Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ungdomar/Nybörjare som önskar följa med ut på jakt

Featured Replies

Publicerat

visst är de så jocke ;) men kan kan ta med dom ifall man skulle få in en taskig smäll på dom.

din hönsgård verkar vara bra magnet vad ja hört ;)

du har inte nån bäverjakt att erbjuda? :)'

Jodå det är bra, man kan aldrig ha för många hundar :)

Ja förra årets skörd blev väl 9 rävar, jag tog 8 och en kamrat tog 1, i år har vi ju dessutom myskänder som springer i hästhagarna så får gå extra hårt åt räven i år. Kråkfågeln har dessutom ökat under våren tycker jag.

• Svar 571
  • Visningar 156k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Träffade en ung tjej på skyttekvällarna för tjejer och kvinnor i alla åldrar. Hon hade tagit svensk jägarexamen den teoretiska biten och ville träna skytte. Jag märkte rätt fort att hon var något alld

• Har tänkt att varje år så ska jag ta med en nyexad eller marklös på några jakter. Jagar i Trosa, Tystberga, norra Uppland och lite här och där. Erbjuder de flesta jaktformer Mitt krav är att

• Trådväcker väl lite då. Ifall det finns nybörjare eller marklösa som är intresserade av att prova småviltsjakt i Västerbottens kustland går det bra att höra av sig. Kostnadsfritt såklart. Förfogar öve

Posted Images

Publicerat

ofaninge vidare de ju, bara bjuda upp mig så ska vi se till så dom minskar lite =) har även en renodlad rov stövare på gång oxå, släkt med Jons Holmströms Birk

Publicerat

Jodå det är bra, man kan aldrig ha för många hundar :)

Ja förra årets skörd blev väl 9 rävar, jag tog 8 och en kamrat tog 1, i år har vi ju dessutom myskänder som springer i hästhagarna så får gå extra hårt åt räven i år. Kråkfågeln har dessutom ökat under våren tycker jag.

Mycket räv i år, måste va pga den milda vintern.. Grannen har skjutit ett antal i vinter vid hönsen,

Publicerat

Vi verkar ha tre som går kring hönsgården just nu, men i Juli då valparna kommer så blir det nog närmare 10-15 st.

Publicerat

När vi hade hönseri för ett par år sedan va det jakt för farsan och farbror nästan varje helgnatt/morgon pga dom extrema valpkullarna som kom ett par år på rad, det börjar likna dom formerna nu igen.

Publicerat

Brukar ta mig an en rookie på hageljakt (och kanske mer beroende på tillfälle och förmågor) några gånger varje år, hugad spekulant kan ju anmäla intresse även om det är tidigt på säsongen.

Samtransport kan ordnas från Lund eller där omkring, bor själv i Dalby utanför Lund.

Krav: nybörjare, examen, jaktkort och ett positivt humör. Eget brytvapen är önskvärt men inget krav, jag har nog så du kan låna nått passande.

Lite långt borta tyvärr :/

/T

Kommer under sommaren kunna ta emot nybörjare för att hålla efter hönsens fiender. Du ska ha eget hagelvapen, examen och i övrigt alla papper i sin ordning. Det är främst räv som faller men även mink, diverse flygfän och grävling kan ramla om dom visar sig.

Låter kul, men långt ifrån mig...kan ju kanske funka på helger och sommarlov! men du har redan en del som vill följa med :)

Publicerat

Jag kan nog besätta fem pass längsmed rävarnas stråk runt gården och på en badstrand och en åker som ska skyddas från allehanda flygfän så det är bara dyka över när du har tid i juni/juli.

Publicerat

låter som det finns lite mycket svartfågel ocg duvor....kanske lite gäss med uppe hos dig??? -_-

Publicerat

Nu är det exakt en vecka kvar av bäverjakten, govänner!

En hel oförstörd vecka! :wub:

Ikväll blir det skjutbanan för egen del, inte en vindpust till och med här uppe i Ås, så det måste utnyttjas! ^_^

Men senare i veckan återkommer jag med rapport!

Hittills: 12 bäverobs, 3 fällda (1 galt, 2 ungdjur) från 3 olika kolonier

Publicerat

låter som det finns lite mycket svartfågel ocg duvor....kanske lite gäss med uppe hos dig??? -_-

Och fiskmås, räknade 30-tal fiskmåsar, 5 kanadagäss, några enstaka duvor och ett 50-tal svartfågel på gården igår.

Publicerat

Passa på att ge på dom samtidigt som räven får sitt...

Publicerat

Dom är givetvis lovliga under rävjakten, däremot så brukar jag ha flera passskyttar då vi jagar räv än då vi jagar fågel eftersom fågel kräver gömslen, bulvaner osv för att funka bra.

Publicerat

Det är ju så...men det brukar komma in något nyfiket fjäderfä om man här tur..

Publicerat

Jo, speciellt måsarna är nyfikna av sig och gömmer man sig ordentligt så brukar kråkfågel och duva gå att skjuta på sträck här hemma.

Publicerat

Jo, speciellt måsarna är nyfikna av sig och gömmer man sig ordentligt så brukar kråkfågel och duva gå att skjuta på sträck här hemma.

Det låter kul...

Publicerat

5 dagar bäverjakt kvar. :wub:

Kan fortfarande emot någon yngling/rookie.

Hittills har det skjutits 3 bävrar från 3 olika kolonier. Vi har åtminstone 4-5 kolonier ojagade men med rekad aktivitet fortfarande. :)

PM:a!

Publicerat

5 dagar bäverjakt kvar. :wub:

Kan fortfarande emot någon yngling/rookie.

Hittills har det skjutits 3 bävrar från 3 olika kolonier. Vi har åtminstone 4-5 kolonier ojagade men med rekad aktivitet fortfarande. :)

PM:a!

Nån som nappat?
Publicerat

Nån som nappat?

Nej inte någon från forumet.

Dock har vi nu under april/maj tagit med tre andra nyjägare härifrån trakten!

Varav:

En av dem har kommit till skott och fällt en. :)

En annan (tänker inte nämna vem och från vilken myndighet!) som stod och fipplade med bössan när jag pekade på där bävern satt och gick miste om skottchansen.... :ph34r::lol:

Den tredje fick i alla fall se bäver simma! :lol:

Nu är det sista kvällen ikväll och jag drar ut på ett par av de ojagade kolonierna.

Finns det någon i Östersunds-området som är på så skicka ett PM! Drar ut vid 19.00! :)

Publicerat

:-)

• 2 weeks later...
Publicerat

Hej alla glada jägare!

Tog högviltsexamen igår och galet sugen komma igång med jakten, finns i Uppsala och är 30 år. Är främst intresserad av vildsvinsjakt men även all övrigt jakt, vill lära mig allt som finns att lära sig så att säga =)

dock har jag inte hagellicensen klar än, väntar till sensommar/hösten med den.

Publicerat

Stövarjakt på räv och grytjakt finnes runt Piteå. Har du egna marker kan jag komma dit. Eller så jag kommer du hit.

Publicerat

Nu på lördag?

Publicerat

Disp? ;)

Publicerat

Nu när jakten inte är på topp. så kan jag ta med folk till storfors (östra värmland) på lerduveskytte. både trapp och skeet. du lär behöva hagel bössa. skott kan jag ordna om man inte kan fixa det själv. duvor finns på plats. kostar för det man skjuter enbart!!

Publicerat

Bra tiltag!