Publicerat April 3, 201313 yr Lämnade precis in licensansökan i växjö, 5-6 veckor beräknat! Brukar ju gå så smidigt här så detta blir tungt. Är vapenamnestin som stället till det tydligen...
Publicerat April 3, 201313 yr Vapen amnestin?skitsnack!dom är så jävla odugliga på hela den jävla myndigheten som kallas Polisen,dom bara dricker kaffe å äter vienerbröd så inte fan hinner dom med licensansökningar,men stå på motorvägsbroar å knäppa fortkörare,det hinner dom med!
Publicerat April 3, 201313 yr lämnade in i går så startar klockan igen behöver ha den i slutet på april
Publicerat April 3, 201313 yr Å jag väntar fortfarande. Fick komplettera för en knapp månad sedan (trots utförlig redovisning som bilaga när jag lämnade ansökan, men den har de väl supit bort), men något beslut har de ännu inte tagit... Licensansökan lämnades in 14 december..... Behöver jag säga västra götaland?
Publicerat April 12, 201313 yr Va in i måndags för åh söka licens på 30-06an (4 vapnet) Fick licensen igår på posten(tors) Övik
Publicerat April 15, 201313 yr Blev uppringd av licensenheten idag, lämnade in ansökan den 20/2 i Skåne, ska, nu borde det vara på g!
Publicerat April 15, 201313 yr Har ju glömt att säga att jag till slut fick min licens! Fick den för knappt en månad sedan, så nu är jag lycklig ägare av en Marlin 1895 Ska flytta innan jag söker en ny licens... /Patrik
Publicerat April 15, 201313 yr Enkel Stalon dämpare, inne på sin 4:e vecka nu, brukar ta 10 dgr :-( iPad Tapatalk HD
Publicerat April 16, 201313 yr Lämnade in en ansökan på en kombi igår i västra götaland. Förra våren tog det 3 månader. Polaren hade i våras fått sin på 6 veckor men enligt jägareförbundets artikel från 12 april ska man nu vara nera på 1-2 veckor. Låter ju otroligt men vi får se hur mycket det är värt.
Publicerat April 16, 201313 yr Lämnade in en ansökan på en kombi igår i västra götaland. Förra våren tog det 3 månader. Polaren hade i våras fått sin på 6 veckor men enligt jägareförbundets artikel från 12 april ska man nu vara nera på 1-2 veckor. Låter ju otroligt men vi får se hur mycket det är värt. Mina två senaste jaktlicenser fick jag på en vecka vardera (för nån månad sedan). I Göteborg! Så det finns hopp Samtidigt har en kompis väntat i typ 14-16 veckor på sina två jaktlicenser. Så de blandar högt och lågt i VG onekligen.
Publicerat April 17, 201313 yr Hur skickas licensen hem? Är det som ett rek brev man ska hämta ut eller skickas den direkt till brevlådan ifrån polisen? Senaste inköpet är liksom.. hrmmm. inte riktigt förankrat hemma och eftersom det är frugan som tar in posten nu när hon är föräldraledig så behöver jag ett bra svepskäl ifall hon undrar vad det är för brev.
Publicerat April 17, 201313 yr Hur skickas licensen hem? Är det som ett rek brev man ska hämta ut eller skickas den direkt till brevlådan ifrån polisen? Senaste inköpet är liksom.. hrmmm. inte riktigt förankrat hemma och eftersom det är frugan som tar in posten nu när hon är föräldraledig så behöver jag ett bra svepskäl ifall hon undrar vad det är för brev. Det kommer ett vanligt brev i lådan, från Polismyndigheten..så du får nog börja klura på ett svepskäl, eller göra en deal med brevbäraren Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
Publicerat April 17, 201313 yr Rackarns. Får väl säga att jag slarvat bort licensen på en gammal bössa och har begärt ut en licenskopia. Låter det trovärdigt? Frugan är inte svår att intyga.
Publicerat April 17, 201313 yr Rackarns. Får väl säga att jag slarvat bort licensen på en gammal bössa och har begärt ut en licenskopia. Låter det trovärdigt? Frugan är inte svår att intyga. Haha..då återstår ju bara att smyga in med bössan sen då Lycka till Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
Publicerat April 17, 201313 yr Bössan är faktiskt mindre problem. Hämtar den efter jobbet, kör in bilen i garaget och ställer in bössan i källaren. Voila!
Publicerat April 17, 201313 yr Lugn Jacob,med åren kommer du att lära dig många sorters "bakdörrar" Eller så slutar jag vara en så medhårsstrykande fjolla och säger som det är istället. "Hörrö kärring, nu har jag köpt en bössa som jag ska åka å hämta. Här har du en femtilapp till shopping, bränn inte hela slanten på en gång!"
Publicerat April 17, 201313 yr Eller så slutar jag vara en så medhårsstrykande fjolla och säger som det är istället. "Hörrö kärring, nu har jag köpt en bössa som jag ska åka å hämta. Här har du en femtilapp till shopping, bränn inte hela slanten på en gång!" då är du välkommen till singeltråden om du klarar livhanken efter den kommentaren
Publicerat April 17, 201313 yr då är du välkommen till singeltråden om du klarar livhanken efter den kommentaren Haha! Tack ska du ha! Då blir det mer egentid till jakt!
Publicerat April 24, 201313 yr Skickade in två licensansökningar 28/2 fick licenserna i brevlådan 19/4 i Hallands län.
Publicerat April 24, 201313 yr Nu har jag väntat i 125 dagar. Senaste kompletteringen gjordes för en månad sedan. Trots uppryckning går det inte alltid så fort i västra götaland, men kanske hänger det ihop med att det är licensansökan på vapen no 7 och att min motivering var tillräckligt bra för att inte avfärdas rakt av? Får väl lägga in en ansökan på en grytrevolver också bara för sakens skull!
Publicerat April 26, 201313 yr Nytt stolleprov. Vi får se vilken tid det tar att få besked denna gång.... Det gäller en licensansökan på en grytrevolver. Har grytintresserad terrier och fällor som använts tillräckligt mycket för att ha relevant statistik för de senaste tre åren. Men nu vet man inte hur di tänker i västra götaland. Det kanske blir ytterligare en långbänk.... Men det vore skönt att ha det klart innan augusti i alla fall. Ansökan gäller en Reck m 12.
Publicerat Maj 22, 201313 yr Är det någon som vet hur väntetiderna är i Dalarna nu? Lämnade in min första licensansökan idag, undrar hur många veckor jag måste plågas innan det står en Beretta hemma i skåpet...
Publicerat Maj 22, 201313 yr Hej,gå in på ditt läns polishemsida. Där brukar ungefärlig väntetid stå. Väntar själv,i Västmanland är den 8 veckor. "Bara"3 veckor kvar nu.... /Lars.