Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

En vecka tog det för att få licens på en studsare i Västerås. Beräknad handläggningstid var 4-6 veckor.

• Svar 2,2k
  • Visningar 272,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

Utan Ilona så skulle licensavdelningen i Stockholm falla i bitar, hon är trevlig och effektiv!! :wub:

Nu har jag inte sökt på så många vapen, men hon verkar ha koll på läget så att säga:)

Publicerat

2 veckor i värnamo.

Publicerat

I början av september när jag lämnade in för ny hagelbock i Stockholm sa de 6 - 9 veckor.

Igår när jag lämnade in för ny studsare var det max 4 veckor... Haleluja!

Publicerat

Inlämnad den 3 Oktober och damp ner i brevlådan idag 21 oktober snacka om glatt överraskad :)

Publicerat

Lämnade in den 10:e oktober i sthlm. Jag har ju inga större förhoppningar om att få någonting snabbt hanterat efter min JO-anmälan tidigare i år men hoppas att det kan ha hjälpt någon annan :)

Publicerat

Jag fick visserligen svar i brevlådan efter bara en vecka men de ville ha motivering varför jag behövde ett 6:e vapen???

Hade jag haft 6 klass 1 bössor kanske jag hade förstått men med två st hagelvapen och en .22LR i skåpet så känns motiveringen lite brun om jag skall vara ärlig... <_<

Nåja, den motiveringen kommer inte att bli svår om jag säger så ;)

Publicerat

Min senaste motivering löd "jag vill ha en bössa till" och det var ett skäl lika gott som vilket annat enligt handläggaren.

Publicerat

Jag lämnade in både för studsare & hagel den 5e i Sthlm.

Fick båda lapparna den 21e. Så efter ett litet glatt Wuhu!

och krumsprång á la Skalle-Per var det bara att knalla iväg

till butiken och hämta pangarna. Pratade med chefen för

vapengruppen i Sthlm som sa att de får ordentligt med förstärkning

efter otroligt många klagomål. Slutsats; Man jävlas inte med 08:or. ;)

Publicerat

Jihoo! nu är man R8a ägare :D 24 dagar tog det, inte illa för att vara i stockholm.

Publicerat

Lämna in licens idag på nya studsaren. Tur att jag sa till att min ansökan skall skickas till Uddevalla och inte Göteborg, för annars kunde det gåt galet.

Förra gången tog det 3 veckor ifrån Uddevalla stationen, hoppas på max samma tid nu. Hade varit trevligt med ny inskjuten pang innan Jul.

Publicerat

PRovskjutning och licensansökan måndag, hämta bössan torsdag. Ganska lagom, precis så man vill ha det, det var nog rekordsnabbt för min del i alla fall, ett par veckor hade jag ju räknat med men jag klagar inte :lol:

Publicerat

Ja i Skåne är det då ingen väntetid!

Skickade in licensansökan på vapen nummer 6, får önskemål om motivering en vecka senare, skickar motivering via mail och presto! Licensen klar! :wub:

Dessutom var Eva som jag pratade med riktigt trevlig och gjorde ett mycket bra jobb!

När det var som värst nu i Oktober hade de 6 veckors väntetid, men med tanke på hur långa väntetider det har varit på andra ställen i landet så skötte de sitt arbete mycket bra!

Kul när det funkar liksom! ;)

Publicerat

Tycker det är toppen att läsa detta! Roligt framförallt att arbetsvillkoren för licenshandläggarna förbättras för jag tror inte att det är jätteroligt att behöva ta samtal från frustrerade jägare dagarna i ända. Vapenhandlarna jublar säkerligen de också.

Wizard: Att Eva är väldigt bra att tala med råder det ingen tvekan om. Oerhört serviceinriktad måste jag säga!

Win-win för alla inblandade parter. Funderar dock lite över varför folk förundras då de får motivera sina licensansökningar. Jag tycker det är bra, en signal att saker och ting fungerar som det ska och skulle man få avslag finns det säkert rutiner för hur man överklagar ett sådant avslag om det är aktuellt.

• 3 months later...
Publicerat

Fick licensen på en ny pipa rill R8an i dag, 14 dgr känns ju helt ok.

Brukar det gå snabbare med pipor än kompletta vapen?

• 4 weeks later...
Publicerat

2 veckor fick jag vänta i Hälsingland (bollnäs)

Publicerat

Någon Östgöte som har tidsrapporter?

Publicerat

Brukar ta ca 2 ½ - 3 veckor i Dalarna i alla fall :-)

Publicerat

Flytta ihop med dottern till handläggaren så är licensen klar efter avslutad arbetsdag, inte fasen behöver man motivera massa tjafs heller :P

Publicerat

Någon Östgöte som har tidsrapporter?

För mej tog det 15 dagar.

Publicerat

Flytta ihop med dottern till handläggaren så är licensen klar efter avslutad arbetsdag, inte fasen behöver man motivera massa tjafs heller :P

Haha, har dottern någon syster? ;)
Publicerat

Haha, har dottern någon syster? ;)

Nej men en bror, va nu inte kräsen. Gör ett försök vettja! :lol:

Publicerat

Lämnade in den 10:e oktober i sthlm. Jag har ju inga större förhoppningar om att få någonting snabbt hanterat efter min JO-anmälan tidigare i år men hoppas att det kan ha hjälpt någon annan smile.gif

Vad blev resultatet av JO anmälan

Mvh Anders Hj

Publicerat

Nej men en bror, va nu inte kräsen. Gör ett försök vettja! :lol:

Haha. Jag tror jag står över :D
Publicerat

Nu kan jag också börja skriva i den här tråden då jag lämnade in min första licensansökan idag :)