Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vad har ni för Bågar!.

Featured Replies

Publicerat
hörde talas om detta i helgen! och de har tydligen hänt förut! om det är vanligt förekommande vet jag ej!.. men han som höll å bågen när den gicksönder upplevde som en jävla smäll och vill aldrig mer spänna den modelen av båge!..

MVh

BowTech har bara funnits sedan 1996.

Så i mitt tycke så har det hänt alldeles för många gånger att deras bågar har gått sönder!

Lämmarna och nu deras "klyk" modell..

En sådan klyka är inget nytt!

För ett antal år sedan fanns redan en sådan modell som inte alls slog igenom utan blev snabbt bortglömd.

Jag kommer inte ihåg vad den hette eller vem som tillverkade den men jag återkommer med det. :)

Det var någon som sa att man skulle se till hur många bågar BowTech tillverkar/år.

Jämför man med tillexempel Darton som funnits snart i 60 år på marknaden och Ben Pearson som funnits med sedan 1930 så har de ju tillverkat några fler bågar. Men jag var ju inte med på den tiden, så kanske de har haft liknande problem. Fast det är ju 2008 nu och man tycker ju att BowTech ska kunna göra bättre grejer med dagens teknik..

Även om det är livstidsgaranti på grejerna så skulle jag (säg vad ni vill) aldrig lita på en liknande båge igen!

Diamond By BowTech: Jag skulle nog ta mig en extra funderare.. :wub:

• Svar 248
  • Visningar 32k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Wooow its bow bashing time..... :wub:

Följande märkesbågar har tydligen problem på ett eller annat sätt (sliter strängar, strängar hoppar av, lemmar går sönder, usel/obefintlig customer service, cam lean problem, handtag ramlar av, usla/obefintliga gängor, camo dippen släpper), det har jag sett/upplevt själv, och då är det sant ;) !

Hoyt, Bowtech, Bear, PSE, Darton, Pearson, HCA, Mathews, Liberty, Bladerunner....skitgrejor.

det är det jag alltid sagt, håll er till tradbågar så slipper ni detta.

Min Morrison långbåge har aldrig gått sönder, enda man kan gnälla på där är att den skjuter bort mina pilar :D

Ford har funnits och tillverkats längre än Toyota vilket automatiskt gör dom till en bättre bil, eller? :)

Publicerat
Wooow its bow bashing time..... :P

Följande märkesbågar har tydligen problem på ett eller annat sätt (sliter strängar, strängar hoppar av, lemmar går sönder, usel/obefintlig customer service, cam lean problem, handtag ramlar av, usla/obefintliga gängor, camo dippen släpper), det har jag sett/upplevt själv, och då är det sant :D !

Hoyt, Bowtech, Bear, PSE, Darton, Pearson, HCA, Mathews, Liberty, Bladerunner....skitgrejor.

Min Morrison långbåge har aldrig gått sönder, enda man kan gnälla på där är att den skjuter bort mina pilar :D

Ford har funnits och tillverkats längre än Toyota vilket automatiskt gör dom till en bättre bil, eller? :D

Jo,det är helt sant,tradbågar är helt någonting annat.

En gång i ett upphetsat tillstånd efter ett skott mot djur, la jag min båge vårdslöst på marken och skulle leta efter blodspår.

Bilföraren skulle hjälpa till med bilens strålkastare i välmening och backade med jeepen över bågen.

Bågen höll och jakten fortsatte nästa dag,det kallar jag kvalite.

Det bästa fieldtestet är förstås att man donerar en knippe compoundbågar till eskimåer. Om bågarna håller en säsongs säljakt håller dom ett jägarliv här hemma om man använder tunga pilar(nu fick jag till det igen med pilvikten)

Publicerat
Wooow its bow bashing time..... :P

Följande märkesbågar har tydligen problem på ett eller annat sätt (sliter strängar, strängar hoppar av, lemmar går sönder, usel/obefintlig customer service, cam lean problem, handtag ramlar av, usla/obefintliga gängor, camo dippen släpper), det har jag sett/upplevt själv, och då är det sant :D !

Ford har funnits och tillverkats längre än Toyota vilket automatiskt gör dom till en bättre bil, eller? :D

haha...sant

Publicerat

Som nybliven The General ägare blir man naturligtvis fundersam när man ser detta, dock skall man veta att detta händer

med alla märken av Compund bågar, så det är lite som att spela på lotto kanske, med tanke på volymerna så måste det

finnas någon/några med defekter rent statisktiskt sett menar jag.

Jag ska naturligtvis kolla med bowtech för jag vill kunna lita på prylarna..

Publicerat
Wooow its bow bashing time..... B)

Följande märkesbågar har tydligen problem på ett eller annat sätt (sliter strängar, strängar hoppar av, lemmar går sönder, usel/obefintlig customer service, cam lean problem, handtag ramlar av, usla/obefintliga gängor, camo dippen släpper), det har jag sett/upplevt själv, och då är det sant :P !

Ford har funnits och tillverkats längre än Toyota vilket automatiskt gör dom till en bättre bil, eller? ;)

haha.. Näe, Ford gör inga bra bilar..

Men tur är ju att varken Ford eller Toyota gör bågar! :rolleyes:

Det jag menar är att med dagens teknologi borde det ju gå att räkna ut vinklar och vrår så det ska hålla!

Sen att det finns en viss % som går sönder går ju inte komma ifrån, oavsett märke..

Men explosion %-en har nu varit rätt hög för Klykan, det vet du ju själv! ;)

Publicerat
Japp ryktet som ni förmodligen hört stämmer, ska bli med Rekurv.

Blir det som jag trott så är det denna jag får hem i veckan.

http://ns1.bowsite.org/acb/showdetl.cfm?&a...=84&CATID=1 B)

Gratulerar, det är inga dåliga grejer.

Själv har jag Black W MA II som har följt med nästan 15 år på jakterna och har fått lite stryk rent utseendemässigt av den omilda hanteringen.

Ett par Amo-hål för fiskeutrustningen/bågkoger samt ett stabbhål för lampan/gametrackern är dom enda uppgraderingarna som har behövts.

Några år sedan köpte jag extra lemmar i autumn oak som matchar fint med greybark stocken.

Publicerat

Joo, bågtillverkarna bör arbeta hårdare med sin kvalitetssäkring det är uppenbart B). Det är stora krafter i bågarna och går något sönder kan det hända en olycka.

/S

Publicerat
Joo, bågtillverkarna bör arbeta hårdare med sin kvalitetssäkring det är uppenbart :D. Det är stora krafter i bågarna och går något sönder kan det hända en olycka.

/S

Fick mail idag från service chefen på Bowtech, han vill att jag ska ringa honom, lite snåla är de tydligen

för det är inte ens ett 1-800 nummer :)

Jag återkommer om han har nått bra att komma med, men svara direkt gjorde de i alla fall vilket tyder

på att de tog mina bekymmer/funderingar på allvar.

Publicerat
Detta blir min nästa båge. :)

http://www.diamondarchery.com/black_ice.php

Som den principfasta människa jag är, så köpte jag i helgen en ny Fred Bear Truth 2 ,50-60#.. :D

Supernöjd! Mamre, Roggman, JS och Mossbo kan intyga att det hände grejor med min träffbild när jag fick denna i näven.. :)

Publicerat
  • Författare
Som den principfasta människa jag är, så köpte jag i helgen en ny Fred Bear Truth 2 ,50-60#.. :D

Supernöjd! Mamre, Roggman, JS och Mossbo kan intyga att det hände grejor med min träffbild när jag fick denna i näven.. :)

jepps!.. ditt skytte förbättrades radikalt med den!.. tror de är en kombination av flera faktorer!.. du fick en lätt båge!.. rätt daragläng och en pund styrka som passar dej!.. på dom andra bågarna du hafft så är det alltid en av dom tre sakrena som inte stämt!...

men de var en mycket trevlig båge du köpte!...

Mvh Mamre!..

Publicerat

Vad tusan!!!!!!!! Har du kvar den????????? :D Jag har spanat på blocket hela dagen :) :-)

//Roggman66

Publicerat
jepps!.. ditt skytte förbättrades radikalt med den!.. tror de är en kombination av flera faktorer!.. du fick en lätt båge!.. rätt daragläng och en pund styrka som passar dej!.. på dom andra bågarna du hafft så är det alltid en av dom tre sakrena som inte stämt!...

men de var en mycket trevlig båge du köpte!...

Mvh Mamre!..

Stämmer nog bra det, många faktorer som spelat in, men nu är man hemma, känns det som. :blink:

Publicerat
Vad tusan!!!!!!!! Har du kvar den????????? :blush: Jag har spanat på blocket hela dagen :ph34r: :-)

//Roggman66

Hoppa och sk.t... :wub::blink::P

Publicerat
  • Författare
Vad tusan!!!!!!!! Har du kvar den????????? :blink: Jag har spanat på blocket hela dagen :blush: :-)

//Roggman66

:wub: ASG :ph34r: ....

Publicerat
Gratulerar, det är inga dåliga grejer.

Själv har jag Black W MA II som har följt med nästan 15 år på jakterna och har fått lite stryk rent utseendemässigt av den omilda hanteringen.

Ett par Amo-hål för fiskeutrustningen/bågkoger samt ett stabbhål för lampan/gametrackern är dom enda uppgraderingarna som har behövts.

Några år sedan köpte jag extra lemmar i autumn oak som matchar fint med greybark stocken.

Tackar!

Bågen är väl tänkt mest för övningskyttet, och eventuellt småvillt.

Ligger bara på 38 pound, men priset var så jädra bra, så jag kunde inte låta bli

Hade en sådan otrolig tur att hitta just denna båge begagnad på Annons så jag slog till direkt.

ska bli roligt att komma igång med instinktivskyttet igen.

Publicerat
Tackar!

Bågen är väl tänkt mest för övningskyttet, och eventuellt småvillt.

Ligger bara på 38 pound, men priset var så jädra bra, så jag kunde inte låta bli

Hade en sådan otrolig tur att hitta just denna båge begagnad på Annons så jag slog till direkt.

ska bli roligt att komma igång med instinktivskyttet igen.

Om vi är petnoga så är pundstyrkan t.ex i Finland minimum 40 pund för jakt men det gäller styrkan med skyttens draglängd, så vid eventuell myndighetskontroll drar man bara lite längre eller Du kanske drar även normalt mer än 28'.

Annars är ovannämnda styrkan lämplig för flyktskytte och Du vinner många meter med ett blixtsnabbt drag.

När jag har kämpat upp min båge då brukar fågeln redan hålla på och landa i nästa såt.

Jag kommer definitivt också skaffa en lättdragen båge för fågeljakt.

Publicerat
Om vi är petnoga så är pundstyrkan t.ex i Finland minimum 40 pund för jakt men det gäller styrkan med skyttens draglängd, så vid eventuell myndighetskontroll drar man bara lite längre eller Du kanske drar även normalt mer än 28'.

Annars är ovannämnda styrkan lämplig för flyktskytte och Du vinner många meter med ett blixtsnabbt drag.

När jag har kämpat upp min båge då brukar fågeln redan hålla på och landa i nästa såt.

Jag kommer definitivt också skaffa en lättdragen båge för fågeljakt.

Känns det rätt med rekurvskyttet så är det inte omöjligt att man skaffar sig en kraftigare båge sedan.

Det farliga är väl mest att man kan bli lite bortskämd med BW bågarna så det kan bli lite dyrt i längden? :mad:

Publicerat
Fick mail idag från service chefen på Bowtech, han vill att jag ska ringa honom, lite snåla är de tydligen

för det är inte ens ett 1-800 nummer :mad:

Jag återkommer om han har nått bra att komma med, men svara direkt gjorde de i alla fall vilket tyder

på att de tog mina bekymmer/funderingar på allvar.

Update !

Bowtech har tagit fram nya förstärka lemmar till Generalen, man får dem utbytta utan kostnad genom sin leverantör.

Jag får nu nya lemmar från Scand bowhunting, mycket trevlig person och bowtech är väldigt förstående för min oro.

Publicerat
Update !

Bowtech har tagit fram nya förstärka lemmar till Generalen, man får dem utbytta utan kostnad genom sin leverantör.

Jag får nu nya lemmar från Scand bowhunting, mycket trevlig person och bowtech är väldigt förstående för min oro.

Gäller det bara Generalen??

Publicerat
Gäller det bara Generalen??

Det frågade jag inte, men tror att de gäller alla modeller med samma lemmar

Publicerat
Det frågade jag inte, men tror att de gäller alla modeller med samma lemmar

Jag tror det gällde General med 70# lemmar.

Publicerat
  • Författare
Update !

har förstått dom hanft en del problem med den modelen!...kul att Bowtech ställer upp, och ser problemet de borgar för en bra seriositet!.. och att du får hjälp av Anders på Scand bowhunting är jag inte alls förvånad över!.. alltid lätt att få hjälp där!...

mvh

Publicerat
Känns det rätt med rekurvskyttet så är det inte omöjligt att man skaffar sig en kraftigare båge sedan.

Det farliga är väl mest att man kan bli lite bortskämd med BW bågarna så det kan bli lite dyrt i längden? :D

Men anskaffandet av bågen är bara en engångskostnad och sedan är det mycket,mycket billigt.

Pilarna är mycket billigare och håller längre, inga nya releaser,stabs,sikten och div annat som man måste skaffa

Du har bara din Black Widow jämfört med ekonomisk "black hole" när du skjuter med compound.

Å andra sidan: pengar är en så gammal uppfinning så att alla borde ha ganska mycket i dagsläget. :wub: