Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

21443b368eb43e2238b992610d30c90c.jpg

Lite olika puppor att testa på kråkorna.. Någon som har någon erfarenhet av någon av lådorna??

MIragepluggen.. ser inte vilka det är men asken är spitting image av de jag kör dvs Mirage T4 blytrap. Jävligt bra helt enkelt!

Hull i denna tappning har jag ingen erfarenhet av..

Eley har jag en hel del.. tror det är en i grunden bra patron men att vår relation är lite kass. Bra skit måste nog det allmänna omdömet vara även om jag brukar ge bort dem vartefter jag får dem.

Target Load.. Lite osäker där.. antingen är det pissgyttorp eller, och då blir det mer spännande, gamla Super Star som återuppstått. De gillade jag, bra åka!

• Svar 4,6k
  • Visningar 516,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

MIragepluggen.. ser inte vilka det är men asken är spitting image av de jag kör dvs Mirage T4 blytrap. Jävligt bra helt enkelt!

Hull i denna tappning har jag ingen erfarenhet av..

Eley har jag en hel del.. tror det är en i grunden bra patron men att vår relation är lite kass. Bra skit måste nog det allmänna omdömet vara även om jag brukar ge bort dem vartefter jag får dem.

Target Load.. Lite osäker där.. antingen är det pissgyttorp eller, och då blir det mer spännande, gamla Super Star som återuppstått. De gillade jag, bra åka!

Köpte på mig några hundra av dom där gyttorpen, bra smäll men har upplevt många fåglar som levt upp igen. Dom har trillat som paket men sprallat omkring på marken eller i gömslet bakefter.. 30 g 7:or. Om det är 6:or du har så kanske dom är bättre..

Eley är bra, har dock bara provat ett par paket för några år sen, så jag vågar inte säga allt för mycket.

Hull och Mirage har jag inte provat.

Publicerat

4a64bfdf75a74dcfa4d1990c3c78a8cd.jpg

En bild till så ser ni numren också..

Publicerat

Kråkjakt imon, mycket sträck hos oss nu, riktigt mycket faktiskt har nästan aldrig sett så mycket kråkor innan ;-)

Publicerat

Kråkjakt imon, mycket sträck hos oss nu, riktigt mycket faktiskt har nästan aldrig sett så mycket kråkor innan ;-)

Skitjakt på er och hoppas ni slipper regnet!

Publicerat

Ska vara uppehåll här.. Ang pluggen ovan, T4:orna är us 9. Funkar på BRA håll m tappar snabbt effekt..

Uven riggad m kråka o automaten riggad m kvartborrning. Städar vidare i slasklådan så det blir mest jaktplugg i morgon = kvart duger fint.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

De är lite fega idag, många som snurrat på höjd utan att komma ned..post-241-14153423960646_thumb.jpgpost-241-14153424157264_thumb.jpg

Publicerat

Skit dag... Detta var nog sista gången vi jagade kråka tills nästa säsong. Det var fågel överallt dom kom från alla håll och kanter, sköt man på en kom nästa sekunden senare, men skytte för både mig i pappa var brutalt uselt, plus att de blev lite väl dryga håll. Asså usch e så jävla sur på mig själv va hade chans att slå rekord överlägset men failar skyttet....

Publicerat

Låter som något är fel med upplägget.. Knasvind eller så såg de er eller något?

Jag bommade en som jag nog sköt lite väl tidigt på, tappade två när jag försökte dubbléra annars åkte allt ned. Vart 15 kråkor och en kaja.. 

Publicerat

Nä de var en 5 st som skyggade för oss annars var de dåligt skytte som gjorde allt skit. Två kråkor en kaja o en gås blev kvar men om man kollar mängden var de ett så kasst resultat man kan få typ

Publicerat

Men hur hade ni vinden Simon? Behöver ju inte vara det ibland har man dagar då skyttet blev kvar i vapenskåpet.

Vilken mark var ni på förresten?

Publicerat

Vette fan XD i myra vid höbalarna, dagen höjdpunkt var när jag plockade en fin gås :)

Publicerat

Vette fan XD i myra vid höbalarna, dagen höjdpunkt var när jag plockade en fin gås :)

Okej, med snurra o bulvaner då alltså! Najs med gås!

Vi reser nog uv på söndag, hoppas på bättre än sist. DVS. mer än en kaja, haha

Publicerat

post-241-14155197656432_thumb.jpg

Idag blir det inga 15..inte ens 5.

Publicerat

Idag blir det inga 15..inte ens 5.

Tråkigt men det kanske är så att kråkan sträckt söderöver efter snön som kom förra veckan och bara lämnat kvar fåtalet...

Publicerat

Helt godkänd morgon med mina mått mätt. Jag jagade ensam så jag fick möjlighet att förvalta alla chanser på lämpligt vis, det blir lite mer fridfullt när man är själv. 

Hade samma puppa i överpipan i många timmar vilket känns bra, skyttet stämmer nu. En kråka blev för trasig för att få vara med på bild. 

Så 5 kråkor, en skata, en kaja.

Tidig morgon var rätt dött. Men mellan 9 och 11 var det helt okej aktivitet, kunde nog fortsatt några timmar till om jag inte hade annat planerat idag.

Missade 3-4 chanser medans jag packade ihop och var "avmaskerad", fan vad dom ser ett ansikte väl.

Kan det vara så att det är sträckfåglarna som kommer senare på förmiddagen tro? 

post-14396-0-46110600-1415532572_thumb.j

Publicerat

Sträcket är över här, bra väder så kan det komma lite men det mesta har passerat. Vart en hel kråka för mej i morse, fågel fanns m de ville inte bråka m uven. Möjligt att uvkråkan störde, drog fast den halvfrusen o den ändrade ställning när den tinat. Hyfsade siffrorna m 5 korp o en kaja..avslutade med ett trutrace. Måste ha bommat första skottet mot en hög sittande trut drog 4 i andraskottet. Sen prickskjuta ned en hög till, hittade 11 när jag letade. Pissmorgon!

Publicerat

Byggde ett nytt gömsle idag som jag hoppas kan funka. Blir en provkörning i veckan som förhoppningsvis ger lite resultat. Har hört och sett en del svartfågel så förväntningarna är ganska höga [emoji4]

post-12326-14155458871481_thumb.jpg

post-12326-14155459935134_thumb.jpg

Publicerat

Är sträcket över? Skulle vara roligt att hissa uven :yes: Har skjutit en i år bara.

S. 

Publicerat

Tror det.. optimalt väder så kan det nog kanske flyga en del. Men du jagar väl hyggligt kustnära? Brukar kunna bli lite ändå..

Publicerat

Ska bli spännande att se hur dessa ter sig i bössan imorgon! Hoppas man skjuter som Digweed direkt  :tongue:

Simon och hans far har bjudit mig till jakt med uv på en av "deras" gårdar.

Det är även de som har inhandlat lyx-skotten åt mig när de ändå var på Torsbo, trevligt!

products_15_1_original.jpg?random=437225

Publicerat

Ska bli spännande att se hur dessa ter sig i bössan imorgon! Hoppas man skjuter som Digweed direkt :tongue:

Simon och hans far har bjudit mig till jakt med uv på en av "deras" gårdar.

Det är även de som har inhandlat lyx-skotten åt mig när de ändå var på Torsbo, trevligt!

products_15_1_original.jpg?random=437225

Både kråkorna o skotten står o väntar på oss
Publicerat

Skitjakt!

Skjutit en del med, inte tillräckligt mycket för att få någon bättre koll men det är duktigt åka i dem!

Publicerat

Dagens resultat blev 2 Kråkor. Uven verkar knappt funka här för kråkorna skyggar mest för den. Därimot gick vi o sköt 36 duvor senare

Publicerat

Dagens resultat blev 2 Kråkor. Uven verkar knappt funka här för kråkorna skyggar mest för den. Därimot gick vi o sköt 36 duvor senare

Bild på duvorna Simon! Eller skicka i PM. Jag vill ha skrytmaterial till FEJSBOKKEN