Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

Sign in to follow this  
L-B

Öl

Recommended Posts

L-B

Efter en dag som skulle vara i lungets tecken sket sig kl 8,20 eftersök. Resten av dagen var inte lung heller nu är det lungt hoppas jag.

Så gick ut i garaget och hämtade en Maredsous 8 den är god.

Lasse

MarkusR

Hobgoblin Ale :P

L-B
Hobgoblin Ale :P

Det finns annan öl också :D

MarkusR
Det finns annan öl också :P

Joo, jag vet men det var det jag hade hemma nu, det blir ju ändå att man fastnar för några favoriter i långa loppet.

-en för mig ny Svensk positiv överaskning nu i veckan var Zeunerts ale/pilsner-hybrid. Kommer inte ihåg vad den hette, jag köpte ett halvdussin när julölen var slut, riktigt bra öl faktiskt.

L-B

Sitter i 08 land och dricker en Hell. :rolleyes:

L-B

Hemma från 08 land så jag måste sätt mig ner och njuta så extra så blev blev en runda till skåpet. Så valet blev Aecht Schlenkerla Rauchbier Urbock. För er som inye har provart en rök öl prova denna den är gooood. ;)

Lasse

david.petersson

Ang Aecht Schlenkerla Rauchbier så provade jag denna midsommar för två år sedan och denna smak hemsöker mig än...som att dricka ren tjära...men men smaken är som baken.

En öl som jag fick fatt i för ett tag sen kommer från Nynäshamns Ångbryggeri och heter Lagrad Årgångsporter 2007...ja det finns inte ord som kan beskriva denna himelska upplevelse.

Annars så måste jag säga att det mesta och porter- och stoutväg är de mest upplevelserika drycker som finns, man märker nya smaker och nyanser nästan varje gång och sen finns det ju väldigt många variationer...

Köpte inför nyår en öl som heter Midtfyns Bryghus Imperial Stout 9,5%, har inte hunnit smaka den än men den sk tydligen passa väldigt bra till stark ost, vilträtter och chokladdesserter. Man måste välja tillfälle att smaka den med omsorg då den tyvärr kostar 66 kr per 50 cl. Men det är oftast dessa öl som smakar som bäst...

Skål och låt väl smaka....

L-B

Nu njuts det av en St Peters Cream för er som inte provat denna prova. ;)-_-

Lasse

Fitzenstrahl

Buuuuhhhhuuuuuuu!!! ;) Ingen öl för Fitzo ikväll... måste köra bil... Förvisso upp till jaktmarken så det går egentligen ingen större nöd på mig -_-

Skål alla som har nåt i glasen i alla fall och trevlig helg på er!

Mvh. Fitzen

L-B

Fortsätter med en Hibernation Ale den är också goood. :(

amakulu
Fortsätter med en Hibernation Ale den är också goood. :(

Du får nog ha lite "vanlig" öl hemma om jag dyker upp :huh:

L-B

Var inte orolig beställ så finns det hemma tex senare i kväll går jag över på norrlans guld och sprit och då drar vi igång fylle tråden. :(

Lasse

Fitzenstrahl
Fortsätter med en Hibernation Ale den är också goood. :huh:

ÅÅÅÅÅHHHH... Du tar ju livet av mig juh... :(

Ha det gött kompis och hälsa familjen!

//Fitzo

L-B
ÅÅÅÅÅHHHH... Du tar ju livet av mig juh... :(

Ha det gött kompis och hälsa familjen!

//Fitzo

Dom mår bra har både Hell och Bomrider i garaget plus lite annan god öl så jag mår bra. Du har ju bar 40 mil ner så lite kan finnas kvar imorgon.

Lasse

Fitzenstrahl

[ -_-quote name=L-B' date='Jan 8 2010, 19:51 ' post='379923] Dom mår bra har både Hell och Bomrider i garaget plus lite annan god öl så jag mår bra. Du har ju bar 40 mil ner så lite kan finnas kvar imorgon.

Lasse

Det låter alldeles utmärkt. Välförsedd som vanligt!

Tänkte jaga lite på "hemmaplan" denna helgen. Nu har rävarna och rådjuren klarat sig alldeles för länge så jag tänkte bosätta mig i kojan, yla mot månen och bomba loss lite ;)

Vi hörs i morgon och avrapporterar. Drick en öl åt mig också.

//Fitzo

david.petersson
Köpte inför nyår en öl som heter Midtfyns Bryghus Imperial Stout 9,5%, har inte hunnit smaka den än men den sk tydligen passa väldigt bra till stark ost, vilträtter och chokladdesserter. Man måste välja tillfälle att smaka den med omsorg då den tyvärr kostar 66 kr per 50 cl. Men det är oftast dessa öl som smakar som bäst...

Skål och låt väl smaka....

Har nu druckit upp den och jag kan medela att den var värd nästan vart enda öre...MYCKET god.

Rekomenderar denna till alla som tycker om porter och stout, tex Guinnes, mm.

David

Fitzenstrahl
Har nu druckit upp den och jag kan medela att den var värd nästan vart enda öre...MYCKET god.

David

Hmmm.... Jag har klämt på denna flera gånger på sistone men ryggat lite för prislappen men nu blir det banne mig till att prova. Låter ju mycket lovande får jag säga.

Mvh. Fitzo

david.petersson
Hmmm.... Jag har klämt på denna flera gånger på sistone men ryggat lite för prislappen men nu blir det banne mig till att prova. Låter ju mycket lovande får jag säga.

Mvh. Fitzo

Ja gör det, jag tror inte du blir besviken... Men visst, den är ju dyraste laget. Man dricker med andakt, det är inget man bälgar i sig...

Berätta gärna vad du tyckte om den...

David

L-B

Mvh. Fitzo

Den provar vi i febuari.

Lasse

L-B

David

Trevligt med en till på forumet som provar lite nya öl.

Lasse

david.petersson
Trevligt med en till på forumet som provar lite nya öl.

Lasse

Jag älskar att prova nya sorter, tycker det är tråkigt med den gamla vanliga lagern... Jag har bla en ölkällare med lite av varje, tex 9 flaskor Thomas Hardys Ale (lagringsöl, ca 25 år), Lagrad Årgångsporter 2007 från Nynäshamns, plus några till.

Det finns så mycket att upptäcka men det är inte fullt accepterat att vara ölälskare och snart fylla 25 år...jag dricker ju inte ölen för att bli full utan för smaken och upplevelsen...

Trevligt att råkas och jag hoppas man kan få tips om några nya goda öl som jag ej provat än...

David

L-B
Jag älskar att prova nya sorter, tycker det är tråkigt med den gamla vanliga lagern... Jag har bla en ölkällare med lite av varje, tex 9 flaskor Thomas Hardys Ale (lagringsöl, ca 25 år), Lagrad Årgångsporter 2007 från Nynäshamns, plus några till.

Det finns så mycket att upptäcka men det är inte fullt accepterat att vara ölälskare och snart fylla 25 år...jag dricker ju inte ölen för att bli full utan för smaken och upplevelsen...

Trevligt att råkas och jag hoppas man kan få tips om några nya goda öl som jag ej provat än...

David

Jag blev sugen på en öl när tråden gick i gång idag så det blev ett besök i garaget plockade in en Hell en god öl jämtlands bryggeri (tack Fitzo) när man är sugen.

Boende i Visland inte sä långt till Värnamo läge att ta en öl kväll till våren kan lurar ner Fitzo lura o lura god öl räcker som skäl tror jag för att få honom att köra 40 mil. :blush:

Lasse

Nosler

Ett intressant öl går under namnet Leffe Blonde, belgisk delikatess,,

Till vardags (och middag & fest) dricker jag gärna Mariestads faktiskt,

det smakar så rent som ett öl kan och det tycker jag är fint :D

david.petersson
Jag blev sugen på en öl när tråden gick i gång idag så det blev ett besök i garaget plockade in en Hell en god öl jämtlands bryggeri (tack Fitzo) när man är sugen.

Boende i Visland inte sä långt till Värnamo läge att ta en öl kväll till våren kan lurar ner Fitzo lura o lura god öl räcker som skäl tror jag för att få honom att köra 40 mil. ;)

Lasse

Ja det låter bra, jag har ca 5 mil till Värnamo... Det ska nog gå ordna till nått till våren eller i början på sommarn... En ölprovning kanske, köpa en massa goda sorter och bara njuta...

David

L-B
Ja det låter bra, jag har ca 5 mil till Värnamo... Det ska nog gå ordna till nått till våren eller i början på sommarn... En ölprovning kanske, köpa en massa goda sorter och bara njuta...

David

Det är bara att börja lägga på hyllan så har vi ett intressant knippe öl att prova. ;)

Lasse