Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

• Svar 4,6k
  • Visningar 516,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

De gick perfekt med uven, fick mina första attacker o fixa ner rekord i kråkor för uven, 4 st ;) även 1 skata o 3 kajor föll

Kul!!

Publicerat

De gick perfekt med uven, fick mina första attacker o fixa ner rekord i kråkor för uven, 4 st ;) även 1 skata o 3 kajor föll

Fan va kul!!! 

Publicerat

Här var det frostnupem morgon med frisk vind o snötäckt backe.

Uven drog till sig en hel del fågel o 20 kappor hamnade i frysboxen.

En hel del eukråkor med o ett helt knippe av de flyger inge mer.

Publicerat

Här var det frostnupem morgon med frisk vind o snötäckt backe.

Uven drog till sig en hel del fågel o 20 kappor hamnade i frysboxen.

En hel del eukråkor med o ett helt knippe av de flyger inge mer.

Grattis :D kul med svarta saker ;)
Publicerat

Läckert!

Publicerat

Jag och Simon hade en riktigt kul blandjakt över bulvaner i morse!

Riktigt kul när allt klaffar!!
Publicerat

Äter kråkor o kajor och trut gåskvarlevor? Har 9 st här hemma nu utan bröst, har tänkt o starta en större kråkåtel så behöver material. Om någon i närheten av gbg har de snälla pma mig om ni vill bli av med de :)

Publicerat

2 kråkor och 2 skator lyckades vi pilla ner på 2 bössor. Grymt fin morgon och kråkorna kom klockrent på locket. 7 kråkbulvaner runt en del räntor som gjorde sitt. Provade slänga upp uven men den bara skrämde... På dom imorgon igen :)

Publicerat

Äter kråkor o kajor och trut gåskvarlevor? Har 9 st här hemma nu utan bröst, har tänkt o starta en större kråkåtel så behöver material. Om någon i närheten av gbg har de snälla pma mig om ni vill bli av med de :)

Jadå, det lär locka både kråkor, trut och räv. Kajorna är vegetarianer, men är där andra fåglar så kommer dom också.

Publicerat

Jadå, det lär locka både kråkor, trut och räv. Kajorna är vegetarianer, men är där andra fåglar så kommer dom också.

Gött :) räv kommer inte komma kan ja nästan lova då de e på en gården me ba åkrar runt ;) då blir de bröd o Kanadagäss ;)
  • 2 weeks later...
Publicerat

Ny form av svartfågeljakt? Fälla sovträdet. Helt galet att dom inte han vakna och rädda sig.

post-14396-0-23277900-1421074601_thumb.p

Publicerat

Egon var en duktig viltvårdare..ingen liten hög med fåglar...

Hur gick det för de i bilen?

Publicerat

Försvann när jag klippte ner bilden. "Föraren klarade sig utan skador"

Publicerat

Pillade ner ett knippe idag, 8+5

Hade nog gått bättre om de inte fått för sig att köra flismaskinen en söndag alldeles intill gömslet.

Värsta motionen att gå i lössnö över midjan med skarhinna.

Men lia gla e ja för det!

post-399-0-95072300-1421593830_thumb.jpg

Publicerat

Nu när de ska prövas ny plugg som nu är Rio basic 6 or tänkte jag även byta chokrar till lite öppnare för att kunna få lättare skott. Vilka rekommenderar ni? Har tidigare kört men halv/trekvart.

//Simon. Fint skare va serru

Publicerat

Beroende på hur du får in fåglarna så kvart-full.

Har du träd som är högre i närheten kan det vara svårt att få ner vissa fåglar och då gillar jag full så man kan prickskjuta ner dem. Är fåglarna helsålda på konceptet så kör kvart. 

Har du ingen jävla aning så kör kvart-trekvart.

Publicerat

Jag jagar i och för sig bara kråka med uv och då gillar jag öppna borrningar.

Om jag har uven på 20 meter så fungerar skeet och kvart super.

Fungerar uven bra så kommer du inte behöva skjuta på så mycket längre avstånd en 25m.

Om du inte har så mycket fågel att du ofta skjuter dubl'e för då kan en trängre choke vara bra.

Publicerat

Jag jagar i och för sig bara kråka med uv och då gillar jag öppna borrningar.

Om jag har uven på 20 meter så fungerar skeet och kvart super.

Fungerar uven bra så kommer du inte behöva skjuta på så mycket längre avstånd en 25m.

Om du inte har så mycket fågel att du ofta skjuter dubl'e för då kan en trängre choke vara bra.

Ah okej, vi brukar få in dom på bra håll vad vi än jagar med, skjuter ändå inte över 25-30 meter. Vilket funkar bäst då? Kvart/halv eller som ja nu satte i cylinder/kvart?

//Simon. Fint skare va serru

Publicerat

He he.. halv och 7/8 kör jag men då har jag inte så mycket hagel, 24-28 gram. Vill kunna nå de där griniga fåglarna som snurrar på höjd utan att riktigt komma ned.. De som är inom gott håll tar man oavsett tycker jag.

Publicerat

Har kvart/halv i bocken och halv i automaterna, funkar bra ut till 30-35 meter och säkert längre också men längre ut så är det nog inte choken som felar när man bommar ;-)

Publicerat

Jag har kört både cylinder och kvart i min Benelli och det fungerar bra tycker jag.

Men då är jag inte lika girig som Hippen och måste ha ner allt som flyger  :tongue: nää jag har ju inte samma fågel mängd som han har.

Antingen kommer kråkorna ner bra eller så brukar dom skita i uven.

Publicerat

Har kvart/halv i bocken och halv i automaterna, funkar bra ut till 30-35 meter och säkert längre också men längre ut så är det nog inte choken som felar när man bommar ;-)

Får nog komplettera det ovan med en förklaring: det är givetvis pluggen som är undermålig om fåglarna inte faller på längre håll.. Eller möjligtvis att kråkorna har muterat och utvecklat naturlig kevlar ;-)