Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ungdomar/Nybörjare som önskar följa med ut på jakt

Featured Replies

Publicerat

Nu har ungmåsarna börjat visa sig, ungfågel av kajor och skator likaså, rävungarna har synts till hos grannen och grävlingen 100 m ifrån hönsgården. Så kl 0400 på söndag sätter vi igång med skyddsjakten i Godkärra, det som ska skyddas är gröda, höns och en badstrand så vi har gott om underlag. Hojta till via pm här så får ni mer info imorgon.

• Svar 571
  • Visningar 156k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Träffade en ung tjej på skyttekvällarna för tjejer och kvinnor i alla åldrar. Hon hade tagit svensk jägarexamen den teoretiska biten och ville träna skytte. Jag märkte rätt fort att hon var något alld

• Har tänkt att varje år så ska jag ta med en nyexad eller marklös på några jakter. Jagar i Trosa, Tystberga, norra Uppland och lite här och där. Erbjuder de flesta jaktformer Mitt krav är att

• Trådväcker väl lite då. Ifall det finns nybörjare eller marklösa som är intresserade av att prova småviltsjakt i Västerbottens kustland går det bra att höra av sig. Kostnadsfritt såklart. Förfogar öve

Posted Images

Publicerat

Nu har ungmåsarna börjat visa sig, ungfågel av kajor och skator likaså, rävungarna har synts till hos grannen och grävlingen 100 m ifrån hönsgården. Så kl 0400 på söndag sätter vi igång med skyddsjakten i Godkärra, det som ska skyddas är gröda, höns och en badstrand så vi har gott om underlag. Hojta till via pm här så får ni mer info imorgon.

Kan du inte flytta ner allt ett 20 tal mil? ;) så jag kan komma o hjälpa :D
Publicerat

Blir så långt att pendla då till jobb och skola :P

Publicerat

jäkla synd, hinner ju knappast upp till skinnsbergr till 04.00 o sen hem igen till 10.00

nån annan gång är jag med :)

Publicerat

Kan tyvärr inte i helgen men hänger gärna på någon annan helg om det är okej för dig Jocke....

Publicerat

Hade varit perfekt, men dock så slutar jag jobba 00:00 typ och har ca 1tim bilåkande.

Publicerat

Får hojta till i bättre tid till nästa gång då :P

Publicerat

har iofs inte jätte långt att åka men det ska passa med resten av la familia

ska kolla när jag kan...

Publicerat

Om det är någon som är intresserad av att följa med på stövarjakt, grytjakt på räv, björnjakt och and, gåsjakt så är det bara att höra av sig, innehar flera kul och hagelvapen vapen så utlåning kan ske om du är tillräckligt gammal och klok för att bära vapen :) Jag bor och jagar i Edsbyn, ligger 20 min från Bollnäs, 60 min från Ljusdal 60 min från Söderhamn. roligt att få fler intresserad av rävjakt med stövare! Jag är själv 20 år gammal. även folk som önskar följa med som har egen hund och får jaga själv får även haka på ut och jaga! Nybörjare eller erfaren utan mark spelar ingen roll, kul med sällskap ibland också! MVH

Publicerat

Om det är någon som är intresserad av att följa med på stövarjakt, grytjakt på räv, björnjakt och and, gåsjakt så är det bara att höra av sig, innehar flera kul och hagelvapen vapen så utlåning kan ske om du är tillräckligt gammal och klok för att bära vapen :) Jag bor och jagar i Edsbyn, ligger 20 min från Bollnäs, 60 min från Ljusdal 60 min från Söderhamn. roligt att få fler intresserad av rävjakt med stövare! Jag är själv 20 år gammal. även folk som önskar följa med som har egen hund och får jaga själv får även haka på ut och jaga! Nybörjare eller erfaren utan mark spelar ingen roll, kul med sällskap ibland också! MVH

låter intressant....har iofs 3,5 tim upp till dig men med lite planering så kanske....tåls att fundera på

Publicerat

hel klart intresant, både björn, lo och räv jakten har hund själv som förhoppnins vis ska komma igång i höst på björnarna o katterna, (laika/karelare)

så nog ska vi allt kunna knyta ihop, o behövs inte så mycke planering för att locka upp mig =) 2 timamr tar de drygt.

Publicerat

hel klart intresant, både björn, lo och räv jakten har hund själv som förhoppnins vis ska komma igång i höst på björnarna o katterna, (laika/karelare)

så nog ska vi allt kunna knyta ihop, o behövs inte så mycke planering för att locka upp mig =) 2 timamr tar de drygt.

Om vi lyckas knyta ihop det så kan du ha som uppdrag att hämta upp mig på vägen :)

Publicerat

Om vi lyckas knyta ihop det så kan du ha som uppdrag att hämta upp mig på vägen :)

vem vet vi kanske blir 3 stycken på vägen..... :biggrin:

Publicerat

bara så ni

vem vet vi kanske blir 3 stycken på vägen..... :biggrin:

bara så ni vet grabbs så åker ja värken genom grillby eller Dalarna upp till Edsbyn ;)

de blir ju som omvägar då.

Publicerat

bara så ni

bara så ni vet grabbs så åker ja värken genom grillby eller Dalarna upp till Edsbyn ;)

nä men jag åker ju nästan förbi dig juuu

Publicerat

Tjena Micke! Jag bor i Bollnäs och följer gärna med dig ut någon gång :)

Publicerat

bara så ni

Dalahästen är portalen till Norrland så det är klart du hämtar upp mig :)

Publicerat

Dalahästen är portalen till Norrland så det är klart du hämtar upp mig :)

kan du int ta den och rida till stora vägen.... B)

Publicerat

Ni behöver ju helt klart en kaffepaus i mina hemtrakter också. Jag är ju fortfarande nybörjare på björn :thumbsup: Och ännu har jag heller fällt mitt första lodjur, och rävar hmm.. hur länge är man nybörjare där? Upp till 100 va? Då är jag inte ens halvvägs :)

Publicerat

För övrigt då ni är härinne, den 30 eller 31 juni kommer det nog ligga en rätt nyslagen vall här i Godkärra för dom som inte orkar vänta tills 1a Augusti.

Publicerat

Natten mellan lördag och söndag jagar vi om det är väder för det. Regnar det så skiter vi i det.

Publicerat

Natten mellan lördag och söndag jagar vi om det är väder för det. Regnar det så skiter vi i det.

Enligt YR.no uppehåll och på SMHI ska det regna :)

Publicerat

Då håller vi på norrmännen då.

Publicerat

Det gör vi! Kan höras närmare helgen! :)

Publicerat

hmm, hade för min smhi tog sitt från yr? ;s