Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Diskussioner för Månadstävling I Praktiskt Skytte.

Featured Replies

Publicerat

Stiligt maddog :D

Jag tyckte det var skoj att inte spöa Skuris men av dig ville jag inte få stryk ska nog öva lite innan nästa bidrag skjuts :P

game on. :D jag som tänkte byta tillbaka till 6,5-06 pipan men denna får gå lite till bara för att ge dig smisk, ska ju också försöka hinna med en toppcupsskjutning med den också.

• Svar 1,1k
  • Visningar 143,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Micke, efter att ha sett bilden från dagens skytte skulle jag råda dig att förpassa monopoden till papperskorgen. Den är inte hög, den är för sjutton MONUMENTAL!! De monopoder jag har skjutit med ha

• man kan altså säga att det var slarv.

• Själv så insåg jag att jag var den ende som sköt Månadstävlingen i oktober, så jag lade till Designated Marksman snabbt som attan i min signatur Man får passa på när man kan

Posted Images

Publicerat

Starkt Maddog.

Att du har problem på 200m kan jag då rakt inte se.

Allt igenom mycket starkt skjutet, särskilt med tanke på den låga smällen på 300m

//

att säga att man har precisions problem efter en sådan serie på 200m kanske är lite kaxigt men skyttet har kännts nästan felfritt dom gångerna jag skjutit på 200m och inte en gång har jag fått det att slå riktigt tätt.

bössan blir dock trevligare ju längre bort tavlan står det är ju en riktig långhålls rigg och det känns nästan idiotiskt att skjuta den under 300m.

dock matar den under all kritik och det retar mig att behöva bryta skytteställningen varje gång jag ska mata i en ny patron (matar en och en).

allt blir till det bättre efter att slarvlars tiggat till mina två mag till ett med mindre tryck på patronen.

Publicerat

game on. :D jag som tänkte byta tillbaka till 6,5-06 pipan men denna får gå lite till bara för att ge dig smisk, ska ju också försöka hinna med en toppcupsskjutning med den också.

Hehe ja tiden går snabbt ska se till att toppa formen liten innan toppcupen drar igång :ph34r:

Perfekt att kunna hetsa dig lite så pipan din är slut lagom när vårvinterns fältskytte drar igång :lol:

Publicerat

Hehe ja tiden går snabbt ska se till att toppa formen liten innan toppcupen drar igång :ph34r:

Perfekt att kunna hetsa dig lite så pipan din är slut lagom när vårvinterns fältskytte drar igång :lol:

tror inte den tar slut så fort som man kan tro, kör bara 53,5 gr N-165 så för fält kommer den nog att funka i två säsonger men 6,5-06 pipan har minst 300 skott kvar så den måste bort först.

dock är det värre med toppcupen där måste grejorna vara 100 %, halva startfältet är ju gamla vm-skyttar.

ärligt talat för att vara mer eller mindre en oseriös kompistävling är det en jäkligt hög klass på skyttet, en klar favorit tävling.

Publicerat

Riktigt grymt skjutet Maddog! :)

Publicerat

tror inte den tar slut så fort som man kan tro, kör bara 53,5 gr N-165 så för fält kommer den nog att funka i två säsonger men 6,5-06 pipan har minst 300 skott kvar så den måste bort först.

dock är det värre med toppcupen där måste grejorna vara 100 %, halva startfältet är ju gamla vm-skyttar.

ärligt talat för att vara mer eller mindre en oseriös kompistävling är det en jäkligt hög klass på skyttet, en klar favorit tävling.

Nä gissar att den är lite snällare än 06 som med sina tryckspikar bränner pipor supersnabbt.

Jo Umeås Toppcup är en mycket trevlig tradition hög klass på skyttarna men stämningen som är underbart gemytlig, fast i år ska jag försöka bilda en pakt för att mobba eventuella klyktattare som vågar sig upp :lol:

Publicerat

Jag får väl ta med en dunk brännvin bara, så gör vi sörlänningar när vi lurar bönder norrut. Ha ha.

Publicerat

Jag får väl ta med en dunk brännvin bara, så gör vi sörlänningar när vi lurar bönder norrut. Ha ha.

Hehe du har väl varit med på några middagar kvällen innan skjutning det är rätt fjolligt dricka ska helst kosta halva månadslönen varje flarra, men fanns väl någon beskadroppar liknande också som vägrar ta slut :lol:

• 2 weeks later...
Publicerat

Kul att du är med i leken Ädel! Skumt att 300 meters serien blev så stor bara, det såg bra ut på 100 & 200 meter :)

Jag tror hur som haber att du lär bli giftig framgent ;)

Publicerat

Tack Scratch!

Jag kommer tillbaka med bättre resultat

nästa månad :rolleyes:

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu har jag kommit hem från månadens skytte, jag har bytt Internet leverantör så bilden får vänta tills intällatören kommer i morgon. Vädret var 100% och det kändes nästan skamligt att skjuta under så bra förhållanden. Förutom att mitt cbs på 100m tog för högt får jag vara nöjd 49+47+44=140 p.

Publicerat

Nu har jag kommit hem från månadens skytte, jag har bytt Internet leverantör så bilden får vänta tills intällatören kommer i morgon. Vädret var 100% och det kändes nästan skamligt att skjuta under så bra förhållanden. Förutom att mitt cbs på 100m tog för högt får jag vara nöjd 49+47+44=140 p.

Det blir något att kämpa för att slå... Bra att du visar var ribban ska ligga Maddog ;)

//

Publicerat

Jag tror min maximala poäng med denna bössa i teorin är 145 poäng så fem poäng ner från max är bra.Dock behövs det inte mycket till vind byar för att teoretiskt max ska bli nedåt 140 poäng.

Publicerat

Imponerade skjutet maddog!

Verkar vara bra bett i pipan och väl skjutet och skruvat att nå över 140 är riktigt svårt

Publicerat

Imponerade skjutet maddog!

Verkar vara bra bett i pipan och väl skjutet och skruvat att nå över 140 är riktigt svårt

tack, ja det kommer att räcka långt så länge inte fler har vindstilla dagar.

jag trivs med bössan nu, denna kalibern är mer harmonisk än 6,5-06 och rekylen är så mycket mjukare.

ska även aveckla us optics kikaren och bara köra med ior då en lätt ögonskada jag drog på mig gör att justeringen närmast ögat inte räcker till och jag vill inte ha glasögon.

Publicerat

Kul att så många har börjat skjuta för månadstävlingen. Tror nästan jag också ska göra ett försök nån dag.

Hur stor diameter har 9:ans ring på tavlan som ni skjuter på? Någon som vet?

Publicerat

Kul att så många har börjat skjuta för månadstävlingen. Tror nästan jag också ska göra ett försök nån dag.

Hur stor diameter har 9:ans ring på tavlan som ni skjuter på? Någon som vet?

jag gissar på 4 cm

• 3 weeks later...
Publicerat

Ser ut som jag kommer att kamma hem vinsten denna månad.

Publicerat

Ser ut som jag kommer att kamma hem vinsten denna månad.

Ja tyvärr :lol:

Jag jobbar 06-18 hela helgen och har helt lagt ned skyttet i höst så tror man måste träna lite för att spöa dig men ska försöka hinna med det innan toppcupen drar igång då är det krig ;)

Publicerat

Vi syns den tolfte.

Publicerat

japp,kan nog inte hjälpas.

Hinner jag ska jag skjuta men risken är liten, sen slår jag dig inte så det spelar inte så stor roll om jag skjuter eller inte ^_^

//

Publicerat

ha ha jag åkte dit på målsnöre inte lång tid kvar på månaden.

bra skjutet tbear det resultatet tror jag är det bästa i tävlingens historia.

Publicerat

GODDAMN Tobbe, du är ju bara läskig :blush:

Mycket imponerade skjutet, men eftersom jag haft förmånen att få se dig live in action så är jag inte förvånad.

Publicerat

Läskigt tbear. Nåt av det värsta jag sett! Extra imponerande att du började på 300 :o

Publicerat

IMPONERANDE! Första bidraget??? :ph34r:

/sem