Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ni som gillar datorspel!

Featured Replies

Publicerat

Vi är ett gäng som skall spela World of War ikväll.

Ni kan väl hojta om ni e intresserade?

Vi brukar använda skype för att snacka under spelandet, kan va sjukt kul ibland. :blush:

• Svar 287
  • Visningar 33,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Ska på föräldramöte ikväll men efter det så är det Madeleines tur att jaga snorig unge, då JÄVLAR ska Hipshot ut och mula lite :blush:

Pipan, tobaken ett fetingglas med kaffe alt faktistk ett glas rött.. sen är det bara att käka bly ;):D

Mvh!

Publicerat
Vi är ett gäng som skall spela World of War ikväll.

Ni kan väl hojta om ni e intresserade?

Vi brukar använda skype för att snacka under spelandet, kan va sjukt kul ibland. :P

jag är med, använder di alls teamspeak ? :P www.goteamspeak.com

Publicerat
Ska på föräldramöte ikväll men efter det så är det Madeleines tur att jaga snorig unge, då JÄVLAR ska Hipshot ut och mula lite :P

Pipan, tobaken ett fetingglas med kaffe alt faktistk ett glas rött.. sen är det bara att käka bly :P:D

Nu vart det jobbigt..plusgrader.. nysnö.. molnigt.. kan bli rävjakt i stället..

Mvh!

Publicerat
Dina tankar värdefulla! Blir galet sugen på att köra på igen men är helt rökt därvidlag pga snuvig liten flicka här..

Tror jag läste på de olika spelfodralen att systemkraven var större för wow än 4:an.. Men visst googlade jag på svartskärm osv och gjorde några ändringar i burken men inget hjälpte såvitt jag minns.. kan väl ge mej på det igen när jag får tid, klart sugen, för det lär ju finnas mycket kul på den där cd:en som jag inte sett ännu...

CoD 4an så tänker vi ruskigt lika, jag letar någon position och blir ofta kvar där eller i närheten. Ut och mula och sen backa. Slutar alltid med att man antingen torskar på ngn fjunis som rusar in i rummet och mular en helt enkelt alt granat. Inte låst upp ngn dämpare ännu..

Min favvo är tveklöst M60 med rödpunkt och så skjuter man korta skurar.. Brukar ta bra! Sen är iofs den här lite mer kralliga bössan kul, smällarna är tunga, men har problem att komma ned i målet snabbt efter rekylen så det är sällan jag kör den.. Testat med det här lite mer avancerade kikarsiktet men har ännu inte funnit något vettigt användningsområde..

Kul som fan är det iaf!! Borde fan skriva ut delar av denna tråd, tror det skulle underlätta massor!!!!

Mvh!

Min favvo är tveklöst M60 med rödpunkt och så skjuter man korta skurar.. Brukar ta bra! Sen är iofs den här lite mer kralliga bössan kul, smällarna är tunga, men har problem att komma ned i målet snabbt efter rekylen så det är sällan jag kör den.. Testat med det här lite mer avancerade kikarsiktet men har ännu inte funnit något vettigt användningsområde..

Har provat mej fram med rödpunkten lite fast den kändes inte rätt. Mitt öga stirrade mer på punkten och försökte få den rätt än att kasta pipan rätt i riktning med musen. "Hipshot accuracy" är mer min melodi. M60-ljuddämpare i kombination med den perken ger mycket rolig tid på de olika banorna. Många blir rejält sura varför man tills sist kan råka ut för rena hämdpatrullerna...

Instämmer vad gäller den stora kikaren. Har aldrig någonsin kännt att jag är i behov av att zooma in på målet. Däremot har jag försökt spela med den tunga rekylpangen men tröttnat då andrasmällen tar för lång tid att få iväg. Som sniper, om du missar på första så är andra redan för sen för då vet i regel motståndaren var han ska lobba in sina kulkärvar. Föredrar repetervarianten med första kikarsiktet. Tränade älgbana med den vilket var skitkul. Lyckades mula tre snubbar som korsade en gata innan dom tröttnade och gav sej på mej alla tre :P

Inga dåliga intressekonflikter du utsätts för Hipshot, rävvak alternativit några timmar framför datorn. Själv ska man spendera 40 mil i bilen ikväll annars hade jag gjort mitt yttersta för att få mula er andra tokar lite :P

Ett tips vad gäller vapen man bör testa är MP5:an. Den är grymt underskattad, man rör sej snabbt och den skjuter bra. Ser kanske lite mesig ut, men har man väl fått på ljuddämparen så kan man ha riktigt roligt. Speciellt på banor där man kan gömma sej i något mörkt hörn. Gärna inne i en byggnad.

Favoritbanorna jag brukar försöka härja på är Creek, och Downpour (med reservation för stavning, det regnar iallafall). Creek är som gjord för att vara sniper på. Upp på taket på huset uppe på höjden och väldigt få har chans att pilla ner dej om du sköter dina kort rätt. Downpour kär man med M60, många granater och ljuddämpare. Gärna med en perk där du laddar om snabbare än vinden. Då kan man ha hur kul som helst.

Har nog sagt detta förr, men vi måste verkligen se till att styra upp ett rejält mulande. Jag vet iallafall att jag på fredag kväll 6/3 kommer att vara gräsänkling då sambon ska på party med sina kollegor, då står TV och dator helt till mitt förfogande. Är någon sugen så kan vi väl försöka styra upp något...

Publicerat

Fan.. ska till svärmor och svärfar i helgen..

Kan man få dämpare till M60?? Grymt!!! Använt den så mycket så då borde man ju kunna låsa upp dämpare när som helst.. Testat dubbla bössor, en M60 för huvudsakligt mulande men även en uzi eller något liknande att ha då man rör sig mellan de olika platserna..

Den där Creek känner jag inte ens igen.. lät spännande! Down pour har jag kört dock, funkar väl sisådär..

Däremot den här staden som i prinicp består av två stora utblåsta hyreshus med div statyer och prylar.. där brukar jag ligga mitt på hyreshusen på bottenplan under trappan, ffa på ena sidan så har man bra skydd och kan bara torska på granater typ. Sen lobbar man in skurar i trapphuset i kåken mitt emot :-)

Den här shipyard eller vad det heter, 7 kontainrar och en medellivslängd på 0,6 sekunder är jävligt frusterande! Men man brukar, trots att man torskar hårt hela tiden faktiskt få en del poäng där. Bara att hålla höger musknapp intryckt hela tiden och skjuta på alla oavsett lag..

Båten ute på havet suger dock..

Detta att folk ruttnar märker man fort, har man tagit samma snubbe på samma ställe ngr gånger så brukar det inte dröja innan man får freda sin rygg :-) ... vilket ytterst sällan lyckas!

Mvh!

Publicerat

Kan man få dämpare till M60?? Grymt!!!

Mvh!

nej man får inte ljudämparen till m60

Publicerat

Kan man få dämpare till M60?? Grymt!!! Använt den så mycket så då borde man ju kunna låsa upp dämpare när som helst.. Testat dubbla bössor, en M60 för huvudsakligt mulande men även en uzi eller något liknande att ha då man rör sig mellan de olika platserna..

Den där Creek känner jag inte ens igen.. lät spännande! Down pour har jag kört dock, funkar väl sisådär..

Däremot den här staden som i prinicp består av två stora utblåsta hyreshus med div statyer och prylar.. där brukar jag ligga mitt på hyreshusen på bottenplan under trappan, ffa på ena sidan så har man bra skydd och kan bara torska på granater typ. Sen lobbar man in skurar i trapphuset i kåken mitt emot :-)

Den här shipyard eller vad det heter, 7 kontainrar och en medellivslängd på 0,6 sekunder är jävligt frusterande! Men man brukar, trots att man torskar hårt hela tiden faktiskt få en del poäng där. Bara att hålla höger musknapp intryckt hela tiden och skjuta på alla oavsett lag..

Båten ute på havet suger dock..

Detta att folk ruttnar märker man fort, har man tagit samma snubbe på samma ställe ngr gånger så brukar det inte dröja innan man får freda sin rygg :-) ... vilket ytterst sällan lyckas!

Mvh!

FEL FEL FEL av mej.... Tänker inte på M60:n, tänker såklart på M4A1. De är den jag smått vill glorifiera i sina olika skepnader. Helt beroende på hur man utrustar den. Det är denna pang jag oftast kör som första, alternativt andrapang om jag bär mer än ett. I stort sett alltid med ljuddämpare. Fast jag håller med om att M60 med rödpunkt är en kul pang. Sprider kulorna lite för mycket bara, men den är roande speciellt om man kör den med doubletap perken.

Sniperpangen Nr.1 för mej heter :R700, funderar faktiskt på att investera i en sådan när jägarskolan är avklarad. Inte för att den är kul när man spelar CoD4 utan för att den verkar prestera bra i verkligheten. Med de vanliga siktet är den utan tvekan den trevligaste sniperpangen i spelet. Lagom rekyl och hyfsat snabbomladdande.

Banan du tänker på heter Bloc och är väldigt underhållande. Roligast är att med hjälp av nightvision lägga sig på golvet uppe i något av husen och mula alla intet ont anade med ljuddämparförsedd pang. Helvete vad dom brukar bli sura. Man klarar sej längre än man tror om man bara ser till att lägga sej där skuggorna är som mörkast. Ganska svårt att spela sniper på då folk oftast rusar runt som yra höns när dom är utanför byggnaderna.

Trist med svärmor i helgen, eller kanske inte. Fast det går säkert fler tåg där vi kan mula varandra så det står härliga till om det...

Förresten. Inte för att göra reklam men ta en titt på denna webbsidan: http://www.cod4central.com/ där finns mycket matnyttigt om man är CoD4 frälst

Publicerat

Sådär ja, hustrun hemma och Hipshot "ledig"..

Ska skumma igenom inläggen igen innan jag drar till ngn server. Fanns ngt tips här ovan, begrep aldrig rikigt om det var en allmän server eller nåt?

Mvh!

Publicerat

Så jävla olika det kan vara! Körde på någon server och fick smisk något helt galet.. bytte... gick bättre, hamnade mitt i smöret och mulade rätt friskt ett tag.. Fixade flyg o helikopter men kroknade innan man hann med att starta dem.. Man märker direkt då det är ett gäng kids inne som kör ihop, man får in ngr träffar på den första och blir ofelbart tokmulad av resten av flocken!

Nu är det läggdags..

Mvh!

Publicerat
jag är med, använder di alls teamspeak ? <_< www.goteamspeak.com

Gjorde det förr, men skype är smidigare om man inte är så många.

spel i helgen eller??

Publicerat
Gjorde det förr, men skype är smidigare om man inte är så många.

spel i helgen eller??

säkerligen joo :rolleyes:

Publicerat
säkerligen joo :D

Sweet!

Är det fortfarande cod 4 som gäller eller?

polarna är inte så förtjusta i det, snackade med en av dom idag, och han hade av installerat spelet!

men men vi får väl se?, vill ju så gärna fylla hippen med en massa bly!! :rolleyes:;)

Publicerat

Det är nog inte speciellt svårt :rolleyes:

Mvh!

Publicerat
Det är nog inte speciellt svårt :rolleyes:

Mvh!

Nu ska du inte underskatta dig sj.

Vad som man måste tänka på när det gäller sådana gäller såna här spel är att:

Använda rätt utrustning, tangentbord men framför allt en mus typ Razer, då får du ett klart övertag.

Ska faktiskt sälja min blå razer diamondback.

(har köpt en Razer deathadder. Coola namn va?)

Men vill du så får du köpa min gamla, en riktig gamermus....

pris300 + frakt

EDIT:bifogar länken till Razers hemsida [url="http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-diamondback-3g/"

Puss på ljumsken//Sjukis

post-1646-1236176129_thumb.jpg

Publicerat
Nu ska du inte underskatta dig sj.

Vad som man måste tänka på när det gäller sådana gäller såna här spel är att:

Använda rätt utrustning, tangentbord men framför allt en mus typ Razer, då får du ett klart övertag.

Ska faktiskt sälja min blå razer diamondback.

(har köpt en Razer deathadder. Coola namn va?)

Men vill du så får du köpa min gamla, en riktig gamermus....

pris300 + frakt

EDIT:bifogar länken till Razers hemsida http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-diamondback-3g/

Puss på ljumsken//Sjukis

har fortfarande min copperhead :rolleyes:, så skönt denär då den är insliten i formen av min hand ^_^,

men som sagt, en bra mus är ett måste, tangebord klarar man sig med vilken som helst i pricnips, har kört med min fujitus siemens keybords senast , 4-5 år ?, musen är också 3-4 år gammal.

sedan är också ett headset bra.

Publicerat

Det där lät spännande!

Fick en spelmus i julklapp, tycker den funkar sisådär.. ska testa att göra ren musmattan och se om den går bättre då..

Men helt klart har jag en j-la massa att lära ffa när det gäller inställningar och val av karaktärer.. Har man sen fått lite flyt med den här SAW bössan så känns det surt att börja om från början med ngn sämre pang och jobba upp sig till man får tag på dämpare och riktmedel. Testade lite igår, slutade med att man vart illsk och gick tillbaka till SAW..

Ska iaf testa lite mer med den mus jag har sen får vi se, kanske åtekommer i frågan!

Mvh!

Publicerat
Det där lät spännande!

Fick en spelmus i julklapp, tycker den funkar sisådär.. ska testa att göra ren musmattan och se om den går bättre då..

Men helt klart har jag en j-la massa att lära ffa när det gäller inställningar och val av karaktärer.. Har man sen fått lite flyt med den här SAW bössan så känns det surt att börja om från början med ngn sämre pang och jobba upp sig till man får tag på dämpare och riktmedel. Testade lite igår, slutade med att man vart illsk och gick tillbaka till SAW..

Ska iaf testa lite mer med den mus jag har sen får vi se, kanske åtekommer i frågan!

Mvh!

Prova att köra med vinylglans(till bilar), torka sedan bort överskottet grymt gliid :rolleyes:

Men vet ni någon som vill ha en Razer diamondback så kan ni ju PM'a mig.

grym mus, lite moddad med greppytor på sidor o knappar o så, ligger perfekt i näven.

Publicerat

Vinylglans.. Skämtar du?

Du har inte sett min bil.. i kön till besiktningen insåg jag att det var läge att torka av strålkastarna, det rann en del blod från rävarna ned på dem..

Ska bara hämta nya batterier till tangentbordet sen bär det ut på CoD igen, lär väl finnas på någon av de mer välbesökta servrarna!

Mvh!

Publicerat
Vinylglans.. Skämtar du?

Du har inte sett min bil.. i kön till besiktningen insåg jag att det var läge att torka av strålkastarna, det rann en del blod från rävarna ned på dem..

Ska bara hämta nya batterier till tangentbordet sen bär det ut på CoD igen, lär väl finnas på någon av de mer välbesökta servrarna!

Mvh!

kolla nu upp numret på servern så vi kan spela ihop.

Jo vinylglans is the shit! :lol:

Menar herrn att han använder ett trådlöst tangentbord?....ve o fasa hur ska detta sluta tro? :)

EDIT: Turtle wax cockpit shine skall det vara!

Publicerat

Inatt så hjälpte inget turtle wax i världen.

Radium sköt mig nästan aldrig....däremot knivade han mig runt 25 ggr i ryggen!

Backstabber!! :)

imorgon får vi med oss ett par killar till om du vill lira.

Nåväl beröm skall du ha, väl spelat min vän.

Imorgon är det dock jag som står för knivarna i ryggen :lol:

//Sjukis

Publicerat

Ska testa att spela nu tänkte jag, en pärm i knät med musmattan på så kanske det går.. är ju inte reptilsnabb direkt i högerhanden men jag måste testa iaf. Funkar det inte så kan det bli tre dryga månader här framöver...

Mvh!

Publicerat

Nja.. vet inte om jag var in på osedvanligt jobbiga servarar men tja det sket sig hårt.. går inte att köra gubben något snabbt alls med höger handen... alt så har jag för mycket painkiller i kroppen för att hinna med :lol:

Mvh!

Publicerat
Nja.. vet inte om jag var in på osedvanligt jobbiga servarar men tja det sket sig hårt.. går inte att köra gubben något snabbt alls med höger handen... alt så har jag för mycket painkiller i kroppen för att hinna med ;)

Mvh!

Så mycket frustration man ser i denna text !

Va fan hippen !!!

Det enda riktigt jaktbara nu är ju några sketna kråkor och det är det ju ingen som vill jaga iallafall..... !

MGH

Publicerat

Belker Belker min gode vän.. Så mycket ignorans som lyser igenom i detta inlägg B):D

Dessa "sketna" kråkor skulle ge dej en blick som din fru (och Matte) i 99 fall av 100 skulle missförstå gravt!

Men du är förlåten då jag vet att du inte begriper bättre :D:D:mad:

/ Puss!