Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävjakten 05/06

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Här har en räv gått fast, så det är bara att följa släpspåret

post-3-1139757911_thumb.jpg

• Svar 208
  • Visningar 18,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Gårdagens fina räv :D

post-3-1139758261_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Dagens skabbis :(

Publicerat

BRA jonas ;D ;D

Kan jag få följa med och vitja/lägga ut snaror nån gång ???????

Publicerat
Dagens skabbis :(

Jag var o brände räven i dag Jonas

Publicerat

Härligt grabbar!!!

Publicerat

Härligt Seger!

Var ute en sväng på lördag natt.

Satt med Daniel till 04:00..

Såg en räv på c:a 150 meter.

Han hade den i siktet men den stannade aldrig, och vi trodde den skulle svänga upp mot åteln och komma närmare.

Men, den klarade sig. :-

Publicerat

Grattis seger...å kul med bilder!

Publicerat

Har ÄNTLIGEN gjort färdigt underredet till rävkojan igårkväll, så jag slet upp kojan, körde ut den på isen å eldade nån halvtimme..:P Sen var jag dit idag, med skotern och kollade till lite.... tol lite bilder när jag ändå var där.....

Har en liten fråga till er forummedlemma: det är så att kojan står 30 m från skogskanten., där jag har lagt ut en åtel. och jag undrar om räven störs av den nyditställda kojan, eller om det spelar minde roll...?? kojan står helt öppet ute på isen, rävarna är vana skotertrafik, osv.. vad tror ni ??

iaf här har ni lite bilder..

post-126-1139855199_thumb.jpg

post-50-1139855199_thumb.jpg

Publicerat

Här kommer lite mer bilder....först gluggen framifrån...sen vänster glugg...höger glugg...sen en bild över sjön..

post-126-1139855689_thumb.jpg

post-50-1139855689_thumb.jpg

post-50-1139855690_thumb.jpg

post-50-1139855691_thumb.jpg

Publicerat

kojan värkar fin ;D

Publicerat

Halllå!!!!

Kul bygge.. jo jag tror att de rävar som brukar gå förbi där kommer säkert undra va det är för något .. men de vänjer sig säkert med det med...

Bara den får stå ett tag....Annars är det nog inga problem... men som sagt .. jag tror inte rävarna kommer och knackar poå första natten ;) mvh tomas

Publicerat

Vakade inatt och sköt två rävar, den första kom 21.40, bara 20 minuter efter jag satt mig vid gluggen och den andra kom 22.45.

En stor hane och en stor honräv.

Publicerat
Vakade inatt och sköt två rävar, den första kom 21.40, bara 20 minuter efter jag satt mig vid gluggen och den andra kom 22.45.

;D ;D ;D ;D

Publicerat
  • Författare

Grattis gluggmästarn ;)

Har ÄNTLIGEN gjort färdigt underredet till rävkojan igårkväll, så jag slet upp kojan, körde ut den på isen å eldade nån halvtimme..:P Sen var jag dit idag, med skotern och kollade till lite.... tol lite bilder när jag ändå var där.....

Har en liten fråga till er forummedlemma: det är så att kojan står 30 m från skogskanten., där jag har lagt ut en åtel. och jag undrar om räven störs av den nyditställda kojan, eller om det spelar minde roll...?? kojan står helt öppet ute på isen, rävarna är vana skotertrafik, osv.. vad tror ni ??

iaf här har ni lite bilder..

Jag tror precis som älgdräparn att de kommer att skygga för kojan ett tag, med eftersom kommer de att bli modigare och modigare.

Till nästa vinter parkerar du kojan permanent på ett ställe, då lär du få panga räv 8)

Kan jag få följa med och vitja/lägga ut snaror nån gång ???????

Orkar du stiga upp då  ??? ;D

Publicerat
  • Författare

Ingenting i snarona igår eller idag >:(

Har en misstänkt jäkel som vägrar gå över skidspåret, den har nu gått i samma spår två gånger parallelt med skidspåret, gör han det en gång till sitter han fast ;D

Publicerat

Satt och vakade i går kväll en kortis. Precis innan jag skulle packa ihop kom Mickel lunkandes över en liten väg. Jag skjöt ett skott som jag var bombsäker att det skulle sitta men...inte ett spår av varken räv eller blod. :- Jag tror nu att bössan går högt av någon anledning, räven satt på 150m men bössan är inskjuten på exakt detta avstånd. Sista räven jag sköt, tog i huvudet fast jag siktade vid bogen, då trodde jag att skottet tagit i några buskar, men nu måste jag till skjutbanan och testa om något blivit galet.

Publicerat
Grattis gluggmästarn

:D

Det är inte varje dag man får en sådan sjantil utnämning, en tackar o bockar :D

På vakplatsen jag satt inatt har jag skjutit 7 st nu sedan dec och för varje gång tänker man att nu dröjer det nog innan det kommer någon räv till men går det bara några dagar är det nya rävspår igen, verkar som micklarna gillar mina delikatesser ;)

Publicerat

mmmm du har ju lyckats kanon bra... kul att läsa.. hoppas snart man får möjlighet att starta med rovdjursjakt i den utsträckning som man önksar... Till nästa säsong blir det betydligt bättre hoppas jag... men men fortsätt vaka... spännande läsa.... mvh tomas

Publicerat

Verkar som att det är en tam räv som är i krokarna, den hade gått  i skoterspåret som blev när jag drog dit kojan ......bestämde mig för att sätta mig där igår... satt och slumrade mellan 11 och 03, men ingen räv syntes till, men det var ju inte alls oväntat,...:D //kunde bara inte hålla mig, ..:P  men om nån /några veckor, då tar jag dom !..:D

Publicerat

Fortfarande ingenting i snaran :'(....men han får på sig till på söndag 8).....

Grattis Mickel :)...du blir ett steg närmare idolstatus per räv du skjuter ;) ;D

Mvh Fredde

Publicerat
Orkar du stiga upp då  ??? ;D

jo inga problem

Citat av Kjell: Det är inga problem att stiga upp tidigt om man går och lägger sig tidigt

Publicerat
  • Författare

Nu har det gått troll i rävjakten igen >:(

Inte en räv vid åteln inatt och inte ett liv kring snarona.

Tillråga på allt har flera spår snöat/drivit igen så det blir till att plocka upp dom.

>:( >:( >:( >:( >:(

Å jag som trodde på föregående natt då det var ett riktigt rävväder :'(

Publicerat

Daniel Jonsson från Boden sköt två igår natt. :)

Publicerat

Härligt Danne!!! :D