Publicerat Mars 16, 201214 yr Ni bor alla på fel ställe ingen av mina 6 licenser har tagit mer än en vecka att få hem i brevlådan
Publicerat Mars 17, 201214 yr Ni bor alla på fel ställe ingen av mina 6 licenser har tagit mer än en vecka att få hem i brevlådan ...och ingen av mina licenser har tagit mer än 24 tim medan licenstanten fanns i Kalix, men nu när hon är i Luleå så tar det 48-72 tim.
Publicerat Mars 17, 201214 yr Nu är det bara att du börjar slipa bort rosten så att det blir så blankt så att du kan spegla dig i det. Men det är ju precis det som jag inte kommer att göra Inte blir det bättre när jag får bössan. Ett rostigt svärd går att fäktas med men en skitig bösspipa är ingen höjdare. Eller hur? Det är nästan så att jag hoppas att licensen dröjer länge
Publicerat Mars 17, 201214 yr Men det är ju precis det som jag inte kommer att göra Inte blir det bättre när jag får bössan. Ett rostigt svärd går att fäktas med men en skitig bösspipa är ingen höjdare. Eller hur? Det är nästan så att jag hoppas att licensen dröjer länge Jag har förstått det nu! Du gillar inte materialvård mao! Nej. det är ingen höjdare med en skitig bösspipa el. mekanism. Slöfock!
Publicerat Mars 17, 201214 yr Slöfock! Tack för det Jag tyckte att vapenvård var roligt i början av min fäktkarriär, sedan köpte jag ett par stålhandskar som krävde över 30 timmars putsande för att få rena. Efter det var vapenvård inte lika kul längre
Publicerat Mars 17, 201214 yr Tack för det Jag tyckte att vapenvård var roligt i början av min fäktkarriär, sedan köpte jag ett par stålhandskar som krävde över 30 timmars putsande för att få rena. Efter det var vapenvård inte lika kul längre Varsågod vännen! :P Då hade du att göra förstår jag mycket väl! Varje sport har ju sin charm! 30 tim materialvård är rätt häftigt.
Publicerat Mars 17, 201214 yr Lämnade in en licens ansökan igår. Licenshandläggaren satt i kalix igår så jag ringde och pratade med hon och hon sa då att handläggningstiden låg på 3 veckor just nu Men sist hon sa så tog de 2 dagar innan jag fick licensen Men vi får se, den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge?
Publicerat Mars 17, 201214 yr Lämnade in en licens ansökan igår. Licenshandläggaren satt i kalix igår så jag ringde och pratade med hon och hon sa då att handläggningstiden låg på 3 veckor just nu Men sist hon sa så tog de 2 dagar innan jag fick licensen Men vi får se, den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge? Det var väl bara för att reta dig som hon sa så. :lol: Var det Ulla som satt där då?
Publicerat Mars 17, 201214 yr Det var väl bara för att reta dig som hon sa så. :lol: Var det Ulla som satt där då? Ja både förra gången och denna gång Förra gången var ju just innan hon skulle gå på semester och då brukar hon vilja få bort så mycke som möjligt innan hon tar ledig, så därför gick de fort
Publicerat Mars 17, 201214 yr Ja både förra gången och denna gång Förra gången var ju just innan hon skulle gå på semester och då brukar hon vilja få bort så mycke som möjligt innan hon tar ledig, så därför gick de fort Hon är en bra licenstant Ulla! Tror du att det är många söder ut som är avundsjuka på oss för att vi har en sådan snabb handläggare här uppe??? :lol:
Publicerat Mars 17, 201214 yr Hon är en bra licenstant Ulla! Tror du att det är många söder ut som är avundsjuka på oss för att vi har en sådan snabb handläggare här uppe??? :lol: Ja kanske lite
Publicerat Mars 18, 201214 yr När jag åkte till Vilhelmina igår för en årstämma med Jägareförbundet väterbottens länstämma , så blev det tal om hur det gick till förr at få licens. Han är väl 70+ han sa att skulle fylla år på första älgjatsmorgonen. Han gick in på station pratade med en polis han kände, dom gick in till den som sköte om det där med licenserna, och sa grabben ska ha licens han fyller år på då älgjakten börjar. Han fick licensen på några minuter. Det var då det.
Publicerat Mars 18, 201214 yr När jag åkte till Vilhelmina igår för en årstämma med Jägareförbundet väterbottens länstämma , så blev det tal om hur det gick till förr at få licens. Han är väl 70+ han sa att skulle fylla år på första älgjatsmorgonen. Han gick in på station pratade med en polis han kände, dom gick in till den som sköte om det där med licenserna, och sa grabben ska ha licens han fyller år på då älgjakten börjar. Han fick licensen på några minuter. Det var då det. Hehe! Det var då det!
Publicerat Mars 24, 201214 yr Igår ringde licenshandläggaren till mig med en fråga angående min licens som hon höll på med just då. Snabbt jobbat av dem, jag lämnade in licensansökan i tisdags förra veckan
Publicerat Mars 24, 201214 yr Fy fan fick vänta 5-6 v på min nya hegelbössa i höstas, lämnade in kring mitten av sept första jakten blev just helgen innan hönorna blev fredade , ringde och undrade och fick till svar att dom hade så många återkallelser av licenser dom skulle avverka först innan dom beviljade nya, detta var i Luleå
Publicerat Mars 25, 201214 yr En arbetskompis fick i veckan sin licens för en Husqvarna sida/sida efter 8½ månad...Bor i Västra Götaland.
Publicerat Mars 26, 201214 yr En arbetskompis fick i veckan sin licens för en Husqvarna sida/sida efter 8½ månad...Bor i Västra Götaland. 8 1/2 mån!!! :o Det var det jävl**aste jag har hört! Det är ju under all kritik! :(
Publicerat Mars 26, 201214 yr Tippar på att han bor i södra älvsborg, där blir väl alla ärenden gjorda av EN kvinna i borås tror jag. Så hon har väl svenljunga, mark, borås, ulricehamn, alingsås, vårgårda, herrljunga, härryda typ
Publicerat Mars 26, 201214 yr Ja det var ju inte att leka med. rättvisans kvarnar verkar mala lite extra långsamt på vissa håll. Enköping har kanontider iaf. Tog knappt 3 veckor att få min licens. Då ska det tilläggas att det var mitt första vapen samt att det var semestertider oxå:-)
Publicerat Mars 27, 201214 yr Han bor i Trollhättan. Till motsats från andra, så har han inte legat på och undrat hur det gått, utan mer avvaktat för att se hur lång tid det skulle ta.
Publicerat Maj 8, 201214 yr Då måste jag få skicka en ros till mina töser i Malmö igen! De vände runt min senaste licensansökan på en dämpare på under en vecka och jag ringde inte ens och frågade hur lång tid det skulle ta! Nämner inga namn eftersom flera av dem är riktigt bra men jag har såklart en favorit och det är hon som får hantera alla mina ärenden. TACK! Nu skall man även betänka att de i Malmö hanterar i princip hela Skåne i dag och inte bara de som är född en viss dag i månaden. Mycket bra jobb som flera av landets stationer kanske borde ta efter Det är viktigt att vi även talar om när det funkar riktigt bra tycker jag!
Publicerat Maj 8, 201214 yr Finns de inga riktlinjer på hur lång tid såna här ärenden borde ta? Tycker de är rena översittar fasoner som vissa områden håller på med!