Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten -08

Featured Replies

Publicerat
Blir terroriserad med sms från övriga familjen som är på älgjakt..........j_vlar vad sugen man blir.....:D:(

Hittills är en tjurdubblé rapporterad (dock ingen i familjen som är skytt), men det verkar finnas gott om djur på markerna.

Haha! Synd om Dig! Har i inget höstlov så att Du kan åka hem och jaga en vecka??? :D:lol::D;)

• Svar 301
  • Visningar 32,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

14.40 föll en för våra marker riktig bjässe för min 270gr Hornady kula. Älgen gjorde en kullerbytta, och jag skrämde slag på ett par stycken socknar när jag släppte loss kraften från Rugerettan.

Jag kan säga det, att man laddar om den snabbt. Väldigt snabbt, när det är skarpt läge... ;)

Utförligare på bloggen.

Grattis alla övriga skyttar! Nu kör vi vidare!

Publicerat

Grattis BB!! ;)

Bild?

Publicerat

..jodå, det kommer. Min svindyra Eriksson telefon - den andra, för den första gick sönder... - har gått sönder. Den också. Nu höll den i nästan 7 månader.

Några kompisar fotade friskt, så jag räknar med att de ska mejla över lite bilder snart.

Sitter just nu och ska fixa lite att äta innan jag äntrar jaktmarkerna igen. Det har regnat precis hela dagen, och man börjar känna sig lite sliten - jag är inte 20 längre - men det är ett fint jaktväder. Ska se om jag kan plocka bort ett par kalvar. I dag är jag glad för att jag svalde stoltheten och köpte rostfri bössa med laminatkolv... <_<

Publicerat

Lägger väl in en notis här med då :P

Tjur skjuten efter en timme på pass, framlockad. Min första lockälg förövrigt.

post-373-1224070897_thumb.jpg

Publicerat
..jodå, det kommer. Min svindyra Eriksson telefon - den andra, för den första gick sönder... - har gått sönder. Den också. Nu höll den i nästan 7 månader.

Några kompisar fotade friskt, så jag räknar med att de ska mejla över lite bilder snart.

Sitter just nu och ska fixa lite att äta innan jag äntrar jaktmarkerna igen. Det har regnat precis hela dagen, och man börjar känna sig lite sliten - jag är inte 20 längre - men det är ett fint jaktväder. Ska se om jag kan plocka bort ett par kalvar. I dag är jag glad för att jag svalde stoltheten och köpte rostfri bössa med laminatkolv... :P

NOKIA! :DB)

Publicerat

Bifogar väl en bild på skönheten då ^_^

Ni får ursäkta min bisarrt fula min! :S :lol:

post-2435-1224084299_thumb.jpg

Publicerat

Grattis på Dig!

^_^

Publicerat

Älgjakten i Sotter är över för denna gång.

En udda 10-taggare på mer än 240 kg i slaktvikt samt att jag fällde en tjurkalv i dag.

Vi har en ko/kviga och en kalv kvar på licensen.

Publicerat

har pinnat på bra för mitt småländska jaktlag i år till skillnad från förra året..

1 tjur udda 10 med 245 kg slaktvikt

1 kviga

4 kalvar...

Själv blev min älgjakt lite av en flopp, ko och 2 kalvar stegar ut....får in den bakre kalven i siktet när den står still bakom de andra, ser när jag osäkrat att passgrannen smäller på den andra kalven, vi fick endast skjuta en kalv för ko med 2 kalvar så jag byter och nyper till samma kalv som han sköt på. Mitt skott tar förmodligen inte i älgen men den ligger hursom död 100 meter ifrån skottplatsen....den andra kalven spatserar förbi mig på 7 meter ;)

har inte skjutit någon älg tidigare, så jag får skryta med att jag lyckades hålla avtryckarfingret i styr! :)

Publicerat

bild på thomas tjur...

post-2387-1224162617_thumb.jpg

Publicerat

Grattis Thomas! Stilig tjur!

:)

Publicerat
så jag får skryta med att jag lyckades hålla avtryckarfingret i styr! :)

samma här samma här broder ;)

Publicerat

Jag kan nu meddela att älgjakten är för min del slut för denna gång. Och till min stora glädje kan jag säga att då min far beslutat att detta är sista sässongen som han jagar. Då han har uppnått en ålder av 77år. Klockan 8:30 på måndagen fällde han en udda 10 taggare med ett skott. Vickten vet jag ej men den var fin. :)

Publicerat
Jag kan nu meddela att älgjakten är för min del slut för denna gång. Och till min stora glädje kan jag säga att då min far beslutat att detta är sista sässongen som han jagar. Då han har uppnått en ålder av 77år. Klockan 8:30 på måndagen fällde han en udda 10 taggare med ett skott. Vikten vet jag ej men den var fin. :angry:

Kul för honom när det är sista året som han jagar också! Grattis till gubben! :angry:

Publicerat

Jag skall fixa hornen till honom. Så skall han få dom till jul. :P

Publicerat
Jag skall fixa hornen till honom. Så skall han få dom till jul. :P

Det blir bra det! ;)

Publicerat

Några dagar på älgjakten nu iaf. Vi har skjutit en ko, en kviga och två kalvar. Har haft bra med älg, men haft lite stolpe ut lite hela tiden. Det har inte varit enkelt på några vis och jag har personligen varit nära att bryta ihop mer än en gång.. ;) Men det är bra folk och bra jaktledare som vill väl, men det blir lite fel..

Finns en kort film med 3-taggare på bloggen. Visste han inte var skjutbar så det var bara och filma på.. :P

Nähä.. dags för nya tag idag igen.

Publicerat
Nähä.. dags för nya tag idag igen.

Samma här med stolpe ut hela tiden, bara påt igen ;)

Idag smäller det :P

Lasse

Publicerat

Ny jakt dag imorgon igen :lol:

Publicerat

Det blev en kvigkalv för mig i eftermiddag :wub:

Mer om detta i ny tråd.

Lasse

Publicerat

god morgon idag blir ser det ut att bli bra väder *ta på trä*

ut skallman halvtrött som man är. funderar smugla ut en dyna till passstället pårigkigt :D

Publicerat

Sköt en kalv igår. Min 40e älg än så länge..

Borde kanske firat det.. men har ju sjuk hund igen så det känns fn som det kvittar.

Publicerat

såg en ko idag och hade 5 skall nära mig <_< men tyvär sköt jag inget skott <_< så kon då jag gick från passet och som flera har så har vi patron ur och inget skytte till och från pass :blink: men det stör mig inte hade det annars välgigt trevligt med genomvåta byxör kall wind och te från en termos som var smutsig så det gick inte att dricka ^^ smart som jag var fick jag lite värme att fylla en lemonad flaska0.5l med varm vätska från termosen och mysa med den inanför jackan ^_^ jo så gick batteriet ur raditelefonen :) gud barme mig jag skulle ännu sitta där ifall mobilen också dött xD

Publicerat

Det blev en tjur idag på morgonen, 07.10 <_<