Publicerat Oktober 13, 201114 yr En vecka tog det för att få licens på en studsare i Västerås. Beräknad handläggningstid var 4-6 veckor.
Publicerat Oktober 14, 201114 yr Utan Ilona så skulle licensavdelningen i Stockholm falla i bitar, hon är trevlig och effektiv!! Nu har jag inte sökt på så många vapen, men hon verkar ha koll på läget så att säga:)
Publicerat Oktober 15, 201114 yr I början av september när jag lämnade in för ny hagelbock i Stockholm sa de 6 - 9 veckor. Igår när jag lämnade in för ny studsare var det max 4 veckor... Haleluja!
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Inlämnad den 3 Oktober och damp ner i brevlådan idag 21 oktober snacka om glatt överraskad
Publicerat Oktober 29, 201114 yr Lämnade in den 10:e oktober i sthlm. Jag har ju inga större förhoppningar om att få någonting snabbt hanterat efter min JO-anmälan tidigare i år men hoppas att det kan ha hjälpt någon annan
Publicerat Oktober 29, 201114 yr Jag fick visserligen svar i brevlådan efter bara en vecka men de ville ha motivering varför jag behövde ett 6:e vapen??? Hade jag haft 6 klass 1 bössor kanske jag hade förstått men med två st hagelvapen och en .22LR i skåpet så känns motiveringen lite brun om jag skall vara ärlig... Nåja, den motiveringen kommer inte att bli svår om jag säger så
Publicerat Oktober 29, 201114 yr Min senaste motivering löd "jag vill ha en bössa till" och det var ett skäl lika gott som vilket annat enligt handläggaren.
Publicerat Oktober 29, 201114 yr Jag lämnade in både för studsare & hagel den 5e i Sthlm. Fick båda lapparna den 21e. Så efter ett litet glatt Wuhu! och krumsprång á la Skalle-Per var det bara att knalla iväg till butiken och hämta pangarna. Pratade med chefen för vapengruppen i Sthlm som sa att de får ordentligt med förstärkning efter otroligt många klagomål. Slutsats; Man jävlas inte med 08:or.
Publicerat November 3, 201114 yr Jihoo! nu är man R8a ägare 24 dagar tog det, inte illa för att vara i stockholm.
Publicerat November 3, 201114 yr Lämna in licens idag på nya studsaren. Tur att jag sa till att min ansökan skall skickas till Uddevalla och inte Göteborg, för annars kunde det gåt galet. Förra gången tog det 3 veckor ifrån Uddevalla stationen, hoppas på max samma tid nu. Hade varit trevligt med ny inskjuten pang innan Jul.
Publicerat November 3, 201114 yr PRovskjutning och licensansökan måndag, hämta bössan torsdag. Ganska lagom, precis så man vill ha det, det var nog rekordsnabbt för min del i alla fall, ett par veckor hade jag ju räknat med men jag klagar inte
Publicerat November 4, 201114 yr Ja i Skåne är det då ingen väntetid! Skickade in licensansökan på vapen nummer 6, får önskemål om motivering en vecka senare, skickar motivering via mail och presto! Licensen klar! Dessutom var Eva som jag pratade med riktigt trevlig och gjorde ett mycket bra jobb! När det var som värst nu i Oktober hade de 6 veckors väntetid, men med tanke på hur långa väntetider det har varit på andra ställen i landet så skötte de sitt arbete mycket bra! Kul när det funkar liksom!
Publicerat November 4, 201114 yr Tycker det är toppen att läsa detta! Roligt framförallt att arbetsvillkoren för licenshandläggarna förbättras för jag tror inte att det är jätteroligt att behöva ta samtal från frustrerade jägare dagarna i ända. Vapenhandlarna jublar säkerligen de också. Wizard: Att Eva är väldigt bra att tala med råder det ingen tvekan om. Oerhört serviceinriktad måste jag säga! Win-win för alla inblandade parter. Funderar dock lite över varför folk förundras då de får motivera sina licensansökningar. Jag tycker det är bra, en signal att saker och ting fungerar som det ska och skulle man få avslag finns det säkert rutiner för hur man överklagar ett sådant avslag om det är aktuellt.
Publicerat Februari 14, 201214 yr Fick licensen på en ny pipa rill R8an i dag, 14 dgr känns ju helt ok. Brukar det gå snabbare med pipor än kompletta vapen?
Publicerat Mars 11, 201214 yr Flytta ihop med dottern till handläggaren så är licensen klar efter avslutad arbetsdag, inte fasen behöver man motivera massa tjafs heller
Publicerat Mars 11, 201214 yr Flytta ihop med dottern till handläggaren så är licensen klar efter avslutad arbetsdag, inte fasen behöver man motivera massa tjafs heller Haha, har dottern någon syster?
Publicerat Mars 11, 201214 yr Haha, har dottern någon syster? Nej men en bror, va nu inte kräsen. Gör ett försök vettja!
Publicerat Mars 12, 201214 yr Lämnade in den 10:e oktober i sthlm. Jag har ju inga större förhoppningar om att få någonting snabbt hanterat efter min JO-anmälan tidigare i år men hoppas att det kan ha hjälpt någon annan Vad blev resultatet av JO anmälan Mvh Anders Hj
Publicerat Mars 12, 201214 yr Nej men en bror, va nu inte kräsen. Gör ett försök vettja! Haha. Jag tror jag står över
Publicerat Mars 13, 201214 yr Nu kan jag också börja skriva i den här tråden då jag lämnade in min första licensansökan idag