Publicerat Oktober 30, 201411 yr Lite olika puppor att testa på kråkorna.. Någon som har någon erfarenhet av någon av lådorna?? MIragepluggen.. ser inte vilka det är men asken är spitting image av de jag kör dvs Mirage T4 blytrap. Jävligt bra helt enkelt! Hull i denna tappning har jag ingen erfarenhet av.. Eley har jag en hel del.. tror det är en i grunden bra patron men att vår relation är lite kass. Bra skit måste nog det allmänna omdömet vara även om jag brukar ge bort dem vartefter jag får dem. Target Load.. Lite osäker där.. antingen är det pissgyttorp eller, och då blir det mer spännande, gamla Super Star som återuppstått. De gillade jag, bra åka!
Publicerat Oktober 30, 201411 yr MIragepluggen.. ser inte vilka det är men asken är spitting image av de jag kör dvs Mirage T4 blytrap. Jävligt bra helt enkelt! Hull i denna tappning har jag ingen erfarenhet av.. Eley har jag en hel del.. tror det är en i grunden bra patron men att vår relation är lite kass. Bra skit måste nog det allmänna omdömet vara även om jag brukar ge bort dem vartefter jag får dem. Target Load.. Lite osäker där.. antingen är det pissgyttorp eller, och då blir det mer spännande, gamla Super Star som återuppstått. De gillade jag, bra åka! Köpte på mig några hundra av dom där gyttorpen, bra smäll men har upplevt många fåglar som levt upp igen. Dom har trillat som paket men sprallat omkring på marken eller i gömslet bakefter.. 30 g 7:or. Om det är 6:or du har så kanske dom är bättre.. Eley är bra, har dock bara provat ett par paket för några år sen, så jag vågar inte säga allt för mycket. Hull och Mirage har jag inte provat.
Publicerat November 6, 201411 yr Kråkjakt imon, mycket sträck hos oss nu, riktigt mycket faktiskt har nästan aldrig sett så mycket kråkor innan ;-)
Publicerat November 6, 201411 yr Kråkjakt imon, mycket sträck hos oss nu, riktigt mycket faktiskt har nästan aldrig sett så mycket kråkor innan ;-) Skitjakt på er och hoppas ni slipper regnet!
Publicerat November 6, 201411 yr Ska vara uppehåll här.. Ang pluggen ovan, T4:orna är us 9. Funkar på BRA håll m tappar snabbt effekt.. Uven riggad m kråka o automaten riggad m kvartborrning. Städar vidare i slasklådan så det blir mest jaktplugg i morgon = kvart duger fint. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat November 7, 201411 yr De är lite fega idag, många som snurrat på höjd utan att komma ned.. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat November 7, 201411 yr Skit dag... Detta var nog sista gången vi jagade kråka tills nästa säsong. Det var fågel överallt dom kom från alla håll och kanter, sköt man på en kom nästa sekunden senare, men skytte för både mig i pappa var brutalt uselt, plus att de blev lite väl dryga håll. Asså usch e så jävla sur på mig själv va hade chans att slå rekord överlägset men failar skyttet....
Publicerat November 7, 201411 yr Låter som något är fel med upplägget.. Knasvind eller så såg de er eller något? Jag bommade en som jag nog sköt lite väl tidigt på, tappade två när jag försökte dubbléra annars åkte allt ned. Vart 15 kråkor och en kaja..
Publicerat November 7, 201411 yr Nä de var en 5 st som skyggade för oss annars var de dåligt skytte som gjorde allt skit. Två kråkor en kaja o en gås blev kvar men om man kollar mängden var de ett så kasst resultat man kan få typ
Publicerat November 7, 201411 yr Men hur hade ni vinden Simon? Behöver ju inte vara det ibland har man dagar då skyttet blev kvar i vapenskåpet. Vilken mark var ni på förresten?
Publicerat November 7, 201411 yr Vette fan XD i myra vid höbalarna, dagen höjdpunkt var när jag plockade en fin gås
Publicerat November 7, 201411 yr Vette fan XD i myra vid höbalarna, dagen höjdpunkt var när jag plockade en fin gås Okej, med snurra o bulvaner då alltså! Najs med gås! Vi reser nog uv på söndag, hoppas på bättre än sist. DVS. mer än en kaja, haha
Publicerat November 9, 201411 yr Idag blir det inga 15..inte ens 5. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat November 9, 201411 yr Idag blir det inga 15..inte ens 5. Sent from my iPhone using Tapatalk Tråkigt men det kanske är så att kråkan sträckt söderöver efter snön som kom förra veckan och bara lämnat kvar fåtalet...
Publicerat November 9, 201411 yr Helt godkänd morgon med mina mått mätt. Jag jagade ensam så jag fick möjlighet att förvalta alla chanser på lämpligt vis, det blir lite mer fridfullt när man är själv. Hade samma puppa i överpipan i många timmar vilket känns bra, skyttet stämmer nu. En kråka blev för trasig för att få vara med på bild. Så 5 kråkor, en skata, en kaja. Tidig morgon var rätt dött. Men mellan 9 och 11 var det helt okej aktivitet, kunde nog fortsatt några timmar till om jag inte hade annat planerat idag. Missade 3-4 chanser medans jag packade ihop och var "avmaskerad", fan vad dom ser ett ansikte väl. Kan det vara så att det är sträckfåglarna som kommer senare på förmiddagen tro?
Publicerat November 9, 201411 yr Sträcket är över här, bra väder så kan det komma lite men det mesta har passerat. Vart en hel kråka för mej i morse, fågel fanns m de ville inte bråka m uven. Möjligt att uvkråkan störde, drog fast den halvfrusen o den ändrade ställning när den tinat. Hyfsade siffrorna m 5 korp o en kaja..avslutade med ett trutrace. Måste ha bommat första skottet mot en hög sittande trut drog 4 i andraskottet. Sen prickskjuta ned en hög till, hittade 11 när jag letade. Pissmorgon! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat November 9, 201411 yr Byggde ett nytt gömsle idag som jag hoppas kan funka. Blir en provkörning i veckan som förhoppningsvis ger lite resultat. Har hört och sett en del svartfågel så förväntningarna är ganska höga [emoji4]
Publicerat November 10, 201411 yr Är sträcket över? Skulle vara roligt att hissa uven Har skjutit en i år bara. S.
Publicerat November 10, 201411 yr Tror det.. optimalt väder så kan det nog kanske flyga en del. Men du jagar väl hyggligt kustnära? Brukar kunna bli lite ändå..
Publicerat November 14, 201411 yr Ska bli spännande att se hur dessa ter sig i bössan imorgon! Hoppas man skjuter som Digweed direkt Simon och hans far har bjudit mig till jakt med uv på en av "deras" gårdar. Det är även de som har inhandlat lyx-skotten åt mig när de ändå var på Torsbo, trevligt!
Publicerat November 14, 201411 yr Ska bli spännande att se hur dessa ter sig i bössan imorgon! Hoppas man skjuter som Digweed direkt Simon och hans far har bjudit mig till jakt med uv på en av "deras" gårdar. Det är även de som har inhandlat lyx-skotten åt mig när de ändå var på Torsbo, trevligt! Både kråkorna o skotten står o väntar på oss
Publicerat November 14, 201411 yr Skitjakt! Skjutit en del med, inte tillräckligt mycket för att få någon bättre koll men det är duktigt åka i dem!
Publicerat November 15, 201411 yr Dagens resultat blev 2 Kråkor. Uven verkar knappt funka här för kråkorna skyggar mest för den. Därimot gick vi o sköt 36 duvor senare
Publicerat November 15, 201411 yr Dagens resultat blev 2 Kråkor. Uven verkar knappt funka här för kråkorna skyggar mest för den. Därimot gick vi o sköt 36 duvor senare Bild på duvorna Simon! Eller skicka i PM. Jag vill ha skrytmaterial till FEJSBOKKEN