Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

Tre veckor tog det för mig att få licensen i Jönköpings län :-)

• Svar 2,2k
  • Visningar 272,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

Inlämnad v 1 utskriven v20(19/5) Växjö, region syd.

Publicerat
1 hour ago Luger6 sa:

Inlämnad v 1 utskriven v20(19/5) Växjö, region syd.

Sedärja... det ger ju lite hopp... skall man klassa den handläggningen till 19veckor?

Fick du reda på var den handlades... Förr hade jag Växjö handläggarna, men senaste kom från Malmö...

Har ett par på G... lämnade in dem för ca 6veckor sedan.

Publicerat

Var ser du det hoppfulla med fem månaders handläggningstid? Utan tvekan längst i landet. Enligt pm tar det en halvtimme att köra en licens. Vi skulle då klara oss med ett tjugotal handläggare i landet. Nu är dom ca 130 så även om hälften inte finns på plats borde det ändå finnas tid även för demonstrations och utskänkningstillstånd.

Vet ej var den är körd. 

Publicerat

Din ansökan tog 19veckor, på hemsidan står det att det kan ta 20-23veckor.

https://polisen.se/Lagar-och-regler/Vapen/Vapenlicens/Syd-handlaggningstid/

Så din kunde ha tagit en månad till... :rolleyes:

Men det var ju bra att det inte gjorde det...

Jag har beräknat 23veckor för mina... men trevligt om de handläggs lite tidigare... :thumbsup:

Publicerat

Inlämnad den 15 april, kom i brevlådan den 3 maj (Umeå).

Publicerat

Har väntat på en bultbössa sedan v 39 2015. Nu har dom ju skickat ner Thorsell till Bryssel så jag får nog vänta några veckor till om inte Thulinsskan tar ett eget initiativ medan Thorsell försöker förbjuda magasin.

Så det verkar kunna gå lite hur som helst i region syd.

Publicerat

lämnade in min 11feb konstapeln sa att de skulle ta 16veckor ca (Ronneby Blekinge län) uppdaterar när jag fått licensen 

Publicerat

Region väst (halland i mitt fall) har ryckt upp sig rejält.

Lämnade in på en S&L den 26/4 men ringde den 6/5 och avbröt den ansökan och då påbörjades istället ansökan på Tikkan och idag 31/5 låg den i lådan. Enligt damen (en av dom ) som sitter och handlägger ärenden så kunde man INTE tillgodose sig den veckan för S&L bössan utan dom började om från den 6/5 - vilket borde ge 24 dagar i handläggningstid dvs lite drygt 3 veckor :thumbsup: Bra jobbat mtp att det "hotades" om 5-8veckor på PS hemsida.

Mvh!

Publicerat

Hmm, pratade med en vapen handlare i fredags, han skickade allt till Kiruna nu för tiden och de jobbade med det som lämnades in vid årsskiftet sa han. Så 5 månader här nu.. :huh: Med andra ord, ingen mening och fundera på något nytt vapen.

Publicerat

12 dagar. Västmanland.

• 1 month later...
Publicerat

55 Dagar tog det för mig att få inköpstillståndet.

Region Norr.

/Baner

Publicerat

Befarar att det tar minst 4 månader till innan jag får ett bra brev från Malmö.

Polisen har en säker pallplats i  den nya sporten Geografisk diskriminering.

• 3 weeks later...
Publicerat

Hur ligger polisen till i region syd?

Jag lämnade in ansökan 3 maj skulle ta 20 veckor = slutet på september. 

Någon som fått licens nyligen?

Publicerat

Någon som hört något om region öst?
På hemsidan säger det 6-8V..
Törs man hoppas på att dom kan vara snabbare?

Publicerat

Lämnade in i syd 13/2 kom för 2 veckor sedan så det har inte hänt något med handläggningstiden

Thommy

Publicerat
4 hours ago lindgren sa:

Någon som hört något om region öst?
På hemsidan säger det 6-8V..
Törs man hoppas på att dom kan vara snabbare?

Jag tror tyvärr inte det. Är nog snarare 8v nu än 6v med tanke på semestertider 

Publicerat

Inlämnad och betald den 16/3, region syd. Utskriven den 20/7 så 18 veckor för mig.

Publicerat

Någon som vet hur fort de går i Örebro län? Inlämnad 10/7

S.

• 2 weeks later...
Publicerat

Lämnade in ansökan för grabben den 29 juni.  Licenserna dök upp idag.  Så 5 veckor + 2 dagar i Göteborg.  Med tanke på att han är bara 17år, och det handlar om dispans pga. utbildning, samt att det är semestertider, så tycker jag det vara helt OK med 37 dagar totalt.  Bara en vecka från målet på 30 dagar :-)

Publicerat

Lämnade in i slutet av Mars och fick licensen förra veckan. Drygt 4 månader (Malmö)

Publicerat

Jag pratade med dem. De trodde 22 -24 veckor nu....

Publicerat

Jag mailade min handläggare idag. Han svarade att han gjort klart min ansökan idag och skickar med posten i eftermiddag.

Då borde licensen på min dämpare dimpa ned i brevlådan i morgon. Exakt 8 veckor efter ansökan registrerades. (Stockholm)

//John

Publicerat

Fick veta idag att dom nu håller på med dom ansökningar som kom in i början av juni, min reggades 16/6 så jag är nära nu.

Dom har haft mycket sjukdomar så tiderna kommer att öka sa han, just nu ca 8 veckor från reggmingen