Publicerat Juli 16, 200817 yr naturlir vis blir det så men då ska kanin öronen vara i camo, men rosa kan vara bra att ha när kråkan är i skogen samtidigt, för han är ju så skjut kåt så det flyger nog pilar åt alla håll samme **host**...sist vi var på banan, hade jag alla mina pilar med mig hem ....hur var det med dig, min vän??
Publicerat Juli 18, 200817 yr Hej Samme!Hoppas du menar Avengern o inte min gamla Oneida? Skämt o sido så är jag supernöjd. bågen är väldigt tyst och jämn i uppdraget. Upplever den som väldigt lättskjuten, bra storleksmässigt oxå, "32" så jag kan tänka mig att den är väldigt hanterbar i både treestands och i trånga gömslen. Valet stod mellan en Hoyt Trykon och denna, men valde avengern eftersom den var aningen billigare och jag ångrar mig verkligen inte. Med risk att bli påhoppad så är Hoyt lite som sako...kostar kanske lite mer men man vet vad man får Kolla med Patrik på bågskytteboden, han är en mycket trevlig o kunnig kille som oxå är bågjägare, han är nog inte helt omöjlig när det gäller priser heller? http://www.bagskytteboden.se PS: vet ej vart du bor, men har du vägarna förbi så är du givetvis välkommen för o provskjuta. MVH// Kent fasen va najs! kollade var bågskytteboden låg, det e ju bara ett par hundra meter från där jag bor uj uj vad min fru kommer bli sur nu
Publicerat Juli 18, 200817 yr Har ju ingen båge i dag men borde skaffa mig en. Med tanke på de priser på jakt i Afrika som Ristop presenterade. har dock inte fått svar från dom ännu på min begäran om offert.
Publicerat Juli 18, 200817 yr fasen va najs! kollade var bågskytteboden låg, det e ju bara ett par hundra meter från där jag bor uj uj vad min fru kommer bli sur nu Bara åka o handla då med andra ord?
Publicerat Juli 18, 200817 yr Visst var det så att du skulle ha den i rosa-metallic tävlingsfärg, och små ulliga tygkaniner som strängdämpare va? OT: men var det denna bågen? http://www.youtube.com/watch?v=-qaZvqqUegI
Publicerat Juli 19, 200817 yr OT: men var det denna bågen? http://www.youtube.com/watch?v=-qaZvqqUegI Där var den!!
Publicerat Juli 19, 200817 yr man ska ju inte köpa bågar före man känt att det är rätt? .. eller? Nej naturligtvis ska man provskjuta olika bågar för att hitta en som funkar bra, Xtec finns det många av i sverige att provskjuta, dock är den bågen lätt att skjuta med, även för en nybörjare
Publicerat Juli 19, 200817 yr Nej naturligtvis ska man provskjuta olika bågar för att hitta en som funkar bra, Xtec finns det mångaav i sverige att provskjuta, dock är den bågen lätt att skjuta med, även för en nybörjare jo den var faktiskt trevlig i draget. i bra skick kan jag även intyga att den är. så mycket jag förstår mig på iallafall..
Publicerat Juli 19, 200817 yr kan bara säg till mitt försvar att många pilar som jag skjöt gick BETYDLIGT MYCKET längre änn vissa andras men det beror på styrkan oxå men inga namn nämda eller hur crowfear eller berodde det på syna! med vänliga hällsningar din vän sam-uno samme
Publicerat Juli 19, 200817 yr nu har jag ändrat mej o köper en utan kanin o rosa men om jag har tur så funkar det endå det blir en : BEAR LIGHT OUT 50-60 pundare med draglängd 29tum nu är det bara att vänta på godiset!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! samme
Publicerat Juli 22, 200817 yr Författare nu har jag ändrat mej o köper en utan kanin o rosa men om jag har tur så funkar det endådet blir en : BEAR LIGHT OUT 50-60 pundare med draglängd 29tum nu är det bara att vänta på godiset!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! samme kul vännen!.. grattis på sej!....
Publicerat Juli 23, 200817 yr För att svara på frågan som ställdes i början av tråden: Så har jag skjutit Darton sedan 1990. Har aldrig haft några som helst problem med haverier eller liknande! Mer än att ena bågen blev stulen ur bilen.. Bågen jag skjuter idag är en PRO3000. En otroligt tyst och mjuk båge att dra, med ett distinkt tvärstopp i fullt uppdrag + en fart som är helt ok! Enligt reklamen 333 fps IBO.. Men min är inte riktigt lika snabb då jag har kortare draglängd och tyngre pil än IBO måtten. Hade jag inte vart så grymt nöjd med den hade jag nog istället haft ett annat problemfritt märke: A.P.A Innovations Inc. Deras Mamba eller Viper! Som en kille på ArcheryTalk skrev: If I want somehting that'll blow up on me....Bowtech all the way! If I want something fast....APA Black Mamba all the way!
Publicerat Juli 23, 200817 yr För att svara på frågan som ställdes i början av tråden:Så har jag skjutit Darton sedan 1990. Har aldrig haft några som helst problem med haverier eller liknande! Mer än att ena bågen blev stulen ur bilen.. Bågen jag skjuter idag är en PRO3000. En otroligt tyst och mjuk båge att dra, med ett distinkt tvärstopp i fullt uppdrag + en fart som är helt ok! Enligt reklamen 333 fps IBO.. Men min är inte riktigt lika snabb då jag har kortare draglängd och tyngre pil än IBO måtten. Hade jag inte vart så grymt nöjd med den hade jag nog istället haft ett annat problemfritt märke: A.P.A Innovations Inc. Deras Mamba eller Viper! Som en kille på ArcheryTalk skrev: If I want somehting that'll blow up on me....Bowtech all the way! If I want something fast....APA Black Mamba all the way! Ett intressant Blind test som gjorts av ett antal bågar. Bland annat APA Black mamba X2 och Bowtech Guardian http://www.cacciaconlarco.it/public/data/v...site2007H2H.pdf //Kent
Publicerat Juli 23, 200817 yr Jag har lite svårt för olika "tycke och smak tester"! Oavsett om de som testade hade bindel för ögonen.. Typ "Balance/Feel": Det beror ju på vad man gillar, smala handtag eller breda handtag. Såg att de tre med de smalaste handtagen hamnade sist i "Balance/Feel". Samma sak med "Draw Cycle": Enbart tycke och smak där med. Sedan ljud- och vibrationstesten kan man ju undra lite på med: Har alla strängdämpare tagits bort, även specialarna på Drenalin, Vectrix och Cardiac? Tittar man sen på fart, då är listan upp och ner vänd! När sedan allt kommer till kritan så är det ju vad Du tycker känns bäst för dig! Oavsett om 75% av alla PRO skyttar i USA skjuter Mathews så kanske inte den passar dig.. Och står det någonstans att Bowtech har haft stora problem med lämmar och bågar som exploderat när användaren stått i fullt uppdrag??
Publicerat Juli 23, 200817 yr Jag har lite svårt för olika "tycke och smak tester"!Oavsett om de som testade hade bindel för ögonen.. Typ "Balance/Feel": Det beror ju på vad man gillar, smala handtag eller breda handtag. Såg att de tre med de smalaste handtagen hamnade sist i "Balance/Feel". Samma sak med "Draw Cycle": Enbart tycke och smak där med. Sedan ljud- och vibrationstesten kan man ju undra lite på med: Har alla strängdämpare tagits bort, även specialarna på Drenalin, Vectrix och Cardiac? Tittar man sen på fart, då är listan upp och ner vänd! När sedan allt kommer till kritan så är det ju vad Du tycker känns bäst för dig! Oavsett om 75% av alla PRO skyttar i USA skjuter Mathews så kanske inte den passar dig.. Och står det någonstans att Bowtech har haft stora problem med lämmar och bågar som exploderat när användaren stått i fullt uppdrag?? Det är fler märken som har haft problem med både Lemmar och Cammar än bara bowtech. Har sett både bilder på Hoytbågar och Mathews där sprickor och förstörda cammar har förekommit. Ofta händer sådana saker när Företagen släpper nya Innovativa lösningar. Problem som sedan försvinner. Vad jag vet så hade Bowtech problem med detta för några år sedan. Se bara på Tikka T3! Rapporter kom in på bössor som exploderat, innebär det då att Tikka är ett mindre bra fabrikat (Tror inte det, har en T3a som jag är super nöjd med) JAS 39 Gripen är väl ett praktexempel, störtade mer än en gång under prov flygningar, men räknas nu till ett av världens bästa stridsflygplan. håller med dig angående att man ska skjuta den båge som passar en själv, dom flesta bågtillverkarna gör väldigt bra bågar. Så det spelar ingen roll vad du skjuter med om det är en Hoyt, mamba, Fred bear eller Browning. Tror inte Hjorten eller vildsvinet bryr sig så mycket Att sedan de allra flesta Pro skyttar skjuter Mathews eller Hoyt beror ju på att dom får betalt för det. Tror att dom skulle skjuta lika bra med en Fred Bear eller en Darton. Lika mycket tror jag att världens snabbaste sprinter skulle springa lika fort i ett par gamla sunkiga tretorn som i ett par sprillans nya Adidas. smaken ä som baken.......delad o tur e väl det Puss på ljumsken //Kent
Publicerat Juli 23, 200817 yr Lika mycket tror jag att världens snabbaste sprinter skulle springa lika fort i ett par gamla sunkiga tretorn som i ett par sprillans nya Adidas. Men Jä**ar va skavsår han/hon skulle ha! Hörde om en Bowtech "klyka" som exploderade för nån månad sedan.. Så helt ok är de ju inte än.
Publicerat Juli 23, 200817 yr såhär generellt då.. vad tycks världen över om bladerunnern? den verkar inte vara så vanlig som jag först trodde. bara jag och crowfear som har såna men vi e ju lite udda..
Publicerat Juli 23, 200817 yr Men Jä**ar va skavsår han/hon skulle ha! Hörde om en Bowtech "klyka" som exploderade för nån månad sedan.. Så helt ok är de ju inte än. Hör av mig när/om min båge "Exploderar" tills dess så hänger den med till banan ca 4ggr i veckan som vanligt. Och om den skulle "explodera" så är det ju tur att man har Livstidsgaranti på grejerna.
Publicerat Juli 23, 200817 yr såhär generellt då.. vad tycks världen över om bladerunnern? den verkar inte vara så vanlig som jag först trodde. bara jag och crowfear som har såna men vi e ju lite udda.. Jo, designen är ju lite avvikande, ungefär som Liberty 1´an: Bågen utan stock! Bästa med Bladerunner´n är ju att den har så pass mycket varierbar styrka, 15 lbs eller va d va. Kanske lite tung men den blir ju grymt stabil!
Publicerat Juli 23, 200817 yr Författare Helt klart är det att olika bågar passar olika skyttar!.. man känner tycker jag ganska snart om allt stämmer!.. kände iaf så med min Mamba.. direkt när jag började skjuta med den så kändes det väldigt bra!.. har testat flertal olika bågar men ingen som jag testade har känts som Mamban!.. var precis som den var gjord för mej..... lika så är det med allt tingel tangel som man ska ha på bågen. de är väldigt mycket upp till personen vad det är som passar!.. de man kan få hjälp av att lyssna på andra är att man kanske inte behöver göra allt för stora misstag innan man hittar rätt!.. detta gör juh självklart att vi förespråkar olika bågar och utrustning, vilket innebär att de är igentligen ingen som har fel! men det är väldigt bra att vi/ni delar på våra erfarenheter!.. Mvh Mamre!
Publicerat Juli 23, 200817 yr Impulsköpte en Hoyt Vulcan(07:a 60-70lbs 29 tum dl) idag ... Har provat en del olika compounder den sista tiden och har inte haft lätt att bestämma mig.Tycker att de allihopa känts ganska bra... "Vulkanen" är begagnad(kändes rätt prismässigt för mig som är nybörjare men kanske lite liten stränghöjd)och dyker väl upp här hemma om 1-2 veckor. F--n vad jag är sugen att dra iväg några pilar NU! Saknas gör dock pilar, releaser, sikte och en stab.....eller staben behövs kanske inte på en HOYT . Tar gärna emot konkreta förslag på ovanstående "saknade prylar" som kan vara prisvärda samt passa på en dylik båge?
Publicerat Juli 23, 200817 yr Jo, designen är ju lite avvikande, ungefär som Liberty 1´an: Bågen utan stock!Bästa med Bladerunner´n är ju att den har så pass mycket varierbar styrka, 15 lbs eller va d va.Kanske lite tung men den blir ju grymt stabil! Och jag har bägge...