Publicerat December 31, 201510 yr Stannade på 45 kappor, två korp och en trut kom för nära med. Hade kunnat vara hårdare på truten men bommade en och tappade gnistan på dem därefter..
Publicerat Januari 1, 201610 yr Här är man rationell, lika många skott som fåglar..+1 korp ska vara 13 alltså. Skickat från min iPhone med Tapatalk Hur fungerar tutorna ?Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Januari 1, 201610 yr Hur fungerar tutorna ? Skickat från min D5803 via Tapatalk Inte alls för mej.. Men jag tror att man måste lära sig detta så jag kan inte kategoriskt såga dem. Den här "Pro" tutan tycker jag låter rätt ok faktiskt.. Hade många fåglar som passerade mej igår.. borde ha blåst in fler. På 47 skjutna så var det en helt stensäker lock-kråka samt 4-5 som jag tror jag lyckades påverka med lockandet men hundratals som passerade opåverkade. Men som sagt, man måste lära sig detta.
Publicerat Januari 1, 201610 yr Inte alls för mej.. Men jag tror att man måste lära sig detta så jag kan inte kategoriskt såga dem. Den här "Pro" tutan tycker jag låter rätt ok faktiskt.. Hade många fåglar som passerade mej igår.. borde ha blåst in fler. På 47 skjutna så var det en helt stensäker lock-kråka samt 4-5 som jag tror jag lyckades påverka med lockandet men hundratals som passerade opåverkade. Men som sagt, man måste lära sig detta. Tror det lite beror på var och hur man jagar.
Publicerat Januari 1, 201610 yr Fick äntligen tid till att göra klart uven. Vad tror ni, kommer någon kråka hetsa upp sig eller kommer de trilla ner för att de skrattat ihjäl sig? Fattar dock inte hur jag får bilden att stå upp när jag laddat upp den.
Publicerat Januari 1, 201610 yr Kommer säkert att funka, men ge den gärna ett litet ilskare uttryck vid ögonen.:-)
Publicerat Januari 2, 201610 yr Tyckte den såg riktigt bra ut pws! Någon måste testa några rejält röda/oranga ögon förövrigt.. tycker de gula ser lite mesiga ut..
Publicerat Januari 2, 201610 yr Tyckte den såg riktigt bra ut pws! Någon måste testa några rejält röda/oranga ögon förövrigt.. tycker de gula ser lite mesiga ut.. Vart/vem säljer röda eller orangea ögon?
Publicerat Januari 4, 201610 yr Ställt klockan..imorgon ska jag ge kråkorna på nöten. De har härjat fritt på bondgården i över en vecka. Tänker testa min skelögda uppstoppade kråka som bulvan... hehe
Publicerat Januari 5, 201610 yr Kråkorna uteblev...men 15 duvor och 3 kajor stöp i backen och ena åteln fick påfyllning...
Publicerat Januari 5, 201610 yr Japp..tamduvor.. Ett större gäng blev ett mindre gäng.. Har fött upp duvor själv tidigare och vet hur de förökar sig..mina fick ungar året runt och även i 15minus. Gallrar varje gång jag får chansen...
Publicerat Januari 5, 201610 yr Detta är en populär post. Var ute och rekade uv-plats och tränade på att skrika i ft3;an. Hittade inget riktigt bra träd. De flesta var höga och spinkiga så inget man kunde klättra i för att sätta upp uven. Måste även få tag i någon bra granpinne att fästa uven i och föra upp i toppen. Såg ett träd när jag åkte som jag skall kolla närmare på imorgon. Dock så kom ögonen til luven så här blev skillnaden. Nu är ju ljussättningen från mobilkamerna inte perfekt så bare with me.
Publicerat Januari 10, 201610 yr Idag syntes kråkorna och kajorna i himlen vill jag säga - väldigt svart på himlen och kraxande från träden mot Nordiska museet. Platsen - Djurgårdsbrons fäste mot Nordiska museet och Wasmuseet runt kl 1415 Kom precis tillbaka till bilen från ett besök på Wasamuseet. Kort film https://youtu.be/q4gJ_0Rl65Q
Publicerat Januari 13, 201610 yr Tillverkade en hållare till mitt metspö som uven brukar sitta på. Hoppas att det funkar som det är tänkt. Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Januari 13, 201610 yr Tillverkade en hållare till mitt metspö som uven brukar sitta på. Hoppas att det funkar som det är tänkt. Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk Intressant. Vad är det för metspö du kör med och hur tung/stor är uven?
Publicerat Januari 13, 201610 yr Intressant. Vad är det för metspö du kör med och hur tung/stor är uven?Köpte biltemas långa metspö och struntar i att dra ut sista delen för den är alldeles för klen. Än så länge är det orginal plast uv för jag ser mig själv som nybörjare när det gäller kråkjakt. Hade gärna jagat mer kråkfågel men det är inte så lätt att hitta mark här nere i skåneSkickat ifrån klösbrädan
Publicerat Januari 14, 201610 yr Köpte biltemas långa metspö Åh, är det deras 6 meters spö du köpte? Kanske skall testa den också....119 kr är ju överkomligt för att testa.
Publicerat Januari 14, 201610 yr Det låter bekant så det stämmer nog... tänkte montera fästet och testa till helgen Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Januari 19, 201610 yr Detta är en populär post. Senaste jakten, årets vackraste dag, vindstilla och strålande sol. Men trots det så gick det hyfsat och vi fick ner 32 fågel över bulvanerna Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Januari 19, 201610 yr Någon som har något bra tips för att få ner måsar och trutarna inom hagel håll ?speciellt på det stället där vi jagade på bilden så kommer måsarna och trutarna i hundratal. perfekta flockar 5-15 st åt gången men på 45-60 meter.... nu prövade vi med 10st döda trutar som vi satte ut. men det hjälpte inte alls. ska helst vara något som även kråkorna "köper", så man inte skrämmer dom. Har en flapper som vi brukar ha en kråka i men kanske ska testa sätta en mås i den istället? frågan är hur kråkorna reagerar på det...
Publicerat Januari 19, 201610 yr Jag nischar.. All-in trut och då snurra m trut samt bulvaner. Tappar lite kråka men inte många samt lurar alla trutar nästan. Skulle komplettera m åtel i denna miljö.. Skickat från min iPhone med Tapatalk