Publicerat Oktober 26, 201411 yr Samlade du inte ihop likhögen då? Låter iaf som en rolig sväng! Golvade 42 kappor.. var nog 44 men två gick jag bet på.. samt ett knippe trut i går. Nej jag låter räven ta hand om dem. Det regnade och var blött så förbaskat. Hade ingen lust att springa in i granriset och blöta ner mig fullständigt. Tog en repris idag och är ren på 17hmr. Måste köpa några svindyra askar men det får det vara värt. Fem bom på femtio skott med varierande stöd och avstånd känns rätt ok.
Publicerat Oktober 27, 201411 yr Preliminärt så blir det återbesök på stortippen på fredag, förhandlar om eldtillstånd trots att vi normalt inte jagar i veckorna där.. hoppas hoppas..
Publicerat Oktober 27, 201411 yr Vet inte, lär väl informera mej i början av dec.. Men en gissning är till mässan i sommar kanske?
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Kom över några kråkbulvaner som var dåliga i gråfärgen. Maskerade och sprayade grått . Blev ok [emoji16] Nu återstår bara att pimpa uvbulvanen med fjädrar. Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Coolt! Tror att de där bulvanerna blir bättre än orginalen, ska vara en knivskarp kant mellan svarta och gråa.. Orginalen är ju sprayade utan maskering som det verkar och tja har aldrig riktigt gillat dem. Förövrigt sprack min plan för fredagen Ska på en slyngeljakt då och hustrun vill att jag ska vara med.. wheee.. ytterligare en dag med rapphöns
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Det blev riktigt bra. Har nu även börja att limma fjädrar på uven. Längtar att få prova jaga kråka för första gången! Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Ser bra ut! Fundera på om du ska skära halsen av uven och sätta tillbaka det lite svagt vinklat uppåt?
Publicerat Oktober 28, 201411 yr Bra! Det höll jag på att glömma. Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Nu har jag riktat huvudet uppåt och limmat klart fjädrar på bröst och huvud. Vad tror ni om att använda dessa vingar.....? Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Dålig bild kommer en ny har (ljusare). Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Snyggt jobbat! Två tankar.. Dels skär bort den där foten som klorna sitter på. Ta ett pvc-plaströr och knacka i en träplugg i ena ändan på det. Peta in röret igenom hela kroppen och fäst med en träskruv i uvens hjässa ned i träpluggen i ändan på pvc-plaströret. Se till att ta en skruv med bred skalle så hjässan inte går sönder eller att du drar skruven igenom plasten på uven. Därefter Frigolit eller något nere i klorna så du förankrar röret även i botten på uven. Det är mest för att få den fixerad i sidled eller vad jag ska säga. Sen tanke nr två.. Jag hade sökt efter häftigare ögon. Orange/röda.. Något jag funderat på.. OM du inbillar dej att den är för ljus.. ta en sprayburk med mörk brun färg och spraya på stort avstånd så du bara mörkar ned den en smula. Edit: En tanke till.. Långt ned på uvens buk, ovan klorna så borrar du två små hål med en cm mellanrum eller något. Där drar du i najtråd och gör en ögla eller något. När du sen ska fästa en uvkråka i uven så tar du strips/kattstrypare/kabelband.. aldrig riktigt hajjat vad de egentligen heter och drar igenom öglan och sen runt kroppen på kråkan. Enkelt och smidigt.
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Buntband lät bekant Ett för en kråkjägare ovärderligt tillbehör! Fäster kråkor och camonät, fixerar trutar i snurror och vaggor.. förjävla gångbart! Bundbandet från Claes Olsson suger dock..
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Tack för alla tips! Blir morgondagens projekt. Har nu limmat dit alla konstiga fjädrar som jag har. Det blir en uv-falk hybrid. Nu återstår det bara att testa den! Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Snyggt frodan! Inge spray på fjädrarna. Ta en fjäder och dimma på och en utan gå ut i solen så förstår du. Att den är ljus gör inget. Titta på min den är väldigt ljus vilket jag ser som en fördel då kontrasten mot klokråkan blir större. Köp ögon hos skandinavien hardwood. S.
Publicerat Oktober 30, 201411 yr I min uv fans det en plastplugg i botten. Den tog jag bort och köpte ett pvc rör på jula i rätt storlek och drog den igen hålet ända upp i hjässan på uven. Sen fyllde jag uven med fog skum igenom öppningen som blev i halsen vid vinklingen av huvudet. Den stora plast klumpen har jag tejpat med cammo tejp för att få bort blänket. Jag gjorde precis som hippen sa. Jag gjorde två hål i uven ovan för fötterna för att kunna trä en ståltråd igenom hålen och göra en ring så det går snabbt och lätt att fästa en kråka där med hjälp av buntband.
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Lite olika puppor att testa på kråkorna.. Någon som har någon erfarenhet av någon av lådorna??
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Lite olika puppor att testa på kråkorna.. Någon som har någon erfarenhet av någon av lådorna?? Avundsjuk på er som har jaktbutik i närheten med lite utbud. Jaktia i Kållered har bara Gyttorp och lite Winchester., sen är en säljare jääävligt dryg också, till råga på allt, så hans lön vill man inte bidra till.
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Avundsjuk på er som har jaktbutik i närheten med lite utbud. Jaktia i Kållered har bara Gyttorp och lite Winchester., sen är en säljare jääävligt dryg också, till råga på allt, så hans lön vill man inte bidra till.Vi ska te torsbo igen snart, nästa fredag efter vi jagat gås i krå ka, vi kanske kan köpa med lite till dig?
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Det hade varit grymt! Några askar Pigeon Extreme kanske man skulle unna sig, hehe. Kan prata mer om de nästa vecka då!
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Aa haha japp de gör vi juste går de bra om vi lämnar gåsbulvanerna på typ måndagen då efter? För vi åker ju som sagt te Östergötland då
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Aa haha japp de gör vi juste går de bra om vi lämnar gåsbulvanerna på typ måndagen då efter? För vi åker ju som sagt te Östergötland då Det beror på väder och gåstillgång i Ölmevalla den helgen, bra väder o gås i luften så kanske vi vill jaga den helgen serrö, men vi ser i nästa vecka Back to topic