Publicerat Oktober 21, 20169 yr Författare Kvällens öl. Deleriumölen såg dagens ljus i slutet av 1989. Att döpa ett öl efter en alkoholrelaterad sjukdom och pryda etiketten med en rosa elefant visade vara sig ett genidrag. Denna öl kom 1999 och innehåller 5 olika maltsorter. För min del så lite mycket kolsyra men en typisk belgisk öl den är helt ok. Men finns några till bla en med en krokodil med solglasögon på etiketten som är mörk smakar också bra.
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Författare Lyckades skjuta en kviga idag så jag firar lite med en av de bästa ölen som någonsin bryggts.
Publicerat Oktober 22, 20169 yr 28 minutes ago L-B sa: Lyckades skjuta en kviga idag så jag firar lite med en av de bästa ölen som någonsin bryggts. Jag brukar köpa sån öl på burk, men då kallas den Marmite.
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Aaa trappistöl denna gudarnas ambrosia Minns en blöt kväll på det som var Delirium i GBG där tre st (Bland annat) av varierande sort inmundigades på sisådär 1-1,5 h (ganska normal drickhastighet ). Lättdruckna och goda men dom är ju runt 3x starkare än normalt pisseblask så jävlar va det blev kämpigt att ta sig till pissoaren när det väl tryckte på Kombinerar smak och yrsel på föredömligt sätt
Publicerat Oktober 22, 20169 yr Blev en innis&gunn romkask sen blev det el Lagunitas Maximus Ipa. inga värsting öler men helt ok
Publicerat Oktober 23, 20169 yr Blev några stycken i fredags bl.a. denna lager. Gillar flaskor med porslinskork men ölet stack inte ut.
Publicerat Oktober 29, 20169 yr Detta är en populär post. Vadan denna masochism? All form av pale ale smakar som en blandning av lössnus och ensilage. Tacka vet jag friska produkter som denna.
Publicerat Oktober 29, 20169 yr 4 minutes ago sidelock sa: Vadan denna masochism? All form av pale ale smakar som en blandning av lössnus och ensilage. Tacka vet jag friska produkter som denna. Helt ok det med, allt öl är gott
Publicerat Oktober 29, 20169 yr Författare 36 minutes ago Takko sa: Godkänd!! Omnipollo brygger riktigt bra öl.
Publicerat Oktober 29, 20169 yr Detta är en populär post. 53 minutes ago sidelock sa: Vadan denna masochism? All form av pale ale smakar som en blandning av lössnus och ensilage. Tacka vet jag friska produkter som denna. Tacka vet jag öl för vanligt folk
Publicerat November 12, 20169 yr 1 hour ago L-B sa: En av de absolut bästa julölen. Ååååååhhh.... Det var väldigt länge sedan! Hade en lång trappist-period i mitt liv men jag blev till slut tvungen att lägga ner för magen tålde inte alls av det - men gudarna skall veta hur många flaskor man har druckit på Akkurat på den tiden det begav sig - eller alla lådor man köpte i Frankrike och tog med sig hem till England... På somrarna drack jag ofta Leffe Blond och Trippel samt Chimay's alla färger, men på vintrarna var det Delirium Tremens, Chouffe och några till i den stilen - och man blev rätt rund under fötterna... Har du provat någon Ingrid än L-B?
Publicerat November 12, 20169 yr 5 hours ago Wizard sa: Ååååååhhh.... Det var väldigt länge sedan! Hade en lång trappist-period i mitt liv men jag blev till slut tvungen att lägga ner för magen tålde inte alls av det - men gudarna skall veta hur många flaskor man har druckit på Akkurat på den tiden det begav sig - eller alla lådor man köpte i Frankrike och tog med sig hem till England... På somrarna drack jag ofta Leffe Blond och Trippel samt Chimay's alla färger, men på vintrarna var det Delirium Tremens, Chouffe och några till i den stilen - och man blev rätt rund under fötterna... Har du provat någon Ingrid än L-B? Kom över ett par Ingrid och de gick fort åt. Var precis lika jättebra som jag mindes den. Måste beställa ett gäng medan det finns. Fick för övrigt en tack och hejdå present av mina vaktmästare igår. En korg med blandade öl. Tackar! Nu sitter jag på Arlanda. Ett par dagar i London kommer att vara mumma för öltarmen. Lovar att lägga upp bilder om jag hittar något gott!
Publicerat November 12, 20169 yr Författare 11 hours ago Wizard sa: Ååååååhhh.... Det var väldigt länge sedan! Hade en lång trappist-period i mitt liv men jag blev till slut tvungen att lägga ner för magen tålde inte alls av det - men gudarna skall veta hur många flaskor man har druckit på Akkurat på den tiden det begav sig - eller alla lådor man köpte i Frankrike och tog med sig hem till England... På somrarna drack jag ofta Leffe Blond och Trippel samt Chimay's alla färger, men på vintrarna var det Delirium Tremens, Chouffe och några till i den stilen - och man blev rätt rund under fötterna... Har du provat någon Ingrid än L-B? Nopp missade den hade hoppas på Växjö men var slut där. Var där idag för julöls inhandlande blev en hel del.
Publicerat November 12, 20169 yr Idag blev det vanlig dansk fatöl... och falcon export.. lättdrucken öl som sveps i ett nafs...och man behöver inte häcka på dass efter att ha druckit någon tjock svart gröt... hehe
Publicerat November 12, 20169 yr 19 hours ago Wizard sa: Bara en Real Ale idag. Bread and Butter, smakade bättre än det lät (glömde fota, den rann ner så kvickt) Nu testas denna: Som synes optimal testmiljö med porslinsmugg och is, men den är rätt god även under dessa förhållanden.
Publicerat November 12, 20169 yr 9 hours ago L-B sa: Nopp missade den hade hoppas på Växjö men var slut där. Var där idag för julöls inhandlande blev en hel del. Då har jag lagt undan två flaskor till dig
Publicerat November 13, 20169 yr Live från Shakespeares Head, Oxford Circus: I glaset:1730, väldigt traditionell Ale. Fick dispens medan tjejerna plöjer genom Hamley's.
Publicerat November 14, 20169 yr På 2016-11-13 at 16:02 defransson sa: Live från Shakespeares Head, Oxford Circus: I glaset:1730, väldigt traditionell Ale. Fick dispens medan tjejerna plöjer genom Hamley's. Helt godkänd
Publicerat November 16, 20169 yr I För att sammanfatta så är fortfarande Ghost ship, som syns mitt i bilden, den bästa real ale jag druckit så här långt (och jag inser att det börjar bli rätt många vid det här laget). Riktigt trevlig beska och blommighet. Påminner en del om Oppigårds Everyday Ipa.