte en licens . jag hade den i handen när jag gick ut därifrån . det tog totalt ca 10 min från det jag gick in tills jag gick ut från stationen . de ni ... ps det kallar jag lååång ansöknings tid .. '
Publicerat Maj 27, 20179 yr 28 minutes ago furiren sa: var in på polisen stationen i går å sökte en licens . jag hade den i handen när jag gick ut därifrån . det tog totalt ca 10 min från det jag gick in tills jag gick ut från stationen . de ni ... ps det kallar jag lååång ansöknings tid .. ' Är ju så det borde fungera. Kommer ihåg när jag var in till polisen med min första ansökan... -Är det ditt första vapen? Då kan det ta en stund, slå dig ner så kommer jag tillbaka om 10minuter.
Publicerat Maj 27, 20179 yr Det låter som fabler från förra seklets början men så fungerade det ända till 2000-talet..
Publicerat Juli 6, 20178 yr Hejsan.! Hur lång väntetid är de för licens region mitt/Dalarna? Står ej på hemsidan.
Publicerat Juli 7, 20178 yr 14 hours ago Geten sa: Hejsan.! Hur lång väntetid är de för licens region mitt/Dalarna? Står ej på hemsidan. Pratade med dem just, idag skickar de ut licenserna som inkom 27e juni.
Publicerat Juli 7, 20178 yr 5 hours ago MJS sa: Pratade med dem just, idag skickar de ut licenserna som inkom 27e juni. Jaha snabbt de ju:) Lämna in idag jag,hoppas dom inte tar semester då:)
Publicerat Juli 7, 20178 yr 1 hour ago Geten sa: Jaha snabbt de ju:) Lämna in idag jag,hoppas dom inte tar semester då:) Jo verkligen, räkna på 2v sa de till mig så går undan nu!
Publicerat Juli 10, 20178 yr Lämna in å betala på plisstn den 19/6 å idag låg licens på lådan. Tycker dom gör det bra i Gävleborg...
Publicerat Juli 10, 20178 yr Detta är en populär post. Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för)
Publicerat Juli 10, 20178 yr 5 hours ago HuggyBear sa: Lämna in å betala på plisstn den 19/6 å idag låg licens på lådan. Tycker dom gör det bra i Gävleborg... Verkligen!
Publicerat Juli 14, 20178 yr 27 juni skickade jag in en elektronisk ansökan om inköpstillstånd. En handläggare ringer mig angående vissa uppgifter som jag missat (första ansökan på 25år) hittar mina bössor hos LVT-vapen och skriver ett mail till handläggaren med alla uppgifter samt en skärmbild på kvittensen på vapenskåp ett och frågar om hon kan ändra ansökan till en licensansökan. Igår 13 juli kom licensen i brevlådan. Bra service :-)
Publicerat Juli 14, 20178 yr 2 minutes ago Krågejägarn sa: Vilken region? Gävleborg. Sorry glömde det..
Publicerat Juli 17, 20178 yr Lämna in å betala på plisstn den 6/7 å idag låg licenserna på lådan. Tycker dom gör det fortsatt mycket bra i Gävleborg...
Publicerat November 14, 20178 yr Skickade in den 16/10 fick licensen idag 14/11 fyra veckor och en dag i Halland
Publicerat November 15, 20178 yr På 2017-07-18 at 10:09 hs_merkel sa: Hur ligger Stockholm? Har hört 8-9 veckor. Dämparen tog 7 dagar bara? S Jag uppdaterade min ansökan med modell och serienummer. Fick då veta att väntetiden är 10 - 11 veckor. Inskickat den 6/10, så förhoppningsvis före Jul då.....
Publicerat November 15, 20178 yr 39 minutes ago mikebike sa: Jag uppdaterade min ansökan med modell och serienummer. Fick då veta att väntetiden är 10 - 11 veckor. Inskickat den 6/10, så förhoppningsvis före Jul då..... Hemsidan säger mellan 8-10 veckor just nu, men då kanske WB auktionen inte är medtagen. Vem vet hur många ärenden som kommer till handläggare Stockholms län av den här auktionen? 600 st kanske är rimligt att gissa på
Publicerat April 24, 20188 yr Fick licensen på 06:an idag-handläggningstid 8 veckor och två dagar i stockholm. /Mike