Publicerat Januari 20, 200917 yr Ahh sorry missuppade dig lite där, jo det är vanligt, sen blandar de ihop FIN/ÅLAND hela tidende är tydligen inte så insatta i geografiska indelningar som vi andra mm utan en karta skulle väl alla tro åland e gotland och finlands södra gräns är i jämhöjd med kalix
Publicerat Januari 20, 200917 yr Nu har jag inte sett texten än, men som jag förstått det så är det väl allt småvilt upp till rådjur det rör sig om, alltså att rå är det största vi får jaga.Eller har jag missuppfattat allt som vanligt ? Man kan hoppas att de skriver det som en förordning, då blir det lättare att lägga till arter, kanske vill de testa några arter först ? vad vet jag dumt att spekulera, vi får nog veta tidsnog
Publicerat Januari 20, 200917 yr Författare Man kan hoppas att de skriver det som en förordning, då blir det lättare att lägga till arter, kanske vill de testa några arter först ? vad vet jag dumt att spekulera, vi får nog veta tidsnog Japp, det får vi ju göra! Gissar att SBJF inte kommenterar nått förens det finns nått att kommentera. Förslaget är ju inte färdigskrivet än av Verket..
Publicerat Januari 20, 200917 yr Skulle vara hur kul som helst med trädskällare och bågen!! Fast jag undrar.. Christer nämner ju bara rådjur och ett viltslag till. Har de kanske glömt småviltet!? Fast får vi två viltslag nu så går det ju alltid att lägga in en ansökan på att få skjuta smått nästa gång! hur gör man för att hitta pilen vid trädskällarjakt.
Publicerat Januari 20, 200917 yr hur gör man för att hitta pilen vid trädskällarjakt. Man anv Flu-Flu pilar, de har stora fjädrar så pilen inte flyger så långt
Publicerat Januari 20, 200917 yr Man kan hoppas att de skriver det som en förordning, då blir det lättare att lägga till arter, kanske vill de testa några arter först ? vad vet jag dumt att spekulera, vi får nog veta tidsnog Japp, det får vi ju göra! Gissar att SBJF inte kommenterar nått förens det finns nått att kommentera. Förslaget är ju inte färdigskrivet än av Verket.. Ja sant, vi spekulerar inget om det, vi väntar och ser vad som står i texten, tålamod är en dygd som sagt.. Men förjäkla gött att det kommit så här långt nu i alla fall..
Publicerat Januari 20, 200917 yr Författare hur gör man för att hitta pilen vid trädskällarjakt. Flu Flu pilar (som Roger pratar om) har alltså ett gäng (ca 5 st) stora och färgglada kalkonfenor som gör att pilen betydligt snabbare förlorar sin energi och dimper sakta rakt ner. Då oftast efter 60-70 meter och har fenorna synliga.. En vanlig (jakt)pil har ju 3 fenor av plast (eller kalkon) på mellan 2 - 5 tums längd. En sån pil kan ju dra flera hundra meter om man skjuter snett upp..
Publicerat Januari 20, 200917 yr Ja sant, vi spekulerar inget om det, vi väntar och ser vad som står i texten, tålamod är en dygd som sagt.. Men förjäkla gött att det kommit så här långt nu i alla fall.. Hörde ett rykte dock att Jämtland kommer att undantas, nåt om bågfri zon eller nått
Publicerat Januari 20, 200917 yr YESSSSSSS! Äntligen! Hmm, måste nog köpa en båge till, hmm, mathews nya, eller en pse Någon mer måste ju göra min Iron mace sällskap! Fasen va skoj det skall bli. Då blir det till att bygga nya gömslen o torn i sommar då! Om det inte nu skiter sig i vanlig ordning, men det får vi inte hoppas!!!!
Publicerat Januari 20, 200917 yr Hörde ett rykte dock att Jämtland kommer att undantas, nåt om bågfri zon eller nått
Publicerat Januari 20, 200917 yr http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2350445.svd Det tar fart nu i media, gissar att TV kör reportage i morrn Alla får sammlas på Sergelstorg och bada i fontänen !!
Publicerat Januari 20, 200917 yr Det tar fart nu i media, gissar att TV kör reportage i morrnAlla får sammlas på Sergelstorg och bada i fontänen !! Jag tar med pommac o grillkorv! Nu skall v i fira!!!
Publicerat Januari 20, 200917 yr Enligt TT ° Vanliga pilbågar får inte användas, utan bara så kallade compoundbågar. Dessa är tekniskt avancerade vapen som är konstruerade för att kunna avlossas utan större muskelkraft. Pilarna är härdade, med korslagda, mycket vassa spetsar. Kan vara en reporter som massuppf**AT något förstås, men jag trodde nog att det skulle bli något liknande förstås. Så mao jag blev inte förvånad av det. Trist om det blir så tycker jag.
Publicerat Januari 20, 200917 yr Enligt TT ° Vanliga pilbågar får inte användas, utan bara så kallade compoundbågar. Dessa är tekniskt avancerade vapen som är konstruerade för att kunna avlossas utan större muskelkraft. Pilarna är härdade, med korslagda, mycket vassa spetsar. Kan vara en reporter som massuppf**AT något förstås, men jag trodde nog att det skulle bli något liknande förstås. Så mao jag blev inte förvånad av det. Trist om det blir så tycker jag. Jag har själv inte sett/hört något om att enbart compounden skulle bli tillåten. Men helt omöjligt är det ju inte i ett inledande skede att endast compounden tillåts. Faller det väl ut så kan man utöka både jaktbara arter och andra bågtyper. Men detta är ju bara spekulationer än så länge. Inget beslut är ännu taget i bågjaktsfrågan.
Publicerat Januari 20, 200917 yr Jag har själv inte sett/hört något om att enbart compounden skulle bli tillåten. Men helt omöjligt är det ju inte i ett inledande skede att endast compounden tillåts. Faller det väl ut så kan man utöka både jaktbara arter och andra bågtyper.Men detta är ju bara spekulationer än så länge. Inget beslut är ännu taget i bågjaktsfrågan. Sant sant, däremot vet jag att Christer ville ha med att jägare i kalsonger ska inte tillåtas !
Publicerat Januari 20, 200917 yr Författare Jag har själv inte sett/hört något om att enbart compounden skulle bli tillåten. Men helt omöjligt är det ju inte i ett inledande skede att endast compounden tillåts. Faller det väl ut så kan man utöka både jaktbara arter och andra bågtyper.Men detta är ju bara spekulationer än så länge. Inget beslut är ännu taget i bågjaktsfrågan. Ja, vi måsste ju börja nånstans! Rom bygdes ju inte heller på 1 dag. Men visste är det trist om vi stänger ute någon från början.. Att småviltet inte nämns, bara rådjur och ytterligare ett icke namngivet viltslag, är ju lite underligt. Småvilt är ju det vilt som det skjuts mest av i världen.. Men den som är med hela vägen får ju se vad som händer!
Publicerat Januari 20, 200917 yr :D såååå jävla underbart!..... i kväller blir de fest!.. Mvh Mamre Har ni fest eller ! va e Brudarna ?
Publicerat Januari 20, 200917 yr såååå jävla underbart!..... i kväller blir de fest!.. Mvh Mamre hmmmmf!.. sorry!.. sickboy var fortfarande inloggat på min dator!.. :D men svaret e de samma!..... Mvh Mamre!....
Publicerat Januari 20, 200917 yr hmmmmf!.. sorry!.. sickboy var fortfarande inloggat på min dator!.. men svaret e de samma!..... Mvh Mamre!.... Haha, du hade redan korkat upp skumpan ser jag !!
Publicerat Januari 20, 200917 yr Författare YESSSSSSS! Äntligen! Hmm, måste nog köpa en båge till, hmm, mathews nya, eller en pse Någon mer måste ju göra min Iron mace sällskap! Fasen va skoj det skall bli. Då blir det till att bygga nya gömslen o torn i sommar då! Om det inte nu skiter sig i vanlig ordning, men det får vi inte hoppas!!!! Mäh.. Varför slita ut sig i förtid när det finns färdiga grejer att bara använda: Treestand och portabla gömslen! Det enda man behöver göra är ju jobbet att ta reda på vart djuren har sina stråk..
Publicerat Januari 20, 200917 yr Författare Nu snurrar ryktet om att det är rådjur och dovhjortskalvar som blir lovliga med bågen! Ska bli intressant att se vart det slutar! Dock är ju inte alla nöjda: http://fotolasse.se/index.php/samhalle/sto...ed-pilbagar.htm Fast ingen mailbombning nu mot denna okunniga man!
Publicerat Januari 20, 200917 yr Det enda som ska surra är fakta..... Och kanske en och annan pil. Ska bli skoj att få ta med bågen ut och jaga i svenska skogar.
Publicerat Januari 20, 200917 yr Nu snurrar ryktet om att det är rådjur och dovhjortskalvar som blir lovliga med bågen! Ska bli intressant att se vart det slutar! Dock är ju inte alla nöjda: http://fotolasse.se/index.php/samhalle/sto...ed-pilbagar.htm Fast ingen mailbombning nu mot denna okunniga man! Ja det var ju inte precis något nytt i dom argumenten..