Publicerat December 5, 200817 yr Fasiken oxo, har inte Wii ......... http://www.ngamer.se/2008/12/01/hagelgevar-tillbehor-wii/ annars hade inomhusträningen varit i box . ooohhh! Sonens önskelista till jul växte precis
Publicerat December 13, 200817 yr ooohhh! Sonens önskelista till jul växte precis http://www.ngamer.se/category/vapen/ Armborst jakt är väl inte helt fel heller....
Publicerat December 22, 200817 yr fan nu känner jag ju mig utanför här vill också spela! får väl spela cs mot bottar.. vi kan spela någn gång skicka pm med steam adress så kör vi.
Publicerat December 25, 200817 yr Jaha fick då CoD 5 WaW.. kört in spelet men när jag klickar igång det på singelplayer så blir skärmen bara svart. Hör div kulljud då det skjuts och sen är det ngn dame som sjunger men inget mer. Kom just på att det är bergis så att mitt grafikkort inte hänger med? Måste fan kolla vad jag har för grafikkort.. Mvh!
Publicerat December 25, 200817 yr Kört CoD 4 med nya musen, gick skitbra! Frågan blir då till här närvarande snillen, kräver CoD 5 så pass mycket mer av video/grafikkortet? Det övriga förefaller finnas tillräckligt av i min burk som då är en Dell Dimension 9100.. Mvh!
Publicerat December 25, 200817 yr Kört CoD 4 med nya musen, gick skitbra! Frågan blir då till här närvarande snillen, kräver CoD 5 så pass mycket mer av video/grafikkortet? Det övriga förefaller finnas tillräckligt av i min burk som då är en Dell Dimension 9100..Mvh! Tror du har första generationens dual core på 2.8 GHz samt ett ATI Radeon X300 om du har en 9100... ...det är lite i klenaste laget för ett nytt spel... Dock brukar det gå att sparka igång ändå. Testa att uppgradera drivrutinerna på ditt grafikkort och prova att starta igen. Om din burk klarar av CoD 4 så borde den vara ok.
Publicerat December 25, 200817 yr Lite svårt att hitta men jag har ngt som heter Reardon X850 XT Platinum Edition. Uppdatering kräver att man petar i cdn som kom med datorn och att hitta den nu är inte speciellt lätt.. I samband med att jag laddade i spelet igår så tjoade virusprogramet till och hävdade att något program på cdn var en trojan.. Risken är att datorn nu per automatik fimpar det programmet då jag kör in det igen, precis testat och det gick inte igång. Ska försöka ladda om skiten...igen.. med virusprogrammet fimpat.. Edit: Processorn heter tydligen Intel Pentium®D CPU 3.20 GHz.. Mvh!
Publicerat December 25, 200817 yr Hepp my misstake! När jag installerade musen så tjoade virusprogrammet till. Hook Load fanns i programvaran som man tankade från nätet och nu står det hook load faild när man startar. Det ska väl ändå inte påverka installeringen av CoD spelet.. lurar på att provköra spelet på hustruns sprittnya bärbara, där måste skiten funka iaf.. Mvh!
Publicerat December 25, 200817 yr Är det smart att installera CoD 5 dagen innan du skall åka söderut? Risken är att du kommer att vara trött på bilfärden och sedan anfalla hararna med snabbt avtryckarfinger
Publicerat December 25, 200817 yr Är det smart att installera CoD 5 dagen innan du skall åka söderut?Risken är att du kommer att vara trött på bilfärden och sedan anfalla hararna med snabbt avtryckarfinger Sitter inte du på muggen? När det gäller CoD så har man egenligen något val? Måste ju bara testa! Just nu sitter frun och försöker få skiten att funka på min stationära burk. När jag startade cdn i den här bärbara så såg det ut att fungera faktiskt, fick den här dialogrutan där man skulle välja om man ville installera och/eller mulit player/singelplayer osv.. Den dialogrutan startar inte på min dator.. Men får man liv i det och lyckas korta tiden från uppmärksammande till rullande hare så är det ju spännande! Speciellt om du finns i sällskapet för går man på linje och du finns i andra flanken med dina smetfulltuber i bössan så lär ju du kunna expediera en hare som reses av andra flanken! Då måste jag alltså ha cylinder och jävligt rappt finger för att öht hinna med Ska nog orka iaf, har 40 mil till Skurebo och där ska vi lasta om till hans bil och sen är det bara att sova..Skurebo har iaf inget intressant att berätta Mvh!
Publicerat December 25, 200817 yr Sitter inte du på muggen? Nop, färdig för länge sedan och huset är nu genomgått med klorin för att bli av med eventuella baciller! Vi ville bara vara på den säkra sidan Så fika/mat på vägen är nu officiellt på igen om ni är intresserade! Tror jag skall spela lite S.t.a.l.k.e.r själv i kväll...
Publicerat December 25, 200817 yr Nu finns det inte längre en pryl på datorn som inte är uppdaterad och provkörd, hustrun har suttit här flera timmar men icke att det går att starta spelet på min burkjävel! Ger nog upp nu och kör ena bärbara datorn.. Mvh!
Publicerat December 25, 200817 yr Hatar när det händer.. själ lyckades jag installera skiten och det funkar ganska bra för mig,, men den hänger sig med jämna mellanrum.. hatar när spel gör så.. men medans det funkar så är det jäkligt kul spel.. synd att man inte har samma reflexer som 16:åringarna som mördar en hela tiden..
Publicerat December 25, 200817 yr Nu finns det inte längre en pryl på datorn som inte är uppdaterad och provkörd, hustrun har suttit här flera timmar men icke att det går att starta spelet på min burkjävel! Ger nog upp nu och kör ena bärbara datorn.. Mvh! Vilken tur att du har en så förståndig fru trots att hon är en....... NEJ inte ferdinand filmen nu nej Synd att du inte får det till o funka, vet inte vilket C o D jag har till mitt Wii. World of war heter det. Ps Hälsa frugan /Lasse
Publicerat December 25, 200817 yr Nu finns det inte längre en pryl på datorn som inte är uppdaterad och provkörd, hustrun har suttit här flera timmar men icke att det går att starta spelet på min burkjävel! Ger nog upp nu och kör ena bärbara datorn.. Mvh! har du provat avinstalera, radera alla filer, från documents och settings + profiles setting mapparna. och startat om datorn och instalerat spelet + uppdaterat det ?
Publicerat December 25, 200817 yr Tror vi "löst" problemet nu, provade på den äldre bärbara som är nyare än min stationära. Spelet gick igång meeeeennnn deeettt gggiiiiicccckkk jääävvvllliggtt sakta... Alltså hänger inte min gamla burk med längre Är inte ett dugg sugen på att lägga pengar på att uppdatera skiten så jag tror nog att jag skiter i det. Ska väl provköra på hustruns nya bärbara på skoj så får vi se om det går där, den kan jag dock inte räkna med att kunna använda när jag vill. Så var det med det. Mvh!
Publicerat December 26, 200817 yr Installerade du Punk Buster på din dator? Det verkar som det krävs enligt vissa...
Publicerat Januari 4, 200917 yr Jorå petat in punkbuster på min dator, det hängde med cd som spelet var på förövrigt. Kört WoW nu iaf på hustruns nya jobbmaskin.. Går segt även det även om det är spelbart. Dock ruttnar man när man märker att allt är segt. Spelet är sisådär på sin höjd, säkert roligare att köra med snabbare burk. Kollat vad det kostar om man skulle skaffa grafikkort via Dell och det skulle landa på 1000-1500 pix.. tror jag hoppar det. Körde däremot Cod 4:an igår och halva natten på stationära burken. Fick en spelmus i julklapp av ungarna här och jävlar vilken skillnad! Spelade online ett tag med och fick väl smisk men kanske inte så mycket som jag brukar få. Sen blir jag inte klok på alla jävla inställningar, man ska välja klass, gubbe (sas, spetsnaz, Marine osv) och till råga på allt så ska man hålla reda på ngt som heter perk även. Typ 5 begrepp för mycket för mej, tror det skulle gå bättre om man fick ordning på det där. CoD 4 är iaf kul! Mvh!
Publicerat Januari 18, 200917 yr Jorå petat in punkbuster på min dator, det hängde med cd som spelet var på förövrigt.Kört WoW nu iaf på hustruns nya jobbmaskin.. Går segt även det även om det är spelbart. Dock ruttnar man när man märker att allt är segt. Spelet är sisådär på sin höjd, säkert roligare att köra med snabbare burk. Kollat vad det kostar om man skulle skaffa grafikkort via Dell och det skulle landa på 1000-1500 pix.. tror jag hoppar det. Körde däremot Cod 4:an igår och halva natten på stationära burken. Fick en spelmus i julklapp av ungarna här och jävlar vilken skillnad! Spelade online ett tag med och fick väl smisk men kanske inte så mycket som jag brukar få. Sen blir jag inte klok på alla jävla inställningar, man ska välja klass, gubbe (sas, spetsnaz, Marine osv) och till råga på allt så ska man hålla reda på ngt som heter perk även. Typ 5 begrepp för mycket för mej, tror det skulle gå bättre om man fick ordning på det där. CoD 4 är iaf kul! Mvh! Har ruttnat lite på CoD5 mest då jag tror att jag skulle prestera så mycket bättre med bättre utrustning. Har monsterkräm i burken så där är inte något problem, men jag kör blåtands mus och tangentbord och de pinalera hänger inte med så bra i 5:an som dom gör i 4:an vilket är konstigt. Kanske är att de "äldre" vapnen i 5:an kräver bättre handhavande än dom modernare 'blåsa på för allt vad tygen håller' vapnen som finns valbara i 4:an. Hipshot: Marine, Spetsnaz osv är en form av lagtillhörighet man väljer i banornas startögonblick. Typ som att välja mellan att vara cowboy eller indian. Perks är något du borde plugga in dej på för det är nyttiga grejer. Ju fler perks du får upplåsta under spelets gång, dessto mer kan du skräddarsy din gubbe. Min absoluta favorit-perk är den som heter "Deeper penetration" inget snuskigt med den alls, men med den kan du mula gubbar genom tunnare väggar, och dörrar och t.om genom andra gubbar. Lite som att skjuta med pansarbrytande. Mitt antal kills ökade definitivt när jag kom åt den perken. Sen finns där andra som gör att man som sniper kan hålla andan längre när man siktar, eller att gubben orkar göra längre rusningar än normalt. Att hårdvaran som en riktig spelmus kan göra stor skillnad vet jag, du har bättre precision i rörelsen och rätt inställd mus kommer att hjälpa dej att träffa där du tänker. Lite som hagelbrakaren, om den passar dej så kommer det reflexsmässiga skyttet att sitta där det ska. Ögna som hastigast igenom manualen du fick med spelet bland perksen och funera sedan på vad du vill att din "gubbe" ska vara vass på. Vill du överleva längre finns det en 'Juggernaut' perk som gör dej segare att ha ihjäl, vill du springa snabbt för att komma i position kanske du ska välja 'sprint' perken. Diggar du att spela som sniper så är 'iron lungs' din grej. Missa inte att du kan skapa egna profiler istället för de förinställda. Själv har jag 4 olika jag alternerar mellan. Som exempel ska jag kort beskriva min Sniper. Största sniperpangen ser häftig ut, och smiskar hårt men är segomladdad även som halvautomat. Den stegrar och du tappar tid på den häftiga rekylen. Själv väljer jag den första bössan som man i stort kan ha från start. Laddar om snabbt, och inte så brinndjävlig rekyl. Ett repetergevär som plockat många intet ont anande motståndare på dryga håll. Till detta har jag en perk där man kan placera ut 'claymores'. Extra bra om man vill lägga sig och snipa någonstans. Du placerar man dem så att man har ryggen fri. Visst kan motståndaren överleva den smällen men då vet du att någon är på väg och mular honom lätt. Sen har jag tyvärr glömt namnet på den perk som gör att man kan bära två "gevär". En sniper ska vara tyst så som andragevär bär jag en M4 med ljuddämpare, perfekt att ha i handen när man ska ta sej fram mot lämplig plats. Mular gott och har bra precision. Som grädde på moset bär min 'gubbe' givetvis med sej sina 'Iron Lungs' vilket gör att jag kan hålla andan när jag snipar vilket är att föredra då gubben snabbt börjar vackla i ursprungsanläggningen. Granater bär man såklart och då ska det smälla fördjävligt. Rökgranater är för whimps. Spräng ska det vara. Alldeles perfekt att hiva in i fönser eller rum om någon snott din favoritplats. Har såklart skräddarsydda profiler för olika ändamål men har kommit på mej själv med att jag i stort väljer samma profil alltid beroende på vilken bana jag spelar. Banan där det regnar är en favorit, där mular jag med MP5 och ljuddämpare, perks = doubletap och dubbla mag, och sen extra spränggranater. Det går i regel alltid fort på den banan så som sniper gör man sej bara klumpig. Bättre att rusha sen mula på med sin tysta pang, och ösa granater genom fönster eller mot hörn = framgång. Vi måste snart på allvar styra upp lite Jaktsnack spelande någon natt. Jag är långt ifrån någon bra spelare men jag spelar hellre än bra och måste för att ha en chans använda mej av alla knep som finns att tillgå därför har jag verkligen provat fram de perks som hjälper mej mest att spela hyfsat okej. Brukar inte ligga i några top 10 tabeller efter avslutad runda, men jag är heller aldrig sist. Säg till om du finner mina tips värdefulla, jag kanske sitter med fler i bakfickan. Handsken är kastad, när möts vi online? /m
Publicerat Januari 18, 200917 yr Begriper i princip vad du säger men du glömmer ett begrepp.. choose class????? Perksen.. svinjobbigt, finns fler att välja på och inte fan märker jag att jag valt ngn speciell. Har nog deep penetration någonstans, visst, kul men svårt att få riktigt användning för. Lyckas faktiskt bäst som sniper jag med men dock med konventionella vapen.. rödpunkt och ngn automatbössa.. Har förövrigt inte lyckats få den att skjuta automateld utan det blir patronvis.. eller treskotts, jag vet inte. Har ngr platser som jag hittat som jag gillar och det är min enda chans att mula, så fort jag hoppar ned i smeten och börjar kuta runt så är man avlivad jävligt fort. Måste nog träna lite till och ffa lära mej välja rätt gubbe osv sen kan man nog lira. Som det är nu käkar jag mest bly! Måste vara osedvanligt seg för jag vet inte hur många gånger jag blir knivad till döds, ngr jävla finniga tonåringar som bara kutar runt som dårar och hackar lök av stackars Hipshot! Ingen respekt för ålderdomen där inte.. Mvh!
Publicerat Januari 18, 200917 yr Begriper i princip vad du säger men du glömmer ett begrepp.. choose class?????Perksen.. svinjobbigt, finns fler att välja på och inte fan märker jag att jag valt ngn speciell. Har nog deep penetration någonstans, visst, kul men svårt att få riktigt användning för. Lyckas faktiskt bäst som sniper jag med men dock med konventionella vapen.. rödpunkt och ngn automatbössa.. Har förövrigt inte lyckats få den att skjuta automateld utan det blir patronvis.. eller treskotts, jag vet inte. Har ngr platser som jag hittat som jag gillar och det är min enda chans att mula, så fort jag hoppar ned i smeten och börjar kuta runt så är man avlivad jävligt fort. Måste nog träna lite till och ffa lära mej välja rätt gubbe osv sen kan man nog lira. Som det är nu käkar jag mest bly! Måste vara osedvanligt seg för jag vet inte hur många gånger jag blir knivad till döds, ngr jävla finniga tonåringar som bara kutar runt som dårar och hackar lök av stackars Hipshot! Ingen respekt för ålderdomen där inte.. Mvh! Sorry tjötade iväg lite så jag bommade choose class. Class är valet av karaktär man gör, det finns färdiga classes att välja, men det är i valet create class man komponerar sin egen spelare efter eget huvud och tycke. Kommer inte ihåg exakt men där finns en 'class' som heter assault där man typ springer runt med en SAW, eller iallafall ett KSP58 liknande vapen. Det är förinställda classes men jag rekommenderar ändå att du skräddarsyr lite olika. Jag har döpt mina till fancy namn så att jag lätt håller dem isär. Field recon är uppbyggd med bas på ett ganska hårdskjutande automatvapen, tror det heter sig... någonting. Smäller bra, och till denna pangare har jag valt optik så att man kan snipa hyfsat. På denna classen har jag bakat på claymores och granater, samt (ingen ordvist på ditt nickname) hipshot accuracy, eller steady aim. När man lubbar runt för fulla muggar så är träffområdet på dina skott väldigt spritt, med hipshot accuracy kan du lubba och ändå centrera dina skott. Effektivt om du har optik på bössan och skjuter snabba skottserier. Känner du att du snabbt blir mulad om du rör på dig ska du nog baka in perken 'Juggernaut' Man tål bra mycket mer bly än i normalfallet, givet såklart att du inte spelar på en Hardcore server för då är man död på en felträff... Jag kopplade att du kör på standard classes som du modifierat när du sa att du inte skjuter automateld. Grundvapnen där är bara burst fire inställda. Om du skapar en egen class väljer du lätt en M4 med full auto och mular som en gud. I ditt fall där du gärna letar upp ett favoritställe rekommenderar jag ljuddämpare så att du inte blir lika lätt att hitta. Skapa en klass med M4 som basvapen och nöt dig fram tills du får tilldelat ljuddämparen om du inte redan har den. Hörs man inte så syns man inte, det är lite av det fräna i CoD4. Du kan smyga runt och gömma dig, mula folk i ryggen och dom vet knappt vad som händer förrän det är för sent. Man blir billig när man sitter och hukar och mular för fjortisarna är lite långsinta (iallafall om dom hör var man sitter). Smyger gärna på en med kniven om man håller sej undan och mular dem i ryggen. En bra allround class innehåller om man nu vill vara med lite längre i varje runda följande: M4A1, Ljuddämpare, doubletap, granater, och två flashbangs. Om man har fler val kvar kan Juggernaut vara lämplig då man hänger i lite längre. Skit i saker som 'last stand', 'martyrdoom' eller vad skiten nu heter där man släpper en sista granat när man dött. De är bara irriterande att se folk ligga med pickadoll och skjuta som en tok för att sen dö, och springer man sen på någons i dödsögonblicket tappade granat så blir man till sist skogstokig. Med den setupen kan man ha roligt på många banor. Speciellt banor med byggnader. Hiva in en flashbang, tätt följd av en granat, avvakta en bråkdel sen hoppa in och skjut för allt vad du är värd. Rätt vad det är sitter du och planerar in en skön 'airstrike'... Min "Field recon" setup har irriterat många. Kanske inte så mycket för att man är någon form av halvsniper men för att man ställer två claymores lite strategiskt och sen drar man sin kos. Leta upp en vrå där du kan sitta i lugn och ro med siktet och mata. Rätt vad det är har du mulat 4 - 5 pers och vips har man en helikopter surrande över sig. Helfestligt. Som jag nämner ovan, 'Create a class' kommer att bli din nya vän. Skit i de förinställda classerna dom duger bara innan man öppnat upp lite kul perks. När du kommer till Choose class väljer du bara dina egna förinställda och sen är det fullt järn. Börjar det ljusna är det för lite bly i luften... /m
Publicerat Januari 31, 200917 yr håller just på att Installera Fallout3 Någon annan som spelar det nu?
Publicerat Januari 31, 200917 yr håller just på att Installera Fallout3Någon annan som spelar det nu? nej tyvärr, spelet tilltalade mig inte :/ har nånting emot futuristic spel. speciellt om det utspelar sig på 50 talet? annars låter spelet bra. skulle vara kul att spela en post apocalyptic spel, men då vill jag inte skjuta robotar
Publicerat Januari 31, 200917 yr nej tyvärr, spelet tilltalade mig inte :/ har nånting emot futuristic spel. speciellt om det utspelar sig på 50 talet? annars låter spelet bra. skulle vara kul att spela en post apocalyptic spel, men då vill jag inte skjuta robotar Spelet verkar ju vara jätte skoj, bara introt var ju helt suveränt, blir till att utvärdera sedan tror jag? PS: lärde mig idag att "Radium" är fornnordiska för rådjur/fläckigt djur, men det visste du väl redan?