Publicerat Maj 6, 201114 yr Författare håller med! men priset är inte kul Fan men dom är värda det priset. Lasse
Publicerat Maj 6, 201114 yr Författare Börja bli lite jobbigt måste gå över på ful öl dricker åt Skuris just nu för han får inte. Grillar en rejäl köttbit så öl är gott. Lasse
Publicerat Maj 6, 201114 yr Brooklyn Lager, Brooklyn Lager, Brooklyn lager, Brooklyn lager... I den ordningen och i stort sett lika många //Flilssttllkkollltt ssss
Publicerat Maj 6, 201114 yr Dricker en fulöl efter några timmars bäversafari. Undrar om jag inte har någon bättre långt in i skåpet
Publicerat Maj 6, 201114 yr Brooklyn Lager, Brooklyn Lager, Brooklyn lager, Brooklyn lager... I den ordningen och i stort sett lika många //Flilssttllkkollltt ssss Ah en av mina favoriter. Har du testat Brooklyns IPA? grymt bra! Har svårt för engelsk öl, tycker jänkarna är bäst tätt följt av belgarna. Bland det svenska är ju Oppigårds golden ale, bedarö bitter, landsortslager och DUGGES NR1 riktigt bra. Mitt absoluta favvo bryggeri är Rogue brewery!
Publicerat Maj 6, 201114 yr Ah en av mina favoriter. Har du testat Brooklyns IPA? grymt bra! Har svårt för engelsk öl, tycker jänkarna är bäst tätt följt av belgarna. Bland det svenska är ju Oppigårds golden ale, bedarö bitter, landsortslager och DUGGES NR1 riktigt bra. Mitt absoluta favvo bryggeri är Rogue brewery! Ja och nja... Tycker inte att deras IPA färgar alls om jag ska vara ärlig. Ganska tam och inget som jag går igång på men smaken är ju som tur var helt individuell. Oppigårds Golden Ale vet jag ärligt talat inte om jag har testat. Ska hålla utkik i vilket fall. Normalt är det ju bra kvalitet därifrån. Bedarö är jag barnsligt förtjust i liksom mycket annat som kommer från Nynäshamns. Testa deras stout ska du se. Den är inte att leka med. Sotholmen heter den. //F
Publicerat Maj 7, 201114 yr Författare Hittade en ny på bolaget vilket inte händer så ofta. VARNING KÖP INTE. Namn GrandCru Rodenbach Inte god gick inte att dricka hällde ut kan inte påminna mig när jag gjorde det sist. Möjligen när jag drack hembränt i Kina för några år sedan gick fan inte att dricka och jag brukar inte vara kräsen. Lasse
Publicerat Maj 8, 201114 yr Hittade en ny på bolaget vilket inte händer så ofta. VARNING KÖP INTE. Namn GrandCru Rodenbach Inte god gick inte att dricka hällde ut kan inte påminna mig när jag gjorde det sist. Möjligen när jag drack hembränt i Kina för några år sedan gick fan inte att dricka och jag brukar inte vara kräsen. Lasse Haha jag testade den igår också, hällde också ut den. Nä det där är inte mitt typ av öl inte.
Publicerat Maj 8, 201114 yr Ja och nja... Tycker inte att deras IPA färgar alls om jag ska vara ärlig. Ganska tam och inget som jag går igång på men smaken är ju som tur var helt individuell. Oppigårds Golden Ale vet jag ärligt talat inte om jag har testat. Ska hålla utkik i vilket fall. Normalt är det ju bra kvalitet därifrån. Bedarö är jag barnsligt förtjust i liksom mycket annat som kommer från Nynäshamns. Testa deras stout ska du se. Den är inte att leka med. Sotholmen heter den. //F Sotholmen har jag inte testat! tack för tipset. Sierra Nevadas IPA gillar jag med, men av nån anledning håller jag Brooklyns som bäst.
Publicerat Maj 14, 201114 yr Sitter just nu med en Innis & Gunn Rum Cask och mår bra grillen på gång. Oro över att dom ska ta slut nääääää har ett 30 tal i skåpet. Lasse jävlar vilken dunderpilsner o vilken dundersmälla man får i morron, tur att man inte börjar jobba förns lunch schhhhkållll
Publicerat Maj 14, 201114 yr Författare Carnegie Porter! Klassiker som alltid är en vinnare! Klart god offrar alltid en skvätt i kräft koket. Själv sitter jag med en Hell och njuter. Lasse
Publicerat Maj 20, 201114 yr Kvällens tävlande: (Vinnaren utsågs redan på Apotek Röda Näsan: 1,2,3 i ordning från vänster räknat!)
Publicerat Maj 20, 201114 yr Kvällens tävlande: (Vinnaren utsågs redan på Apotek Röda Näsan: 1,2,3 i ordning från vänster räknat!) Det ser ut som nr 3 är Innis & Gunn Original... Klarar du dricka den? Tyckte den smakade urk... Rum Cask däremot...mums!
Publicerat Maj 20, 201114 yr Här är det lapin som gäller nu och i kväll Och nästan alltid och blir knappt bakis
Publicerat Maj 20, 201114 yr Det ser ut som nr 3 är Innis & Gunn Original... Klarar du dricka den? Tyckte den smakade urk... Rum Cask däremot...mums! Den är inte i närheten av "rum cask", och definitivt på gränsen till URK, ja... Jag ville testa den "igen" (gett den två försök innan) och kommer nog aldrig mer köpa den! Tredje gången gillt! Köpte bara två flaskor... Som sagt, tredje gången gillt Frågan är hur "original" och "rum cask" kan vara så extrema motpoler? Rumcask är ett av de bästa ölen jag provat, medans original kräva nyp över näsan... Outgrundliga äro herrens vägar...
Publicerat Maj 20, 201114 yr Den är inte i närheten av "rum cask", och definitivt på gränsen till URK, ja... Jag ville testa den "igen" (gett den två försök innan) och kommer nog aldrig mer köpa den! Tredje gången gillt! Köpte bara två flaskor... Som sagt, tredje gången gillt Frågan är hur "original" och "rum cask" kan vara så extrema motpoler? Rumcask är ett av de bästa ölen jag provat, medans original kräva nyp över näsan... Outgrundliga äro herrens vägar... Håller med!
Publicerat Maj 20, 201114 yr Författare Den är inte i närheten av "rum cask", och definitivt på gränsen till URK, ja... Jag ville testa den "igen" (gett den två försök innan) och kommer nog aldrig mer köpa den! Tredje gången gillt! Köpte bara två flaskor... Som sagt, tredje gången gillt Frågan är hur "original" och "rum cask" kan vara så extrema motpoler? Rumcask är ett av de bästa ölen jag provat, medans original kräva nyp över näsan... Outgrundliga äro herrens vägar... Står på din sida min vän när det gäller orginalet. Har provat samtliga fatlgringar tror jag sedan Innis & Gunn började med dessa lagringar och rum cask är klart den bästa. Lasse
Publicerat Maj 28, 201114 yr Författare Sitter med en lätt lunch och öl där till. Ska på grillbuffe senare i eftermiddag och titta och lyssna på Playtones tror jag osäker vad det är. Men Jill Johnson har jag lite koll på uppträder senare är bjuden så det är bara att gå kan nog bli trevligt också. Glömde ölen jag sitter och av njuter Göta Kanal inte så känt märke men brukar beställa hem en back på vår kanten varje år. Har en liten smak av whisky arom blandannat. En trevlig törst släckare. Och igår slank det ner en Innis & Gunn Rum Cask en öl som bara inte får ta slut i skåpet. Lasse
Publicerat Maj 28, 201114 yr Drack Oppigårds Pale Summer Ale igår! Kan varmt rekomendera den Idag blir de I&G Rumcask
Publicerat Maj 28, 201114 yr Författare Avnjuter just nu en Nils-Oscar rökporter, mumsfillibabba! Tyvärr kan jag inte hålla med föll inte mig i smaken. Lasse