Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Crowfears jakt på den hel-amerikanska vapengarderoben !

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Känns igen på nåt sätt ^_^

Misstänkte det... :P

• Svar 380
  • Visningar 46,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Hej, har nån här på tråden 44mag, i bygel, skulle vilja veta hur dom går ,skjuter mm

ursäkta kapningen

samme

Kapningen svaras med....

Jag har en bygel i 44:a magnum. Hade läänge problem med precitionen men nu har jag fått bukt på problemet. Dom nya med ballardräffling är enklare att få att skjuta bra, jag har den äldre modellen med microgrooves.

Tydligen skall det gå att plastbädda dessa bössor och på så vis minska träffbilderna, detta skall jag skriva om så fort det är testat på min egna bygel.

Rekylen är väldigt fin, dock tack vare stockningen, lyfter bössan sig rätt ordentligt för den lilla patronen.

Med Winchester 240gn JHP, 16,0gn N105 samt magtech 2 1/2 Std LP hatt så får jag grupper om 70mm (en snusdosa) på 100m vilket jag anser tillräckligt för bössan, kalibern och den jakt som skall bedrivas med den.

Hoppas detta besvarade dina tankar.

Mvh. Robban

P.S. Skäms på dig Janne, du visste mycket väl att jag hade en 44:a :lol::lol: D.S.

Publicerat
Kapningen svaras med....

Jag har en bygel i 44:a magnum. Hade läänge problem med precitionen men nu har jag fått bukt på problemet. Dom nya med ballardräffling är enklare att få att skjuta bra, jag har den äldre modellen med microgrooves.

Tydligen skall det gå att plastbädda dessa bössor och på så vis minska träffbilderna, detta skall jag skriva om så fort det är testat på min egna bygel.

Rekylen är väldigt fin, dock tack vare stockningen, lyfter bössan sig rätt ordentligt för den lilla patronen.

Med Winchester 240gn JHP, 16,0gn N105 samt magtech 2 1/2 Std LP hatt så fårr jag grupper om 70mm (en snusdosa) på 100m vilket jag anser tillräckligt för bössan, kalibern och den jakt som skall bedrivas med den.

Hoppas detta besvarade dina tankar.

Mvh. Robban

P.S. Skäms på dig Janne, du visste mycket väl att jag hade en 44:a ;):rolleyes: D.S.

Hej,

en fråga bara har du tolkat pipan på din 44:a ? har en kompis som har en i 444 ock den är stor i pipan (en micro grove) har du testat med bltkluttar i bössan ? jag har ett 44 block hemma

mvh, samme

Publicerat
Hej,

en fråga bara har du tolkat pipan på din 44:a ? har en kompis som har en i 444 ock den är stor i pipan (en micro grove)

mvh, samme

Nej det har jag inte men jag borde gör det. Dock funkar .430" kulorna bra mycket bättre än .429" som sprider som en säck potatis.

Har testat att få till en laddning med archipelago 225gn som är .432" men det är nästan lögn i helvete om jag får uttrycka mig så. kan tänkas att ett annat krut behövs för dessa bulor.

Mvh. Robban

Publicerat
  • Författare
P.S. Skäms på dig Janne, du visste mycket väl att jag hade en 44:a :blink::D D.S.

Ja vafan, tänkte väl att du skulle vakna nån gång, lite får du göra själv.. :wub::P

Publicerat
Ja vafan, tänkte väl att du skulle vakna nån gång, lite får du göra själv.. :blink::P

Vadå vakna? :D Har ju precis gått å lagt mej ju. :wub:

Publicerat
  • Författare
Vadå vakna? :D Har ju precis gått å lagt mej ju. :blink:

Soffpotatis... :wub:

Publicerat
  • Författare

Jahapp, då var 30-30:n hemma. :wub:

Har ägnat hela kvällen åt att riva ner den i molekyler och tvätta hela härligheten i t-röd, för fy satan vad mycket av kronans vapenfett det går att knöla in i en bygel tydligen... :unsure::P

Pipan ser helt ok ut invändigt, lådan likaså, utsidan har en viss patina bitvis, både på blånering och träbitarna, bössan var äldre än jag trodde, ingen nackdel med det, men det som får mig att flina extra mycket är att det är rak kolv på den, det vart en positiv överaskning må jag säga, föredrar ju sån kolv jämnfört med pistolgreppet.

Range-reportage och foton kommer senare Micke..

Horneten kommer nästa vecka.

Publicerat

Grattis till nyförvärvet janne :unsure: väntar med spänning på bilderna..

Publicerat
Range-reportage och foton kommer senare Micke..

Neeeeeeej du kan inte göra så mot mig!!!!

Vill ha bilder nu!nu!nu!nu!Nu! inte senare utan NU :wub:

Det är ditt fel att jag kommer försova mig imorgon efter en sömnlös natt! :unsure:

/Micke

Publicerat
  • Författare
Grattis till nyförvärvet janne :unsure: väntar med spänning på bilderna..

Tack kompis ! :wub:

Publicerat
  • Författare
Neeeeeeej du kan inte göra så mot mig!!!!

Vill ha bilder nu!nu!nu!nu!Nu! inte senare utan NU ;)

Det är ditt fel att jag kommer försova mig imorgon efter en sömnlös natt! :P

/Micke

Förlåt förlåt förlåt !! :unsure:

Visste att jag skulle ha väntat tills i morgon med att skriva om det, lovar att fixa det "first time tomorrow"! :wub:

Publicerat
  • Författare

Nu så Micke, nu kan du sova lugnt i kväll.. <_<

post-1868-1232619925_thumb.jpg

post-1868-1232619954_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

fler.

post-1868-1232620101_thumb.jpg

post-1868-1232620119_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

fler.

post-1868-1232620179_thumb.jpg

post-1868-1232620211_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

fler

post-1868-1232620269_thumb.jpg

post-1868-1232620345_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

fler.

post-1868-1232620410_thumb.jpg

post-1868-1232620430_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Som synes har bössan tydliga spår av användning på utsidan, och den löper som en varm kniv i smör när man repeterar. <_<

Pipan är spegelblank inuti, så förhoppningsvis så skjuter den bra också.

Jag fick tyvärr ta och sätta dit en VX1 2-7x33 som jag hade liggandes så länge, ska fixa en lite nättare tub senare, typ 1-5x20 eller nått, tycker att denna är för stor och tar bort lite av smidigheten med vapnet.

post-1868-1232620479_thumb.jpg

post-1868-1232620504_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Mina två byglar...så här långt, fler kommer i en nära framtid.. <_<

Bild nr 2 är det totala amerikanska vapeninehavet i skåpet än så länge, NEF:en i 22 Hornet skulle ju ha varit med den också, men den ligger väl på nån postbil på väg hit än så länge.

Hagelpangen är frugans Winchester 370 i kal. .410

post-1868-1232621723_thumb.jpg

post-1868-1232621756_thumb.jpg

Publicerat
Mina två byglar...så här långt, fler kommer i en nära framtid.. :)

Bild nr 2 är det totala amerikanska vapeninehavet i skåpet än så länge, NEF:en i 22 Hornet skulle ju ha varit med den också, men den ligger väl på nån postbil på väg hit än så länge.

Hagelpangen är frugans Winchester 370 i kal. .410

Hej,

jag fick licens på min i dag, firman ringde och frågade hur vi ska göra om jag ska åka ner eller dom skickar den!

har funderingar på att kräva tillbaka winchestern 22mag, som jag gav bort för några årsen ;) men han vill nog inte släppa den

mvh, samme

Publicerat
Hej,

jag fick licens på min i dag, firman ringde och frågade hur vi ska göra om jag ska åka ner eller dom skickar den!

har funderingar på att kräva tillbaka winchestern 22mag, som jag gav bort för några årsen :) men han vill nog inte släppa den

mvh, samme

Snygg svit!

En fundering...

Stod och sköt med en kompis för många år sen, jag sköt vanlig repter 22a medan kompisen bankade på med en bygel 22:a, båda vapenen 22lr. En slutsats som vi drog rätt fort var att bygeln sköt hyggligt kass ärligt talat när man jämförde med repeterbössan.. Kul som fan helt klart men resultatet var väl sisådär..

Som drevjaktspang så spelar det väl ingen roll men om man ska plinka 22-snurra på 50 m med finkalibrig bössa inbillar jag mej att det kan bli trassel? De är finkalibriga är ju tänkta att användas mot mål som är små och krävs det inte då att de skjuter tätt?

Nu kan det givetvis vara som så att den bygeln som jag provade då var någon budgetvariant men är det verkligen en bra idé med bygel med finkalibriga rör?

Mvh!

Publicerat

RUSKIGT fin pang!!! :)

Gillar träet och att den saknar nätskärning. När säljer du den till mig? ;)

Publicerat
  • Författare
Snygg svit!

En fundering...

Stod och sköt med en kompis för många år sen, jag sköt vanlig repter 22a medan kompisen bankade på med en bygel 22:a, båda vapenen 22lr. En slutsats som vi drog rätt fort var att bygeln sköt hyggligt kass ärligt talat när man jämförde med repeterbössan.. Kul som fan helt klart men resultatet var väl sisådär..

Som drevjaktspang så spelar det väl ingen roll men om man ska plinka 22-snurra på 50 m med finkalibrig bössa inbillar jag mej att det kan bli trassel? De är finkalibriga är ju tänkta att användas mot mål som är små och krävs det inte då att de skjuter tätt?

Nu kan det givetvis vara som så att den bygeln som jag provade då var någon budgetvariant men är det verkligen en bra idé med bygel med finkalibriga rör?

Mvh!

Oja, det skiljer nått jävulskt på 22 byglar.

Kan tänka mig att det var någon sunkig Winchester eller Erma som ni sköt med, Winchester ex vis har ju knappt gjort en vettig bygel sen konkursen 1964.

En Marlin 39A däremot är något helt annat, den har precision så det räcker och blir över.

Browning har också 22 byglar som jag förstått det ska skjuta bra, har dock aldrig provat nån själv.

Publicerat
  • Författare
RUSKIGT fin pang!!! <_<

Gillar träet och att den saknar nätskärning. När säljer du den till mig? :wub:

Tackar !

När du får köpa den.. ??

Tjaa...när helvetet fryser till is skulle jag tro... :lol:

Publicerat
  • Författare
Tackar !

När du får köpa den.. ??

Tjaa...när helvetet fryser till is skulle jag tro... <_<

Fast iofs...jag kan ju köpa tillbaka den när den är till salu 2 veckor senare.. :wub::lol: