Publicerat Juli 25, 200817 yr Författare Detta blir min nästa båge. http://www.diamondarchery.com/black_ice.php den såg juh riktigt trevlig ut!.. .... ser fram mot provskjutningen!.. Mvh
Publicerat Juli 25, 200817 yr Den ser riktigt trevlig ut kråkis! Fan vad bladerunnern har börjat kännas konstig, eller om det är jag som vant mig.. påtal om annat. känns idiotiskt lätt att dra upp fast jag har den på 75-80 pounds.. det är det konstiga med det hela. + att plötsligt så träffar den nästan där den ska .. kråkjanne: Dina korta kablar på bladerunnern, är dom slitna typ vid mitten? Båda mina är slitna på exakt samma ställe så det måste ju vara nåt standardfel dedär?
Publicerat Juli 25, 200817 yr Har besökt finska forumen ganska ofta. Finnarna köpte under ett par års tid BladeRunners på löpande band,men köpsuget tycks ha avtagit på senare tid Ett utav skälen är just det att bågen "äter kablar" och annat är att den är så tung. Vissa säger också att bågen "lever lite sitt eget liv" precis som Oneidan. Dvs tio skott,,,,skruva,.... tio skott,,,,skruva,etc. Men det finns också dom som säger att bågen är den absolut bästa som finns på marknaden. Så vete faan,min Black Widow har bara lembultar att skruva och det är lagom till en så oteknisk som jag. Visserligen har jag beställt en Liberty I så då blir det kanske dags för en knippe insexnycklar även för mig.
Publicerat Juli 25, 200817 yr den såg juh riktigt trevlig ut!.. .... ser fram mot provskjutningen!.. Mvh Det vet du broder!
Publicerat Juli 25, 200817 yr Den ser riktigt trevlig ut kråkis! Fan vad bladerunnern har börjat kännas konstig, eller om det är jag som vant mig.. påtal om annat. känns idiotiskt lätt att dra upp fast jag har den på 75-80 pounds.. det är det konstiga med det hela. + att plötsligt så träffar den nästan där den ska .. kråkjanne: Dina korta kablar på bladerunnern, är dom slitna typ vid mitten? Båda mina är slitna på exakt samma ställe så det måste ju vara nåt standardfel dedär? Känner inte igen problemet.. Mina kablar är helt frächa.
Publicerat Juli 25, 200817 yr Visserligen har jag beställt en Liberty I så då blir det kanske dags för en knippe insexnycklar även för mig. Grattis till en bra och intressant båge. Kommer den med till Spanien eller?
Publicerat Juli 25, 200817 yr Jo,det kommer till Spanien,helt klart. Eftersom det blir två veckors jakt för min del, blir det en vecka tradjakt och en vecka high-tech Allätare som jag är. Vecka 2 blir det faktiskt riktigt Liberty-team hunt. Detr kommer att bli 3 Liberty bågar(minst) under den andra veckan. Så då har vi chansen att visa vad bågen går för.
Publicerat Juli 26, 200817 yr Författare Visserligen har jag beställt en Liberty I så då blir det kanske dags för en knippe insexnycklar även för mig. då får man gratta till ett intresant köp. har testat Crowfears båge å måste erkänna jag blev väldigt inponerad över va den där "lill" saken kunde prestera!.. MVh
Publicerat Juli 26, 200817 yr Jo,det kommer till Spanien,helt klart.Eftersom det blir två veckors jakt för min del, blir det en vecka tradjakt och en vecka high-tech Allätare som jag är. Vecka 2 blir det faktiskt riktigt Liberty-team hunt. Detr kommer att bli 3 Liberty bågar(minst) under den andra veckan. Så då har vi chansen att visa vad bågen går för. Roligt! Min kommer jag naturligtvis att ta med, men du kanske redan hade räknat in den?
Publicerat Juli 26, 200817 yr då får man gratta till ett intresant köp.har testat Crowfears båge å måste erkänna jag blev väldigt inponerad över va den där "lill" saken kunde prestera!.. MVh Japp, liten och lömsk är den...
Publicerat Juli 26, 200817 yr då får man gratta till ett intresant köp.har testat Crowfears båge å måste erkänna jag blev väldigt inponerad över va den där "lill" saken kunde prestera!.. MVh Thomas hur tror du det blir i höst med ålandsjakten? Skulle vilja prova mamban. Vilken är det du har? X1 eller X2? Just nu känns det som bågbyte på G för min del efter kommande säsong. Har skjutit så förbannat med bladerunnern nu så jag tycker att problemen bör försvinna men det är nästan alltid nåt otrevligt som händer.. hoppar inte gummidämparn åt sidan så är det domdär korta kablarna som ser sprickfärdiga ut.. (lindningen har släppt på en viss punkt på båda korta kablar). Annars är den så jävla snärtig och rapp så att efter 20 pilar så måste man skruva fast pilhyllan o siktet på nytt känns det som.. Har den nästan i botten skruvad nu så med lite tur försvinner en del av problemen om jag ställer ner den.. Däremot så är precisionen mycket bättre när den är uppskruvad i dessa punds och hastigheter känns det som. + att ut till 30 meter kan jag använda grön prick. Nå får se, håller strängen o kablarna ihop under jaktsäsongen + all träning utan att något går av så behåller jag den nog bara jag får strängarna bytta men jag vill inte göra det nu, på rekommendation av Roger. Kan ju bli en del andra problem då och så har man jaktpremiären spolierad. Sen en sak till: Kan man typ beställa färdiga kablar o sträng ifrån någon? att dom är typ färdig längd osv eller måste man kunna pula ihop det där själv? med lindningar och sånt. mvh C-A
Publicerat Juli 26, 200817 yr Ja,jag hade räknat med din. Men om Lasse H kommer att jaga med sin Liberty och Jörgen till 100% bestämt sig att köpa då har vi faktiskt 5 Liberty bågar under den veckan. Sedan nyper vi många muflon och tar en grupp-bild med bågarna och viltet, kanske vi får sponsring från fabriken som finansierar vår resa
Publicerat Juli 26, 200817 yr Ja,jag hade räknat med din.Men om Lasse H kommer att jaga med sin Liberty och Jörgen till 100% bestämt sig att köpa då har vi faktiskt 5 Liberty bågar under den veckan. Sedan nyper vi många muflon och tar en grupp-bild med bågarna och viltet, kanske vi får sponsring från fabriken som finansierar vår resa Det kan ju gå.. Men det ska bli intressant att se vad bågarna kan prestera där nere. Vad har du för pund på den du beställt?
Publicerat Juli 26, 200817 yr Det kan ju gå.. Men det ska bli intressant att se vad bågarna kan prestera där nere. Vad har du för pund på den du beställt? Jag tror(hoppas) att jag beställde 60 punds båge och inte tyngre. Fick också veta att Libertyn kastar mycket effektivt tunga pilar och mina är 650 grain+ Även av praktiska skäl använder jag delvis samma pilar till Black W som till compounden. OK jag har dessutom tunga träpilar till recurven, och dom ska jag förstås testa i Libertyn också.
Publicerat Juli 26, 200817 yr Jag tror(hoppas) att jag beställde 60 punds båge och inte tyngre.Fick också veta att Libertyn kastar mycket effektivt tunga pilar och mina är 650 grain+ Även av praktiska skäl använder jag delvis samma pilar till Black W som till compounden. OK jag har dessutom tunga träpilar till recurven, och dom ska jag förstås testa i Libertyn också. Ok, jag har 70# på min, men utskruvad så mycket det går, så enligt bågvågen ligger den på ca 62# nu, funderar på om det inte vore bättre om jag bytte till 60# lemmar, då compounden fungerar som bäst när den jobbar med bottnade lemmar....om jag förstått saken rätt. Pratade lite löst med Lasse om det tidigare.
Publicerat Juli 26, 200817 yr Författare Thomas hur tror du det blir i höst med ålandsjakten? Skulle vilja prova mamban. Vilken är det du har? X1 eller X2? Just nu känns det som bågbyte på G för min del efter kommande säsong. Har skjutit så förbannat med bladerunnern nu så jag tycker att problemen bör försvinna men det är nästan alltid nåt otrevligt som händer.. hoppar inte gummidämparn åt sidan så är det domdär korta kablarna som ser sprickfärdiga ut.. (lindningen har släppt på en viss punkt på båda korta kablar). Annars är den så jävla snärtig och rapp så att efter 20 pilar så måste man skruva fast pilhyllan o siktet på nytt känns det som.. Har den nästan i botten skruvad nu så med lite tur försvinner en del av problemen om jag ställer ner den.. Däremot så är precisionen mycket bättre när den är uppskruvad i dessa punds och hastigheter känns det som. + att ut till 30 meter kan jag använda grön prick. Nå får se, håller strängen o kablarna ihop under jaktsäsongen + all träning utan att något går av så behåller jag den nog bara jag får strängarna bytta men jag vill inte göra det nu, på rekommendation av Roger. Kan ju bli en del andra problem då och så har man jaktpremiären spolierad. Sen en sak till: Kan man typ beställa färdiga kablar o sträng ifrån någon? att dom är typ färdig längd osv eller måste man kunna pula ihop det där själv? med lindningar och sånt. mvh C-A alla stängar å kablar kan du få via Lasse på bågjaktskatalogen.se att dom där "gummi hjulen" åker åt sidan hände mej oxå.. men dock ej så offta!.. men var aldrig med om att jag behövde skruva fast saker för de lossnar???... men om de blir så lägg dit lite locktite, så sitter de bättre!.. vaxar du stängen till räkligt offta???... ja skjuter juh själv en massa pil nu för stunden.. men min sträng ser fortfarande ny ut!.. men då vaxar jag den offta oxå!.. jag har Mamba X1.. o visst ja kommer till Åland i höst som vi pratat om!.. å då får du själklart testa den!.. Mvh Mamre!....
Publicerat Juli 27, 200817 yr Detta blir min nästa båge. http://www.diamondarchery.com/black_ice.php Trevligt! Cammarna ser lite ut som Ben Pearson's: TX-4, Z-32 & 34.. http://www.benpearson.com/products.html Fast det är mera "sprätt" i Ben's bågar!
Publicerat Juli 28, 200817 yr Trevligt!Cammarna ser lite ut som Ben Pearson's: TX-4, Z-32 & 34.. http://www.benpearson.com/products.html Fast det är mera "sprätt" i Ben's bågar! Jepp, fina grejor. Men vikten på bågarna är alldeles för hög för mig.
Publicerat Juli 28, 200817 yr Jepp, fina grejor.Men vikten på bågarna är alldeles för hög för mig. Hmm.. Hade inte du en Bladerunner också!? Fast det är ju klart, "Lillen" du har väger ju inte mer än nått kilo..
Publicerat Juli 28, 200817 yr Hmm.. Hade inte du en Bladerunner också!? Fast det är ju klart, "Lillen" du har väger ju inte mer än nått kilo.. Därav anledningen till att Bladerunnern är till salu..
Publicerat Juli 28, 200817 yr Därav anledningen till att Bladerunnern är till salu.. Aaa, ok! Fast det blir ju svårt att hitta något så lätt som Libertyn.. Om du inte köper en ma.. ma.. ma.. Näe, har svårt att säga det namnet.. Börjar på Ma.. Slutar som en nysning..
Publicerat Juli 28, 200817 yr Aaa, ok! Fast det blir ju svårt att hitta något så lätt som Libertyn.. Om du inte köper en ma.. ma.. ma.. Näe, har svårt att säga det namnet.. Börjar på Ma.. Slutar som en nysning.. Tjaa.. Libertyn väger 2,3 lbs Black Icen väger 3.6 lbs. Bladerunnern väger 4,9 lbs En viss skillnad är det ju emellan dom..
Publicerat Augusti 3, 200817 yr Ojoj.. Ni som vill se en BowTech General i delar ska titta på denna sida: http://www.archerytalk.com/vb/showthread.php?t=731112 Här ser man också att den bakre delen av "klykan" inte alls är flytande och rör sig på något sätt. Den är fast förankrad i "hål" mitt på lemmarna!
Publicerat Augusti 4, 200817 yr Författare Ojoj.. Ni som vill se en BowTech General i delar ska titta på denna sida:http://www.archerytalk.com/vb/showthread.php?t=731112 Här ser man också att den bakre delen av "klykan" inte alls är flytande och rör sig på något sätt. Den är fast förankrad i "hål" mitt på lemmarna! hörde talas om detta i helgen! och de har tydligen hänt förut! om det är vanligt förekommande vet jag ej!.. men han som höll å bågen när den gicksönder upplevde som en jävla smäll och vill aldrig mer spänna den modelen av båge!.. MVh