Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

Lämnade precis in licensansökan i växjö, 5-6 veckor beräknat! Brukar ju gå så smidigt här så detta blir tungt. Är vapenamnestin som stället till det tydligen...

• Svar 2,2k
  • Visningar 269,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

Vapen amnestin?skitsnack!dom är så jävla odugliga på hela den jävla myndigheten som kallas Polisen,dom bara dricker kaffe å äter vienerbröd så inte fan hinner dom med licensansökningar,men stå på motorvägsbroar å knäppa fortkörare,det hinner dom med! :verymad:

Publicerat

lämnade in i går så startar klockan igen  behöver ha den i slutet på april

Publicerat

Å jag väntar fortfarande. Fick komplettera för en knapp månad sedan (trots utförlig redovisning som bilaga när jag lämnade ansökan, men den har de väl supit bort), men något beslut har de ännu inte tagit...

Licensansökan lämnades in 14 december.....

Behöver jag säga västra götaland?

• 2 weeks later...
Publicerat

Va in i måndags för åh söka licens på 30-06an (4 vapnet) Fick licensen igår på posten(tors)

Övik

Publicerat

Blev uppringd av licensenheten idag, lämnade in ansökan den 20/2 i Skåne, ska, nu borde det vara på g!

Publicerat

Har ju glömt att säga att jag till slut fick min licens! :) Fick den för knappt en månad sedan, så nu är jag lycklig ägare av en Marlin 1895 :D

Ska flytta innan jag söker en ny licens...

/Patrik

Publicerat

Enkel Stalon dämpare, inne på sin 4:e vecka nu, brukar ta 10 dgr :-(

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Lämnade in en ansökan på en kombi igår i västra götaland. Förra våren tog det 3 månader. Polaren hade i våras fått sin på 6 veckor men enligt jägareförbundets artikel från 12 april ska man nu vara nera på 1-2 veckor. Låter ju otroligt men vi får se hur mycket det är värt.

Publicerat

Lämnade in en ansökan på en kombi igår i västra götaland. Förra våren tog det 3 månader. Polaren hade i våras fått sin på 6 veckor men enligt jägareförbundets artikel från 12 april ska man nu vara nera på 1-2 veckor. Låter ju otroligt men vi får se hur mycket det är värt.

Mina två senaste jaktlicenser fick jag på en vecka vardera (för nån månad sedan). I Göteborg! Så det finns hopp ;)

Samtidigt har en kompis väntat i typ 14-16 veckor på sina två jaktlicenser. Så de blandar högt och lågt i VG onekligen.

Publicerat

jag lämnade in 3 april och ingen efterlängtad post än 

Publicerat

Hur skickas licensen hem? Är det som ett rek brev man ska hämta ut eller skickas den direkt till brevlådan ifrån polisen?

Senaste inköpet är liksom.. hrmmm. inte riktigt förankrat hemma och eftersom det är frugan som tar in posten nu när hon är föräldraledig så behöver jag ett bra svepskäl ifall hon undrar vad det är för brev. :geek:

Publicerat
Hur skickas licensen hem? Är det som ett rek brev man ska hämta ut eller skickas den direkt till brevlådan ifrån polisen?

Senaste inköpet är liksom.. hrmmm. inte riktigt förankrat hemma och eftersom det är frugan som tar in posten nu när hon är föräldraledig så behöver jag ett bra svepskäl ifall hon undrar vad det är för brev. :geek:

Det kommer ett vanligt brev i lådan, från Polismyndigheten..så du får nog börja klura på ett svepskäl, eller göra en deal med brevbäraren ;)

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

Publicerat

Rackarns. Får väl säga att jag slarvat bort licensen på en gammal bössa och har begärt ut en licenskopia. Låter det trovärdigt? Frugan är inte svår att intyga.

Publicerat
Rackarns. Får väl säga att jag slarvat bort licensen på en gammal bössa och har begärt ut en licenskopia. Låter det trovärdigt? Frugan är inte svår att intyga.

Haha..då återstår ju bara att smyga in med bössan sen då ;)

Lycka till :)

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

Publicerat

Bössan är faktiskt mindre problem. Hämtar den efter jobbet, kör in bilen i garaget och ställer in bössan i källaren. Voila! :thumbsup:

Publicerat

Lugn Jacob,med åren kommer du att lära dig många sorters "bakdörrar" :thumbsup:

Publicerat

Lugn Jacob,med åren kommer du att lära dig många sorters "bakdörrar" :thumbsup:

Eller så slutar jag vara en så medhårsstrykande fjolla och säger som det är istället. "Hörrö kärring, nu har jag köpt en bössa som jag ska åka å hämta. Här har du en femtilapp till shopping, bränn inte hela slanten på en gång!"

Publicerat

Eller så slutar jag vara en så medhårsstrykande fjolla och säger som det är istället. "Hörrö kärring, nu har jag köpt en bössa som jag ska åka å hämta. Här har du en femtilapp till shopping, bränn inte hela slanten på en gång!"

då är du välkommen till singeltråden om du klarar livhanken efter den kommentaren   :tongue:  :tongue:

Publicerat

då är du välkommen till singeltråden om du klarar livhanken efter den kommentaren   :tongue:  :tongue:

Haha! Tack ska du ha! Då blir det mer egentid till jakt!  :biggrin:

Publicerat

Skickade in två licensansökningar 28/2 fick licenserna i brevlådan 19/4 i Hallands län.

Publicerat

Nu har jag väntat i 125 dagar. Senaste kompletteringen gjordes för en månad sedan. Trots uppryckning går det inte alltid så fort i västra götaland, men kanske hänger det ihop med att det är licensansökan på vapen no 7 och att min motivering var tillräckligt bra för att inte avfärdas rakt av?

Får väl lägga in en ansökan på en grytrevolver också bara för sakens skull! :devil:

Publicerat

Nytt stolleprov. Vi får se vilken tid det tar att få besked denna gång....

Det gäller en licensansökan på en grytrevolver. Har grytintresserad terrier och fällor som använts tillräckligt mycket för att ha relevant statistik för de senaste tre åren. Men nu vet man inte hur di tänker i västra götaland. Det kanske blir ytterligare en långbänk.... Men det vore skönt att ha det klart innan augusti i alla fall.

Ansökan gäller en Reck m 12.

• 4 weeks later...
Publicerat

Är det någon som vet hur väntetiderna är i Dalarna nu? Lämnade in min första licensansökan idag, undrar hur många veckor jag måste plågas innan det står en Beretta hemma i skåpet...  :sad:

Publicerat

Hej,gå in på ditt läns polishemsida. Där brukar ungefärlig väntetid stå.

Väntar själv,i Västmanland är den 8 veckor. "Bara"3 veckor kvar nu....

/Lars.