Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Öl

Featured Replies

Publicerat
Grattis i förskott får jag säga. Självklart skall du fira med lite god bira... (poeten i mig kliver upp ett steg på nödrimspinnen) :D

Mvh. Fitzo

Tack tack... jo det är nästan en självklarhet att "fira med bira"...

Det rimmet platsar ju nästan i en sorts undervisningsbok i rim... B);):D

David

• 2 weeks later...
  • Svar 1,2k
  • Visningar 172,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu dricker jag visserligen inte öl så ofta men jag har lite försiktigt börjat prova lite öl igen och i lördags så öppnades det en öl levererad direkt från bryggeriet: BrewDog - Hello my name is Ingrid

• Handlade lite till uppesittarkvällen!    

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Har firat S:t Patrics Day med ett par Guinnes och god musika av Tullamore Lads i kväll.

Lasse

Publicerat
Har firat S:t Patrics Day med ett par Guinnes och god musika av Tullamore Lads i kväll.

Lasse

Lysande kompis. Helt enkelt lysande :D

Deuuu, har du kollat den 21-22 majjjj? Fira med bira de Luxe kanske?

//Tha Fitz

Publicerat

Tänkte höra om det är ngn av er här som har provat Brewdogs Zeitgeist?

Såg den på bolaget o vart lite sugen.... kan den rekomenderas?

/per

Publicerat
Tänkte höra om det är ngn av er här som har provat Brewdogs Zeitgeist?

Såg den på bolaget o vart lite sugen.... kan den rekomenderas?

/per

Det är en öl av lite "blaskigare" karaktär men jag menar det inte som någonting dåligt. Lättdrucken med andra ord <_<

Initiella toner av lakrits, choklad och kaffe.

Bra humlad!

Varför du inte köpte och testade förstår jag inte ;)

Publicerat
Det är en öl av lite "blaskigare" karaktär men jag menar det inte som någonting dåligt. Lättdrucken med andra ord :D

Initiella toner av lakrits, choklad och kaffe.

Bra humlad!

Varför du inte köpte och testade förstår jag inte :D

Reagerade när jag såg märket Brewdog på bolaget då jag läst om dom här i tråden och sen läste jag i AB att dom gjort ngt yberstarkt öl o trillade in på sidan o där var den igen Zeitgeisten... så börjar tro att det nog var meningen att det skulle följt med några flskor hem....men det får bli nästa gång

Blev riktigt sugen på deras Punk IPA samt Hardcore IPA oxo :blush:

Publicerat
Reagerade när jag såg märket Brewdog på bolaget då jag läst om dom här i tråden och sen läste jag i AB att dom gjort ngt yberstarkt öl o trillade in på sidan o där var den igen Zeitgeisten... så börjar tro att det nog var meningen att det skulle följt med några flskor hem....men det får bli nästa gång

Blev riktigt sugen på deras Punk IPA samt Hardcore IPA oxo :lol:

Punk IPA (som egentligen borde heta APA) är riktigt trevlig och hör till mitt standardsortiment.

De starka du tänker på är Tactical Nuclear Penguin och Sink The Bismark.

TNP är den svagare :lol: av de två men också den bättre av dem. STM har en alkoholstyrka på 41% och det behövs inte mycket innan det snurrar :lol:

Publicerat

Måste erkänna att i fredags fick jag pytteskinn (gåshud) efter de tre första klunkarna öl. Så jävla gott.

Vilken sort då?

Jo, Falcon Export.

I am i "Lagerboy".

Publicerat
  • Författare

Har gåt en kvällsrunda med hunden fantastiskt i en fantastisk vår kväll på en stäcka av 500m så har jag hört både katt och hornuggla spelande rysningar i kroppen det är bara att njuta.

Så då måsten en öl avnjutas nu det blev en Mohawk Rye IPA från skåpet ALE ÄR GOTT det är bara att njuta.

Lasse

Publicerat

Nu har jag äntligen fått mig min öl... En Midtfyns Bryghus Imperial Stout... som en öm smekning för gommen... :D

Cyklde för första gången till jobbet idag... :) 1,5 mil... enkel resa, det var jobbigt som faaan.

Men ska man komma igång så måste man plåga sig själv innan det blir behagligt... lagom sträcka med, hinner bli pigg och go tills man kommer fram.

Funkar prefekt nu när det inte är så varmt på morgonen...

Så ölen smakar extra bra nu... Blir vedhuggning imorrn så det blir då ingen vila här inte...

David

Publicerat
Har gåt en kvällsrunda med hunden fantastiskt i en fantastisk vår kväll på en stäcka av 500m så har jag hört både katt och hornuggla spelande rysningar i kroppen det är bara att njuta.

Så då måsten en öl avnjutas nu det blev en Mohawk Rye IPA från skåpet ALE ÄR GOTT det är bara att njuta.

Lasse

Har du hör katten spelat så har du redan börjat öla :)

Publicerat
  • Författare
Har du hör katten spelat så har du redan börjat öla :)

Du är kul :D kompis jag hade faktiskt druckit en Dugges Spring Beer innan så det kunde vara katten som hoade och klevittade. :D

Lasse

Publicerat
  • Författare

Nu njuts det en Aecht Schenkerla Smokebeer.

Lasse

Publicerat
  • Författare

Nu ger vi oss på Påsk ölen börjar med en Pumpvikens Påsköl.

Pumpavikens övriga öl jag har provat har varit helt godkända.

Och dom har inte mislyckats med denna heller. Köp och njut.

Ju mer jag smakar ju mer påsköl vill jag prova.

Lasse

Publicerat
Nu ger vi oss på Påsk ölen börjar med en Pumpvikens Påsköl.

Pumpavikens övriga öl jag har provat har varit helt godkända.

Och dom har inte mislyckats med denna heller. Köp och njut.

Ju mer jag smakar ju mer påsköl vill jag prova.

Lasse

He he, konstigt det däringa med öl. Av nån anledning brukar jag också kunna peta i mig ett par stycken på raken... hm?

Har dragit på mig nån form av bacill så mitt påskdrickande blir något mindre än vad som var planerat men jag har lyckats peta i mig en Brooklyn Lager i alla fulla fall och det var ju inte så äckligt alls.

Glad påsk på dig Lasse och hälsa familjen!

//Fitzo

Publicerat
  • Författare
He he, konstigt det däringa med öl. Av nån anledning brukar jag också kunna peta i mig ett par stycken på raken... hm?

Har dragit på mig nån form av bacill så mitt påskdrickande blir något mindre än vad som var planerat men jag har lyckats peta i mig en Brooklyn Lager i alla fulla fall och det var ju inte så äckligt alls.

Glad påsk på dig Lasse och hälsa familjen!

//Fitzo

Då ska jag ge mig på dom övriga jag har i skåpet för din bacill kan bli långvarig så då behöver jag inte spara till dig.

Sitter en våning ner så det blir till att rusa upp till skåpet för jag är jävligt nyfiken på en del jag tänk spara till dig. :D

Framföralt ett par st från Nynäshamn. :ph34r::wub:

Frun hälsar tillbaks

Lasse

Publicerat
  • Författare

Skojade bara lovar dom finns kvar. :D:ph34r:

Lasse

Publicerat
Skojade bara lovar dom finns kvar. :ph34r::wub:

Lasse

Brrrrr... Skämmes! Inte skoja med Fitzo på det där viset. :D

Skål på dig! Nu öppnar jag en till bara för att. Inget påsköl dock utan jag sticker bara ner handen i påsen och ser vad jag får fatt i...

Mvh. Fitzo

Publicerat
  • Författare
Brrrrr... Skämmes! Inte skoja med Fitzo på det där viset. :D

Skål på dig! Nu öppnar jag en till bara för att. Inget påsköl dock utan jag sticker bara ner handen i påsen och ser vad jag får fatt i...

Mvh. Fitzo

Ja det var fult gjort men det känndes som att det var det enda sättet att väcka liv i dig och bota bacillen.

Lasse som snart går och hämtar en ny modell av påsk öl.

Publicerat
  • Författare

Oppigårdens påsköl lite för mycket beska för min smak.

Lasse

Publicerat
Oppigårdens påsköl lite för mycket beska för min smak.

Lasse

Instämmer. De har haft kvalitetsproblem de sista 18 månaderna tycker jag. "Over engineered" är en term som känns mest lämplig.

Ta det lugnt med humlen så skall det nog gå bra!

Publicerat
  • Författare
Instämmer. De har haft kvalitetsproblem de sista 18 månaderna tycker jag. "Over engineered" är en term som känns mest lämplig.

Ta det lugnt med humlen så skall det nog gå bra!

Bra beskrivning instämmer med att Oppigårdens öl har varit lite sisådär det snste året.

Är bra för ikväll då smaklökarna inte är på topp men ska jag gå igenom ett par st imorgon med en viss förväntan.

Lasse

Publicerat

Fan. Jag är för sjuk för att kunna njuta av mina pilsner... Ska det vara så här???

Trist med Oppigården. Dom brukar ju kunna leverera bra grejjer annars.

//Fitzo

Publicerat
  • Författare

Sigtuna Easter Ale helt ok enligt min smak men ingen höjdare.

Lasse

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Dator haveri glasbanken är stängt.

Tur att man har skåpet som Fitzo och någon mer jaktsnackare ska våldföra sig på i slutet av maj. :)

Sorry Fitzo men det slank ner en Landsorts lager och en Hell ikäll från skåpet. ;)

Var lite sugen på några nynäs men dom får stå kvar.

Lasse