Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävjakten 05/06

Featured Replies

Publicerat

är det han jag köpte skotern av?

• Svar 208
  • Visningar 18,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
är det han jag köpte skotern av?

Japp.

Publicerat

Men natten som var, då j**lar var det nära....räven hade gått i spåret fram till 4 meter från snaran, där tog ett färskt harspår över rävens intresse >:( och han stack bakom det istället.... :'( :'( :'(  ...nära skjuter ingen Räv

Mvh Fredde

Publicerat

Var inte ledsen... :-[ Ta nu nya tag. :D;)

Publicerat
Var inte ledsen... :-[ Ta nu nya tag. :D;)

Närå...imorrn sitter räven i snaran ;)..hoppas jag :D

Mvh Fredde

Publicerat
Närå...imorrn sitter räven i snaran ;)..hoppas jag :D

Mvh Fredde

Klart att han gör  :D glöm inte kamran bara  ;)

Publicerat
glöm inte kamran bara  ;)

såklart inte :D...jag surrar ju jämt om bilder, så själklart ska jag också visa bilder ;D........ :o Ohhh, måste nog ladda kameran, kom jag på nu...pinsamt om man lovat bilder och så ger batteriet upp ;)

Mvh Fredde

Publicerat

nä...inte var han där :'(...men det snöade så f**bannat så jag tog upp snaran...men nu är det perfekt ute med snön, vid åteln var det ca 10 cm från ytan tills man började att se benens spår...det plogar för den lille rackaren ;) ;D...och vad jag har förstått så är det jättebra ur snarningssynpunkt. Så om farsan har tid/ids så ska vi lägga ner en par stycken kring åteln imorgon eftermiddag :)

Mvh Fredde

Publicerat
  • Författare

Nu har Ersnäsrävarna fått mat så dom blir riktigt feta och slöa, allt så vi ska kunna skjuta dom :D

Igår tog jag och Roger hand om en trafikskadad älg och delade den på mitten, en halv älg på varje åtel :o

Vi högg också upp ca 15 kg småbitar (snacks) som kommer att spridas runt åtlarna i omgångar.

Nu är det ett hyffsat snarföre och sex snaror ligger nu ute och jagar sedan i morse.

Det blev bogsering av älgkroppen genom byn ;D ;D

Obs

Korten är tagna med min nya mobiltelefon, tycker det blev ganska bra bilder ändå..... :-

post-3-1140351325_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Hugga hugga hugga

post-3-1140351373_thumb.jpg

Publicerat

--

Publicerat
  • Författare
den var ju genomfrusen den älgen :P och jag tycker kvaliten på bilderna var grymm!

Jo den har legat flådd över en vecka i snön och inatt var det ca -20 gr. Brrrrrrrr :(

Publicerat

jaha det kanske behövdes påfyllning vid Freds kojja jag och gabbe körde väl bara ut två bilsläp i höstas ;D ;D ;D

Publicerat

Föressten är det älgen som blev påkörd av skotern lr???

Publicerat

Jag undrar vad byborna tänkte...men de kanske redan är van vid att det släpas djur efter bilarna där... ::)

Publicerat

Jippii! Skulle just till att köpa nå virke och göra en vakkoja men tydligen har farfar redan fixat det för länge sedan. Utedasset är utrustat med vakglugg  ;D. Tur inte dasset används för då hade det blivit jobbigt. Nu ska jag bara ta och fixa en åtel där till hösten

Publicerat

Skitbra! ;D ::)

Publicerat
Utedasset är utrustat med vakglugg  . Tur inte dasset används för då hade det blivit jobbigt. Nu ska jag bara ta och fixa en åtel där till hösten

Och kan du bara få upp dasset på några stolpar till en 3 meters höjd får du säkert skjuta räv där.

Publicerat

Dasset är redan på en höjd. Kom dock på att rävarna måste passera en väg och en bäck för att ta sig dit. Känns inte som att det kommer att bli så bra  :-[. Iofs så används vägen väldigt sparsamt (ett par bilar per dygn:)). Tror ni det finns någon chans att dom vågar korsa vägen? Annars får jag bygga mig en ny koja i bättre läge

Publicerat

Du kan räkna med att rävarna kommer ändå! Prova redan nu att lägga ut en åtel, har du tur kommer dom om någon natt.

Att dasset är på en höjd är ju kanonbra, dels för vittringen men även för insynen.

Publicerat

18é räven bet i snön ikväll kl 23.30.

Den luringen kom mellan ladugården och ladan prexis under gluggen, den satte sig 10 meter framför gluggen och spanade ut mot åteln och jag tordes knappt andas. Efter ett tag försvann den ut synhåll men visade sig igen på väg mot åteln men då hade jag redan smygit upp och osäkrat. Jamade fast den på ca 70 meter och 6,5án fräste till! Den sprang iväg 100 meter in i skogen trots ett perfekt skott så jag var tvungen att gå o leta, annars hade jag vakat några tim till.

Publicerat
18é räven bet i snön ikväll kl 23.30.

Den luringen kom mellan ladugården och ladan prexis under gluggen, den satte sig 10 meter framför gluggen och spanade ut mot åteln och jag tordes knappt andas. Efter ett tag försvann den ut synhåll men visade sig igen på väg mot åteln men då hade jag redan smygit upp och osäkrat. Jamade fast den på ca 70 meter och 6,5án fräste till! Den sprang iväg 100 meter in i skogen trots ett perfekt skott så jag var tvungen att gå o leta, annars hade jag vakat några tim till.

kul och grattis  ;D

Publicerat

Grattis. :D

Publicerat

Tackar. :)

Det finns ett gammalt ordspråk här i uppland som lyder:

...när mickel drar till kojan gör rävarna bäst i att hålla sig undan....

;) ;D

Publicerat
Jippii! Skulle just till att köpa nå virke och göra en vakkoja men tydligen har farfar redan fixat det för länge sedan. Utedasset är utrustat med vakglugg  ;D. Tur inte dasset används för då hade det blivit jobbigt. Nu ska jag bara ta och fixa en åtel där till hösten

och det måste ju innebära att du inte behöver bryta vakningen för eventuella naturbehov ;D perfekt ;)