Publicerat Januari 12, 201016 yr Det är bara att börja lägga på hyllan så har vi ett intressant knippe öl att prova. Lasse Ska bli... Jag ska börja redan nu... jag kanske kan offra en Thomas Hardys om det blir av... David
Publicerat Januari 13, 201016 yr Jag kan köra betydligt längre än 40 mil för en god öl En liten ölprovarhelg och kanske lite grisvak (Lasse?) framemot våren tycker jag låter som en utmärkt idé. //Fitzo
Publicerat Januari 22, 201016 yr Författare Var på glasbanken och hämtade lite öl som ska njutas av framöver för dom som ligger och väntar på att bli avnjutna hemma behövde lite sällskap för det började se lite tomt ut på hyllan. Primator Dark provat den förr God så den åkte med. Black Rocket Porter Midfyns Double IPA Midfyns Imperial Stout omnämnd tidigare i tråden med gott betyg ska bli intressant. Einbecker Winter-Bock Ola Dubh Special 12 Reserva Peche Mortel Imp Coffee Stout Rigor Mortis Abt Sen slank det med 4 st Nice Chouffe omnämnd i tråden var en riktig goding smaskens. Man blir klart sugen på något men det spar jag till senare i kväll. Först går jag över till Whisky tråden. Lasse
Publicerat Januari 22, 201016 yr Maredsous 8% Fantastisk positiv överraskning, jag som inte bruka gilla så starka öl men detta var riktigt gott
Publicerat Januari 22, 201016 yr Författare Maredsous 8%Fantastisk positiv överraskning, jag som inte bruka gilla så starka öl men detta var riktigt gott Trevligt att du vidgar dina vyer. Finns många öl med8-10 % som smakar väldigt bra och alkohol styrkan slår inte igenom. Har du möjlighet prova Maredsous10% den är ännu bättre har bara provat den på tapp kran. Lasse
Publicerat Januari 22, 201016 yr Var på glasbanken och hämtade lite öl som ska njutas av framöver för dom som ligger och väntar på att bli avnjutna hemma behövde lite sällskap för det började se lite tomt ut på hyllan. Primator Dark provat den förr God så den åkte med. Black Rocket Porter Midfyns Double IPA Midfyns Imperial Stout omnämnd tidigare i tråden med gott betyg ska bli intressant. Einbecker Winter-Bock Ola Dubh Special 12 Reserva Peche Mortel Imp Coffee Stout Rigor Mortis Abt Sen slank det med 4 st Nice Chouffe omnämnd i tråden var en riktig goding smaskens. Man blir klart sugen på något men det spar jag till senare i kväll. Först går jag över till Whisky tråden. Lasse Vad är det för j****a superbolag du går till. I Växjö får man vara glad om de har hälften av dessa sorter. Skulle vara intressssant att smaka, känner bara igen 3-4 st. Ölkvällen hägrar allt mer nu när man vet vilka godingar du sitter och klämmer på... David ps. Idag tyckte jag synd om de små vilda djuren. Älgarna har varit och gått runt i vår trädgård ca 10 m från huset mitt i lampskenet, så nu börjar kylan ta ut sin rätt. Imorgon levereras en styck ensilagebale till de stackarna, hoppas det gör någon nytta. GLÖM INTE ATT HJÄLPA DET VILDA NÄR DE BEHÖVER DET SOM MEST...
Publicerat Januari 22, 201016 yr Tar just nu en Aecht Schlenkerla Rauchbier en rökig tysk öl som är god framförallt om man gillar rökig whisky.Dricker den med skivad tjälknöl samt Markus R fantastiska biltong en fantastisk köttbit just till denna öl förhöjs smaken ännu mer. låter bra. men prova; Två jack-järn och några flaskbira till det. funkar skitbra. Ha faktiskt undrat varför man är ensam om Jackflaskan på älgjakten..? Ingen vill smaka...
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Vad är det för j****a superbolag du går till. I Växjö får man vara glad om de har hälften av dessa sorter. Skulle vara intressssant att smaka, känner bara igen 3-4 st.Ölkvällen hägrar allt mer nu när man vet vilka godingar du sitter och klämmer på... David ps. Idag tyckte jag synd om de små vilda djuren. Älgarna har varit och gått runt i vår trädgård ca 10 m från huset mitt i lampskenet, så nu börjar kylan ta ut sin rätt. Imorgon levereras en styck ensilagebale till de stackarna, hoppas det gör någon nytta. GLÖM INTE ATT HJÄLPA DET VILDA NÄR DE BEHÖVER DET SOM MEST... Har en väldigt bra service i stan det är bara att beställ så har du det en vecka senare. Får se om något är kvar till vår provning annars beställer vi nytt. kommer att försöka behålla en del av dom som kan vara svåra att få tag i. Lasse
Publicerat Januari 23, 201016 yr Drack just en statopranen eller hur de nu stavas, gick och dricka visst men jag kan inte förstå att så många hyllar den, så jäkla god är den väl inte. Men den funkar väl som supaöl om inte annat
Publicerat Januari 23, 201016 yr Har en väldigt bra service i stan det är bara att beställ så har du det en vecka senare. Får se om något är kvar till vår provning annars beställer vi nytt. kommer att försöka behålla en del av dom som kan vara svåra att få tag i.Lasse Tycker jag låter bra...Vissa är ju nästan bortskämda när det gäller systemet... David
Publicerat Januari 28, 201016 yr Efter en helvetes bilresa genom snö, blåst och allmänt eländigt väglag anlände jag till en stad som heter Malmö. Där fanns på hotellet en kyl som på avstånd såg ut att innehålla öl! -Kan man köpa sig en pilsner och ta med upp på rummet. (Ibland unnar jag mig denna ynnest för att, så att säga skölja resdammet ur halsen). -Det går utmärkt min herre. Perfa tänker jag och går fram till den löftesrika kylen för att plocka på mig en öl. Min besvikelse var knappt mätbar när jag till min fasa att kylen inte alls innehöll öl. Där stod bara rad efter rad med något som kallades "Mariestad"... WTF??? I pur ilska köpte jag en "Mariestad" och drack upp den enbart i syfte att minska antalet "Mariestad" sett ur ett globalt perspektiv... En ren miljöåtgärd således! NÄ. Skämt o sido. Fy helvetes vad gott den smakade! Normalt tar väl Sthlm-Malmö en sex timmar. I dag cirka åtta timmar. Blä! Mvh. Fitzo
Publicerat Januari 28, 201016 yr Efter en helvetes bilresa genom snö, blåst och allmänt eländigt väglag anlände jag till en stad som heter Malmö. Där fanns på hotellet en kyl som på avstånd såg ut att innehålla öl!-Kan man köpa sig en pilsner och ta med upp på rummet. (Ibland unnar jag mig denna ynnest för att, så att säga skölja resdammet ur halsen). -Det går utmärkt min herre. Perfa tänker jag och går fram till den löftesrika kylen för att plocka på mig en öl. Min besvikelse var knappt mätbar när jag till min fasa att kylen inte alls innehöll öl. Där stod bara rad efter rad med något som kallades "Mariestad"... WTF??? I pur ilska köpte jag en "Mariestad" och drack upp den enbart i syfte att minska antalet "Mariestad" sett ur ett globalt perspektiv... En ren miljöåtgärd således! NÄ. Skämt o sido. Fy helvetes vad gott den smakade! Normalt tar väl Sthlm-Malmö en sex timmar. I dag cirka åtta timmar. Blä! Mvh. Fitzo Vill inte verka jobbig men de säljer mariestad på systemen i sthlm också. Du hade inte behövt köra ända till malmö för en sådan... Bra avslut på en lång dag!? David
Publicerat Januari 28, 201016 yr Författare Efter en helvetes bilresa genom snö, blåst och allmänt eländigt väglag anlände jag till en stad som heter Malmö. Där fanns på hotellet en kyl som på avstånd såg ut att innehålla öl!Normalt tar väl Sthlm-Malmö en sex timmar. I dag cirka åtta timmar. Blä! Mvh. Fitzo Du visste vad som fanns i det L-B.ska hemmet när du passerade det på vägen ner du kunnde stannat och lånat en tomte öl och haft när du kom ner. Skönt att du kom ner var lite orolig när man kollade på nätet om trafikläget. Lasse
Publicerat Januari 28, 201016 yr Du visste vad som fanns i det L-B.ska hemmet när du passerade det på vägen ner du kunnde stannat och lånat en tomte öl och haft när du kom ner. Skönt att du kom ner var lite orolig när man kollade på nätet om trafikläget.Lasse Tack för omtanken! Det blev lite halvsegt att köra så långt i det långt ifrån optimala vädret så det var skapligt skönt att komma fram. Och visst hade det varit guld att korka upp någon av dina högkvalitativa öl efter en sån resa men igår gick till och med en Mariestad ner utan något som helst motstånd. "I brist på bröd får man äta limpa" som min mor alltid brukade säga. Känner mig lite rutten för att jag inte orkade stanna och hälsa på på vägen hem heller men det var så pass bra väglag att jag tänkte att jag blåser på medans det går. Skaplig hemlängtan bidrog lite också. Jag får bjuda på några bira i februari som plåster på såren. Vi hörs till helgen. Hoppas ryggen mår bättre! //Fitzo
Publicerat Januari 28, 201016 yr Vill inte verka jobbig men de säljer mariestad på systemen i sthlm också.Du hade inte behövt köra ända till malmö för en sådan... Bra avslut på en lång dag!? David Ha ha ha... Som tur är säljer dom även ÖL på systemen i Sthlm också Nu vet jag i alla fall vilket hotell jag absolut inte ska boka nästa gång jag är i Malmö. Alltid lär man sig nåt. Öl är alltid bra, oavsett om det är i början eller slutet Mvh. Fitzo
Publicerat Januari 29, 201016 yr Ha ha ha... Som tur är säljer dom även ÖL på systemen i Sthlm också Nu vet jag i alla fall vilket hotell jag absolut inte ska boka nästa gång jag är i Malmö. Alltid lär man sig nåt. Öl är alltid bra, oavsett om det är i början eller slutet Mvh. Fitzo Utbudet på öl är det ända sättet att riktigt bedömma ett hotells standard... mycket annat finns det väl inte...eller!? Man kan ju tycka att det är det minsta man kan begära att de har lite drickvärdig öl... David
Publicerat Februari 6, 201016 yr Sitter just och smuttar på en Maredsous Blonde och sneglar på en Fullers ESB...vi får se hur det blir med den... Klosteröl är dock inte "my cup of tea" direkt men det funkar... Skäms nästan över att jag aldrig förr provat ESB men bättre sent än aldrig. imorrn väntar kaninjakt med iller... ska bli skitkul...hoppas jag får väl ta med .22:an, i värsta fall får jag väl jaga fågel...eller kanin bbrrruuuup... God natt...
Publicerat Februari 7, 201016 yr Själv sitter och smuttar på en ny favorit! Swedish Elk Brew 7,5 som har en diskret doft med inslag av malt och citrus. Neutral smak med liten beska och inslag av malt. Riktigt god när den är lite kall dessutom. Billig är den också, 9,80kr för en 33a Helt klart värd att testa Mvh
Publicerat Februari 7, 201016 yr "Innis å Gun", öl som varit en vända i gamla ekfat som tidigare innehållt whisky om jag inte minns fel, en höjdare tycker jag! Annars är tjeckisk öl de bästa enl mig, drack en rackare som hette "Kelt" i Wien för nästan ett år sen som jag även gillade skarpt.
Publicerat Februari 7, 201016 yr "Innis å Gun", öl som varit en vända i gamla ekfat som tidigare innehållt whisky om jag inte minns fel, en höjdare tycker jag! Annars är tjeckisk öl de bästa enl mig, drack en rackare som hette "Kelt" i Wien för nästan ett år sen som jag även gillade skarpt. Kelt är väl lite likt guinness om inte jag minns helt fel... Har tyvärr aldrig fått nöjet att prova. David
Publicerat Februari 7, 201016 yr Författare "Innis å Gun", öl som varit en vända i gamla ekfat som tidigare innehållt whisky om jag inte minns fel, en höjdare tyckerjag!e Dom är goda ligger på ett par av dom sista släppen på hyllan, plockas fram när suget kommer efter dessa fat lagrade öl. Lasse som just nu sitter med en Norrlans Guld.