Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Härliga bilder!!!!

det liksom ryser till i hela kroppen.

Jag tänkte mig ev en  sittning imorgon med 22an....:P

Ska bara få dem till att landa, men det borde lite gammalt bröd hjälpa till med.

• Svar 4,6k
  • Visningar 505,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Förpassar de vidare till Ssrk för apportträning prov mm mm.

Publicerat
7 hours ago ÅlandsFilip sa:

Många hundsällskap som tränar apportering

Tanken slog mig. Var inte helt fel ute med andra ord.

7 hours ago ÅlandsFilip sa:

Annars kan man väl ha det till åtel. Lite sådär med bly och rovfågel.

Onekligen en poäng där, med tanke på förgiftningsrisken av rovfåglar. Tackar för förtydligandet, dock.

Publicerat

Några fåglar har det blivit. Skyttet stämmer bra. Men jag orkar fasen inte packa ihop alla grejer... 

Sitter kvar ett tag till och hoppas att gömslet och bulvanerna går hem av sig själv..

image.jpg

image.jpg

Publicerat

Gott!

Har kråkorna börjat sträcka i södra Sverige?

Publicerat

Ingen aning, ska jag vara ärlig så har jag aldrig sett ett kråk sträck. Antagligen ligger våra jaktmarker helt utanför sträck området. Vi har ungefär lika mycket kråkor under hela året. Och skjuter ungefär lika många på sommar/hösten Som under vintern/våren

Nu jagade vi på detta stället förra helgen så hade inte några förväntningar alls utan det var mest för att vi fick snö och fint väder som jag ville ut och jaga.

image.jpg

Publicerat

Konstig morgon, -5 och magnifik soluppgång. Men efter några skjutna fåglar började det blåsa lite mer och attackerna avstannade och som brukligt gick de högt och vågade inte gå ner även om intresset fanns. Plockade ihop och hade skyddsjakt på duvor istället så byssan fick jobba ändå.

Publicerat

Säkert puckat men i morgon blir det nog premiär med uven för mej.. lite trist väder, tisdagen hade varit bättre men då var det visst något annat på G.

Publicerat

Jävlar vilken rapp anläggning och skott, läckert!!

Publicerat

haha! så snyggt!

Publicerat

Inte mycket tvekan där.. :D

Publicerat

Pang på gröten,  imon är det vår tur på de vita fögglarna, får se hur det går ;)  

Publicerat

Vettigt väder idag men ganska dött, blev några på morgonkvisten efter gryningen sen stendött. Inte ens Kajorna var i farten, plockade ned ganska tidigt:mellow:

Nya tag i morgon på annan plats, om man orkarB)

Publicerat

Samma här, seg morgon med endast 5 nere... jäkla skit men men, blir nog ett nytt race med uven imonbitti om man orkar hahah ;) 

Publicerat
20 hours ago 19Henke94 sa:

Ett litet film klipp från förra jakten.

inte nu... Men nu!

trim.1BB6C9E6-CCC6-4823-BF48-60276B9534A0.MOV

Jag kan inte se filmen. Vad är tricket?

Publicerat

38 på två bössor. Helt värdelöst.. jag sköt två där jag började på morgonen. Stället ser galet fint ut men i snöyran och kylan ville de inte bråka med uven utan skyggade hårt. Gick ned till Walleman som bankade på friskt.. han har alltså levererat de flesta. Bajs. 

Publicerat
8 hours ago Hipshot sa:

38 på två bössor. Helt värdelöst.. jag sköt två där jag började på morgonen. Stället ser galet fint ut men i snöyran och kylan ville de inte bråka med uven utan skyggade hårt. Gick ned till Walleman som bankade på friskt.. han har alltså levererat de flesta. Bajs. 

Så kan det gå ;) du får nöja dig med alla dina rävar, jag såg två stora fina rävisar nu ikväll men får ju inte skjuta dem nu.... 

Imon blir det första uvjakten iår :D

Publicerat

någon som har erfarenhet av jakt på kråka med uppstoppad Duvhök som lockbete, eller bulvan av tex Pilgrimsfalk?

Till skillnad mot den klassiska Uven dvs.

Publicerat

Lotteri.

Kompis som testat duvhök. Vissa dagar gick det förjävla bra och andra dagar vart kråkorna vettskrämda och drog så fort de kunde.. 

Publicerat

Funkar bulvanjakt på kråkor/kajor på em? Ungefär som med duvjakt, att det finns ett em-sträck också.

Hur är det med gömslet vid bulvanjakt, ser en del bilder där det bara är nät på stolpar, räcker det eller behöver man "klä" gömslet?

Publicerat

Tror man måste vara ganska omsorgsfull med gömslet, det är inte som duvjakt.. duvor och kajor är lätta att lura i jämförelse. Huruvida det funkar på em så.. visst funkar det men man skjuter inte lika mycket som på morgonen.

Publicerat

Bygg ett gömsle som står där länge så dem vänjer sig vid det, mina gömslen kan ibland stå i ett helt år.

Sen lockar det ännu mer om kråkorna ser något ätbart på marken kring bulvanerna, unga korkade kråkor går lättare på bulvanerna men äldre rutinerade är svåra att lura.