Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Öl

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Har inte varit inne på länge så jag lägger in ett par riktigt bra öl som har slunkit ner under jul och nyårshelgen.

post-3031-0-63110300-1422647024_thumb.jp

post-3031-0-45484800-1422647039_thumb.jp

post-3031-0-51049700-1422647070_thumb.jp

• Svar 1,2k
  • Visningar 167,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu dricker jag visserligen inte öl så ofta men jag har lite försiktigt börjat prova lite öl igen och i lördags så öppnades det en öl levererad direkt från bryggeriet: BrewDog - Hello my name is Ingrid

• Handlade lite till uppesittarkvällen!    

Posted Images

Publicerat

För alla entusiaster kan jag tipsa om att alesmith Barrel aged speedway stout släpps som weblansering den 12 :-D

Jag ska då försöka boka en iaf. 300:-/75cl

Publicerat

För egen del ställs kursen inom kort mot bolaget för en låda Sol. :biggrin:

Publicerat

För egen del ställs kursen inom kort mot bolaget för en låda Sol. [emoji3]

SPAM!!! Tråden handlar om ÖL ;-)
Publicerat

Intag av Ale och Stout är att likställa med testet där man ska gnugga ett suddgummi mot handryggen till blodvite uppstår utan att visa tecken på smärta, för annars är man bög. :P

Slika aktiviteter är för killar som känner sig nödgade att bevisa att de inte gillar killar. :biggrin:

Publicerat

Personliga favoriten är kilkenny

Publicerat

För alla entusiaster kan jag tipsa om att alesmith Barrel aged speedway stout släpps som weblansering den 12 :-D

Jag ska då försöka boka en iaf. 300:-/75cl

300 spänn för 75 cl?? :woot: Inget feltryck på tangenterna? :blink:
Publicerat

Intag av Ale och Stout är att likställa med testet där man ska gnugga ett suddgummi mot handryggen till blodvite uppstår utan att visa tecken på smärta, för annars är man bög. :P

Slika aktiviteter är för killar som känner sig nödgade att bevisa att de inte gillar killar. :biggrin:

Liknande försvarstal brukar hållas av de som hävdar halvsjuans förträfflighet utan att någonsin ha vågat prova grövre.... :wink:

Publicerat

Aldrig ägt en halvsju ens. :biggrin:

Däremog har jag provat både ale och stout och tycker det smakar fan. Det är dock mycket bättre än lager i tex sjömansbiff, texas chili osv. :)

Publicerat

300 spänn för 75 cl?? :woot: Inget feltryck på tangenterna? :blink:

Nä det är inget fel, 295:- för att vara helt korrekt. Den ickefatlagrade är dock oändligt god så man måste ju prova den fatlagrade för att se om det går att förbättra grundölet :-)
Publicerat

Jisses... jag hoppas den är väldigt god! Vad ruggigt att betala nästan 300 svenska penningar för öl som smakar urk....

Publicerat

Jisses... jag hoppas den är väldigt god! Vad ruggigt att betala nästan 300 svenska penningar för öl som smakar urk....

Hehe ja det vore ingen höjdare..
Publicerat

Bättre att lägga pengarna på säkra kort (tycker, jag då...) som Innis & Gunn Rum Finish eller Kilkenny... Gottigottgott!

Publicerat

Bättre att lägga pengarna på säkra kort (tycker, jag då...) som Innis & Gunn Rum Finish eller Kilkenny... Gottigottgott!

Huvaligen, Innis & Gunn har jag svårt för! Kilkenny är lite för blaskig så den går nog bort också :-P dock kommer snart Brooklyn black chocolate, brukar ligga på ca 30:-/33cl den är god.
Publicerat

Hell från Jämtlands bryggeri samt lervig Lucky jack är 2 helt okej öl också :)

• 1 year later...
Publicerat
  • Författare

Ska nog få lite ordning på denna sid nu när jag är tillbaka. Så varje Fredag så lägger jag en utmaning en kvalitetsöl ska inmundigas. Tar den jag drack senast.

image.jpg

Publicerat
  • Författare

Du vet jag har ett par öl här hemma som är vigda åt dig. Plus att jag har något som jag har lovat dina grabbar något som säger pang.

Publicerat
1 minute ago L-B sa:

Du vet jag har ett par öl här hemma som är vigda åt dig. Plus att jag har något som jag har lovat dina grabbar något som säger pang.

:wub: 

När nästa operation är avklarad och jag är på fötter igen så kommer det förhoppningsvis att finnas skäl att fira så närmare sommaren så finns risken att jag nappar på ditt generösa erbjudande och proklamerar att herrn är redo för en öl en vacker dag! Värnamo ligger ju inte så långt borta liksom - speciellt inte när jag planerar att åka norröver igen nästa sommar ;) 

Publicerat
  • Författare

Eller jag åker söderöver.

Publicerat

Trevligt att det finns lite liv i tråden. Kommer också att lusa den då jag är förtjust i denna ädla dryck. Lägger upp min senaste bekantskap i form av en helt ok IPA. :Dimage.jpeg

Publicerat
  • Författare
20 hours ago Wizard sa:

:wub: 

När nästa operation är avklarad och jag är på fötter igen så kommer det förhoppningsvis att finnas skäl att fira så närmare sommaren så finns risken att jag nappar på ditt generösa erbjudande och proklamerar att herrn är redo för en öl en vacker dag! Värnamo ligger ju inte så långt borta liksom - speciellt inte när jag planerar att åka norröver igen nästa sommar ;) 

Fullers flaskorna mår inte dåligt av lite lagring.

Publicerat
  • Författare
25 minutes ago Takko sa:

Trevligt att det finns lite liv i tråden. Kommer också att lusa den då jag är förtjust i denna ädla dryck. Lägger upp min senaste bekantskap i form av en helt ok IPA. :Dimage.jpeg

Har inte provat något från Centralbryggeriet ännu men det kommer.

Publicerat

Om ni inte provat så kan jag rekommendera qvänum öl , dom är inte billiga men riktigt bra.

Publicerat
  • Författare
Just now simonarvestrand sa:

Om ni inte provat så kan jag rekommendera qvänum öl , dom är inte billiga men riktigt bra.

Bra öl är inte billiga.