Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

Jag hörde att skövde har blivit JO anmälda eftersom endel licenser har taget 9 månader!

Dom får tydligen inte ta hand om några mer licenser,så dom går tydligen till Lidköping.

Ska bli intressant att se hur lång tid det tar nu,lämnade in en licens idag.

Å fy fan. Jag lämnade in licens i Skövde för två veckor sedan. Kjelle sa nåt om att de inte hanterade dessa själva numera, visste dock inte att det var pga JO. Pliten sa att "förhoppningsvis har jag licensen till älgjakten". 250 spänn för en papperslapp, tacka fan för jag ska det du ditt blåbär!

• Svar 2,2k
  • Visningar 268k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

Jag lämnade in i slutet på maj, o tänkte att man skulle va ute i god tid :-)

Men neeej då. Den som väntar på någott väntar aldrig för länge :-) , eller? :-)

Publicerat

Min licensansökan lämnade jag in i Skövde den 16/5 och den skickades till Tillståndsgruppen i Gbg den 23/5. Igår var den färdig, så det tog "bara" 8 veckor. Min första dock så jag hoppas att nästa går snabbare.

Publicerat

Min licensansökan lämnade jag in i Skövde den 16/5 och den skickades till Tillståndsgruppen i Gbg den 23/5. Igår var den färdig, så det tog "bara" 8 veckor. Min första dock så jag hoppas att nästa går snabbare.

Det här är min tredje så jag kan nog ge dig svar på den frågan så småningom :)

Publicerat

Idag fick jag min licens. B)

Publicerat

Idag fick jag min licens. B)

Den som du lämnade in igår/förrgår??! Mahatma Ghandi hade rätt, det finns ingen rättvisa.

Publicerat

Den som du lämnade in igår/förrgår??! Mahatma Ghandi hade rätt, det finns ingen rättvisa.

Det är skillnad på folk och folk här i landet Jacob. :thumbsup::yes::tongue:

Publicerat

Det är skillnad på folk och folk här i landet Jacob. :thumbsup::yes::tongue:

Ja, det är onekligen mer jämnställt mellan kön än mellan orter. :happy:

Publicerat

Ja, det är onekligen mer jämnställt mellan kön än mellan orter. :happy:

Ja, så är det onekligen! :smile::thumbsup:

Publicerat

Den som du lämnade in igår/förrgår??!

Japp! :thumbsup:

Det där om mahattma hakuna matada vet jag dock inte riktigt vad jag ska tycka om. En sak är dock jävligt säker, det är roligt att skjuta .22 :whistling:;):D

Publicerat

Och efter 9v kom licensen på kanonen. Tredje vapnet nu

En Carl Gustaf 2000 mkII .30-06 <3 ^^ nästan ny :-)

Publicerat

Alla mina licenser har tagit exakt 3 veckor... Dalarna kan det här med standard!

• 2 weeks later...
Publicerat

Pratade med en handläggare i Malmö idag som sa att jag skulle räkna med 8 veckor! 3 avklarade 5 kvar! Surt, trodde det skulle gå fortare...

Publicerat

jag lämna in en licens idag och det skulle ta max 10dar :)

Publicerat

Någon som har koll hur det ligger till i Östersundstrakten? Ska söka både licens och införsel-tillstånd nästa vecka :) Semester-tiderna bör vara över snart ? Bör jag räkna kallt med att jag missar septemberjakten?

Publicerat

Någon som har koll hur det ligger till i Östersundstrakten? Ska söka både licens och införsel-tillstånd nästa vecka :) Semester-tiderna bör vara över snart ? Bör jag räkna kallt med att jag missar septemberjakten?

Fråga nordjämten el. läs några inlägg tidigare från nordjämten. :thumbsup:

Publicerat

Dom säger att dom ska prova att få klar licenserna innan älgjakten, en jag känner fick sin på några veckor.

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Publicerat

Jag har fått mina på exakt 3 veckor efter inlämning :)

Publicerat

sundsvalls handläggare är super, lämnde in papperna i ö-vik i måndags nu har jag importtillstånd och licens hemma.

Publicerat

sundsvalls handläggare är super, lämnde in papperna i ö-vik i måndags nu har jag importtillstånd och licens hemma.

Lät ju ganska skönt! Vad har du beställt? :)

Publicerat

Fråga nordjämten el. läs några inlägg tidigare från nordjämten. :thumbsup:

Hmppt! Östersundstrakten?! :o

Publicerat

Lät ju ganska skönt! Vad har du beställt? :)

ett custombygg på batlåda i 6,5x47 lapua.

Publicerat

Hmppt! Östersundstrakten?! :o

Jaja, Östersund el. Strömsund har väl ingen större sexuell betydelse. :thumbsup::yes:

Publicerat

Jaja, Östersund el. Strömsund har väl ingen större sexuell betydelse. :thumbsup::yes:

Åjo. Väntetiden lär förmodligen skilja sig, då vi inom vår kommun har alldeles egna licenstanter... B)

Publicerat

Åjo. Väntetiden lär förmodligen skilja sig, då vi inom vår kommun har alldeles egna licenstanter... B)

Aha, då förstår jag! Då kan det skilja en del. :smile: