Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vad har ni för Bågar!.

Featured Replies

Publicerat
har förstått dom hanft en del problem med den modelen!...kul att Bowtech ställer upp, och ser problemet de borgar för en bra seriositet!.. och att du får hjälp av Anders på Scand bowhunting är jag inte alls förvånad över!.. alltid lätt att få hjälp där!...

mvh

Jo det är bara Generalen som haft problemet, trots att även Guardian har samma lemmar, vi talade i säker 30 minuter om detta

enligt Bowtech så har detta hänt på knappa 1% av bågarna, vilket nog är innom ramen för feltoleranser, sen kan sådan skador bero på

tex att han helt sonika tappat bågen från en höjd, kanske har han pressat den fel (ganska vanligt vid skador på bågar) även ett "torr släpp"

eller flera kan generara problem som vi vet. Sen kan det vara någon som är ute efter att jävlas med Bowtech och helt sonika slagit sönder

bågen för att starta detta problem. Alla dessa faktorer pratade vi om. Så det enklaste för Bowtech va nog att förstärka lemmarna, så blir det

inget tjafs, och inte heller några stämmningar från penga hungriga amerikaner med en Cam inn monterad i hakan (vilken va den bilden jag såg hända mig)

Tar ett par veckor innan jag får lemmarna, men kommer skjuta endå och hoppas på det bästa, trist bara att det händer just vid jaktstarten och

måste demonterar hela bågen med allt det nu innebär..

I den amerikanska tråden nämnde en kille att han skulle göra " cotton ball test" oftare, om jag inte tar helt fel så drar man en bomulls tuss längs lemmarna

i längd riktningen fastnar det lite bomull kan det betyda att fibrer har släppt och lemmen inte mår bra, kan vara värt att testa på ALLA composit lemmar..

• Svar 248
  • Visningar 32k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Vad jag förstod så är det ett fel som uppstått under tillverkningsprocessen, lemmen spricker inte på traditionellt vis utan "klyver" sig i det borrade axelhålet så att axel med tillbehör hoppar ut, beror möljigen på en luftbubbla??

När jag tänker efter så sa det "ping" före PANG. :D

Bra att Bowtech förstärker lemmarna för då vill jag ha en till (tystaste bågen jag haft, någonsin).

Någon som är intresserad av en 101:a? :wub:

/S

Publicerat
Vad jag förstod så är det ett fel som uppstått under tillverkningsprocessen, lemmen spricker inte på traditionellt vis utan "klyver" sig i det borrade axelhålet så att axel med tillbehör hoppar ut, beror möljigen på en luftbubbla??

När jag tänker efter så sa det "ping" före PANG. :D

Bra att Bowtech förstärker lemmarna för då vill jag ha en till (tystaste bågen jag haft, någonsin).

Någon som är intresserad av en 101:a? :wub:

/S

Ska du sälja en 101, inte nöjd??

Publicerat

hehe :D

Jodå jag är supernöjd med 101:an, ödmjuka 89J vid 58#29" och faktiskt väldigt lätt att skjuta med, den är dock inte lika tyst som generalen :wub:

Den åker med till Afrika nu den 17/8 :o

/S

Publicerat
hehe :D

Jodå jag är supernöjd med 101:an, ödmjuka 89J vid 58#29" och faktiskt väldigt lätt att skjuta med, den är dock inte lika tyst som generalen :wub:

Den åker med till Afrika nu den 17/8 :o

/S

trevligt trevligt, själv har jag ju 82:an tror den kommer att bli kvar i många år (om nu inte lemmarna går åt fanderst *host* *host*) funderar på att eventuellt sätta fast ett par lem dämpare, frågan är ju bara hur mycket dämpning man får?

Publicerat

Fick äntligen hem Min Black Widow PTFIII idag.

Fantastiskt vilket hantverk, den känns otroligt mjuk i draget :D

I morgon blir lär det bli ett antal timmar på banan :D

Publicerat

får väl lov att gratulera till nya skönheten känta :D

Publicerat
får väl lov att gratulera till nya skönheten känta :D

Tackar ödmjukast :D

Publicerat

men jag är lite kluven.. på msn står det att du fortfarande väntar på den? :S har du inte fått den ännu ? var det inte nå strul med posten?

Publicerat
  • Författare
Fick äntligen hem Min Black Widow PTFIII idag.

Fantastiskt vilket hantverk, den känns otroligt mjuk i draget ;)

I morgon blir lär det bli ett antal timmar på banan :)

sååå trevligt!.. GRATTIS till den nya då!... B)

MVh

Publicerat
men jag är lite kluven.. på msn står det att du fortfarande väntar på den? :S har du inte fått den ännu ? var det inte nå strul med posten?

Ja posten har ju sin egen logik.

Bågen skulle ha kommit redan igår, men idag hämtade jag ut den.

Sorry är lite sen på att uppdatera MSN :unsure:

tackar Thomas, den får följa med upp i höst tänkte jag.

Publicerat

Grattis till en till båge kompis! :P

Du börjar ju bli som mej... ;):unsure:

Publicerat
  • Författare
Grattis till en till båge kompis! :D

:P .. ingen kan bli som dej vännen!... :D

Publicerat
Grattis till en till båge kompis! :P

*S* är rädd för det :D

Publicerat
:o .. ingen kan bli som dej vännen!... :D

:D:D

Publicerat
*S* är rädd för det :D

:D:o

Publicerat

Ju mer man läser i dessa trådar desto sugnare blir man att prova, kanske man skulle stöka iväg sig några mil söderut och hälsa på kråkrädslan... :D

Publicerat
Ju mer man läser i dessa trådar desto sugnare blir man att prova, kanske man skulle stöka iväg sig några mil söderut och hälsa på kråkrädslan... :D

Du är välkommen vilken dag som helst. :)

Jag har ju några bågar att prova med också....ähum.. :D

Vore ju kul om du kunde hänga på ner till Månkarboträffen senare i höst också i så fall, då har ju "Afrikanerna" kommit hem igen.

Jo det är ju så att Mamre och JS ska ju åka ner till Afrika den 4 sept.......om nu nån lyckats bomma det..... B):mellow::D

Publicerat
  • Författare
Ju mer man läser i dessa trådar desto sugnare blir man att prova, kanske man skulle stöka iväg sig några mil söderut och hälsa på kråkrädslan... :mellow:

självklart ställer vi upp å hjälper dej om du vill testa!.... 20sep har vi en träff här i Månkarbo/Tierp!.. kan du inte då!.. så är du välkommen när som!..

bara å hojta! grejer å testa fixar sej alltid!...

MVh Mamre

Publicerat

Var det den 4 september vi skulle åka till afrika????

Publicerat

20sep jobbar jag tyvärr, hade iofs inte kunnat ändå då jag isåfall hade varit funktionär på retrieverprov...men ner till söderhamn borde jag kunna ta mig..börjar ju snart ha lite semesterdagar i september...

Publicerat
20sep jobbar jag tyvärr, hade iofs inte kunnat ändå då jag isåfall hade varit funktionär på retrieverprov...men ner till söderhamn borde jag kunna ta mig..börjar ju snart ha lite semesterdagar i september...

Vi snor ihop en dag som passar oss, så kan vi slänga lite pil då.

Alt. en helgdag finns ju också.

Om inte Thomas och JS hunnit åkt till Afrika än ( 4 sept tror jag visst det var.... <_< ), så lurar vi upp nån av dom också. ;)

Publicerat

...tumdidumdidum.....och bilen går bra? <_<;)

Publicerat
  • Författare

:blink: .. de var tur Crowfear påminde oss JS... man hadde nästan glömt bort de!.. ;):):D

MVh