Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ungdomar/Nybörjare som önskar följa med ut på jakt

Featured Replies

Publicerat

Hade varit häftigt att va med på en sån jakt, men dem som bor närmre få ta den platsen, men skulle det va så att det går o fixa en helg kommer. Jag gärna Almenson!

• Svar 571
  • Visningar 156k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Träffade en ung tjej på skyttekvällarna för tjejer och kvinnor i alla åldrar. Hon hade tagit svensk jägarexamen den teoretiska biten och ville träna skytte. Jag märkte rätt fort att hon var något alld

• Har tänkt att varje år så ska jag ta med en nyexad eller marklös på några jakter. Jagar i Trosa, Tystberga, norra Uppland och lite här och där. Erbjuder de flesta jaktformer Mitt krav är att

• Trådväcker väl lite då. Ifall det finns nybörjare eller marklösa som är intresserade av att prova småviltsjakt i Västerbottens kustland går det bra att höra av sig. Kostnadsfritt såklart. Förfogar öve

Posted Images

Publicerat

Finns det någon i Sundsvall eller i närheten som kan tänka sig ta med mig till våren på lite smyg/pürshjakt på råbock? Jag är igentligen bara ute efter att få testa och uppleva denna jaktform, så jag behöver inte ha med mig bössan(även om det såklart känns bra ;) ). Jag tar med mig fika efter önskemål, låter såklart den snälla jägaren som jag får följa med vila sin arma rygg och drar eventuellt vilt till önskad plats :) jag är bara glad om jag får följa med och smyga lite.

Publicerat

Den 16e februari alltså nu på lördag kommer vi köra en rävjakt uppe i kloten (norra västmanland) har du jaktkort, folkvett och en hagelbössa så är ni välkomna. Obeväpnade nybörjare som inte skaffat licenser etc är också välkomna som drevkarlar.

• 1 month later...
Publicerat

Den 16e februari alltså nu på lördag kommer vi köra en rävjakt uppe i kloten (norra västmanland) har du jaktkort, folkvett och en hagelbössa så är ni välkomna. Obeväpnade nybörjare som inte skaffat licenser etc är också välkomna som drevkarlar.

Teffek, är du möjligtvis medlem i klotens jaktlag? Jag är med där.

Publicerat

Nepp, Gölmossen heter laget jag jagar i uppe i kloten.

• 3 months later...
Publicerat

1/8 börjar grävlingsjakten.

Så är det nån nybörjare eller nått som är sugen på o hänga på med mig o min jämte på lite ställande jakt o skitsnack mitt i natten så skicka ett pm.

Mvh johan

Publicerat

7 mil norr om uppsala, kan ju va bra o veta :-)

Publicerat

Hej!

Emil heter jag, 22 år ung, relativt färsk, jägarexamen sen 2007 men först senaste året jag haft tillgång till ett litet stycke mark.

Har skjutit en del kråka och kaja för uvbulvan, och nu senast för några veckor sedan två rävvalpar. Har även lite koll på fällfångst av skata och brukar ta ca 10 stycken per år hemma på villatomten.

Jaktkort löst. Licenser på klass 1, klass 4 och två hagel.

Bor i Kungsbacka, några mil söder om Göteborg. Har bil och körkort så jag kan lätt ta mig till eventuell jakt. 

Är intresserad av att prova alla typer av jakt, så behövs det en extra bössa och ett extra vakande öga så är jag tillgänglig. 

För tillfället arbetslös så tid finns i massor, dock hamnar ju plånboken på andra sidan nollan, så allt för många mil kan jag tyvärr inte köra.

Är utbildad svetsare och allmänt händig, så om någon har ett jobb till mig så kan man ju hojta också  :smile:

Publicerat

Hej! Någon som jagar i norra dalarna? Följer gärna med på allsortsjakt!

Eller om någon som vill ha hjälp med någon skyddsjakt längre ner i sverige tex räv,grävling, gris, fågel? :)

Är en kille som snart fyller 17år och går skog och jakt gymnasium, tog jägarexamen när jag var 12år, jagar så ofta jag kan men blir svårt när ingen i familjen jagar. Får mina egna licenser till hösten.

hör gärna av er! 

mvh

Publicerat

Södra dalarna/norra västmanland kan du få följa med i augusti och jaga grävling med ställande hund.

Publicerat

Södra dalarna/norra västmanland kan du få följa med i augusti och jaga grävling med ställande hund.

Ska jag ta med Nandi så Douglas får något att fjanta efter....

Då får ju du ställa grävlingen själv..:)

Publicerat

Ja de skulle jag gärna bli med på? Vart exakt är de? Hur länge? :)

Publicerat

Ska jag ta med Nandi så Douglas får något att fjanta efter....

Då får ju du ställa grävlingen själv.. :)

Jag är så dålig på att få dom å stå, jagar bättre i gryt jag.

Ja de skulle jag gärna bli med på? Vart exakt är de? Hur länge? :)

Strax norr om Skinnskatteberg, brukar vara ute rätt mycket första veckan, men blir bara en natt i stöten. 

Publicerat

Bara att plocka med spade.....svårt att backa ut ur ett gryt

Publicerat

Jag är så dålig på att få dom å stå, jagar bättre i gryt jag.

Strax norr om Skinnskatteberg, brukar vara ute rätt mycket första veckan, men blir bara en natt i stöten. 

Okej, men kan nog inte ta mig ner så långt för 1 natts jakt tyvärr...

• 2 weeks later...
Publicerat

Hej mitt namn är Robin, jag är en glad och positiv kille på 23 år som brinner för fiske & jakt!
Min far och jag tog jägarexamen i vintras och jag har licens för samtliga vapenklasser.

Bor i Göteborg och har varit med på lite älgjakt när jag var mindre men har inga större
erfarenheter eftersom jag saknar mark att jaga på. Skulle jättegärna följa med jägare ut
på vilken jakt som helst i stort sett för allting intresserad mig och vore mycket spännande.
Får min hagelbössa vilken vecka som helst nu när polisen äntligen är klara, och en klass 1 studsare
är hos mig inom ett par veckor till därefter.

Håller på med träning för vår nya jaktlabrador som är 12 veckor, tanken är att hon ska bli en fin hund

att ha med sig på jakt framöver!

Med flexibelt jobb och egen bil kan jag jaga på veckor, helger, kvällar eller vad det nu kan tänkas bli :)
Att köra en längre sträcka med bilen är inte heller några problem bara det finns lite planering!

Är alltid hjälpsam och försöker lära mig och hela tiden bli bättre på det jag gör!
Kan absolut tänka mig att hjälpa till dagar då det inte jagas med utfodring, bygga torn osv!

Skicka ett PM så kanske vi hörs!

Med vänlig hälsning, Robin.

Publicerat

Hej mitt namn är Robin, jag är en glad och positiv kille på 23 år som brinner för fiske & jakt!

Min far och jag tog jägarexamen i vintras och jag har licens för samtliga vapenklasser.

Bor i Göteborg och har varit med på lite älgjakt när jag var mindre men har inga större

erfarenheter eftersom jag saknar mark att jaga på. Skulle jättegärna följa med jägare ut

på vilken jakt som helst i stort sett för allting intresserad mig och vore mycket spännande.

Får min hagelbössa vilken vecka som helst nu när polisen äntligen är klara, och en klass 1 studsare

är hos mig inom ett par veckor till därefter.

Håller på med träning för vår nya jaktlabrador som är 12 veckor, tanken är att hon ska bli en fin hund

att ha med sig på jakt framöver!

Med flexibelt jobb och egen bil kan jag jaga på veckor, helger, kvällar eller vad det nu kan tänkas bli :)

Att köra en längre sträcka med bilen är inte heller några problem bara det finns lite planering!

Är alltid hjälpsam och försöker lära mig och hela tiden bli bättre på det jag gör!

Kan absolut tänka mig att hjälpa till dagar då det inte jagas med utfodring, bygga torn osv!

Skicka ett PM så kanske vi hörs!

Med vänlig hälsning, Robin.

var bor du? Och hur långt åker du? :)
Publicerat

var bor du? Och hur långt åker du? :)

Jag bor i Göteborg ;) Med lite framförhållning så kan ja åka en bra bit för att få vara med och jaga! Säg bara till :)

Publicerat

På Torsdag är det dags för grävlingspremiär här, både hundar och folk är välkomna att gästa och jag kommer köra på rätt intensivt under första halvan av augusti. Kommer även att locka lite räv, sätta ut minkfällor och bygga mårdstockar ifall någon är sugen på att lära sig mer om det.

Publicerat

På Torsdag är det dags för grävlingspremiär här, både hundar och folk är välkomna att gästa och jag kommer köra på rätt intensivt under första halvan av augusti. Kommer även att locka lite räv, sätta ut minkfällor och bygga mårdstockar ifall någon är sugen på att lära sig mer om det.

får se hur det passar framöver....kanske kan komma upp på någon jakt om man e välkommen.... :dry:

Publicerat

Ingen som kan förbarma sig och ta med en 28-årig småbarnsfar på lite jakt till hösten?

Tog jägarexamen i våras. Är än så länge vapenlös men skåpet är på plats så bössor är på ingång, är också intresserad av att bara följa med och titta och lära. Skulle vara gött med lite paus från husprojekt och hemmatristess :D

Finns i norra småland mellan jönköping och nässjö men kan självklart tänka mig att åka en bit.

/A

Publicerat

Ingen som kan förbarma sig och ta med en 28-årig småbarnsfar på lite jakt till hösten?

Tog jägarexamen i våras. Är än så länge vapenlös men skåpet är på plats så bössor är på ingång, är också intresserad av att bara följa med och titta och lära. Skulle vara gött med lite paus från husprojekt och hemmatristess :D

Finns i norra småland mellan jönköping och nässjö men kan självklart tänka mig att åka en bit.

/A

påminn mig till hösten, bor utanför växjö.
Publicerat

får se hur det passar framöver....kanske kan komma upp på någon jakt om man e välkommen.... :dry:

Du är alltid välkommen. Är dock väldigt upptagen efter den 19e augusti och fram till vintern.

• 5 weeks later...
Publicerat

Hej allihopa!

Ny på forumet men gammal läsare.

Johan heter jag. Bor i Sundbyberg, nordväst om Stockholm men är från Halmstad ursprungligen.

35 år gammal/ung är jag och har haft jägarexamen i c:a 1,5 år nu. Har provat på flera olika jaktformer (drev, vak, uppsprångs), både på Bogesund och Gålö här i Stockholm samt på marken som släkten har nere i Halland. Skulle dock vilja ha tillgång till jakt mer regelbundet här uppe i Stockholmstrakten också eftersom det inte blir ett sånt himla projekt när man ska ta sig nånstans. Det ökar ju dessutom chansen att kunna dra ut en vardagskväll bara istället för att behöva planera flera veckor innan för att kunna åka iväg. Dessutom vore det väldigt trevligt att få lära känna en mark och inte bara hatta runt på kortjakter.

Har skjutit mitt första vilt i år. En fin liten sextaggare under bockjakten. Låg på platsen. :)

Har hagel och klass 1. 

Ptja. Är inte dum i huvudet. Det kanske kan vara värdefull information.:)

Räknar inte med nåt omedelbart hugg utan är mest intresserad av att kolla på lång sikt vad det finns för möjligheter till jakt i Stockholmstrakten och även Sörmland och Uppland. Framför allt: lära känna bra folk som jagar med förhoppningen om att kunna jaga ihop eller i alla fall snacka jakt.

Har ett hyfsat flexibelt jobb (IT). 

Ja, det var väl tillräckligt så här till en början.

Ha det gott!

/Johan

Publicerat

Jag testar väl att slänga ut en krok här jag med!

Jag är en 29 år ung mas som tog jägarexamen i våras och är intresserad av att följa på med på vad som helst egentligen, inget krav på att skjuta något utan får jag en chans att bara följa med för att se och lära är jag tacksam! Jag har löst jaktkort, god vapenvana men nära på noll erfarenhet av jakt (har endast följt med farsan på ett par älgjakter när jag var mindre).

I vapenväg har jag en hagelbock och en .308:a, men vid behov kan jag låna vapen av farsgubben (.22lr, .222, kombi 12/.222 m.m.). Kan väl främst komma loss på helgerna, men jag har inga problem att åka en bit! Bor strax utanför Falun.