Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Öl

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Kvällens öl.  Deleriumölen såg dagens ljus i slutet av 1989. Att döpa ett öl efter en alkoholrelaterad sjukdom och pryda etiketten med en rosa elefant visade vara sig ett genidrag. Denna öl kom 1999 och innehåller 5 olika maltsorter. För min del så lite mycket kolsyra men en typisk belgisk öl den är helt ok. Men finns några till bla en med en krokodil med solglasögon på etiketten som är mörk smakar också bra.

image.jpg

• Svar 1,2k
  • Visningar 167,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu dricker jag visserligen inte öl så ofta men jag har lite försiktigt börjat prova lite öl igen och i lördags så öppnades det en öl levererad direkt från bryggeriet: BrewDog - Hello my name is Ingrid

• Handlade lite till uppesittarkvällen!    

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Lyckades skjuta en kviga idag så jag firar lite med en av de bästa ölen som någonsin bryggts.

image.jpg

Publicerat
28 minutes ago L-B sa:

Lyckades skjuta en kviga idag så jag firar lite med en av de bästa ölen som någonsin bryggts.

image.jpg

Jag brukar köpa sån öl på burk, men då kallas den Marmite. :biggrin: 

Publicerat

Aaa trappistöl denna gudarnas ambrosia :wub:

Minns en blöt kväll på det som var Delirium i GBG där tre st (Bland annat) av varierande sort inmundigades på sisådär 1-1,5 h (ganska normal drickhastighet ;)). Lättdruckna och goda men dom är ju runt 3x starkare än normalt pisseblask så jävlar va det blev kämpigt att ta sig till pissoaren när det väl tryckte på :ph34r: Kombinerar smak och yrsel på föredömligt sätt :cool:

Publicerat

Blev en innis&gunn romkask sen blev det el Lagunitas Maximus  Ipa. inga värsting öler men helt ok

Publicerat

Blev några stycken i fredags bl.a. denna lager. Gillar flaskor med porslinskork men ölet stack inte ut.

IMG_1893.JPG

Publicerat
  • Författare

Kvällens öl en riktig smakbomb på 11%.

image.jpg

Publicerat

IMG_1663.JPGGodkänd!!IMG_1662.JPG

Publicerat
4 minutes ago sidelock sa:

Vadan denna masochism? All form av pale ale smakar som en blandning av lössnus och ensilage. ;) 

Tacka vet jag friska produkter som denna.

IMG_0465.JPG

Helt ok det med, allt öl är gott;)

Publicerat
  • Författare
36 minutes ago Takko sa:

IMG_1663.JPGGodkänd!!IMG_1662.JPG

Omnipollo brygger riktigt bra öl.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

En av de absolut bästa julölen.

image.jpg

Publicerat
1 hour ago L-B sa:

En av de absolut bästa julölen.

image.jpg

Ååååååhhh.... Det var väldigt länge sedan! :wub: 

Hade en lång trappist-period i mitt liv men jag blev till slut tvungen att lägga ner för magen tålde inte alls av det - men gudarna skall veta hur många flaskor man har druckit på Akkurat på den tiden det begav sig - eller alla lådor man köpte i Frankrike och tog med sig hem till England... 

På somrarna drack jag ofta Leffe Blond och Trippel samt Chimay's alla färger, men på vintrarna var det Delirium Tremens, Chouffe och några till i den stilen - och man blev rätt rund under fötterna... ;) 

Har du provat någon Ingrid än L-B?

Publicerat
5 hours ago Wizard sa:

Hade en lång trappist-period i mitt liv men jag blev till slut tvungen att lägga ner för magen tålde inte alls av det - men gudarna skall veta hur många flaskor man har druckit på Akkurat på den tiden det begav sig - eller alla lådor man köpte i Frankrike och tog med sig hem till England... 

På somrarna drack jag ofta Leffe Blond och Trippel samt Chimay's alla färger, men på vintrarna var det Delirium Tremens, Chouffe och några till i den stilen - och man blev rätt rund under fötterna... ;) 

Kom över ett par Ingrid och de gick fort åt. Var precis lika jättebra som jag mindes den. Måste beställa ett gäng medan det finns. 

Fick för övrigt en tack och hejdå present av mina vaktmästare igår. En korg med blandade öl. Tackar! 

Nu sitter jag på Arlanda. Ett par dagar i London kommer att vara mumma för öltarmen. Lovar att lägga upp bilder om jag hittar något gott! 

Publicerat

Min absoluta favvo

Leffe-Blonde.png

Publicerat
  • Författare
11 hours ago Wizard sa:

Nopp missade den hade hoppas på Växjö men var slut där. Var där idag för julöls inhandlande blev en hel del.

Publicerat
  • Författare

Blev en julöl idag också.

image.jpg

Publicerat

Idag blev det vanlig dansk fatöl... och falcon export.. lättdrucken öl som sveps i ett nafs...och man behöver inte häcka på dass efter att ha druckit någon tjock svart gröt... hehe

Publicerat

Kvällens godingar innan det blir Norrland till maten:yes:IMG_1928.JPGIMG_1929.JPG

Publicerat
19 hours ago Wizard sa:

Bara en Real Ale idag. Bread and Butter, smakade bättre än det lät (glömde fota, den rann ner så kvickt) 

Nu testas denna:

1478980313896-1360446712.jpg

Som synes optimal testmiljö med porslinsmugg och is, men den är rätt god även under dessa förhållanden. 

Publicerat
9 hours ago L-B sa:

Nopp missade den hade hoppas på Växjö men var slut där. Var där idag för julöls inhandlande blev en hel del.

Då har jag lagt undan två flaskor till dig ;) 

Publicerat

Live från Shakespeares Head, Oxford Circus:

20161113_145610.jpg

I glaset:1730, väldigt traditionell Ale. 

Fick dispens medan tjejerna plöjer genom Hamley's. 

Publicerat
På 2016-11-13 at 16:02 defransson sa:

Live från Shakespeares Head, Oxford Circus:

20161113_145610.jpg

I glaset:1730, väldigt traditionell Ale. 

Fick dispens medan tjejerna plöjer genom Hamley's. 

Helt godkänd:)

Publicerat

I20161113_180827.jpg

För att sammanfatta så är fortfarande Ghost ship, som syns mitt i bilden, den bästa real ale jag druckit så här långt (och jag inser att det börjar bli rätt många vid det här laget). Riktigt trevlig beska och blommighet.  Påminner en del om Oppigårds Everyday Ipa.