Publicerat December 23, 201114 yr Sitter och njuter av en Chimay!! Belgisk trapist öl är inte dum . Trots den höga alkoholstyrkan på 9% smakar den bra i hela munnen!!!!!.../Flash
Publicerat December 23, 201114 yr Vi hade öllotteri på jobbet, och jag lyckades att få med mig några öl hem Sitter nu och sippar på en Pistonhead. Men va f*n. den kommer jag aldrig till botten med. Vilket skämt Tur att vi ska avsmaka julmaten snart så jag får hälla ur den och öppna en Mariestad julöl
Publicerat December 23, 201114 yr Pistonhead är ingen höjdare direkt Nop. Det är ett maskerat pissöl i en häftig förpackning. Lipstick on a pig
Publicerat December 23, 201114 yr Nop. Det är ett maskerat pissöl i en häftig förpackning. Lipstick on a pig Kan inte hålla med mer, precis lagt ut julens behag för lite kylning :-)
Publicerat December 26, 201114 yr Handlade dumt nog på bolaget i Bålsta i fredags. Sämre ölsortiment får man leta efter men det blev ju självklart några påsar. Såhär i efterhand går förstapriset till Oppigårds Winter Ale. Riktigt smarrismask. Tyvärr köpte jag bara två stycken men i morrn öppnar ju Gröna skylten igen så det får nog bli en favorit i repris då /FMF
Publicerat December 26, 201114 yr Författare Pratade med Putte nyss han hade provar Oppigårdens winter ale och tyckte den var god vilket han även har nämt i inlägget innan. Så ett besök i skåpet och vad hittades jo en Oppigårdens winter ale. På tal om skåpet så börjar det bli lite tomt efter jul helgen kameran fick följa med innan Oppigården lämnade skåpet..
Publicerat December 26, 201114 yr Har nu packat lite öl inför resan till RW och grabbarna grus! Shepards Neame - Christmas Ale, Anchor - Christmas Ale, Great Divide - Hibernation Ale, St Peters - Winter Ale och någon mer sort som jag inte kommer ihåg vilken jag packade ner...
Publicerat December 26, 201114 yr Pratade med Putte nyss han hade provar Oppigårdens winter ale och tyckte den var god vilket han även har nämt i inlägget innan. Så ett besök i skåpet och vad hittades jo en Oppigårdens winter ale. På tal om skåpet så börjar det bli lite tomt efter jul helgen kameran fick följa med innan Oppigården lämnade skåpet.. Du fick alltså tag i There is no Santa av BrewDog... :/ Jag försökte men gick bet. Var den god?
Publicerat December 26, 201114 yr Författare Du fick alltså tag i There is no Santa av BrewDog... :/ Jag försökte men gick bet. Var den god? Klart den var god. Tror det är den sista men kan ställa undan den till dig och överlämna den vid lämpligt tillfälle eller skicka med någon som har vägarna förbi. Ska jaga i morgon men finns det tid på eftermidaggen så kan jag ta en sväng till bolaget och se om den ensamna flaskan vill ha sällskap. Lasse
Publicerat December 26, 201114 yr Klart den var god. Tror det är den sista men kan ställa undan den till dig och överlämna den vid lämpligt tillfälle eller skicka med någon som har vägarna förbi. Ska jaga i morgon men finns det tid på eftermidaggen så kan jag ta en sväng till bolaget och se om den ensamna flaskan vill ha sällskap. Lasse
Publicerat December 26, 201114 yr Författare Han är inte ensam står två There is no Santa av BrewDog. Lasse
Publicerat December 27, 201114 yr Författare Blev en sådan här när skåpet besöktes. Rekomenderas. Lasse
Publicerat December 27, 201114 yr Ska hem till en polare efter jobbet. Fick precis meddelande om att ölen ligger på kylning. Han har dessutom vettig smak så jag är helt övertygad om att jag relativt snart kommer att få i mig ett par högkvalitativa pilsnerdricka. //F
Publicerat December 27, 201114 yr Författare Klart den var god. Tror det är den sista men kan ställa undan den till dig och överlämna den vid lämpligt tillfälle eller skicka med någon som har vägarna förbi. Ska jaga i morgon men finns det tid på eftermidaggen så kan jag ta en sväng till bolaget och se om den ensamna flaskan vill ha sällskap. Lasse Svarar i på mitt eget men med adress tii Wizard tyvärr slut på bolaget här hemma men en i skåpet är din. Lasse
Publicerat December 27, 201114 yr Att kalla "julöl" för rävpiss är ju ingen liten generalisering direkt... Pripps gör säkert en julöl som lätt hamnar i den kategorin men knappast majoriteten av de sorter vi diskuterar här. Tycker man att "den-bästa-ölen-i-världen" är skräpet man handlar i Tyskland för gruset i fickan så har man nog hamnat i fel tråd Engelsk öl/ale/bitter är ju det vidrigaste man kan dricka Wiz. Jag föredrar då gruset i fickan , vilket diskar mig från tråden eller ???????
Publicerat December 27, 201114 yr Tydligen hade jag rätt. Äger jag eller äger jag? JULÖL PS. Vänligen notera även det föga smickrande betyget för det så kallade ölet Mariestad Redigerad December 27, 201114 yr med Fitzenstrahl
Publicerat December 27, 201114 yr Författare Engelsk öl/ale/bitter är ju det vidrigaste man kan dricka Wiz. Jag föredrar då gruset i fickan , vilket diskar mig från tråden eller ??????? Självklart får även du vara med kompis även med din öl smak . Känner du igen platsen på ölen och fåglen lite längre upp i tråden. Lasse
Publicerat December 31, 201114 yr Författare Råkade ut för en rolig ska när jag beställde en öl i Kapstaden. Är det någon som kan lista ut vad dessa blider har med varandra att göra. Några på forumet känner redan till det. Lasse
Publicerat Januari 11, 201214 yr Råkade ut för en rolig ska när jag beställde en öl i Kapstaden. Är det någon som kan lista ut vad dessa blider har med varandra att göra. Några på forumet känner redan till det. Lasse Att du fick pantsätta dojan istället för körkortet. Ha ha ha... så jävla skön pryl. Dom lär ha haft en och annan som dragit springnota misstänker jag. Undrar vart dom förvarade pjucket medans du drack ölen..? //F
Publicerat Januari 13, 201214 yr Författare Old Whinter han bli avslagen står varför på eftersök. Nu tar jag en annan i stället. Lasse
Publicerat Januari 13, 201214 yr Den sista Guinness:en så på fredagskvällen, hoppas man får sällskap ikv :-)