Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ungdomar/Nybörjare som önskar följa med ut på jakt

Featured Replies

Publicerat

yr brukar ha rätt oftare än smhi, men smhi kan ju bara vara dåliga på att uppdatera.

• Svar 571
  • Visningar 156k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Träffade en ung tjej på skyttekvällarna för tjejer och kvinnor i alla åldrar. Hon hade tagit svensk jägarexamen den teoretiska biten och ville träna skytte. Jag märkte rätt fort att hon var något alld

• Har tänkt att varje år så ska jag ta med en nyexad eller marklös på några jakter. Jagar i Trosa, Tystberga, norra Uppland och lite här och där. Erbjuder de flesta jaktformer Mitt krav är att

• Trådväcker väl lite då. Ifall det finns nybörjare eller marklösa som är intresserade av att prova småviltsjakt i Västerbottens kustland går det bra att höra av sig. Kostnadsfritt såklart. Förfogar öve

Posted Images

Publicerat

Natten mellan lördag och söndag jagar vi om det är väder för det. Regnar det så skiter vi i det.

då håller vi tummarna för att de håller uppe.

Publicerat

yr har tappat info från en satellit tror det va samma satellit som Nasa (om jag fattat det rätt) och har efter det samma satelliter som smhi...

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat

yr brukar ha rätt oftare än smhi, men smhi kan ju bara vara dåliga på att uppdatera.

Vad är det som ska jagas, hur många blir det etc?:)

Publicerat

Det ser ut att blir 3-5 st nu vilket är rätt lagom. Vi skjuter räv, grävling, mink och iller i närheten av hönsgården under första timmarna, sedan flyttar vi om en aning och ger oss på fågel, mest kråkfågel men även en hel del mås. Vi har både höns/ankor, grödor och badstrand att skydda och speciellt måsarna har ställt till mycket under den senaste tiden då det är flockar på kring 30-50 st som slår sig ner på badstranden och även går på åkrarna där dom hackar sönder ensilagebalar.

Skicka PM om ni vill delta så skickar jag iväg mer info.

Klart.se och yr.no säger båda uppehåll nu så jag siktar in mig på att köra.

Publicerat

Det ser ut att blir 3-5 st nu vilket är rätt lagom. Vi skjuter räv, grävling, mink och iller i närheten av hönsgården under första timmarna, sedan flyttar vi om en aning och ger oss på fågel, mest kråkfågel men även en hel del mås. Vi har både höns/ankor, grödor och badstrand att skydda och speciellt måsarna har ställt till mycket under den senaste tiden då det är flockar på kring 30-50 st som slår sig ner på badstranden och även går på åkrarna där dom hackar sönder ensilagebalar.

Skicka PM om ni vill delta så skickar jag iväg mer info.

Klart.se och yr.no säger båda uppehåll nu så jag siktar in mig på att köra.

klart att det blir fint väder i morgon för att jag inte kan komma för frun jobbar..... :wallbash:

Publicerat

I övermorgon (sön morgon) är det. Men du kanske inte kan komma då heller?

Publicerat

post-4401-0-89734800-1340998748_thumb.jp

räknade till 20+ i luften men fick inte ens med hälften på bild

post-4401-0-17437400-1340998801_thumb.jp post-4401-0-56858700-1340998842_thumb.jp

Samtidigt på fältet, 40+ måsar. Jag kan tycka fiskmåsar är rätt pitoreska men då dom överstiget 50 st där jag bor (och låter därefter också) så ruttnar jag ur på dom.

Publicerat

fan vilket upplägg du har ordnat då teffek är brutalt sugen att våldsgästa dej på söndag men lite långt att åka på en söndag om en ska palla med jobbet på måndag

Publicerat

Äsch, du är hemma till lunch så då kan du sova resten av dagen :P Nu har vi endå jagat dom rätt hårt sedan ungfåglarna började visa sig, senast var i onsdags.

Publicerat

I övermorgon (sön morgon) är det. Men du kanske inte kan komma då heller?

hon jobbar bägge dagarna....ska försöka någon annan dag...

Publicerat

Det lär komma fler jakter, jag tvivlar på att fåglarna eller rävarna tar slut, det verkar finnas en aldrig sinande källa som spottar ut dom någonstans.

Publicerat

Det lär komma fler jakter, jag tvivlar på att fåglarna eller rävarna tar slut, det verkar finnas en aldrig sinande källa som spottar ut dom någonstans.

det är väl tur på sätt och vis..... :woot:

Publicerat

Ååååh typiskt att jag jobbar hela helgen =(

Var och sköt in nya(första) bössan idag...gick fint förrutom att jag glömde ta på mig hörselskydden vid ett skott =( ajaj får se om det slutar tjuta i öronen någon gång =P

Publicerat

Bara hålla utkik här, det kommer fler chanser.

• 2 weeks later...
Publicerat

Till helgen (antagligen lördag morgon) smäller det igen om det inte regnar.

Publicerat

Med kula på räv eller?

Publicerat

Nopp endast hagel. Kula tillåter jag bara på dom som jag har här ofta (typ Stoffe och jag) eftersom man måste känna området väl för att hitta säkra skott. Det ramlar dock räv för hagel på området också, förra året sköts tre av 9 med hagel.

Publicerat

Det är väldigt vettigt...mycket hus i närheten......ska försöka få ledigt....ska iväg nästa helg så det ser lite mörkt ut....

Har bara 2 veckor semester....

Publicerat

Hus och kreatur. :) Ska ut inatt också, sitter just nu och väntar på att det ska närma sig gryningen bara så får se om det blir några rävar över till dig :P

Publicerat

kreaturem får väl ducka........det lutar åt det hållet att jag får avstå räven i helgen..... :wallbash::sad:

får satsa hårt på nästa helg istället.....men lycka till :woot:

Publicerat

Just nu säger prognosen regn men jag återkommer ikväll med slutgiltlit beslut.

• 1 month later...
Publicerat

Hej alla glada! Har precis fått veta att jag inte börjar jobba den 20 augusti utan den 3 september. Då blev man ju genast sugen på att vara med på lite björnjakt, något som man alltid missat innan pga skola. Problemet blev ju att den enda kontakten jag hade inte hade plats för mig då jag var sent ute. Det skulle vara hur kul som helst att få uppleva. Så om någon har en plats över för hund (har en västsibirisk laika på 3 år) eller pass så skulle jag bli väldigt glad!

Skitjakt på er!

Publicerat
Hej alla glada! Har precis fått veta att jag inte börjar jobba den 20 augusti utan den 3 september. Då blev man ju genast sugen på att vara med på lite björnjakt, något som man alltid missat innan pga skola. Problemet blev ju att den enda kontakten jag hade inte hade plats för mig då jag var sent ute. Det skulle vara hur kul som helst att få uppleva. Så om någon har en plats över för hund (har en västsibirisk laika på 3 år) eller pass så skulle jag bli väldigt glad!

Skitjakt på er!

Det va längesen vi såg till dig här.

Har du jagat järnet i tre år?

Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk 2

Publicerat

Ingen som jagar runt Uppsala som är sugen introducera ny jägare i jaktens alla konster? Sugen på allt ifrån skjuta skräpfågel till jaga vildsvin =)

Har en 308 med dämpare och en 22lr förstunden.

30 år, bor och jobbar i Uppsala men pluggar i Stockholm OCH har ett brinnande jaktintresse.