Publicerat Januari 21, 201511 yr Aa okej tack för alla svar blir byte te kvart o halv //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Januari 21, 201511 yr Jag har kört både cylinder och kvart i min Benelli och det fungerar bra tycker jag. Men då är jag inte lika girig som Hippen och måste ha ner allt som flyger nää jag har ju inte samma fågel mängd som han har. Antingen kommer kråkorna ner bra eller så brukar dom skita i uven. Men en kråka på lite håll för dej.. får du in den död eller? Blev lite nyfiken här, funderar på om man ska testa att ratta i något öppet och testa på kul.. eller inte.. jag vet fan inte. Det är ju lite kul när man når ut och kan ta ned nr 2 och i vissa fall även nr 3 och då är man alltid ute på rätt rejäla håll..
Publicerat Januari 21, 201511 yr Har förövrigt blåst av kråkjakten för året eller vad jag ska säga, nästa sväng blir inte förrän det börjar våra sig i februari/mars.
Publicerat Januari 21, 201511 yr Jag kör trekvart i halvautomaten kör jag något annat funkar de inte! Varför vet jag inte. Bocken Full och den andra lite till. Har provat att öppna upp och de slutade med många eftersök! Annars går jag på den som sväljer mäst ammunitionen. Och de är trekvart och halv i min benelli. S
Publicerat Januari 22, 201511 yr Jo då dom brukar vara döda men håll för mig är nog inte håll för dig.Riktigt långt för mig är 35m och det skjuter jag väldigt sällan på. Bössan brukar vara tom innan 30m om det skulle gå dåligt med skyttet. Dubl'e och trippl'e är inget jag brukar få chansen på. Oftast brukar det bara komma en och en. Jag tycker att det är en ganska stor skillnad på att jaga hemma kråkor och dom som inte bor i området. Dom markerna jag har nu finns det nästan inga kråkor som inte bor där. Ser dom uven är dom ganska på och hållen blir korta eller så skiter dom helt i uven. Du som jagar på tippen har nog lite andra förutsättningar. Då din uv mest stör deras fest så blir väll en del skitsura andra vill inte slåss så mycket utan var bara där för att festa. Dom jag får in slåss ju för sin blivande avkomma o det triggar väll lite mer skulle jag tro.
Publicerat Januari 23, 201511 yr Jakt imorgon, längesen nu faktiskt.. Var idag och köpte lite på torsbo, blev en låda thunder lead och en låda rio basic 6or, 7orna fanns inte i lager (
Publicerat Januari 23, 201511 yr Jakt imorgon, längesen nu faktiskt.. Var idag och köpte lite på torsbo, blev en låda thunder lead och en låda rio basic 6or, 7orna fanns inte i lager ( Va fick du för pris på riosarna? //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Januari 23, 201511 yr Tyvärr 2.49, trodde det var 1.99 men det var kanske mängdrabatt jag fick sist… Tror jag gav 1.84 för thunder leaden men inte säker..
Publicerat Januari 23, 201511 yr Tyvärr 2.49, trodde det var 1.99 men det var kanske mängdrabatt jag fick sist… Tror jag gav 1.84 för thunder leaden men inte säker..Den ligger dock på 1.99 nu, de står i jaktjournalen januari. Dom blåste oss förra veckan, ja sa de att de stod dom ba nä de gör de inte så vi fick betala 2.49 endå.. //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Januari 23, 201511 yr Hade för mig att jag hade sett det, ajaj.. inte bra... Ska ge gyttorp en chans nu, isf övergår jag helt till dem om jag inte hittar fler roliga skott som sellier & bellot 32grams trap
Publicerat Januari 23, 201511 yr Den första bilden är tveksam då de blåser kunderna på 20 %... XD //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Januari 23, 201511 yr Delvis, men å andra sidan sparar man otroligt mycket, jag har 20 mil dit men bara tanken av att köpa skott här som kostar skjortan nej tack! Men rätt ska vara rätt!
Publicerat Januari 23, 201511 yr Delvis, men å andra sidan sparar man otroligt mycket, jag har 20 mil dit men bara tanken av att köpa skott här som kostar skjortan nej tack! Men rätt ska vara rätt! Visst klart de är värt! Vi har 22 mil dit så de e rätt samma men man blir ju lite smålack //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Februari 8, 201511 yr Vad tror du om uven imorgon? Vi har fått våren här med sol och 5 plus. Tror ni dom kan bli arga? //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Februari 8, 201511 yr Vad tror du om uven imorgon? Vi har fått våren här med sol och 5 plus. Tror ni dom kan bli arga? //Simon. Fint skare va serru Arga kan dom nog bli oavsett vår eller ej. Grejen med våren är ju att sträcket börjar så att man får in nya "ojagade" fåglar, och det har inte börjat än vad jag märkt. De kråkor som stannar hemma vet ju att vi pangar på dom på vissa platser så dom är ju oftast lite kinkiga på grund av detta.
Publicerat Februari 8, 201511 yr Arga kan dom nog bli oavsett vår eller ej. Grejen med våren är ju att sträcket börjar så att man får in nya "ojagade" fåglar, och det har inte börjat än vad jag märkt. De kråkor som stannar hemma vet ju att vi pangar på dom på vissa platser så dom är ju oftast lite kinkiga på grund av detta. Men de är väl bättre nu när de ska ha revir me argheten? Ah okej, vi behöver ju typ dock inte nå mer fågel tycker vi redan har tillräcklig xD//Simon. Fint skare va serru
Publicerat Februari 8, 201511 yr Men de är väl bättre nu när de ska ha revir me argheten? Ah okej, vi behöver ju typ dock inte nå mer fågel tycker vi redan har tillräcklig xD //Simon. Fint skare va serru Jo men revirkråkorna vet garanterat om att det är något lurt på gång. Därför har man mer flyt med förbipasserande fåglar som inte känner omgivningen.
Publicerat Februari 8, 201511 yr Revirkråkorna känner förmodligen till okända parkerade bilar, det gör inte flyttkråkorna, som exempel.
Publicerat Februari 8, 201511 yr Revirkråkorna känner förmodligen till okända parkerade bilar, det gör inte flyttkråkorna, som exempel. Ah jo, fast vi är väl knappt okända där längre XD men kör ett race imorgon så ksk de kan bli ett till i april //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Februari 8, 201511 yr Ah jo, fast vi är väl knappt okända där längre XD men kör ett race imorgon så ksk de kan bli ett till i april //Simon. Fint skare va serru Ja kör hårt, det är ju jakt så man vet ju aldrig! Jag lägger kråk-krutet på mars månad, blir lite stressigt att få ihop uven bara, mycket limmande kvar, haha
Publicerat Februari 8, 201511 yr Ingen som vill ta med en kråkjaktnovis på en sittning i vår? Inom rimligt avstånd från SV Skåne
Publicerat Februari 10, 201511 yr Detta är en populär post. Började bra, en singel sen tre dubbleer i rad. En av dem tror jag att även en tredje damp m kunde inte hitta den. Lite stora flockar för att få bra resultat m kul :-) Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Februari 14, 201511 yr Detta är en populär post. Efter en natt vridandes i magplågor valde jag att ta mig ut en sväng ändå eftersom sömn var inte att tänka på. På väg till bilen halkar jag o slår upp en muskelskada i högeraxeln från förra året. Men vafan..... jag far ändå....... Väl i bilen ser jag att det börjar snöa, lönlöst tänker jag men far ändå..... Väl i gömslet ligger dimman tät o snön singlar ner o inte ett krax hörs. Lia gott åt dig din dåre e de enda jag kan tänka. Efter nån tyst timma kommer havsörnen in o drar med sig lite fågel. Blir en dubble på kråka o sen händer de grejer. Rätt som de e ligger 25 fågel i backen o smilbanden sitter uppe vid öronen. Genast har jag totalt glömt bort allt elände för en stund o lyckan e total.