Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Varg bekymmer

Featured Replies

Publicerat
Jaha så nu ska även våra jordbrukare bort. Om vi tar bort bidragen för alla jordbrukare så kommer alla lantbruk norr om Stockholm att duka under, det blir längre transporter för mjölk, och det är inte bra för miljön. Kötttransporten blir längre. JAg betallar mer en gärna för att få ha jordbruk i min närhet. Är du verkligen från norrland?

Jag bor i en landsbyggd och jag vill inte se all åkermark växa igen, jag vill köpa mjölk som kommer från Västerbotten eller Norrbotten.

+1

Jaktcohfiske vet inte vad han snackar om, läser man i andra trådar oxå så är det en Ekomupp utan dess like, ne korten på bordet och säg som det Jaktochfiske, du har inget bättre för dej just nu och är smågrinig och vill provocera :D

• Svar 148
  • Visningar 18,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Jag tror det är ett troll jag. Hittils inte ett enda vettigt inlägg. Alla inlägg läggs fram som att personen vore utan skruvar i skåpet. ALLT tas extremt konkret, och vrids o bänds till personens nackdel, för att provocera.

Nej. Luktar vegan här. Eller någon konstig typ av blandras mellan Jaktmilitantvegan..?

Banna mig för detta inlägg. Snälla..

Publicerat
Jag tror det är ett troll jag. Hittils inte ett enda vettigt inlägg. Alla inlägg läggs fram som att personen vore utan skruvar i skåpet. ALLT tas extremt konkret, och vrids o bänds till personens nackdel, för att provocera.

Nej. Luktar vegan här. Eller någon konstig typ av blandras mellan Jaktmilitantvegan..?

Eller var mitt förra inlägg faktiskt så svårt att förstå?

Publicerat

Men Carl-Adam då,

inte reta dig på trollet, de lever på att göra det.

Det var länge sen jag läste något så roande som denna tråd, är den omodererad?

En del människor behöver nog mest en kram, en del andra kan få kramas med våra vilda vargar, är de nu så snälla o fina så är det ju ingen fara.

/C

Publicerat

Tycker inte du skall bannas Schaman, jag tycker du är klarsynt :D

Jag tror oxå att det är ett troll, ett troll med utbildning i Adam Skevstads något jägarfientliga skola ......

Raggarö

Publicerat
Men Carl-Adam då,

inte reta dig på trollet, de lever på att göra det.

Det var länge sen jag läste något så roande som denna tråd, är den omodererad?

En del människor behöver nog mest en kram, en del andra kan få kramas med våra vilda vargar, är de nu så snälla o fina så är det ju ingen fara.

/C

haha nä just det ja.. också en poäng.. flytta in vargarna till Stockholm så blir det ju jättebra! myspys o kramkalas hela dagarna :D Chiuaorna skulle springa o leka tillsammans med vargarna .. sååå gullit *smajl* *kjam*

Publicerat

Ah ha. Du är en vän av Adam Skevstad. Kunde nästan tro det . Han blev ju utslängd från ett grannforum. Kanske du ÄR Adam Skevstad månne ????????

Publicerat
Tycker inte du skall bannas Schaman, jag tycker du är klarsynt :D

Jag tror oxå att det är ett troll, ett troll med utbildning i Adam Skevstads något jägarfientliga skola ......

Raggarö

Tack för understöd.

Publicerat
Ah ha. Du är en vän av Adam Skevstad. Kunde nästan tro det . Han blev ju utslängd från ett grannforum. Kanske du ÄR Adam Skevstad månne ????????

Det kan ju oxå vara Adams son, oh hemska tanke :D

Raggarö

Publicerat
Det kan ju oxå vara Adams son, oh hemska tanke :D

Raggarö

Vore en katastrof om det fanns dubbel upplaga av honom :lol:

Publicerat

Orkar inte spalta upp o citera osv som du gjode i ditt svar till mig.

Men är rätt säker på att varken Adam eller du någonsin har jagat med egen löshund i vargland.

Har inte jag heller iofs annat än med stående fågelhund med det är en lite annan jaktmetod där jycken är relativt nära husse.

Men som gammal hundförare så känner jag att jag kan sätta mig in i den situationen.

Vore mina möjligheter till jakt bundna till vargland så skulle jag oxå garanterat vara förtvivlad.

Nu lever jag o jagar på annat håll så för egen del så har jag vargfri jakt.

Och samhället har visst ett ansvar att så många som möjligt ska känna sig trygga, jag skyller inte på samhället för det.

Om jag förstår dig rätt så ska vi på individnivå tex stoppa ökad brottslighet?

Visst ska jag nog kunna göra ett gott jobb med mina ungar men själv rår jag nog inte på alla rötägg i byn.

Behövs nog några snutar oxå.

Va det gäller fördommar o okunskap så anser du alltså att de som bor i vargland=landsbyggd är okunniga och har fördommar gentemot vargen?

I mina ögon så skulle det lika gärna vara du som har fördommar om hur folk i vargland/landsbyggd tänker?

Som jag skrev så kan jag ha varg i landet men med ett tillägg..

Jag vill ha möjlighet att försvara mina hundar och ev tamboskap osv.

Detta har vi ju redan till viss del men jag vill oxå kunna ta bort en varg som stryker på tomten lika väl som om där kom en räv o smög runt hönshuset oavsett om den tänkt ta min höns eller ej.

Dessutom så tror jag vi måste få till någon reglerad jakt på varg annars kommer landsbygden alldrig aceptera vargen.

Jakt gör dessutom vargen hälsosamt rädd för mäniskan och minskar risken för att de drar in i byarna o letar mat.

Jag kommer inte kunna omvända dig eller Adam men o andra sidan så kommer inte du heller att kunna omvända någon här heller är jag rädd.

Så tyvärr tror jag inte denna diskution här leder till nått annat än att folk blir förb... och ännu mer ståndaktiga i sin övertygelse.

Va vinner vi på det ?

Jag tror att det som ev skulle kunna få någon att ändra uppfattning vore om en person, storjägare jagade med löshund i vargland och antingen acepterade att hundarna ibland blir tagna av varg eller att han lyckats komma på ett sätt att fortsätta jaga utan risk för hunden.

När vi har en sån som kan stå upp för sin sak så kanske du får någon med dig på dina åsikter, jaktojfiske, även härifrån.

MVH

NS

Forfarande i egenskap av forumist...

och nu i egenskap av Moderator så tar vi och läser MaxW inlägg ang en sansad debatt en gång till!!!

Publicerat
Har du nånsin sett en varg i skåne? Nog e Sverige stort men vargen är ett flockdjur.

Jo Miss jag har sett varg i Skåne.

Publicerat

Jaktofiske fick inget svar på inbjudan att släppa dina hundar på min mark och boende går också fixa du får gärna svara.

Sen har dina vargtaliban tankar urartat lite, har du ens varit i skogen någon gång? mulle räknas inte.

Publicerat
Jaktofiske fick inget svar på inbjudan att släppa dina hundar på min mark och boende går också fixa du får gärna svara.

Sen har dina vargtaliban tankar urartat lite, har du ens varit i skogen någon gång? mulle räknas inte.

Han satt o läste här tills pajkastningen mot honom började.. sen försvann han efter några inlägg.. Får hoppas så förblir då..

Publicerat
Eftersom det förut varit vissa jägare som placerat ut förgiftat kött så borde det vara en jägare även nu.

<_<

Jag kanske inte har hängt med men finns det någon som blivit dömd för det. Du kan gärna visa någon länk eller liknande på ev domar. OBS ingen länk till Skevestad eller Jinge utan något trovärdigt.

PS. vart norr om Ljusdal hade dina släktingar mark???

Publicerat
Du.. jag skriver snart något åt dig som kommer att kallas personangrepp.... Nu provocerar du verkligen.

Vad var det provokativa i det jag skrev? Jag är nyfiken för jag ser det inte själv. <_<

Publicerat
Jaha så nu ska även våra jordbrukare bort. Om vi tar bort bidragen för alla jordbrukare så kommer alla lantbruk norr om Stockholm att duka under, det blir längre transporter för mjölk, och det är inte bra för miljön. Kötttransporten blir längre. JAg betallar mer en gärna för att få ha jordbruk i min närhet. Är du verkligen från norrland?

Jag bor i en landsbyggd och jag vill inte se all åkermark växa igen, jag vill köpa mjölk som kommer från Västerbotten eller Norrbotten.

Jag köper närproducerad och ekologiskt så ofta det går. Men jag tycker folk ska betala vad det egentligen kostar. Sen så trodde inte jag att det var så illa som du beskrev utan bara att mindre boskapsägare som skulle få det svårt. Felet är egentligen EU för vi betalar mycket mer dit än vad vi får tillbaka. Hade vi själva gett pengarna direkt till våra egna bönder så hade vi fått mycket pengar över. Sverige betalar nästan mest per invånare och får tillbaka minst per invånare.

Publicerat
Vad var det provokativa i det jag skrev? Jag är nyfiken för jag ser det inte själv. <_<

Som min gamla matematiklärare skulle ha sagt VSB, det är bra att du behöver så mycket hjälp JoF!

Förresten är inte ditt nick ett namnintrång, renommésnyltning osv?

Undrar verkligen om du kan ha kvar det...

/C

Publicerat
+1

Jaktcohfiske vet inte vad han snackar om, läser man i andra trådar oxå så är det en Ekomupp utan dess like, ne korten på bordet och säg som det Jaktochfiske, du har inget bättre för dej just nu och är smågrinig och vill provocera :lol:

Jag är inte ett dugg grinig. Det är ni som verkar tycka det. Jag är bara förvånad över reaktionerna jag möts av. Det känns mest som roligt att läsa det ni skriver. Men en sak ska ni ha klart för er. Och det är att mina åsikter är fullt accepterade bland alla förutom just jägare och en del glesbygdsbor. Det är oftast så att folk håller med mig men bland jägare och djurägare är det ovanligt.

Och vad är en "ekomupp"? Är du en "egomupp" då? <_<

Jag är en naturmänniska. Jag tycker inte man ska klampa över naturen bara för att man kan. Jag tycker inte man ska döda djur för att man har en obefogad rädsla. Den mänskliga egoismen är den största faran för framtiden.

Publicerat
Jag är inte ett dugg grinig. Det är ni som verkar tycka det. Jag är bara förvånad över reaktionerna jag möts av. Det känns mest som roligt att läsa det ni skriver. Men en sak ska ni ha klart för er. Och det är att mina åsikter är fullt accepterade bland alla förutom just jägare och en del glesbygdsbor. Det är oftast så att folk håller med mig men bland jägare och djurägare är det ovanligt.

Jag är en naturmänniska. Jag tycker inte man ska klampa över naturen bara för att man kan. Jag tycker inte man ska döda djur för att man har en obefogad rädsla. Den mänskliga egoismen är den största faran för framtiden.

Att bo i en stad o berätta för landsbygdens innevånare hur deras liv ska vara är förmätet o typiskt för stadsbor som jag förutsätter att du är. Jag kan acceptera varg om man har minst lika många i Tokholm som i övriga landet. Tokholmarna är ju inte beroende av jord - skog - husdjur för sin försörjning. Dom klarar sig med en dator. Vete fan hur man får mat ifrån en sådan men dom överlever tyvärr bevisligen

Publicerat
Som min gamla matematiklärare skulle ha sagt VSB, det är bra att du behöver så mycket hjälp JoF!

Vadå "vilket skulle bevisas"? Det är naivt och okunnigt att tro att det finns något allmängiltigt om hur folk uppfattar det man skriver. Nu har jag pluggat kommunikation förut och det är faktiskt så att när man kommunicerar via text så är det oftast så att man gissar fel när man ska gissa känslan/tonläget i en text.

Därför vore det väldigt intressant för mig om jag fick reda på vad som var provokativt i det jag skrev innan.

Förresten är inte ditt nick ett namnintrång, renommésnyltning osv?

Undrar verkligen om du kan ha kvar det...

/C

Namnintrång på vad? Det finns massor av ställen i Sverige som använder de orden. Och det lär inte räknas som varumärkesintrång om du trodde det...

Publicerat
Jag köper närproducerad och ekologiskt så ofta det går. Men jag tycker folk ska betala vad det egentligen kostar. Sen så trodde inte jag att det var så illa som du beskrev utan bara att mindre boskapsägare som skulle få det svårt. Felet är egentligen EU för vi betalar mycket mer dit än vad vi får tillbaka. Hade vi själva gett pengarna direkt till våra egna bönder så hade vi fått mycket pengar över. Sverige betalar nästan mest per invånare och får tillbaka minst per invånare.

Där är vi överens vi betalar för mycket till EU, tycker att hela EU är en koloss på larvfötter.

Publicerat

Gäsp! Det här löser sig självt bara vi får en vargstam så stor som nittioniorna vill ha den. Bara hoppas att det är lågkonjunktur så att man kan ha arbetslösa i drevkedjorna för jag ställer inte upp och absolut inte gratis.

Publicerat

Det är oftast så att folk håller med dig men inte jägare och djurägare? Att inte de 2 sistnämnda "sorterna" håller med dig kan jag begripa, men vilka är "folk"?

Raggarö

Publicerat
Det är oftast så att folk håller med dig men inte jägare och djurägare? Att inte de 2 sistnämnda "sorterna" håller med dig kan jag begripa, men vilka är "folk"?

Raggarö

Folk=Alla andra.

Men jag har främst pratat med sådana som inte bor i vargtrakter.