Publicerat December 13, 201510 yr Detta är en populär post. 40 idag, rädda som fan, kallt och bistert. Brukar inte funka något vidare och det gjorde det inte idag heller.. väldigt många som kastade såfort de såg uven alt vägrade att komma ned på skjutbara höjder.
Publicerat December 13, 201510 yr Skit dåligt!? De du skrapar ihop på en sväng tar en annan en säsong;-) Grattis! Har du inte fått tillbaka den andra?
Publicerat December 13, 201510 yr Inväntar nytt slagstift, saknade den idag.. Du har väl rätt bra drag nere hos dej?? Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 13, 201510 yr Hade! Kråka var länge sedan man såg eller hörde? Men korp och örn är de fullt av.
Publicerat December 13, 201510 yr Mmm men höst och vår ligger du bra till! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 13, 201510 yr Hade gott om fågel här med i helgen men de ville inte komma in på uven. Tror den stora avverkningen o nyanläggningen fått de att ändra sina flygvanor. Måste nog se om jag kan lura de på ngt annat sätt. Uven har nästan minst en km utsikt i en halvmåne framför sig. Är kråkorna på humör så hade de säkert varit skitbra men samtidigt kan de hålla sig på behörigt avstånd men ändå ha full koll på uven just nu. Funderar just nu på att testa med bulvanbild ist. Tror att skulle man lyckas med det skulle man ha n skitrolig morgon. Fick nöja mig med 10 talet fågel i helgen. Iof -5 tilltagande vind o snöstorm.
Publicerat December 14, 201510 yr Så har jag det på "mina" tippar med, jag måste resa uven i kråkornas flygväg. Passerar de 150 meter på sidan om så är de ofta ointresserade. Jag kan dra dem om man får till lockeri på något sätt men det förutsätter nästan att de inte har en stor flock framför näbben som de vill ansluta till. Annars brukar det vara så precis som du är inne på, river de skog eller förändrar något avgörande i anläggningen så måste man anpassa sig. Trots att jag sköt 40 igår så missade jag väldigt mycket fågel.. har en plan B men den kräver att jag har Walleman med annars skiter det sig. Men även jag har börjat tänkta på någon typ av bulvanskytte, de flyger väldigt hårt på en deponi och jag är lite nyfiken på vad man skulle kunna uträtta om man gav det en morgon. Om inte annat så är det intressant att se *exakt* hur de flyger i det här aktuella hörnet.. det är liksom alltid roligare att jaga med uv tycker jag så det gäller att hitta rätt ställe utifrån de nya förutsättningarna. Edit: Kom på en grej.. igår fick jag upp uven på tok för högt. Var rejält mörkt när jag reste den så tja det var svårt att se.. Det skrämde kråkorna rejält faktiskt. Efter ett tag gick jag upp och sänkte en halvmeter så den satt mer i toppen.. Effekten var att färre kastade utan tvekan!
Publicerat December 21, 201510 yr Åtlat in dom nu i en vecka, och på julafton ska det smälla. hade hoppats tomten skulle komma med lite kall grader och helst snö. men åteln har ändå dragit bra med fågel trots sommar värmen.... Har även putsat lite på morfars gamla sauer & sohn SbS och förlängt kolven. så nu ska den få komma ut i het luften, brukar skjuta bra med den även innan (trots den korta kolven) men nu slipper jag förhoppnings vis tummen mot näsan syndromet vid eventuell rekyl Den har långa pipor och trångborrning extra delux... kul om det kommer några höga glidare men mindre kul på låga fåglar som kastar
Publicerat December 22, 201510 yr [emoji1][emoji1] Kastar de så vänta ett tag, snart tror de att det är lugnt, överlevde, då lyfter du m fingret på bakre ...[emoji41] Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 22, 201510 yr [emoji1][emoji1] Kastar de så vänta ett tag, snart tror de att det är lugnt, överlevde, då lyfter du m fingret på bakre ...[emoji41] Skickat från min iPhone med Tapatalk HAHAHA fan så smart tips, detta gör att det hela blir mycket mera etiskt! låter kråkan tro att den klarat sig och då hinner den bli glad, och sen dör den lycklig av en tät hagel kärve i akterpartiet. skall testa detta och funkar det bra så skall jag fortsätta på samma spår och titulera mig ekologisk fair-trade kråkjägare. ska bara få fatt i några pallar " 30g US6 EKO" Helt rätt i dessa Ekologiska Bror duktig tider
Publicerat December 22, 201510 yr Mmm funkar avgjort bäst om du har kappan på väldigt bra håll innan du initierar detta.. Men det fungerar och jag har gjort det några gånger, såå coolt att se dem så av på takten..sen är det ridå
Publicerat December 24, 201510 yr Detta är en populär post. Ute precis och befriade fågelbordet från en skata, nu är julen inskjuten, tog en näve ur slask skotten så det blev en gyttorp special, lite sliten iofs som lämnade budskapet. God jul på er. Christian Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 27, 201510 yr Detta är en populär post. Var ute igår morse med uven igen på hemmamarken, 3 timmar genererade 1 nötskrika, 1 utfall från ett koppel med korp, vindstilla och trötta kråkor hördes runt omkring. Idag stod jag ute i gården i halv storm efter att regnet lagt sig, totalt sett 5 lägen, brände två, kajor skevar så fort i vinden, ner kom två kajor och en kråka. Skönt då jag inte har gillar min form sista tiden, nu känns det bättre. Christian Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 27, 201510 yr Låter nästan som om du varit hemma hos mig Viltåtgången känns igen om än du har strået vassare
Publicerat December 30, 201510 yr Vaknade för tidigt.. käkat, klar att åka men inte ens sett en antydan till ljus ännu..
Publicerat December 30, 201510 yr Hepp! Forumet kör sommartid eller något Jag ska leta upp ngr bromsåk och skivor som ska med till tippen så nu lättar jag.
Publicerat December 30, 201510 yr Detta är en populär post. Här är man rationell, lika många skott som fåglar..+1 korp ska vara 13 alltså. Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 30, 201510 yr Får gratulera själv blev det en stackare..... Korp flyger i mängder nu..... Får decimera en dag
Publicerat December 31, 201510 yr Får säga att jag kom ut o vände..... Riggade upp apportkastaren och spred ut dummies o vilt och körde lite. Det var gött att se framstegen hunden gör Skickat från min D5803 via Tapatalk