Publicerat Oktober 10, 200817 yr Hon är iofs 9 år, men då hon i vanliga fall är hur pigg som helst och ganska opåverkad så känns det lite pissigt. Jag tar inte bort en hund som inte har ont eller inte lider, bara för hon inte kan jaga fullt ut. Hon har ju funka ti 9 år, så något måste man väl ge tillbaka på ngt sätt.. 9 år är väll ingen ålder för en jakthund? Tråkigt att hon blivit dålig håller tumme att hon snart hämtat sig och kommer igång annars får vi hoppas att hon trivs som fotvärmare hemma oxå....
Publicerat Oktober 10, 200817 yr Nu nu snart änteligen så ska fröken få bevisa att hon kan efter hals op ser pigg ut cyklat en gång och det blir en sväng till på cykeln i mor oxå Jagade rådjur i dag fick en fin tolv taggare på mig som gick åt rätt håll han kan komma på måndag då jäv Proviantera i morgon inför jakten korv och annat gött Dottra ska med på måndag så hoppas på lite spänning då Skit jakt på er jakt galnigar
Publicerat Oktober 10, 200817 yr Skitjakt på er alla som börjar jaga nu igen imorgon alt på måndag. Är inte ett dugg avis...
Publicerat Oktober 10, 200817 yr Skitjakt på er alla som börjar jaga nu igen imorgon alt på måndag. Är inte ett dugg avis... Har Du ionte fjäskat in Dig hos någon engelsk Lord ännu så att Du får komma med på fasan- och rapphönsjakt?
Publicerat Oktober 10, 200817 yr Har Du ionte fjäskat in Dig hos någon engelsk Lord ännu så att Du får komma med på fasan- och rapphönsjakt? Inte riktigt än, men jag kikade under förmiddagen på en bockjaktsfilm från England och då jagade dem väster om London - bara 1,30h härifrån Får hosta upp plånboken lite först kanske - och som börsen ser ut nu får jag ingen hjälp därifrån
Publicerat Oktober 11, 200817 yr då ut till skogen . skitjakt på er alla jag skall och mysa till mitt pass!
Publicerat Oktober 11, 200817 yr Inte riktigt än, men jag kikade under förmiddagen på en bockjaktsfilm från England och då jagade dem väster om London - bara 1,30h härifrån Får hosta upp plånboken lite först kanske - och som börsen ser ut nu får jag ingen hjälp därifrån Nähä, men du måste ju bli polare med son el. dotter först så kanske du slinker med in på ett bananskal. Det blir då ingen jakt för mig under helgen som det känns nu i h. knä. Jag har åthelvete för ont i knäet trots tupp kam injektionen. Haha! Det är nog inget billigt nöje där ute på ön.
Publicerat Oktober 11, 200817 yr Blev ingen älg för mig idag. Men en i laget sköt en tjurkalv. Vi hadde idag på södra sidan 2 tjurar och fri avskjutning på kalv. Imorgon ska vi vara på Norr sidan där har vi en Tjur och fri avskjutning på kalv. Var vindstilla när jag kom till passet men sen kom en mindre regnskur och så började det att blåsa
Publicerat Oktober 11, 200817 yr Blev ingen älg för mig idag. Men en i laget sköt en tjurkalv. Vi hadde idag på södra sidan 2 tjurar och fri avskjutning på kalv. Imorgon ska vi vara på Norr sidan där har vi en Tjur och fri avskjutning på kalv.Var vindstilla när jag kom till passet men sen kom en mindre regnskur och så började det att blåsa Sorry kompis! Så är det ibland. Det är inte alltid så lätt att komma till skott och skogen är stor och djup. Man vet aldrig åt vilket håll dom springer dom rackarna el. var dom dyker upp. Tråkit med regn! Skitväder även om det finns kläder för ändamålet.
Publicerat Oktober 11, 200817 yr då är man hemma vi njöt av lite halstrad kalvlever en liten tjurkalv med små små små stubbar till horn. som nu sitter i grytan för att få köttet bortkokt
Publicerat Oktober 11, 200817 yr ja ha då har man tagit livets första älg det blev en duble ko & kalv. ko och kalven kom springandes över en lägda rakt på ca 300 m kalven var bakom kon hela tiden ända fram tills ca 85 m då vek dom av till höger då var det bara att ta kalven och den stöp i steget sedan kon den sprang ca 100 m sen var det slut =o)
Publicerat Oktober 11, 200817 yr haha j---ligt liten kalv,eller en stoooooor gryta guh det luktar förjävligt
Publicerat Oktober 11, 200817 yr Blev en ko idag, för mig alltså, jaktlaget fick två kor och två kalvar. Andra älgen för i år, fick en tjur i september, verkar bli en bra säsong detta.
Publicerat Oktober 11, 200817 yr Blev en ko idag, för mig alltså, jaktlaget fick två kor och två kalvar.Andra älgen för i år, fick en tjur i september, verkar bli en bra säsong detta. Grattis skyttar! Du behåller väl hjärtat så att Du kan röka el. torka det till våren? Mumma!
Publicerat Oktober 11, 200817 yr Grattis skyttar! Du behåller väl hjärtat så att Du kan röka el. torka det till våren? Mumma! Nej det har han skickat ned till mig så jag kan mata räven med.
Publicerat Oktober 11, 200817 yr Nej det har han skickat ned till mig så jag kan mata räven med. Oj oj oj! Har dom ingen matkultur i Västerbotten? Ge bort ett hjärta på det dä sättet som är det godaste på älgen att äta.
Publicerat Oktober 12, 200817 yr grattis skyttar med BILDER BILDER BILDER! ska ladda upp lite bilder imån ifall vi dräper några..... vi har 4 vuxna och 5 kalvar på licensen men skall bara skjuta 3 resp 4 djur
Publicerat Oktober 12, 200817 yr grattis skyttar med BILDER BILDER BILDER! ska ladda upp lite bilder imån ifall vi dräper några..... vi har 4 vuxna och 5 kalvar på licensen men skall bara skjuta 3 resp 4 djur Varför??
Publicerat Oktober 12, 200817 yr Helgen var underbar! I September såg vi fya älgar på 5 pers på en vecka... Ganska tomt med andra ord. Nu i helgen var vi ut å prova igen... Första passet hade jag två pinnoxar och en kviga på 15 meter, men kunde inte skjuta för det va för tätt. Första dagen såg vi 8 älgar, men det skottet som small var en klar bom! :/ Passgrannen hade lite bråttom. Idag har vi sett runt 15 älgar! Det började med att jag och farsan satt i bilen påväg ut till passen, och rätt vad det var så sprang det tre riktiga storoxar bredvid vägen och in på grannmarken! H-vete!!! Väl ute i skogen såg alla jägare (alla är i detta fall 6st) älgar överallt! Det var älg precis bakom varje träd! Hundförarn hade skottläge på fyra st varav två var 10-12taggare, men avstod skott då hunden inte skällde. Nåväl... Jag satt i ett torn vid en väg. Det regnade och blåste så inni h-vete så man hörde ingenting. Less som jag var på vädret satt jag och knappade med mobilen! Med plötsligt kollade jag bak och där står en stor älgoxe! Upp med bössan och PANG! En 12-taggare mindre i de Jämtländska skogarna! Bilder kanske kommer senare.
Publicerat Oktober 12, 200817 yr Helgen var underbar!I September såg vi fya älgar på 5 pers på en vecka... Ganska tomt med andra ord. Nu i helgen var vi ut å prova igen... Första passet hade jag två pinnoxar och en kviga på 15 meter, men kunde inte skjuta för det va för tätt. Första dagen såg vi 8 älgar, men det skottet som small var en klar bom! :/ Passgrannen hade lite bråttom. Idag har vi sett runt 15 älgar! Det började med att jag och farsan satt i bilen påväg ut till passen, och rätt vad det var så sprang det tre riktiga storoxar bredvid vägen och in på grannmarken! H-vete!!! Väl ute i skogen såg alla jägare (alla är i detta fall 6st) älgar överallt! Det var älg precis bakom varje träd! Hundförarn hade skottläge på fyra st varav två var 10-12taggare, men avstod skott då hunden inte skällde. Nåväl... Jag satt i ett torn vid en väg. Det regnade och blåste så inni h-vete så man hörde ingenting. Less som jag var på vädret satt jag och knappade med mobilen! Med plötsligt kollade jag bak och där står en stor älgoxe! Upp med bössan och PANG! En 12-taggare mindre i de Jämtländska skogarna! Bilder kanske kommer senare. Grattis, väntar på min tur i morgon.......idag är det visst
Publicerat Oktober 13, 200817 yr Helgen var underbar!I September såg vi fya älgar på 5 pers på en vecka... Ganska tomt med andra ord. Nu i helgen var vi ut å prova igen... Första passet hade jag två pinnoxar och en kviga på 15 meter, men kunde inte skjuta för det va för tätt. Första dagen såg vi 8 älgar, men det skottet som small var en klar bom! :/ Passgrannen hade lite bråttom. Idag har vi sett runt 15 älgar! Det började med att jag och farsan satt i bilen påväg ut till passen, och rätt vad det var så sprang det tre riktiga storoxar bredvid vägen och in på grannmarken! H-vete!!! Väl ute i skogen såg alla jägare (alla är i detta fall 6st) älgar överallt! Det var älg precis bakom varje träd! Hundförarn hade skottläge på fyra st varav två var 10-12taggare, men avstod skott då hunden inte skällde. Nåväl... Jag satt i ett torn vid en väg. Det regnade och blåste så inni h-vete så man hörde ingenting. Less som jag var på vädret satt jag och knappade med mobilen! Med plötsligt kollade jag bak och där står en stor älgoxe! Upp med bössan och PANG! En 12-taggare mindre i de Jämtländska skogarna! Bilder kanske kommer senare. Grattis!! Ser fram emot en bild....
Publicerat Oktober 13, 200817 yr Blir terroriserad med sms från övriga familjen som är på älgjakt..........j_vlar vad sugen man blir..... Hittills är en tjurdubblé rapporterad (dock ingen i familjen som är skytt), men det verkar finnas gott om djur på markerna.