Publicerat Mars 20, 201610 yr Detta är en populär post. Pga snöbrist fock de bli uv idag med. Tack o lov för det! Vart riktigt hett o hetsigt runt uven ett tag o ett gäng i backen. Men inge sträck direkt! Hamnade sammanlagt på +30
Publicerat Mars 20, 201610 yr Blev att sätta upp uven vid en gård idag. Lite snabbarrangerat och inga kråkor i luften men gott om kajor och de slog rätt bra. En helg med dåligt kråkdrag här men kajorna får ju upp tempen på Browningen. Nya tag och får väl importera några från jimbolo eller Hippen ;-)
Publicerat Mars 20, 201610 yr Har oxå jagat två gånger nu, i lördags gick de inget bra! Idag desto bättre, 16 svarta nere Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Mars 21, 201610 yr Förra helgens jakt, var grymt besviken hade trott på 50-60 i backen! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Mars 21, 201610 yr Stackare.. ditt antal trut där minus 4 är vad jag såg totalt i min lilla anläggning här hemma så det är ju jättesynd om dej
Publicerat Mars 21, 201610 yr Stackare.. ditt antal trut där minus 4 är vad jag såg totalt i min lilla anläggning här hemma så det är ju jättesynd om dej Nu förstår du varför [emoji6] Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Mars 21, 201610 yr Mmm det är du som ruvar på dessa guldklimpar.. se nu till att jobba, sköta familj och plocka vuxenpoäng och låt de små liven dra norrut Edit: Eller om du går i skolan.. lika bra att ha hängslen och livrem här
Publicerat Mars 22, 201610 yr Tog mig tid att fara ut en snabbis imorse innan anläggningen öppnar kl 07. eftersom söndagen bjöd på bra jakt. Döm om min förvåning då de kör igång första grävaren 05.30 o sen fortsätter de välla in arbetare. Jävligt surt då man tagit sig tid för jakt, hissat uv o allt. Fick som tur var i rent vredesmod ner en kråka som släntrade in. Packade ihop o for hem 05.55 då det parkerat en bil framför dungen jag hissar uv i. Solen gick upp 05.50 Kändes knappast säkert att sitta o skjuta där, inte ens om man skjuter uppåt. Tog ett allvarligt snack med platsansvarig som bad såååååå mkt om ursäkt för dålig kommunikation. Kommer inte kunna bli ngra vardagsmorgnar detta år då hela anläggningen byggs om (igen) Nä, surt sa räven............ Tur att det e påskhelg o man kan ta igen förlorad jakttid då ist.
Publicerat Mars 26, 201610 yr Segt värre här idag. Jäkligt konstigt då denna plats ärats med slaktavfall i veckan och det fanns mat kvar. Verkade som uv och slaktavfall inte fungerade ihop idag, flög högt och ville inte gå ned. Nåt var det men vad, bra gömsle, kanske för elak uv (äkta idag) Nytt försök imorgon men på annat ställe och får se om man skall fresta detta i övermorgon igen :-(
Publicerat Mars 26, 201610 yr Ibland funkar det bara inte.. urskumt.. inget jag lyckats begripa mej på.. hört flera teorier om varför det är på detta sättet men ingen som verkar trovärdig.
Publicerat Mars 26, 201610 yr Detta är en populär post. Blev lite imorse! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Mars 26, 201610 yr Här sträcker de som tusan men de är inte direkt i fightingmode här heller. Lyckats pilla ner ca 50st på 2dagar ändå. Hade en kråka som ruffsa om peruken på uven. De var kul! Haft flertalet örnar o hökar som farit runt o jag förmodar att det e de som gör uvjakten lite svårare. Imorn gör vi uppehåll o åter på mån för att se om de e mer på hugget då vinden tilltagit.
Publicerat Mars 28, 201610 yr Idag var mkt roligare. Tilltagen vind gjorde kråkorna mkt mer sugen på att fightas med uven. Skum vind och kom så nära att man bomma bara därför. Efter ett kast vart de iof 50m bort o vi fick springa en hel del för att ta in fågel. Även de döda tog vinden en bra bit iväg. Men 34 grå gick i backen iaf. Enbart sträck fågel idag.
Publicerat Mars 28, 201610 yr Wallman o jag körde två ställen på Väddö, klent m kråkor.. Men viss fokus på kajor så allt åkte ned [emoji1] 50 för Wallman + kompis o 21 för mej totalt 14 kråkor resten kajor o tre skator faktiskt. Fyra av mina fem kappor var ett direkt resultat av Barrborns PRO tuta.. Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Mars 28, 201610 yr Hade några som kom fint på lock i helgen. Är kul när man verkligen ser att de funkar. S.
Publicerat Mars 29, 201610 yr Är Barrborns pipan lika bra som den låter på filmen? Isf blir de en beställning!
Publicerat Mars 29, 201610 yr Barrborns Pro är fan bra. Den är enklast att som tondöv få ut något ljud som inte direkt skrämmer kappor. Det har ju tjatats om Sam Nyeats (?) FT tutor.. glöm dem säger jag bara, totalt. Rogers tuta är bra, membranet strular lite men funkar gott tycker jag.
Publicerat Mars 29, 201610 yr Den där pipan har jag kastat 2 st av. Då membranet fastnar. Så fort du lägger tryck på det. Men när de väl låter låter de bra.
Publicerat Mars 29, 201610 yr Mmm känns som att man får en liite argare ton när man lägger tryck på munstycket men gör man det med tänderna så går det åt helvete, klämmer man med fingrarna går det lite bättre. Har en annan grej jag ska testa här någon dag..
Publicerat Mars 29, 201610 yr Hann beställa 2 packet innan jag läste här. Ang Sams är det hans som funkar bäst för mig just nu. Men så e jag inte ton döv!
Publicerat Mars 30, 201610 yr Köpte mina här http://www.maxjakt.se/produkt/Nordik-Barrborn-Pro-Crow Leif
Publicerat Mars 31, 201610 yr Svartfågelsjuk......en jobbdag kvar. Nytt ställe på söndag och lördagen går åt att reka gömsle och uvplats.