Publicerat Juli 19, 201213 yr Jag hörde att skövde har blivit JO anmälda eftersom endel licenser har taget 9 månader! Dom får tydligen inte ta hand om några mer licenser,så dom går tydligen till Lidköping. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar nu,lämnade in en licens idag. Å fy fan. Jag lämnade in licens i Skövde för två veckor sedan. Kjelle sa nåt om att de inte hanterade dessa själva numera, visste dock inte att det var pga JO. Pliten sa att "förhoppningsvis har jag licensen till älgjakten". 250 spänn för en papperslapp, tacka fan för jag ska det du ditt blåbär!
Publicerat Juli 19, 201213 yr Jag lämnade in i slutet på maj, o tänkte att man skulle va ute i god tid :-) Men neeej då. Den som väntar på någott väntar aldrig för länge :-) , eller? :-)
Publicerat Juli 19, 201213 yr Min licensansökan lämnade jag in i Skövde den 16/5 och den skickades till Tillståndsgruppen i Gbg den 23/5. Igår var den färdig, så det tog "bara" 8 veckor. Min första dock så jag hoppas att nästa går snabbare.
Publicerat Juli 19, 201213 yr Min licensansökan lämnade jag in i Skövde den 16/5 och den skickades till Tillståndsgruppen i Gbg den 23/5. Igår var den färdig, så det tog "bara" 8 veckor. Min första dock så jag hoppas att nästa går snabbare. Det här är min tredje så jag kan nog ge dig svar på den frågan så småningom
Publicerat Juli 20, 201213 yr Idag fick jag min licens. Den som du lämnade in igår/förrgår??! Mahatma Ghandi hade rätt, det finns ingen rättvisa.
Publicerat Juli 20, 201213 yr Den som du lämnade in igår/förrgår??! Mahatma Ghandi hade rätt, det finns ingen rättvisa. Det är skillnad på folk och folk här i landet Jacob.
Publicerat Juli 20, 201213 yr Det är skillnad på folk och folk här i landet Jacob. Ja, det är onekligen mer jämnställt mellan kön än mellan orter.
Publicerat Juli 20, 201213 yr Ja, det är onekligen mer jämnställt mellan kön än mellan orter. Ja, så är det onekligen!
Publicerat Juli 20, 201213 yr Den som du lämnade in igår/förrgår??! Japp! Det där om mahattma hakuna matada vet jag dock inte riktigt vad jag ska tycka om. En sak är dock jävligt säker, det är roligt att skjuta .22
Publicerat Juli 24, 201213 yr Och efter 9v kom licensen på kanonen. Tredje vapnet nu En Carl Gustaf 2000 mkII .30-06 <3 ^^ nästan ny :-)
Publicerat Juli 24, 201213 yr Alla mina licenser har tagit exakt 3 veckor... Dalarna kan det här med standard!
Publicerat Augusti 2, 201213 yr Pratade med en handläggare i Malmö idag som sa att jag skulle räkna med 8 veckor! 3 avklarade 5 kvar! Surt, trodde det skulle gå fortare...
Publicerat Augusti 3, 201213 yr Någon som har koll hur det ligger till i Östersundstrakten? Ska söka både licens och införsel-tillstånd nästa vecka Semester-tiderna bör vara över snart ? Bör jag räkna kallt med att jag missar septemberjakten?
Publicerat Augusti 3, 201213 yr Någon som har koll hur det ligger till i Östersundstrakten? Ska söka både licens och införsel-tillstånd nästa vecka Semester-tiderna bör vara över snart ? Bör jag räkna kallt med att jag missar septemberjakten? Fråga nordjämten el. läs några inlägg tidigare från nordjämten.
Publicerat Augusti 3, 201213 yr Någon som har koll hur det ligger till i Östersundstrakten? Ska söka både licens och införsel-tillstånd nästa vecka Semester-tiderna bör vara över snart ? Bör jag räkna kallt med att jag missar septemberjakten? Dom säger att dom ska prova att få klar licenserna innan älgjakten, en jag känner fick sin på några veckor. Skickat från min ST17i via Tapatalk 2
Publicerat Augusti 3, 201213 yr sundsvalls handläggare är super, lämnde in papperna i ö-vik i måndags nu har jag importtillstånd och licens hemma.
Publicerat Augusti 4, 201213 yr sundsvalls handläggare är super, lämnde in papperna i ö-vik i måndags nu har jag importtillstånd och licens hemma. Lät ju ganska skönt! Vad har du beställt?
Publicerat Augusti 5, 201213 yr Fråga nordjämten el. läs några inlägg tidigare från nordjämten. Hmppt! Östersundstrakten?!
Publicerat Augusti 5, 201213 yr Lät ju ganska skönt! Vad har du beställt? ett custombygg på batlåda i 6,5x47 lapua.
Publicerat Augusti 5, 201213 yr Hmppt! Östersundstrakten?! Jaja, Östersund el. Strömsund har väl ingen större sexuell betydelse.
Publicerat Augusti 5, 201213 yr Jaja, Östersund el. Strömsund har väl ingen större sexuell betydelse. Åjo. Väntetiden lär förmodligen skilja sig, då vi inom vår kommun har alldeles egna licenstanter...
Publicerat Augusti 6, 201213 yr Åjo. Väntetiden lär förmodligen skilja sig, då vi inom vår kommun har alldeles egna licenstanter... Aha, då förstår jag! Då kan det skilja en del.