Publicerat Juni 4, 201510 yr Det är aldrig fel att med nya ideer Vem vet, kanske nästa stora genombrott i svartfågeljakten är på "G" Är nog så att alla vi kråkjägare är "lite" skadade Vad sägs om att hänga upp en kråka med rosa spetsar på i klorna på uven, kan se framför mig hur alla hankråkor blir till sig. Betydligt enklare än att få upp räven i topp
Publicerat Juni 6, 201510 yr http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2737865-man-hade-gratrut-i-badrummet Hahah
Publicerat Juni 7, 201510 yr Tittade till ett par av kråkkojorna idag. En blåst sönder i skitvädret idag. Bara o snickra nytt, och gå upp i dimensionerna:-(
Publicerat Juni 16, 201510 yr kollar på kråkjakt med uvbulvan, lindroths senaste. mycket bra än så länge
Publicerat Juni 30, 201510 yr Lindroth har släppt kråkjakten som "köp film digitalt" nu såg jag. Vanlig DVD är fortfarande som förhandsbeställning. // P
Publicerat Juli 1, 201510 yr Lite dum i huvudet får man vara som går upp 0145 för att jaga kråkfågel.. sitter och inväntar Simon och uv vid en bondgård nu....hoppas på rejäl utdelning:)
Publicerat Juli 1, 201510 yr Detta är en populär post. Inte ett dugg :-) Håll koll på slyngeln, han skjuter bra men har utvecklingspotential avseende artkännedom
Publicerat Juli 1, 201510 yr Bestämde mig för att skjuta på sträckande fågel, har ett gömsle där jag sitter i ett buskage precis under inflygningsrutten till en åker+två hönsgårdar, brukar komma lågt och lugnt där så tänkte att det skulle nog gå bra, inser nu att jag hade nog behövt någon form av bulvan med mig för idag flög dom högt som fan, blev 13 skott avfyrade, 4 kajor i backen varav en levde och så en mås som dök upp från ingenstans så lågt att det nästan kan räknas som nödvärn. Hunden skällde på mig då jag drog två skott mot en kaja som var åt helvete för högt upp. Hoppas ni andra haft en bättre morgon.
Publicerat Juli 1, 201510 yr Inte ett dugg :-) Håll koll på slyngeln, han skjuter bra men har utvecklingspotential avseende artkännedom Men han är duktig på att släppa in fåglarna...
Publicerat Juli 1, 201510 yr Men han är duktig på att släppa in fåglarna... Ha ha ha, vi har skjutit nu 227 fågel på 4 jakter hur mycket har du fått? ;) //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Juli 1, 201510 yr Ha ha ha, vi har skjutit nu 227 fågel på 4 jakter hur mycket har du fått? ;) //Simon. Fint skare va serru Inte en enda sedan sist vi sågs. Har inte jagat nåt heller så det är inte så konstigt kanske...(Skrev ett betydlig hårdare inlägg först som syftade till hipshots inlägg här ovan. Men jag insåg att det inte riktigt passade sig i den öppna delen av forumet...)
Publicerat Juli 3, 201510 yr Var en kortis vid en gård i går kväll, extremt mycket kajor. Får nog ut med uven nu när semestern hägrar då det fanns lite kråkor med i flockarna. Blev en del duvor dock vid besöket igår.
Publicerat Juli 3, 201510 yr Var förbi ena gården idag som jag skjutit två gånger på tidigare utan att få riktig "träff" på de små liven.. var helt j-la bysst med kajor Måste försöka göra ngt mer där.. Ser väl lika jävligt ut på Väddö dessvärre. Men i morgon blir det stortipp!
Publicerat Juli 3, 201510 yr Jupp, det är tufft ibland, nu åker jag norröver inom kort men har ingen möjlighet att erbjuda mina ringa tjänster, iofs förefaller du ha mer än tillräckligt med villiga medskyttar. /Christian
Publicerat Juli 3, 201510 yr Går segt här nu, fina mornar och mycket fågel men dom flyger så jäkla högt upp, har haft svårt att få ner dom med både lockpipa och kråkbulvaner men väntar på en ny uv från Simon nu så får se om det får ordning på det hela.
Publicerat Juli 3, 201510 yr Detta är en populär post. Kråkorna blir sjukt arga på simons uv..en kråka var bara några decimeter ifrån uven sist.. och flera störtdök ifrån hög höjd.
Publicerat Juli 6, 201510 yr Detta är en populär post. Så nu har jag hämtat ut uven från simon, är helt klart både nöjd och imponerad, vorstern tyckte den var lite crepy så han gick och gömde sig. Har även fått hem och sett lindroths kråkjakt med uv, bra film som klistrade både mig och hundarna vid tvn.
Publicerat Juli 6, 201510 yr Detta är en populär post. Idag var vi ute o bonkade kajor. De blir 125 st så nu var nytt rekord satt //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Juli 6, 201510 yr Detta är en populär post. Kolla min första film på Youtube. Håller på o fixar till dagens jakt i en film. Håller även på med en gåsjaktsfilm Edit: denna filmen är filmad med min gamla kamera, har skaffat mig en ny https://youtu.be/QWx63cqhc0w //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Juli 15, 201510 yr Detta är en populär post. Nu tar vi ett knippe kajor denna morgon Simon! Kaffet är redo och väskan full med skott
Publicerat Juli 15, 201510 yr Nu tar vi ett knippe kajor denna morgon Simon! Kaffet är redo och väskan full med skott [emoji2]Jo de blev väl rätt så hyfsat //Simon. Fint skare va serru