Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Diskussioner för Månadstävling I Praktiskt Skytte.

Featured Replies

Publicerat

ja det är det härligste som hänt på länge, tränings lusten kommer över mig med full kraft. träning i veckan sen ska jag försöka ta tbears skalp. :D

jag tror det är dags att ha en tavla på 500m snart i denna tävling.

• Svar 1,1k
  • Visningar 143,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Micke, efter att ha sett bilden från dagens skytte skulle jag råda dig att förpassa monopoden till papperskorgen. Den är inte hög, den är för sjutton MONUMENTAL!! De monopoder jag har skjutit med ha

• man kan altså säga att det var slarv.

• Själv så insåg jag att jag var den ende som sköt Månadstävlingen i oktober, så jag lade till Designated Marksman snabbt som attan i min signatur Man får passa på när man kan

Posted Images

Publicerat

Tack det kändes fantastiskt bra, har inte gjort det på ett tag. Det går upp och det går ner... Skulle ju vara kul om man kunde göra om detta hela tiden men så är nog inte fallet, man kan ju hoppas förståss :D

Måste nog tillskriva detta mitt nya Atlas. Trodde inte det skulle vara så stor skillnad mot harris men uppenbarligen så är det så. Hade inte grejat detta förra veckan. Det kan ju vara formen förståss eller i värsta fall turen <_< hoppas inte på det senare :P

tiden får utvisa.

/Tobbe

Publicerat

Hmm...

Kommer att ta god tid på mig innan jag skickar in mitt första bidrag med den typen av serie!!! :blink:

Jag håller mig till klisterlapparna en stund till :P

Grattis tbear!

Publicerat

maddog

eftersom jag har begynnande clownfrilla så blir det svårt med skalpen, kanske från ryggen isåfall :D

/Tobbe

Publicerat

Bugar mig inför överheten, exemplariskt skytte Tbear.

Utan att vara säker tror jag att du och Lars har over all lead i denna tävling med 145. Torde krävas en del för att slå det.

Satan så snyggt centrerat du ligger på både 300 o 200.

Magnifiko :wub:

//

Publicerat

Fantastiskt skytte tror aldrig jag sett något bättre :wub:

Säger som maddog träningslusten börjar återvända, jag ska till Ikea på söndag men endast som chaufför så har du tid maddog tar jag med bössan så åker vi och pressar varann med psykningar och allt :lol:

Publicerat

Fantastiskt skytte tror aldrig jag sett något bättre :wub:

Säger som maddog träningslusten börjar återvända, jag ska till Ikea på söndag men endast som chaufför så har du tid maddog tar jag med bössan så åker vi och pressar varann med psykningar och allt :lol:

kul Lars, jag har tid det är bara att komma förbi. Ta gärna med tavlor jag vet inte hur mångajag har kvar.

Publicerat

kul Lars, jag har tid det är bara att komma förbi. Ta gärna med tavlor jag vet inte hur mångajag har kvar.

Perfekt jag är nog inte hos dig innan 13tiden så vi får hetsa lite innan ljuset försvinner, tar med tavlor så kanske vi börjar med att skjuta denna cup. Fast fan vet hur det går minns knappt när jag sköt med bössan sist :blush:

Publicerat

Det kan inte gå annat än åt skogen. Jag vill mest skjuta 500m så tävlingen blir uppvärmningen.

Publicerat

För att göra det ännu jävligare tycker jag vi kör tidsgräns på en minut och att man måste ställa sig raklång bakom bössan efter varje skott.

Publicerat

maddog

eftersom jag har begynnande clownfrilla så blir det svårt med skalpen, kanske från ryggen isåfall :D

/Tobbe

ha ha det får duga om det nu blir någon skalpering.

Publicerat

slarvlars och jag gjorde ett tappert försök att skjuta månadstävlingen i dag och började på 300m.

lars tog mig med ett poäng med sina 43 poäng om jag minns rätt.

sen gick något fel, istället för att gå till 200m gick vi fel och började skjuta på räv figur på 510m.

lars visade större rutin då jag klickade i sida och träffläget blev lite på sniskan, han låg rätt på och fick bra poäng på träffområdet.

dock gick min bössa tight överlag iaf men ändå 2-0 till slarvlars men med små marginaler.

post-703-0-76082100-1320523819_thumb.jpg

(För att vara helt idiotkorrekt kanske jag måste tillägga att jag aldrig går på huvudskott på räv i verkligheten idag var allt skytte mer lek.)

Publicerat

Nja jag säger 1-1

Förövrigt hade jag 44 på 300 och du 43 sedan på räven satte vi båda alla 10 skotten med 5 i träffområdet och 5 i skallen men jag hade några rejäla droppskott som visserligen troligen var ladd relaterade då skotten på 500 sotade :unsure:

Hade trötta hylsor när jag hetsladdade igår kändes det tydligt att kulorna knappt satt i halsarna blir en thigtare bussning inför nästa möte ;)

Publicerat

Nja jag säger 1-1

Förövrigt hade jag 44 på 300 och du 43 sedan på räven satte vi båda alla 10 skotten med 5 i träffområdet och 5 i skallen men jag hade några rejäla droppskott som visserligen troligen var ladd relaterade då skotten på 500 sotade :unsure:

Hade trötta hylsor när jag hetsladdade igår kändes det tydligt att kulorna knappt satt i halsarna blir en thigtare bussning inför nästa möte ;)

ja det blev några dropps för dig men jag tror mer det var rekylen från min bössa som förstörde för dig så du blev skotträdd, det var ju efter bytet problemen började. :D

Publicerat

ja det blev några dropps för dig men jag tror mer det var rekylen från min bössa som förstörde för dig så du blev skotträdd, det var ju efter bytet problemen började. :D

Möjligt din jävla mussla är ju totalt värdelös höll på riva av mig näthinnan :P

Publicerat

Räv på 500+ ??

:lol:

Publicerat

Räv på 500+ ??

:lol:

Bör tilläggas att pappers rävarna skulle väga runt 25kg om dem levde för inte är storleken helt naturtrogen....

Dock är skyttet utan shigterskott så är väl godkänt att sätta alla 10 skotten

Publicerat

Vi kanske får införa ett fjärde moment, 500m rävfigur :D

Måste prova.

/Tobbe

Publicerat

Ärligt talat skulle jag vilja köra med en tavla på 500m också i denna tävlingen men utom tävlan kanske då inte alla kanske har tillgång till 500m.

Publicerat

500meter vore skitskoj att se er duktiga skyttar prestera på.

Själv tror jag det kan bli svårt att få möjlighet till regelbundet 500metersskytte, men någonting borde gå att ordna vid tillfälle. Jag ligger ljusår efter er andra i skyttekapacitet men vill naturligtvis utvecklas, och det är väl det detta handlar om egentligen.

Publicerat

Det är ju alltid kul att se hur man ligger till jämfört med andra. Man kan ju försöka skjuta på 500 också utom tävlan och lägga upp dom gånger man har tillgång till bana. Men det är väl enklast att köra med samma tavla eller? (Har inte kollat hur den ser ut på 500m)

/Tobbe

Publicerat

Det är ju alltid kul att se hur man ligger till jämfört med andra. Man kan ju försöka skjuta på 500 också utom tävlan och lägga upp dom gånger man har tillgång till bana. Men det är väl enklast att köra med samma tavla eller? (Har inte kollat hur den ser ut på 500m)

/Tobbe

tavlan funkar jättebra på 500m om man viker den till en fyrkant och sätter den på svart bakrund, jag är ingen fan av den där tavlan men på 500. går det lätt att centrera, det blir samma fenomen som på en fälttavla typ c mål.

• 2 weeks later...
Publicerat

vad många duktiga skyttar det finns. Vore det inte läge att anordna 500m träff säg 4ggr/år för skytte,korv,dricka,skitsnack. Det blir lite mer verkligt än insända pappersblad.(pers.rek 500m 2 serier under 30mm) Jag kan nog ordna skjutfält(kikarklass fält). Var finns alla skyttar? Fyll på, Jag bor i:

Hallstavik

Publicerat

inte illa skjutet tror dom serierna är dom bästa jag hört talas om någonsin.

jag bor i sundsvall.

Publicerat

inte illa skjutet tror dom serierna är dom bästa jag hört talas om någonsin.

jag bor i sundsvall.

Jo det hände förra veckan när det var HELT vindstilla dag, såg hålen genom siktet men trodde inte det var sant innan jag såg det på plats. Målen var av plåt, så det är inget konkret rekord, eller tänkt så heller. Grupperna brukar ligga på max 60mm på det avståndet. Jag skjuter mycket(minst 1gg/vecka), ibland blir det lite bättre(eller, plötsligt händer det.. :))