Publicerat Februari 26, 201016 yr Har också provat den lite speciell jag var inte förtjust i den men det beror nog på att jag inte gillar banan.Lasse Jag älskar allt med banan... yogurt, öl och mat... det och päron... nej men den är ju god tills man har ca 1/4 kvar sen blir man rätt trött på den... kan vara att den känns lite avslagen och kvalmig... David
Publicerat Februari 26, 201016 yr Skulle in på glasbanken och handla ett par Hell, St Peter's Cream Stout och Aecht Schlenkerla Rauchbier Urbock.Men vad händer när dessa drycker ligger i korgen, jo man måste få med några andra också. Oud Beersel Saint Landelin Mythique Fuller's Discovery Fuller's Golden Pride Sotholmen Extra Stout Young's Double Chocolate Stout Dugges Spring Beer Samuel Adams Honey Porter Oppigårds Amarillo Spring Hop Ottin IPA Haystack Weat Twisted Thistle IPA Slank ner i korgen. Ska bli trevligt att smaka av dessa framöver. När jag kommer hem och plockar in dom i skåpet så konstatera jag att det börjar bli ganska fullt. Men nu blir det en Hell så får jag se under kvällen vad som öppnas. Fitzo det år många i skåpet nu. Lasse Grattis!!! Kan inte säga annat när jag läser att du bärgat en Sotholmen. Det är de gamla favoriterna i Nynäs som har varit i farten igen. Grymt god. Har bara druckit den vid ett tillfälle tidigare på lokal och jag hade ingen aning om att den fanns på bolaget. Om det kniper med utrymme i skåpen så kan jag gärna komma ner innan rävjakten. Jag löser dina utrymmesproblem utan att gnälla överhuvudtaget. Närsomhelst! Har för öfvrigt varit en sväng på Monks ikväll. Nöjde mig med ett par av deras Svea IPA. Smarrigt värre. Har fått i mig ett par Guiness också bara för att vara på den säkra sidan. I morrn blir det lite mera av brännvinsdrickande så dett får jag väl skriva om i någon annan tråd. Leve. ==Fitzo
Publicerat Februari 27, 201016 yr Författare Grattis!!! Kan inte säga annat när jag läser att du bärgat en Sotholmen. Det är de gamla favoriterna i Nynäs som har varit i farten igen. Grymt god. Har bara druckit den vid ett tillfälle tidigare på lokal och jag hade ingen aning om att den fanns på bolaget. Leve. ==Fitzo Pappa L-B har koll på bolaget. På måndag kommer ett släpp på en intressant Belgare bla. http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Pro...mp;SokStrangar= Denna kam vara intressant också 12 % lite stark men måste provas http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Pro...mp;SokStrangar= Och några andra bla en Brew Dog som är intressant så det blir en beställning på måndag. Lasse
Publicerat Februari 27, 201016 yr Författare Förresten sitter med en Einbecher winter bock just nu inget jag rekomenderar lite tunn i smaken men smaklökarna är inte på topp efter diverse ful öl till snöskottningen. Lasse
Publicerat Februari 27, 201016 yr Förresten sitter med en Einbecher winter bock just nu inget jag rekomenderar lite tunn i smaken men smaklökarna är inte på topp efter diverse ful öl till snöskottningen.Lasse På tal om fulöl till snöskottning... en riktigt kall Corona när man kommer in gömenasvetter och trött det är inte fel nåt mer lättdrucket får man leta efter
Publicerat Februari 27, 201016 yr På tal om fulöl till snöskottning... en riktigt kall Corona när man kommer in gömenasvetter och trött det är inte fel nåt mer lättdrucket får man leta efter På tal om fulöl..och allt annat än snöskottning! När jag gjorde praktik på en supertanker full med råolja. När vi gått av vakten på förmiddagen satte vi oss ofta vid poolen och tog en eller två Corona innan lunchen...ibland...för ibland tog vi den först på eftermiddagen innan kvällsmaten. Det var varmt och härligt, solen sken och delfinerna simmade och hoppade i havet bredvid "båten". Ja, inte alltid så klart, men så här i minnet 10 år senare så var det så. Idag sitter jag här framför tv'n med Melodifestivalen med en 3,5'a Guinness i "rätt" glas. Igår var jag på Ica Kvantum och de hade det fantastiska erbjudandet att köpa 2 fyror Guinness för 100 kr och då ingick 2 st pintglas á la original. Kunde jag som ett stort fan av denna irländska gudadryck stå emot detta? O'nej!
Publicerat Februari 27, 201016 yr Författare Idag sitter jag här framför tv'n med Melodifestivalen med en 3,5'a Guinness i "rätt" glas. Igår var jag på Ica Kvantum och de hade det fantastiska erbjudandet att köpa 2 fyror Guinness för 100 kr och då ingick 2 st pintglas á la original. Kunde jag som ett stort fan av denna irländska gudadryck stå emot detta? O'nej! En typisk öl när man är lite små hungrig den är god. En Guinness på flygplatsen innan flyget går är ett måste. Och är det stans tidigt på morgonen så brukar en mintu slinka ner också. Ja Ja jag vet att det är att härda men det är gott. Lasse
Publicerat Mars 5, 201016 yr Författare Jobbat över idaq någon kom på att det ska jobbas i helgen då måste ett par svarvar ställas om så dom rullar hela helgen. Ställde om en i eftermiddags hemma halv sju. Fixa ett par saker sen in i skåpet en Hell stod längst fram så det får bli den. Lasse
Publicerat Mars 5, 201016 yr Half ´n half, carnegie porter och en najs pilsner är riktigt bra. Att man måste dricka dubbelt så mycket när man först har öppnat två flaskor är ju en bonus
Publicerat Mars 5, 201016 yr Författare In i skåpet igen en Oppigårds Amarillo spring blev det. Lasse
Publicerat Mars 6, 201016 yr Nä nu ska jag banne mig gå till det roliga apoteket och köpa ut ett par högkvalitativa bira. Det är så jävulskt fint väder att det vore synd och skam att inte dra ett par pilsner idag. Återkommer med inköpen... Mvh. Fitzo
Publicerat Mars 6, 201016 yr ÅÅåååååhhhhhhnnnngggggnnnnmmmmm va gott det är med... BIRA... Efter en hel dag på skjutbanan samt en två timmars prommis i solen runt Djyyyyyyrgården sitter jag nu här med lite italiensk tryffelsalami samt en hög med tysk örtsalami... För tillfället sköljs detta ner med ett par Nils Oscar God Lager Hittade massor med balla grejjer på bolaget men jag orkar inte pallra mig upp ur soffan just nu så ni får snällt vänta ett tag till på dagens inköp. Dock blir det inga mängder provat idag eftersom det skall köras bil tidigt i morgon bitti... //Theeeeee Fiiiiitz
Publicerat Mars 6, 201016 yr Författare Hade planer att locka räv innan skymning idag. Men en ett verktygs haveri i en revolver svar satte stopp för det. Så det blev till att tillbringa eftermiddagen på jobbet nyss hemkommen och en öl hägrade så en runda till skåpet gav utdelning. St Peters Cream Stout har seglat upp som en av mina favoriter den är gooooood så den blev upphäld och nu njuter jag av den.
Publicerat Mars 6, 201016 yr Hade planer att locka räv innan skymning idag. Men en ett verktygs haveri i en revolver svar satte stopp för det. Så det blev till att tillbringa eftermiddagen på jobbet nyss hemkommen och en öl hägrade så en runda till skåpet gav utdelning.St Peters Cream Stout har seglat upp som en av mina favoriter den är gooooood så den blev upphäld och nu njuter jag av den. Hej Kompis. Du verkar ha blitt riktigt hooked på St. Peters. Vete fan om jag har druckit den nån gång. Jag hoppas dock att jag har gjort det... Så här såg mina påsar ut idag (jag hade egentligen bara tänkt att plocka upp en liten standardkasse men hittade ett par stycken som jag tror får åka till Småland nästa vecka): Alltid hos Fitzenstrahl: Nils Oscar God Lager (6 stycken ((bara 3 kvar nu i och för sig)) eftersom det inte går för sig att köpa mindre kvantiteter av denna fenomenala öl). Std # 2= Brooklyn Lager (bara 2 stycken idag). Gotta love it. Favorit i repris: Adnams The Bitter. Den här drack jag för nåt halvår sedan och vill minnas att den smakade himmelskt. Denna kommer inte att åka till Småland. Jag är lite rädd för att den inte överlever kvällen faktiskt Och nu till något helt nytt: Stensbogaard Bryghus English Dark Stout (Den snygga flaskan fick mig på fall direkt) Mohawk Rye (IPA från Gamla Slottskällans Bryggeri). Den tror jag jättemycket på så den får nog följa med nästa vecka så att jag får dela den med någon tung rävlockare. Bötet Barley Wine. En trettiotrea från mina älsklingar i Nynäshamn. Fan vet ärligt talat men eftersom den kommer från nynäs så blev jag i stort sett tvungen att shoppa. Brew Dog bashah. Double IPA; Vad fan innebär det egentligen? Hursomhelst: Cool flarra och från Brew Dog; Köpläge eller??? Svar: Jaaaaaaaaa (även denna låter jag hänga med till badtunnan) Måsågottallaöldrickare! //Fitz
Publicerat Mars 6, 201016 yr Hej Kompis. Du verkar ha blitt riktigt hooked på St. Peters. Vete fan om jag har druckit den nån gång. Jag hoppas dock att jag har gjort det... Så här såg mina påsar ut idag (jag hade egentligen bara tänkt att plocka upp en liten standardkasse men hittade ett par stycken som jag tror får åka till Småland nästa vecka): Alltid hos Fitzenstrahl: Nils Oscar God Lager (6 stycken ((bara 3 kvar nu i och för sig)) eftersom det inte går för sig att köpa mindre kvantiteter av denna fenomenala öl). Std # 2= Brooklyn Lager (bara 2 stycken idag). Gotta love it. Favorit i repris: Adnams The Bitter. Den här drack jag för nåt halvår sedan och vill minnas att den smakade himmelskt. Denna kommer inte att åka till Småland. Jag är lite rädd för att den inte överlever kvällen faktiskt Och nu till något helt nytt: Stensbogaard Bryghus English Dark Stout (Den snygga flaskan fick mig på fall direkt) Mohawk Rye (IPA från Gamla Slottskällans Bryggeri). Den tror jag jättemycket på så den får nog följa med nästa vecka så att jag får dela den med någon tung rävlockare. Bötet Barley Wine. En trettiotrea från mina älsklingar i Nynäshamn. Fan vet ärligt talat men eftersom den kommer från nynäs så blev jag i stort sett tvungen att shoppa. Brew Dog bashah. Double IPA; Vad fan innebär det egentligen? Hursomhelst: Cool flarra och från Brew Dog; Köpläge eller??? Svar: Jaaaaaaaaa (även denna låter jag hänga med till badtunnan) Måsågottallaöldrickare! //Fitz Tja Just Stensbogaard Bryghus fick jag med mig hem för två helger sen och jag är jävligt nyfiken på den ska jag säja. Återkom gärna med recention av den vid något tillfälle. Även Midtfyns Bryghus Imperial Stout är ju en dansk goding, finns även en sådan i skafferiet, har druckit den förut och blev helt såld på den... rekomenderas varmt... Danskarna har jag upptäckt kan verkligen brygga goda stout, så jag har ju höga förväntningar på Stensbogaard:en... Man får ju hoppas den är en riktig pärla för priset är ju inte direkt i REA-klass... David
Publicerat Mars 6, 201016 yr TjaJust Stensbogaard Bryghus fick jag med mig hem för två helger sen och jag är jävligt nyfiken på den ska jag säja. Återkom gärna med recention av den vid något tillfälle. Även Midtfyns Bryghus Imperial Stout är ju en dansk goding, finns även en sådan i skafferiet, har druckit den förut och blev helt såld på den... rekomenderas varmt... Danskarna har jag upptäckt kan verkligen brygga goda stout, så jag har ju höga förväntningar på Stensbogaard:en... Man får ju hoppas den är en riktig pärla för priset är ju inte direkt i REA-klass... David Ha ha ha, nej det är knappast lågbudgetpriser på danskarnas Stout. Det är väl fan att man har gått och fått smak på bra öl Det är ju inte så att man har en billig hobby i jakten heller. Men, men; Smakar det så kostar det! Drack Midtfyns ale senast jag drack öl med den gode L-B. En öl helt i min smak. Ska nog pröva stouten vid lämpligt tillfälle såklart. Om du kan så köp upp dig på Sotholmen från Nynäshamns bryggeri. Tip top stout på min ära! Trevlig helg. Mvh. Fitzo
Publicerat Mars 7, 201016 yr Ha ha ha, nej det är knappast lågbudgetpriser på danskarnas Stout. Det är väl fan att man har gått och fått smak på bra öl Det är ju inte så att man har en billig hobby i jakten heller. Men, men; Smakar det så kostar det!Drack Midtfyns ale senast jag drack öl med den gode L-B. En öl helt i min smak. Ska nog pröva stouten vid lämpligt tillfälle såklart. Om du kan så köp upp dig på Sotholmen från Nynäshamns bryggeri. Tip top stout på min ära! Trevlig helg. Mvh. Fitzo Sotholmen köpte jag en samma helg som "danskarna", den var god men den var nästan lite väl mycket bränd smak...tycker jag...men den var ändå värd att köpa... Det mesta från Nynäshamn är ju en fröjd för gommen...har fortfarande 2 flaskor med Lagrad årgångsporter 2007 i ölkällarn... det är en favorit må ja säj. Så rund och len smak samtidigt som den är väldigt komplex... många smaker som framträder efter hand... så finns det en flaska där det står Nynäshamns Ångbryggeri så åker den med när man är på Apoteket Röda Näsan...nästan varje gång... Vad jag förstått så är väl du ett stort fan av Nynäshamn också... eller!? David
Publicerat Mars 7, 201016 yr Sitter här och inser att det va nog säkert 2 år sedan jag drack en öl senast, undra hur jag överlevt? Måste gör bot till nästa helg och ta mig en kall. Dab är föresten favoriten, iskall och serverad i tunna glas.
Publicerat Mars 7, 201016 yr Författare Sitter här och inser att det va nog säkert 2 år sedan jag drack en öl senast, undra hur jag överlevt? Måste gör bot till nästa helg och ta mig en kall. Dab är föresten favoriten, iskall och serverad i tunna glas. Hur långt ut i skogen bor du. Lasse
Publicerat Mars 7, 201016 yr har varit ute på markerna och spatserat och sitter nu och lugnar nerverna med en Mariestad export, synd att kalla den för det bästa man kan hälla i strupen Men i brist på annat så slinker ju även en sådan ner. MVH/Jocke
Publicerat Mars 7, 201016 yr Sotholmen köpte jag en samma helg som "danskarna", den var god men den var nästan lite väl mycket bränd smak...tycker jag...men den var ändå värd att köpa...Det mesta från Nynäshamn är ju en fröjd för gommen...har fortfarande 2 flaskor med Lagrad årgångsporter 2007 i ölkällarn... det är en favorit må ja säj. Så rund och len smak samtidigt som den är väldigt komplex... många smaker som framträder efter hand... så finns det en flaska där det står Nynäshamns Ångbryggeri så åker den med när man är på Apoteket Röda Näsan...nästan varje gång... Vad jag förstått så är väl du ett stort fan av Nynäshamn också... eller!? David Jo jag får nog erkänna att jag är svårt imponerad av Nynäshamns Bryggeri. Tror inte att jag druckit nåt därifrån som inte har hållit hög klass. Just nu står Bötet Barley Wine och väntar i kylen. En kompis är på väg över efter en misslyckad dejt så jag får nog bjussa honom på halva den pavan även om tanken var att ta med den till rävjakten nästa vecka. För övrigt så drack jag precis stouten från Stensbogaard Bryghus och jag måste säga att det är en av de godaste stouterna jag har druckit nånsin. Rent godis faktiskt och jag måste nog klassa denna högre än Sotholmens från Nynäs; Även om det tar emot Fy helvetet vilken god öl. Öppna den du har och drick upp den genast är det enda jag kan råda dig till. Sån här öl förtjänar att drickas oavsett tid, oavsett plats! Mvh. Fitzo
Publicerat Mars 7, 201016 yr Vad jag förstått så är väl du ett stort fan av Nynäshamn också... eller!?David Vi kanske ska ta ett Nynäshamnstema på ölprovningen nere hos Lasse till våren? //Fitzo
Publicerat Mars 7, 201016 yr Även Midtfyns Bryghus Imperial Stout är ju en dansk goding, finns även en sådan i skafferiet, har druckit den förut och blev helt såld på den... rekomenderas varmt... David Om den ens är i närheten av Stensbogaard är den värd vartenda öre. Ska definitivt testa den nästa gång jag är på bolaget. Vilket blir senast torsdag troligtvis Mvh. Fitzo
Publicerat Mars 8, 201016 yr Ja det med Nynäshamnstema låter bra lockande må jag säja... Om Midtfyns Imperial är lika god som Stensbogaarden kan jag ju som sagt inte uttala mig om men som du sa, fast tvärt om, håller den samma klass som Midtfyns så är den värd vartenda öre... Jag får nog ta och inhandla några ex till av dessa två... kan vara gott att ha till sommarn... Nja, man får ju ta och välja läge med omsorg när den ska drickas... är ju inte direkt lilla flaskan. Men vad f*n jag fyller ju 25 år på torsdag så det får nog bli till helgen iaf... David
Publicerat Mars 8, 201016 yr Ja det med Nynäshamnstema låter bra lockande må jag säja...Om Midtfyns Imperial är lika god som Stensbogaarden kan jag ju som sagt inte uttala mig om men som du sa, fast tvärt om, håller den samma klass som Midtfyns så är den värd vartenda öre... Jag får nog ta och inhandla några ex till av dessa två... kan vara gott att ha till sommarn... Nja, man får ju ta och välja läge med omsorg när den ska drickas... är ju inte direkt lilla flaskan. Men vad f*n jag fyller ju 25 år på torsdag så det får nog bli till helgen iaf... David Grattis i förskott får jag säga. Självklart skall du fira med lite god bira... (poeten i mig kliver upp ett steg på nödrimspinnen) Mvh. Fitzo