Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Crowfears jakt på den hel-amerikanska vapengarderoben !

Featured Replies

Publicerat

Å hur går det me bilderna? :)

• Svar 380
  • Visningar 45,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Vill Bara påpeka att crowfear nu mer går under smeknamnet "Texas".

Detta på grund av en osedvanlig bygel fanatism:P

:) :)

Publicerat

Med hans italienska hagelautomat i skåpet bredvid byglarna så luktar det spaghettiwestern lång väg :D

Har halvlapparna fått iväg nån bössa åt dig än då Janne?

Publicerat
  • Författare

Tack kompis.. :D

Mvh Texas

Publicerat
Med hans italienska hagelautomat i skåpet bredvid byglarna så luktar det spaghettiwestern lång väg :D

Publicerat
  • Författare
Med hans italienska hagelautomat i skåpet bredvid byglarna så luktar det spaghettiwestern lång väg :)

Den är ju på väg att lämna plats för en hederlig amerikans pump, har inte hittat nått vettigt än bara.

Nä, nån Hornet har jag inte sett än, första och sista gången jag gjorde nån affär med den firman. :)

Dom får till på Onsdag på sig, sen ringer jag polisen.

Publicerat
Tack kompis.. :)

Mvh Texas

No problemo, du har verkligen förtjänat det! :):D

Publicerat
  • Författare
No problemo, du har verkligen förtjänat det! :) :)

Thanks partner.. cow-boy-98.gif

Publicerat
  • Författare

Då var äntligen NEf:en hemma, tog en jäkla tid dock... :D

Bössan var helt ny, nätt och smidig liten sak med överaskande bra balans, den toppades med en gammal Pecar 2,5x20 men jag kommer att lyxa till det med en variabel senare, en Leupold 1-5x20 eller liknande.

Trots öronvärk och lite flunsa så släpade jag mig ut på min egna lilla skjutbana som jag har, och gjorde en grovinskjutning på 20 meter, därefter gick jag upp på 80 meter.

Det jag hade laddat upp var följande:

Hornadys V-Max 35grs, Sako 45grs SP och S&B 45grs FMJ, både 9 och 10 grs laddningar med VV N110 hade gjorts till alla kulorna.

9grs laddningarna:

Sako kulorna satte sig inom en femkrona mitt i, V-Maxen knappt 10mm över med samma spridning, S&B låg rätt i höjd men 4 cm åt höger.

10grs laddningarna:

Testade en patron av varje laddning, men alla fastnade i patronläget efter avfyrning, och tändhattarna hade tendens till högt tryck, så dom faller bort.

Ska fila lite på 9grs laddningarna och se om det går att göra nått mer, men jag drar inte så stora växlar på detta skjutprov, då jag inte var i bästa form för det idag.

Men det ser ju onekligen lovande ut så här långt. :lol:

Mvh Texas ! cow-boy-98.gif

Publicerat

Skärp dig karl!

Du kan ju inte komma här och presentera en ny bössa UTAN BILDER :lol:

:D:lol:

Publicerat

Du vet vad vi säger i branchen.....

Amerikansk kvalitet lönar sig i längden :D

/Micke

Publicerat
  • Författare

Så är det ju, tänk om fler kunde inse det ! :lol:

Mvh cow-boy-98.gif

Publicerat

Ni är så kloka.... :lol:

Publicerat
  • Författare
Ni är så kloka.... :lol:

Ja vi vet ! a049.gif

( eller var du ironisk nu..?)

Mvh cow-boy-98.gif

Publicerat
  • Författare
Skärp dig karl!

Du kan ju inte komma här och presentera en ny bössa UTAN BILDER B)

:lol::D

Tjata... :D

Nä, helt sant, och här kommer dom.

post-1868-1234688511_thumb.jpg

post-1868-1234688547_thumb.jpg

post-1868-1234688591_thumb.jpg

post-1868-1234688619_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

357:an och 22 horneten, smidiga små saker.. :lol::D

post-1868-1234688753_thumb.jpg

Publicerat
357:an och 22 horneten, smidiga små saker.. B):lol:

Horneten såg klart trevlig ut, du kan väl höra av dig när bössbytar sjukan sätter in nästa gång?

Publicerat

din nya leksaker ser helt klart trevliga ut :lol: du får ju höra av dej när bösbtarsjukat inträffar igen B):huh:

Publicerat
  • Författare

Glöm det boys, bössbytarsjukan gick över när jag upptäckte byglarna. :lol:

Mvh cow-boy-98.gif

Publicerat
Glöm det boys, bössbytarsjukan gick över när jag upptäckte byglarna. :lol:

Mvh cow-boy-98.gif

ge det lite tid ska du se!?

Nästa år är jag övertygad om att få läsa en tråd i stil med "Crowfears jakt på den hel-Belgiska vapengarderoben!"

*Fniss*

MVH//

Sjukpojken som fortfarande föredrar finska bössor, franska kvinnor o tyskt öl :lol:

Publicerat
  • Författare
ge det lite tid ska du se!?

Nästa år är jag övertygad om att få läsa en tråd i stil med "Crowfears jakt på den hel-Belgiska vapengarderoben!"

*Fniss*

MVH//

Sjukpojken som fortfarande föredrar finska bössor, franska kvinnor o tyskt öl :lol:

Jahaja...jag kommer att få sätta koppel på dig då alltså, när vi åker igenom Frankerlandet i sommar.. :lol:

Publicerat
Jahaja...jag kommer att få sätta koppel på dig då alltså, när vi åker igenom Frankerlandet i sommar.. ;)

Svar ja!

^_^

Publicerat
Jahapp !

Då var man ett steg närmare den totala yankee-garderoben. :wub:

Slog till på en H&R Handi Rifle i .22 Hornet i dag. ^_^

Sålde min Sako P75 i just den kalibern i somras, bra bössa som sköt gudomligt, men det var något som inte stämde med den för mig ändå, svårt att sätta fingret på vad bara.

Men kalibern har jag saknat som fasen, men jag konstaterade dock att om jag skulle ha en till hornet, så skulle det vara i ett brytvapen, hävdar bestämt att en R-hylsa gör sig bäst i ett sådant.

Kollade runt på en skrälldus med kombibössor med kulpipa i hornet, men njeee.. :huh:

Och någon kipp i rätt kaliber och rätt pris verkade inte finnas.

Handi Rifle har ju fått ömsom ris, ömsom ros här i Svedala, men jag har läst allt jag kommit över på div amerikanska forum om just HR, och där upplever jag att tongångarna är en annan, det verkar ju finnas minst 5 st HR i varje hem som har en bygelsmälla också.

Och ska man få en någorlunda rättvis bild av amerikanska vapen, så bör man höra med dom som använder dom mest..typ jänkarna.. :wub::P

Det ska bli intressant att få utvärdera denna lilla nätta sak, bara licenstanten gjort sitt jobb.

Jag hade varit betydligt närmare 100% amerikanska pangar i skåpet, om jag inte haft hjärnsläppet att sälja iväg 45-70:n och 30-30:n :D , men att det blir en ny GG i 45-70 är klart, sen vet jag inte riktigt om det blir en Marlinbygel i 30-30, 35 Rem eller 308 Marlin Express, velar som faaan inför detta.

Franchin kommer att bytas ut mot någon amerikansk pumphagel, har dock inte jobbat nått på den biten, då jag koncentrerat mig på kulvapnen i första hand.

T3:an kommer jag nog att skriva över på hustrun, hon har ju bara 3 pangar..

Tikkan är mig för kär för att avyttras, men det gör ju inget om hustrun får vara matte åt den,den är ju fullt gripbar för mig ändå, samma sak ska ske med CZ:an, jag har hittat en Marlin 39A 22LR, take-downbygel som jag flurar att slå till på...kan det bli bättre ? B)

Guuud hur man håller på....men det känns bra ! :D:D

/ Janne

Härlig läsning!! Gillar entusuiaster!! Har själv haft både 30x30 å en 307;a, som jag var nöjd med, köpte ammo genom Hunt å laddade genom Jannes Jakt å Vapen i Sorsele, en col kille, som själv gillar byglar. Nu har jag en kompis som funtar på å sälja sin 307;a om du skulle vara intresserad. det gick en sådan på auktion 2006 på Hunt för 6000:-!!

Morsi Morsi!

Ingo!

Publicerat
  • Författare
Härlig läsning!! Gillar entusuiaster!! Har själv haft både 30x30 å en 307;a, som jag var nöjd med, köpte ammo genom Hunt å laddade genom Jannes Jakt å Vapen i Sorsele, en col kille, som själv gillar byglar. Nu har jag en kompis som funtar på å sälja sin 307;a om du skulle vara intresserad. det gick en sådan på auktion 2006 på Hunt för 6000:-!!

Morsi Morsi!

Ingo!

Ghhaaaa !!! Sätt inga griller i skallen på mej nu !! :wub:

Vad är det för modell på den....? :D

Mvh cow-boy-98.gif

Publicerat
  • Författare

AAAARRRGGHHHHHH !!!! :(:D:D

Förbannelse över dessa långhållstrådar och månadsträffar hit och dit !! :mad:

Nu har jag fått i blodet att det ska in en långhållsbössa i skåpet också....suck..

Jag får offra en av de platser jag vikt åt 22 bygeln, för 45-70:n måste jag ha.

Känner på nått vis att det är Henriks fel... :P

Har några krav dock:

Naturligtvis en jänkebössa, icke förhandlingsbart !

Kaliber kl 1.

Låg vikt, jag vet att det ofta innebär en högre vikt på en långskjutare, men eftersom jag av medicinska orsaker har svårt att hantera vapen över 3,5 kg, så är det ett krav att den håller så låg vikt som möjligt, för den ska användas till jakt också.

Jag har några lösa funderingar på en 270W när det gäller kalibern.

Och sen ska det ju vara en skaplig tub på också.

Micke, Exabit, Henrik.....hjälp mej nu !! :mellow:

cow-boy-98.gif