Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten -08

Featured Replies

Publicerat

Lägger in en bild på en riktigt grann storoxe som kompisen (Mandreas på forumet) sköt uppe i Helgumskogarna på Oktoberjakten. Jag tror inte han misstycker :D

post-373-1226302479_thumb.jpg

• Svar 301
  • Visningar 32,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Lägger in en bild på en riktigt grann oxe som kompisen (Mandreas på forumet) sköt uppe i Helgumskogarna på Oktoberjakten. Jag tror inte han misstycker ^_^

Ja misstycker gör han nog inte, borde inte vara annat än stolt! :P

Riktigt fin trofe!

Publicerat
Grattis Stig

Hur gick det i helgen hittade Atos något ?

Han vill inte säga något till mig men han försvann från Antons och gick utom pejlavstånd och kom tillbaka efter 1 1/2 timme så något fick han väl i näsan. Annars fanns det inte ett spår mellan halla och nyvägen.

Mvh Stig

Publicerat
Lägger in en bild på en riktigt grann storoxe som kompisen (Mandreas på forumet) sköt uppe i Helgumskogarna på Oktoberjakten. Jag tror inte han misstycker :)

Klart gk! Grattis till skytten och nog skulle det vara konstigt om han misstycker med en sådan snygg krona som kommer att pryda rumsväggen om inte regeringen säger nej till det! ;)

Publicerat
Lägger in en bild på en riktigt grann storoxe som kompisen (Mandreas på forumet) sköt uppe i Helgumskogarna på Oktoberjakten. Jag tror inte han misstycker -_-

Det är sånt som får en att drömma. :D Jag har jagat i skapliga storoxelandskap i 8 år nu men ja har ännu inte fått se någon levande....

Publicerat

Den var riktigt ståtlig den där :)

Publicerat
Det är sånt som får en att drömma. :) Jag har jagat i skapliga storoxelandskap i 8 år nu men ja har ännu inte fått se någon levande....

Ähhhh! Inte på 8 år!!! :( Då har Du dragit fel pass vid lottningen broder! :P Synd om Dig! :(

Publicerat
Ähhhh! Inte på 8 år!!! ;) Då har Du dragit fel pass vid lottningen broder! :D Synd om Dig! :D

Det kommer....det kommer.... ;)

Jag ska vara ärlig och erkänna att eftersom det är 65 mil enkel resa så jagar jag bara veckan i september och en helg i oktober. I år och ifjol vart det inte heller i oktober för jag var längre söderut på jakt då. Så antalet jaktdagar är väl kanske runt 80-90 st. Jag satt med farsan på pass i 2 år också, innan jag fick egen bössa och pass.

Men som sagt, det kommer....

Publicerat
Det kommer....det kommer.... :D

Jag ska vara ärlig och erkänna att eftersom det är 65 mil enkel resa så jagar jag bara veckan i september och en helg i oktober. I år och ifjol vart det inte heller i oktober för jag var längre söderut på jakt då. Så antalet jaktdagar är väl kanske runt 80-90 st. Jag satt med farsan på pass i 2 år också, innan jag fick egen bössa och pass.

Men som sagt, det kommer....

Jaha, så du säger det! Det blir väl när du är pensionär då isf! ;):PB)

Publicerat

Så har man då lyckats få ihop lite folk till helgens jakt, Så nu hoppas vi på lite spår snö. Sen är det bara att ösa på! :P

Publicerat
Lägger in en bild på en riktigt grann storoxe som kompisen (Mandreas på forumet) sköt uppe i Helgumskogarna på Oktoberjakten. Jag tror inte han misstycker :P

Nej, inte misstycker jag !!!!

:);):D :D :D :D :D:P

Skjuten på 5 meters håll, tur jag hade rödpunkten monterad :lol:

Publicerat
Nej, inte misstycker jag !!!!

:);):D :D :D :D :D:P

Skjuten på 5 meters håll, tur jag hade rödpunkten monterad :P

Snyggt jobbat, jag gissar att den kändes rätt så stor på det hållet :lol:

Visst är det du som har tysken som brukar härja runt Atlas ibland...

Publicerat
Snyggt jobbat, jag gissar att den kändes rätt så stor på det hållet :ph34r:

Visst är det du som har tysken som brukar härja runt Atlas ibland...

Ja ta i hand nu för på lördag träffas ni och får slåss om vilken ände ni ska gå på ifrån. :wub:

Publicerat
Jaha, så du säger det! Det blir väl när du är pensionär då isf! <_<;):P

När jag har uppnått din mogna ålder kommer jag att ha skjutit div guldoxar och björn :) för det måste ju vara heeeemskt långt till dess :P:lol:

Publicerat
När jag har uppnått din mogna ålder kommer jag att ha skjutit div guldoxar och björn :lol: för det måste ju vara heeeemskt långt till dess :)<_<

Haha! Lycka till! :P;) 10:a har jag skjutit men vill ha en större oxe på väggen! Nalle har jag sett i verkligehten i det fria, och den har visslat på mig flera gånger så det är kanske bara en tidsfråga tills man får nedlägga nalle puh! :P

Publicerat
Älgjakt stoppades när Tama Älgar rymde

http://www.jaktjournalen.se/index.php?id=3857&avd1=0

hehe skulle va rätt så kul om en älg kom och ställde sig och började slicka på en när man sitter på pass. haha B)

Publicerat

oerhört länge sen jag skrev här på jaktsidan av olika anledningar, tidsbrist och datorhaveri är dom främsta orsaken. jag jagar ju inte älg i vanliga fall, men förra året hade jag tur att skjuta en tjur i stockholms skärgård under rådjursjakt, de hade en vuxen kvar på licensen och den var lovlig.nåt liknande hände i år när fars lag skulle jaga älg den fjärde dagen, bl a annat skulle de vara på mina marker så jag kunde ändå inte jaga rådjur så jag beslöt mig för att följa med den 17 man starka styrkan. lovligt var en kalv eller en tjur. det hela var ganska långtråkigt tills en pinnatjur ställde sig 110m från mig, 2 raska skott i stickhålet och årets sista älg i laget var fälld. summa summarum så har jag gjort två korta älgjakter och skjutit två tjurar.... inte ens speciellt svårt med älgjakt :D

Publicerat

nån som ännu håller på att jaga älg? :D vi har ännu fortfarande 1 vuxen on 1 kalv kvar på licensen :D

Publicerat
nån som ännu håller på att jaga älg? :D vi har ännu fortfarande 1 vuxen on 1 kalv kvar på licensen :D

japp då fick jag just höra att vi har slut för älgjakten iår :P / :/

tyvärr slapp jag inte och skjuta fasst jag skulle ha haft några skott tillfällen men ingen ställande hund :)

• 1 month later...
Publicerat

Har bara kalv kvar på tilldelningen, men skam den som ger sig. Men jag börjar nästan misstänka att älgarna uppe hos oss, firar jul å nyår så långt bort från våran mark det bara går. Har inte hittat en enda älg dom senaste gångerna man varit ut. Är jäkligt mkt snö på sina håll, så dom står väl bara och trycker. Var är älgarna i norduppland... <_<

Publicerat

Äntligen!!!! Efter en total skit höst, jaktmässigt sett, jar inte skjutit så lite sen jag började jaga, fick jag äntligen skjuta en kalv idag. Bjuden på rådjursjakt hos jaktkompisar, en kalv kvar att skjuta, hundföraren ropar-älg på gång, 1 nej 2, nej 3, nää va fan 7 älgar pass upp!!! Jodå.....hela raddan kommer så snällt stannar i en jävla klump på 30 m. Bara avvakta......Extra kul var ju att jag sköt med drillingen, 3:de säsongen med den och har inte skjutit nåt vilt med kula, helt jävla otroligt!. Ett något lågt ärtskott, men inget sönderskjutet i bogarna, alltid nått. Kalven gick ca 50m efter skottet.

post-2136-1230993049_thumb.jpg

Publicerat

Grattis på Dig! ;) Ibland sitter det långt inne innan det släpper. :)