Publicerat November 20, 200817 yr Hepp! Vart plötsligt en lucka sent lördag kväll även! Om det funkar så är risken att man är astrött men jakten lördag förmiddag vart inställd precis så jag har sovmorgon och då kan man ju busa lite online lördag natt en stund iaf kanske..Vi får se.. Counter Strike har jag bara sett en kompis spela, räcker gott med CoD för min del iaf... Mvh! Detta är ju alldeles strålande, verkar som om vi kan roa oss en stund på lördagskvällen om inget oförutsett inträffar. Ska försöka lura i sambon en halva rött så att jag får ha TVn för mej själv men det ska nog gå bra Kom på en sak vad gäller ditt serverval Hipshot, sök efter servers på kategori team deathmatch och helst inte mer än 16 deltagare. I regel är det mer taktik i spelet ju färre deltagare som är med. Sen brukar jag söka mot Hardcore servrarna då jag tycker det känns lite tramsigt att folket tål fem blyförgiftningar innan dom ramlar omkull. På de servrarna brukar man kunna ha riktigt kul. Sparka iväg ett PM så ser vi hur vi kan sammanstråla om du fortfarande är på hugget på lördagskvällen/ natten
Publicerat November 20, 200817 yr Ett bra tips för en snabbare maskin, förutom moderkort, processor, minnen och grafikkort =) Det är att lägga en slant på att skaffa en snabbare hårddisk. Många gånger är det faktiskt hårddisken det hänger på när spelen är sega =) Vi börjar ramla in på lite mer avancerade uppgraderingar nu känner jag. För normalanvändaren är en uppgradering av grafik, eller minneshårdvaran oftast ett stort steg i rätt riktning. Oftast klarar man själv att göra uppgraderingen. Min första dator byggde jag helt genom att följa schyssta guider på www.sweclockers.com. Generellt brukar mest hack i spel bero på sviktande grafikprestanda. Instämmer dock att merparten av butikssålda datorer typ dell och hp har för "långsamma" hårddiskar. Många stirrar sej blinda på den prestanda som butiken levererar brevid och om sin produkt. Siochsåhär många mhz processor, och 99 biljoner megaflopps ramminne typ så är detta en kanondator du kan sitta hemma och betala räkningar på internet med. Förmodligen duger den även till porrsurfning när frugan är i säng, och räkningshögen är bantad. Vad gäller dell så blev jag lite konfunderad av era påpekanden. Har haft och varit nöjd dell ägare under många år. Givetvis efter att modifierat något i deras grundkonfiguration VILKET var möjligt till skillnad från HP och dåvarande Compaq. Råkade man pilla i något okänt som t.ex mer ramminne så vägrade skiten starta. Dell maskinerna tålde mycket stryk. Bäst minns jag när jag flyttade hem från Tjockholm och satt 18 timmar i Arlandas terminal tillsammans med cirka 1600 andra lyckliga stackare. Hade en hockeytrunk med mitt bohag i där även datorburken låg nerpackad. Lånade ut min trunk till en gravid kvinna som sittplats vilket när jag kom hem visade sej vara en mindre briljant idé. Förmodligen gjorde datorn att väskan var lämpligt jämn att sitta på för chassit blev böjt som en banan. Givetvis inte SOM en banan men väggarna var intryckta i ena sidan, och uttryckta i andra. Trodde den var körd, men kopplade upp skiten, drog på strömmen. Fem minuter senare satt jag och surfade som om inget hade hänt ;P Tror t.om att den fortfarande står och möglar i källaren någonstans. Sorry, spårar lätt ur... Anser dock fortfarande att man klarar sej långt med att uppgradera grafikhårdvara och ram-minne i en dator. Hårddisk är väsentligt beroende på vilka behov man har men föredrar man plats framför prestanda vilket nog normalanvändaren gör så duger standarddiskarna väl. Se bara till att stänga av allt trams som energisparlägen och dylikt för det kan göra att en hd blir alldeles nipprig. Givetvis inte när man använder den men jag har råkat ut för att läshuvudena låst sej. Inte ett fel man åtgärdar med en gummiklubba i sidan precis. Gonatt alla filer och annat skräp typ... Makalöst vad jag spårar ur... Låt oss mula på lördagnatt, vi kanske kan ha turen att hitta en tom server vi kan härja fritt på. CoD4 avses då såklart då alla kanske inte investerat i CoD5 än.
Publicerat November 20, 200817 yr Vi börjar ramla in på lite mer avancerade uppgraderingar nu känner jag. För normalanvändaren är en uppgradering av grafik, eller minneshårdvaran oftast ett stort steg i rätt riktning. Oftast klarar man själv att göra uppgraderingen. Min första dator byggde jag helt genom att följa schyssta guider på www.sweclockers.com.Generellt brukar mest hack i spel bero på sviktande grafikprestanda. Instämmer dock att merparten av butikssålda datorer typ dell och hp har för "långsamma" hårddiskar. Många stirrar sej blinda på den prestanda som butiken levererar brevid och om sin produkt. Siochsåhär många mhz processor, och 99 biljoner megaflopps ramminne typ så är detta en kanondator du kan sitta hemma och betala räkningar på internet med. Förmodligen duger den även till porrsurfning när frugan är i säng, och räkningshögen är bantad. Vad gäller dell så blev jag lite konfunderad av era påpekanden. Har haft och varit nöjd dell ägare under många år. Givetvis efter att modifierat något i deras grundkonfiguration VILKET var möjligt till skillnad från HP och dåvarande Compaq. Råkade man pilla i något okänt som t.ex mer ramminne så vägrade skiten starta. Dell maskinerna tålde mycket stryk. Bäst minns jag när jag flyttade hem från Tjockholm och satt 18 timmar i Arlandas terminal tillsammans med cirka 1600 andra lyckliga stackare. Hade en hockeytrunk med mitt bohag i där även datorburken låg nerpackad. Lånade ut min trunk till en gravid kvinna som sittplats vilket när jag kom hem visade sej vara en mindre briljant idé. Förmodligen gjorde datorn att väskan var lämpligt jämn att sitta på för chassit blev böjt som en banan. Givetvis inte SOM en banan men väggarna var intryckta i ena sidan, och uttryckta i andra. Trodde den var körd, men kopplade upp skiten, drog på strömmen. Fem minuter senare satt jag och surfade som om inget hade hänt ;P Tror t.om att den fortfarande står och möglar i källaren någonstans. Sorry, spårar lätt ur... Anser dock fortfarande att man klarar sej långt med att uppgradera grafikhårdvara och ram-minne i en dator. Hårddisk är väsentligt beroende på vilka behov man har men föredrar man plats framför prestanda vilket nog normalanvändaren gör så duger standarddiskarna väl. Se bara till att stänga av allt trams som energisparlägen och dylikt för det kan göra att en hd blir alldeles nipprig. Givetvis inte när man använder den men jag har råkat ut för att läshuvudena låst sej. Inte ett fel man åtgärdar med en gummiklubba i sidan precis. Gonatt alla filer och annat skräp typ... Makalöst vad jag spårar ur... Låt oss mula på lördagnatt, vi kanske kan ha turen att hitta en tom server vi kan härja fritt på. CoD4 avses då såklart då alla kanske inte investerat i CoD5 än. Jag brukar ordinera en mindre, men ruggigt snabb disk för operativsystem och installerade spel och programvaror. Och sedan en ruggigt stor men billig disk för lagring. =) Och diskarna påverkar som sagt mer än man tror, jag lovar =) Och inte är det en så förfärligt svår uppgradering =)
Publicerat November 20, 200817 yr Jag brukar ordinera en mindre, men ruggigt snabb disk för operativsystem och installerade spel och programvaror. Och sedan en ruggigt stor men billig disk för lagring. =) Och diskarna påverkar som sagt mer än man tror, jag lovar =) Och inte är det en så förfärligt svår uppgradering =) instämmer i att uppgraderingen inte är så svårt. Men är man orutinerad på montering, hanteringen av slav/ master och installations förlopp så kan det kännas lite motigt. För övrigt så instämmer jag till fullo vad gäller ditt tips med två diskar, snabb vs. stor. Den läxan lärde jag mej när jag pluggade. Av någon anledning så dog alltid min windows installation ca 24 timmar innan vi hade projekt deadline och såklart hade jag alltid lovat ut min diskyta som masterarkiv på jobbfilerna. Hade ju cd-brännare så jag kunder ju bränna ner projektet som skulle lämnas in. Summasumarum så borde alla datorer vara byggda enligt den konfigurationen, men då hade ju alla datorexperter blivit arbetslösa. Färre datorer hade behövt lika mycket under håll etc.
Publicerat November 20, 200817 yr Det här var ju lite kul.. när "vårt" lag torskade så vart vi tillslut instängda i ett stort rum.. hur man än gjorde så kom vi fan inte ut! Var väl 4-7 per som stod och öste plugg igenom dörröppningarna för att försöka ta sig ut men icke.. Helt klart märker man att det finns strategier hos de som spelat länge, de vet vad de ska göra i vissa situationer.. Detta att byta lag, kan man göra det utan att det är brott mot någon mer eller mindre uttalad regel? Såg någon knapp som man kunde trycka på.. Iaf så går vissa banor skitbra medan andra är helt körda.. Tycker det är lite halvkul att hoppa in på de servrar som har många användare, väljer dock servrar som ser ut att komma från västvärlden framför öst.. onödigt? Är USSR servrarna ok att köra på? Sugen som fan nu, sitter på jobbet och då lockar allt annat än just jobbet Mvh!
Publicerat November 20, 200817 yr Det här var ju lite kul.. när "vårt" lag torskade så vart vi tillslut instängda i ett stort rum.. hur man än gjorde så kom vi fan inte ut! Var väl 4-7 per som stod och öste plugg igenom dörröppningarna för att försöka ta sig ut men icke.. Helt klart märker man att det finns strategier hos de som spelat länge, de vet vad de ska göra i vissa situationer.. Detta att byta lag, kan man göra det utan att det är brott mot någon mer eller mindre uttalad regel? Såg någon knapp som man kunde trycka på.. Iaf så går vissa banor skitbra medan andra är helt körda.. Tycker det är lite halvkul att hoppa in på de servrar som har många användare, väljer dock servrar som ser ut att komma från västvärlden framför öst.. onödigt? Är USSR servrarna ok att köra på? Sugen som fan nu, sitter på jobbet och då lockar allt annat än just jobbet Mvh! Vissa banor kan man verkligen fastna på, lättare på de servrar där det är många spelare aktiva. Då fyller man bara på i de "hörn" där motståndaren är trängd sen är det bara att mata. Dock borde det inte hålla några längre tider då jag märkt att om en ban-del blir för 'aktiv' så respawnar man på motsatt sida. Har inget belägg för om spelet är byggt så mej jag har råkat ut för detta vid några tillfällen. Sen om vissa världsdelar är bättre än andra vet jag inte. Generellt har jag nog bäst Ping på servrar i västvärlden. Spelet flyter bättre och man får färre connetion-errors. Dom kommer ibland när servrarna laggar till. Engelska och nederländska servrar brukar vara bra, har röjt på någon polsk med för den delen men jag har bara noterat att språket avviker inte det roliga eller prestandan. Bly som bly typ... Vissa banor är bara omöjliga, finns några som jag fortfarande alltid åker på stordäng på. I regel hittar man någon liten grej man kan sikta in sej på. Typ ett tema för varje bana för i regel funkar inte samma spelstil över hela faunan av banor. Vissa är man vassare på med tungsläggan, andra med pianotråden. Det upplever jag iallafall. Sen finns där banor där det bara gäller att ha mycke plugg i luften och springa utavbara helvete om man ska vara med... Beskriv lite hur du konfigurerat din 'gubbe' om du har en generell konfiguration. Det är alltid kul att veta, om inte annat så märker jag det nog när du mular mej om vi får tillfälle att spela lite. Ska reka lite imorgon om jag hittar någon lämplig server vi kan busa på. Vissa blir aldrig helt fulla varför dom kan vara lätta för fem till sex spelare att samlas på.
Publicerat November 20, 200817 yr Respawna.. configurerat gubben.. Hmm det första har jag inte en susning om vad det innebär, det andra kan man ju styra lite.. har dock aldrig begripit skillnaden mellan tex SAS, Spetsnaz och vilka de nu var de här olika gubbarna man kan välja. Vart iaf befordrad idag till något så jag kunde välja en annan prickskyttebössa.. hur jag väljer just den bössan begriper jag dock inte. Rätt mycket som är rätt obegripligt.. Mvh!
Publicerat November 21, 200817 yr Respawna.. När du återföds efter du blivit dödad, din gubbe dyker upp i tomma luften. Några andra bra ord som du borde veta innebörden av om du ska bli gamer Hippen: "Bunny Hopping"- När man hoppar omkring som en idiot samtidigt som man skjuter. (förbjudet på många servrar, Men vanligt hos Quake spelare bla) "Spawn Killing" alt "Spawn raping"- när man ligger på en plats och skjuter där man vet att motståndarlagets gubbar "återföds". Extrem Bann risk. "Camping"- när man ligger på samma ställe en längre tid. "Noob"-variation på "newbie" alltså nybörjare....vanligt uttryck hos dom yngre spelarna. "Noob Tube"- M203 granatkastare, många servrar förbjuder "tuben", lätta kills. "fragga"-döda en annan spelare Finns en massa fler givetvis men dessa är vad jag kunde komma ihåg på rak arm
Publicerat November 21, 200817 yr Respawna..configurerat gubben.. Hmm det första har jag inte en susning om vad det innebär, det andra kan man ju styra lite.. har dock aldrig begripit skillnaden mellan tex SAS, Spetsnaz och vilka de nu var de här olika gubbarna man kan välja. Vart iaf befordrad idag till något så jag kunde välja en annan prickskyttebössa.. hur jag väljer just den bössan begriper jag dock inte. Rätt mycket som är rätt obegripligt.. Mvh! Vad jag menar med konfigurerat gubben är följande. Man kan välja mellan några förutbestämda konfigurationer typ assault, sniper och liknande. Sen kan man även göra egna konfigurationer. Det finns ett val som heter "create profile" i samma skärmbild där man väljer mellan de olika förkonfigurerade. Se om du kan ge dej in och försöka konfigurera en spelartyp där, kommer att öppna upp många nya kul möjligheter. Desto fler "promotions" du får i spelet desto roligare grejer får du att välja mellan. T.ex har du fått en ny sniperpang du kan välja att använda i någon av dina profiler. I profilerna kan man välja vapentyp, sidovapentyp (halvautomatiska pistoler), men även "perks" typ funktioner som ger din gubbe olika egenskaper. Som sniper kan det vara bra att kunna hålla andan länge t.ex. Om man bortser från sniper profilen och tänker på när vi vart instängda i rummet finns det en trevlig 'Perks' som jag rekommenderar att man använder i merparten av sina olika profiler. Den heter "Deep penetration, elller "Bullet penetration". Det är en liten goding som gör att man typ kan mula folk genom väggar och liknande. Mao. Man köttar på betydligt bättre. Om det är någon höjd krutladdning i pluggen, eller pansarbrytande vet jag inte men effektivt är det iallafall. Säg till om du vill ha mer guidning, och jag har ett annat förslag också som vi borde prova för att öppna dina möjligheter att välja mer roligheter till din gubbe. Fast det kan vi ta i ett PM
Publicerat November 21, 200817 yr Ok.. jo jag förstår att jag kan klä min gubbe på olika sätt, har dock svårt att tex hitta den nya prickskyttebössan.. Skit samma.. Ska provköra lite nu bara jag fått rent i inkorgen här tänkte jag.. Mvh!
Publicerat November 21, 200817 yr Något är knas nu, kan inte kuta runt med gubben öht.. Kan inte röra den alls, kan skjuta och sikta men inte röra mej.. What´s up? TEstar att starta om burken.. Mvh!
Publicerat November 21, 200817 yr Något är knas nu, kan inte kuta runt med gubben öht.. Kan inte röra den alls, kan skjuta och sikta men inte röra mej.. What´s up? TEstar att starta om burken..Mvh! Du låter ju beroende... Har du svettningar och stirrig blick i skrivande stund?
Publicerat November 21, 200817 yr Något är knas nu, kan inte kuta runt med gubben öht.. Kan inte röra den alls, kan skjuta och sikta men inte röra mej.. What´s up? TEstar att starta om burken..Mvh! Det blir sådär ibland.. lite buggar kommer man aldrig från =) Kan hjälpa att svälja en granat eller dylikt så man "respawnar" som du ju lärt dig att det heter =)
Publicerat November 21, 200817 yr Låter som Hipshot har lite bekymmer? Har aldrig upplevt något konstigt med CoD4 faktiskt. Andra spel har buggat för mej men just CoD har bara rullat. Märkligt förvisso. Blir vi några stycken lördag natt som röjer, eller kommer jag att sitta ensam och mula bus halva lördagsnatten? Återkommer ikväll med lite förslag på bra servrar...
Publicerat November 21, 200817 yr det är bara att joina server. 77.74.193.222 min teams server. teamspeak är samma ip. och jag kommer lira lördag natt högst troligen:)
Publicerat November 21, 200817 yr det är bara att joina server. 77.74.193.222 min teams server. teamspeak är samma ip. och jag kommer lira lördag natt högst troligen:) coolt! Några begränsningar, HC-mode? eller du kan justera under spelets gång? Är Heli på? Upprepar mej själv, men hoppas vi blir några stycken...
Publicerat November 21, 200817 yr Varit och kört ngr varv, bytt profil, heter Hipshot nu i stället för Rikard.. vilket innebär att man måste börja om från början. Duktigt frustrerande, tycker inte jag har ngn effekt i bössorna! Haft straffsparkslägen och öst på men ändå torskat medan motspelaren kutar vidare.. Ska iaf köra en sväng till nu.. Mvh!!
Publicerat November 21, 200817 yr Varit och kört ngr varv, bytt profil, heter Hipshot nu i stället för Rikard.. vilket innebär att man måste börja om från början.Duktigt frustrerande, tycker inte jag har ngn effekt i bössorna! Haft straffsparkslägen och öst på men ändå torskat medan motspelaren kutar vidare.. Ska iaf köra en sväng till nu.. Mvh!! Du kör väl på Hardcore servrar va? Risken är ju annars att man får tömma ett magg i fienden innan dom dör.
Publicerat November 21, 200817 yr Är det skillnad på servrarna?? Tycker man haft bra utdelning på skjutandet innan men så plötsligt så spelar det ingen roll hur mycket man mular.. Mvh!
Publicerat November 21, 200817 yr Är det skillnad på servrarna?? Tycker man haft bra utdelning på skjutandet innan men så plötsligt så spelar det ingen roll hur mycket man mular..Mvh! Det finns servrar som har "Hardcore" inställningar. Det innebär att det är mer realistiskt, räcker oftast med en träff eller två för att ta död på motståndaren. Själv tycker jag att det är så CoD ska spelas, blir ju roligare då. Du kan se på servernamnet om det inehåller ordet Hardcore el HC.
Publicerat November 21, 200817 yr Varit och kört ngr varv, bytt profil, heter Hipshot nu i stället för Rikard.. vilket innebär att man måste börja om från början.Duktigt frustrerande, tycker inte jag har ngn effekt i bössorna! Haft straffsparkslägen och öst på men ändå torskat medan motspelaren kutar vidare.. Ska iaf köra en sväng till nu.. Mvh!! du skulle lätt bara byt ut din multiplayer namn till hipshot och inte förlora nåra stats
Publicerat November 21, 200817 yr Är det skillnad på servrarna?? Tycker man haft bra utdelning på skjutandet innan men så plötsligt så spelar det ingen roll hur mycket man mular..Mvh! Var är du och mular någonstans? har du ett server ip?
Publicerat November 21, 200817 yr Hoppade runt lite, vissa servrar kom man inte in på och andra så sög spelet. Körde vaddetnuheter för första gången där man bara kan krokna en gång så får man åka med de andra och titta efter det.. All hantering på den där jävla båten suger, astrist när det yr granater som regn. Ruttnade, har kört singelplayer nu ett tag.. Mvh!
Publicerat November 21, 200817 yr Hoppade runt lite, vissa servrar kom man inte in på och andra så sög spelet. Körde vaddetnuheter för första gången där man bara kan krokna en gång så får man åka med de andra och titta efter det.. All hantering på den där jävla båten suger, astrist när det yr granater som regn. Ruttnade, har kört singelplayer nu ett tag.. Mvh! instämmer. Båtfaen suger apballe. Speciellt när någon stjärna råkar komma upp på övre däck med en sniperpang. Sambon är i säng nu så jag tänkte hoppa in på servern som föreslagits här i tråden. joina om du känner för de så mular vi lite.
Publicerat November 21, 200817 yr Går man in på Ip numret eller servernamn? Ska kolla om jag ser ngt jag känner igen.. Mvh!