Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Det är aldrig fel att med nya ideer :thumbsup: Vem vet, kanske nästa stora genombrott i svartfågeljakten är på "G" :tongue: Är nog så att alla vi kråkjägare är "lite" skadade :woot: Vad sägs om att hänga upp en kråka med rosa spetsar på i klorna på uven, kan se framför mig hur alla hankråkor blir till sig. Betydligt enklare än att få upp räven i topp :sweat:

• Svar 4,6k
  • Visningar 508,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Tittade till ett par av kråkkojorna idag. En blåst sönder i skitvädret idag. Bara o snickra nytt, och gå upp i dimensionerna:-(

• 2 weeks later...
Publicerat

kollar på kråkjakt med uvbulvan, lindroths senaste.

mycket bra än så länge :D 

Publicerat

När kommer den fysiska filmen?

S.

• 2 weeks later...
Publicerat

Lindroth har släppt kråkjakten som "köp film digitalt" nu såg jag. Vanlig DVD är fortfarande som förhandsbeställning.

// P

Publicerat

Det går att beställa och få filmerna med, jag skulle få mina idag  :wub:

Publicerat

Filmen ligger och väntar på mig där hemma...

Skickat ifrån klösbrädan

Publicerat

Lite dum i huvudet får man vara som går upp 0145 för att jaga kråkfågel.. sitter och inväntar Simon och uv vid en bondgård nu....hoppas på rejäl utdelning:)

Publicerat

Sjukt sugen på lite kråkjakt nu :o

Publicerat

Bestämde mig för att skjuta på sträckande fågel, har ett gömsle där jag sitter i ett buskage precis under inflygningsrutten till en åker+två hönsgårdar, brukar komma lågt och lugnt där så tänkte att det skulle nog gå bra, inser nu att jag hade nog behövt någon form av bulvan med mig för idag flög dom högt som fan, blev 13 skott avfyrade, 4 kajor i backen varav en levde och så en mås som dök upp från ingenstans så lågt att det nästan kan räknas som nödvärn. Hunden skällde på mig då jag drog två skott mot en kaja som var åt helvete för högt upp.

Hoppas ni andra haft en bättre morgon.

Publicerat

Inte ett dugg :-) Håll koll på slyngeln, han skjuter bra men har utvecklingspotential avseende artkännedom :yes:

Men han är duktig på att släppa in fåglarna... ;)
Publicerat

Men han är duktig på att släppa in fåglarna... ;)

Ha ha ha, vi har skjutit nu 227 fågel på 4 jakter hur mycket har du fått? ;) ;)

//Simon. Fint skare va serru

Publicerat

Ha ha ha, vi har skjutit nu 227 fågel på 4 jakter hur mycket har du fått? ;) ;)

Inte en enda sedan sist vi sågs. Har inte jagat nåt heller så det är inte så konstigt kanske...

(Skrev ett betydlig hårdare inlägg först som syftade till hipshots inlägg här ovan. Men jag insåg att det inte riktigt passade sig i den öppna delen av forumet...)

Publicerat

Var en kortis vid en gård i går kväll, extremt mycket kajor. Får nog ut med uven nu när semestern hägrar då det fanns lite kråkor med i flockarna. Blev en del duvor dock vid besöket igår.

Publicerat

Var förbi ena gården idag som jag skjutit två gånger på tidigare utan att få riktig "träff" på de små liven.. var helt j-la bysst med kajor  :sleep: Måste försöka göra ngt mer där.. Ser väl lika jävligt ut på Väddö dessvärre.

Men i morgon blir det stortipp!

Publicerat

Jupp, det är tufft ibland, nu åker jag norröver inom kort men har ingen möjlighet att erbjuda mina ringa tjänster, iofs förefaller du ha mer än tillräckligt med villiga medskyttar. :) /Christian

Publicerat

Går segt här nu, fina mornar och mycket fågel men dom flyger så jäkla högt upp, har haft svårt att få ner dom med både lockpipa och kråkbulvaner men väntar på en ny uv från Simon nu så får se om det får ordning på det hela.

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu tar vi ett knippe kajor denna morgon Simon! Kaffet är redo och väskan full med skott [emoji2]

Jo de blev väl rätt så hyfsat :)