Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Öl

Featured Replies

Publicerat
Dom är goda ligger på ett par av dom sista släppen på hyllan, plockas fram när suget kommer efter dessa fat lagrade öl.

Lasse som just nu sitter med en Norrlans Guld.

Titta Lasse! Du har hittat en själsfrände :lol: Den Innis du bjöd på sist var i och för sig helt drickbar.

Nu ska jag göra något som gränsar till helgerån; I och med att jag tyckte att jul och nyårshelgerna blev lite väl glada har jag sedan dess kört en lite försiktigare ölkonsumtion (därav min ringa inblandning i denna tråd på sistone). Dock har jag nån gång då och då tagit mig en... Uuuuuuhhhh :huh: 3,5:a. Egentligen ett djävulens påfund men det smakar ju lite öl i alla fall. Nu ämnar jag larva mig till kylen för att hämta en dylik...

Nehej, det skulle jag inte alls tydligen. Mitt arma arsle! Självklart lade jag in ett par i frysen i fredags för att så att säga snabbkyla dem. Gissa en gång om jag kom ihåg att plocka ut dem???

Dooooohhhhh!!! En hade i alla fall klarat sig från att spricka. MJJjfjnnjjfhhhffsllkkkkiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit också ;);):angry:

Nämen då dricker jag väl lite mjölk istället då... Perkele!!! Nåja, jag får helt enkelt stilla mig till nästa helg då den muntre fyren L-B besöker betongdjungeln. Då lär det bli lite kvalitutta på saker och ting.

//Fitzoutanölsominteorkargåutochhandlaochfårdärförvaratörstigpåpilsneretttagtill..

.

• Svar 1,2k
  • Visningar 167,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu dricker jag visserligen inte öl så ofta men jag har lite försiktigt börjat prova lite öl igen och i lördags så öppnades det en öl levererad direkt från bryggeriet: BrewDog - Hello my name is Ingrid

• Handlade lite till uppesittarkvällen!    

Posted Images

Publicerat

Ett försynt inlägg i debatten:

Jag drack nyss en utav de godaste ölen jag druckit på mycket länge, jo en hel del av denna bärnstensgula dryck har flutit genom min strupe de senaste åren men ingen slår denna!!

Jag törs inte berätta vad det var för märke, för då blir jag uppspikad till allmän beskådan i systembolagets vestibul.

Publicerat
  • Författare
Nämen då dricker jag väl lite mjölk istället då... Perkele!!! Nåja, jag får helt enkelt stilla mig till nästa helg då den muntre fyren L-B besöker betongdjungeln. Då lär det bli lite kvalitutta på saker och ting.

//Fitzoutanölsominteorkargåutochhandlaochfårdärförvaratörstigpåpilsneretttagtill..

.

Tror vi får börja på Monks på Sveavägen ligger inne med ca 1200-1300 olika sorter. ;)

Lasse

Publicerat
Tror vi får börja på Monks på Sveavägen ligger inne med ca 1200-1300 olika sorter. :D

Lasse

Heaven on earth!?!

Låter ju nästan för bra för att vara sant, kan vara värt en tågbiljett bara över dagen...

David

Publicerat
Ett försynt inlägg i debatten:

Jag drack nyss en utav de godaste ölen jag druckit på mycket länge, jo en hel del av denna bärnstensgula dryck har flutit genom min strupe de senaste åren men ingen slår denna!!

Jag törs inte berätta vad det var för märke, för då blir jag uppspikad till allmän beskådan i systembolagets vestibul.

Måste ha varit det så kallade ölet "Mariestad" :D:D:D

Jag brukar säga så här; Om det ser gott ut, om det luktar gott och om det smakar gott, ja då är det nog gott!

Sålunda drack jag en ölliknade vätska för ett tag sedan som just då, i den stunden smakade himmelskt. Tillfället kan definitivt göra ölen, om man säger så.

Mvh. Fitzo

Publicerat
Tror vi får börja på Monks på Sveavägen ligger inne med ca 1200-1300 olika sorter. :D

Lasse

Appselut!!! Och vi borde fanimig prova en åtta-niohundra utav dom innan vi ger oss!!! :D

Alla andra forumiter i närområdet får mer än gärna sluta upp nu på lördag. The more the merrier!

//Fitzo

Publicerat
Måste ha varit det så kallade ölet "Mariestad" :D:D:D

Jag brukar säga så här; Om det ser gott ut, om det luktar gott och om det smakar gott, ja då är det nog gott!

Sålunda drack jag en ölliknade vätska för ett tag sedan som just då, i den stunden smakade himmelskt. Tillfället kan definitivt göra ölen, om man säger så.

Mvh. Fitzo

Bra, nära men inte rätt.

Erkänner att tillfället var den största ingrediensen, ölet då? En Pripps blå 2,8%.

Tillfället är följande:

Skidåkning över långfjället och tillbaka, slet rättså hårt med snörök och snålblåst. Tillbaka hittade jag en "bortglömd" 2,8:a som jag tog med mig in i den vedeldade bastun. Utanför fans tiltugg i form av torkat renkött och hemakokta potatischips.

Slutsats:

En mör kropp kan uppleva även en Pripps som en gåva från den helige fader!

/Godnatt

Publicerat
  • Författare

Här Lasse:

http://www.greatbrands.se/

Från dig själv?

Publicerat

post-4362-1266079630_thumb.jpg

Jag har sagt det för !! Dom här är inte bara goda..man blir rolig och 2-språkig av dem oxå.

(och som en ""stallion" om man inte överdriver) :lol:

post-4362-1266079683_thumb.jpg

Publicerat

Krusovice :D

Inne i en period med mörka lageröl..

Publicerat

Fick tag i Sierra Nevada Celebration på mitt lokala bolag härom dagen!

De visste redan att jag skulle köpa den :D

Tack till ett av Sveriges bästa bolag - Sjöbo!

Publicerat
Krusovice :D

Även den ljusa versionen är en höjdare! Denna Tjeck är ju dessutom väldigt billig!

Publicerat

Vi har idag/ikväll druckit några ovanliga ölsorter minst sagt; Vi avslutade ganska starkt med att beställa in en 75a som hälldes upp för ett par år sedan. Den kostade bare 395 spänn... Doooohhhh men den var o andra sidan ganska smarrig. Dock var 33an som Lasse beställde in (119 bagis) lite godare. Jag fick med mig den stora flaskan hem men lyckades tappa bort den nånstans i taxin hem. Vi har kollat på skidskytte och Lasse har tagit en skaplit pain killer mot ryggsmärtorna så det blitr ganska lugnt här på övfre...

Lite halvfpakkade är vi nog om vi skall vara ärliga..ö och rätt SNYGGA!!!

Lasssssssse och Fiiiiiiitszoooozhsnsgtryaaaahlllll...oöiujföiajf

Publicerat
Krusovice :lol:

En favvorit helt klart. Du har väl provat Gambrinus? Ohhhhh så goooood den är!

Mvh Fitzo

Publicerat
Vi har idag/ikväll druckit några ovanliga ölsorter minst sagt; Vi avslutade ganska starkt med att beställa in en 75a som hälldes upp för ett par år sedan. Den kostade bare 395 spänn... Doooohhhh men den var o andra sidan ganska smarrig. Dock var 33an som Lasse beställde in (119 bagis) lite godare. Jag fick med mig den stora flaskan hem men lyckades tappa bort den nånstans i taxin hem. Vi har kollat på skidskytte och Lasse har tagit en skaplit pain killer mot ryggsmärtorna så det blitr ganska lugnt här på övfre...

Lite halvfpakkade är vi nog om vi skall vara ärliga..ö och rätt SNYGGA!!!

Lasssssssse och Fiiiiiiitszoooozhsnsgtryaaaahlllll...oöiujföiajf

Låter som om man verkligen missade något... B)

Skulle varit sjukt kul att besöka den legendariska Monks...men men den dagen kommer nog vad det lider...

Men som Lasse sa så får det väl bli en ölkväll framåt försommarn eller nåt...

Har precis avnjutit en D. Carnegie Porter efter en runda i måleribranchen (tapetserade toan ^_^ )... men ölen satt som en fläskläpp... som alltid. ;)

David

Publicerat
  • Författare
Jag har lagt ut mina metkrokar för att få tag i denna butelj! (har direktkontakt med bryggeriet via en polare i england)

BrewDog - Tactical Nuclear Penguin 32% ABV !!!! B)

http://beernews.org/2009/11/brewdog-tactic...s-world-record/

Japp, det är alltså nytt världsrekord i ölbryggning vi talar om! 32% stout efter upprepad frysdestillering...

Lovar att återkomma med recension så snart jag har lagt vantarna på en eller flera av dessa flaskor. B)

En pint av denna och man ligger raklång skulle jag gissa på :)

Finns på bolaget nu men det finns bara 12 st i Göteborg så åk till Göteborg och köa i morgon bitti.

Priset kan möjligen bromsa 540,00 Kr för en 0,33 är lite häftigt plus jag har 20 mil till Göteborg.

Men det skulle var kul att prova.

Lasse

Publicerat
BrewDog - Tactical Nuclear Penguin 32% ABV !!!! :D

http://beernews.org/2009/11/brewdog-tactic...s-world-record/

Japp, det är alltså nytt världsrekord i ölbryggning vi talar om! 32% stout efter upprepad frysdestillering...

tycker den skulle bara smaka sprit (häxbrygd) med 32%

men den hade iaf ett kul namn

Publicerat
  • Författare

En god kvällsmat med bakpotatis och en röra med div skaldjur till.

Vad för öl till detta ju kan inte låta bli har ett gäng står det blev en av vinnarna av julöl N`ice Chouffe.

Var inte orolig Fitzo kommer att spara en till dig när du kommer ner.

Lasse

Publicerat
  • Författare

Efter snöskottning så blir det seriös öl drickande Norrlands Guld. :wub:

Haka på Edsvalla. :D

Leksand leder ;);)

Publicerat
En god kvällsmat med bakpotatis och en röra med div skaldjur till.

Vad för öl till detta ju kan inte låta bli har ett gäng står det blev en av vinnarna av julöl N`ice Chouffe.

Var inte orolig Fitzo kommer att spara en till dig när du kommer ner.

Lasse

Oh, puh! Blev lite orolig ett tag där... :blink:

Nu är jag lugn igen.

//F

Publicerat

Höll på att glömma. Det var ruskigt nära ett nytt hotellfiasko igår igen.

Kommer till hotellet bra mycket senare än vad jag hade tänkt mig och hinner precis ner för att beställa lite käk i restaurangen.

- Nåt att dricka till maten min herre?

- Javisst söta du, vad har ni att välja på på ölfronten?

- Vi har... Mariestad...

- Neeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjj, inte nu igen (vill jag skrika men nöjer med mig med att tänka). Det är fan att jag ska vara förföljd av detta så kallade öl :D

- Har ni nåt annat?

- Ja vi har Staropramen...

- Fortsätt!

- Då måste jag nog hämta listan.

- (Okej tänker jag, gör det jävligt fort nu)

- Vi har nåt som heter Samuel Adams.

- Se där ni har i öl i alla fall. Bra, bra. Vänligen ge mig tre stycken och det genast :lol:

Sen satt jag där och mös ett tag med mina SA Boston Ale (umsumsfillibabba), åt en välgjord biff Lindström och kollade OS helt själv i restaurangen. Blev en helt okej kväll tillslut. PUH!

//Fitzo

Publicerat
  • Författare

Skulle in på glasbanken och handla ett par Hell, St Peter's Cream Stout och Aecht Schlenkerla Rauchbier Urbock.

Men vad händer när dessa drycker ligger i korgen, jo man måste få med några andra också.

Oud Beersel

Saint Landelin Mythique

Fuller's Discovery

Fuller's Golden Pride

Sotholmen Extra Stout

Young's Double Chocolate Stout

Dugges Spring Beer

Samuel Adams Honey Porter

Oppigårds Amarillo Spring

Hop Ottin IPA

Haystack Weat

Twisted Thistle IPA

Slank ner i korgen.

Ska bli trevligt att smaka av dessa framöver.

När jag kommer hem och plockar in dom i skåpet så konstatera jag att det börjar bli ganska fullt.

Men nu blir det en Hell så får jag se under kvällen vad som öppnas.

Fitzo det år många i skåpet nu.

Lasse

Publicerat
  • Författare

När Hellen tog slut så var det en sväng till skåpet och efter en stund så vald jag en Kanadensre Rigor Mortis Abt.

Väldigt smakrik fantastiskt att man kan ha en öl på 10,5 % som kan ha så mycket smak. Köpläge.

Lasse

Publicerat

Hej alla Beer-lovers...

Nu sitter jag med en fin Wells Banana Bread Beer och njuter... lite speciell smak men den passar mig trots att jag föredrar mörkt öl av typerna porter och stout huvudsakligen...

David

Publicerat
  • Författare
Hej alla Beer-lovers...

Nu sitter jag med en fin Wells Banana Bread Beer och njuter... lite speciell smak men den passar mig trots att jag föredrar mörkt öl av typerna porter och stout huvudsakligen...

David

Har också provat den lite speciell jag var inte förtjust i den men det beror nog på att jag inte gillar banan.

Lasse