Publicerat Februari 20, 20242 yr Hade ett år, några som picka bal, de löste 22-250 med v-max, sen var bal inge bra!
Publicerat Februari 21, 20242 yr Nu är jag ingen expert alls men min erfarenhet är att den klokaste och mest svår-jagade fågeln måste vara skatan. De kan fanimej vara en utmaning.
Publicerat Februari 21, 20242 yr 1 hour ago dptrapper sa: Nu är jag ingen expert alls men min erfarenhet är att den klokaste och mest svår-jagade fågeln måste vara skatan. De kan fanimej vara en utmaning. Helt klart bökiga speciellt revirfåglar som varit med ett tag.. Korpen ser bra mkt bättre, man kan stå totalt dold och lura skiten av all annan kråkfågel men ändå ser korpen en i kojan.. skallen är så pass stor att man riktigt ser hur de kikar på en typ..
Publicerat Februari 21, 20242 yr 1 hour ago dptrapper sa: Nu är jag ingen expert alls men min erfarenhet är att den klokaste och mest svår-jagade fågeln måste vara skatan. De kan fanimej vara en utmaning. Skata tas bäst i fälla, min m Gotland L54 med fyra fack, har åtskilliga på sitt samvete. Tog nästan 150 svartfågel i den för två säsonger. Effektivast, är om man har två-tre stycken,mata i veckan. Sen gillrar man upp dem fredag kväll, en i första fångsten. Flyttar man mellan fällorna(revir) lördag natt, Sen avslutar man ärendet söndag. Tömmer nästan ett revir på en månad.
Publicerat Februari 21, 20242 yr 6 minutes ago dptrapper sa: Men fälla är inge kul. Smäller ju inte 😀 Det är väl inget problem, vill man kan det smälla i samband med att man tömmer fällan?
Publicerat Februari 21, 20242 yr 8 minutes ago dptrapper sa: Men fälla är inge kul. Smäller ju inte 😀 Sköt, 40 med 22lr med
Publicerat Mars 4, 20242 yr Var ute med uven i går. Hade både kråkor och trut som cirklade runt uven, men ett skott så var det tomt. Hade en kråka till som tog ett varv runt uven, men den såg jag när jag satt med kaffemuggen i munnen.....
Publicerat Mars 4, 20242 yr Var du ut i gryningen? Brukar kunna bli uppståndelse när man reser uven dagtid, ett skott, sen är de väck..
Publicerat Mars 4, 20242 yr På 2024-02-21 at 08:06 dptrapper sa: Nu är jag ingen expert alls men min erfarenhet är att den klokaste och mest svår-jagade fågeln måste vara skatan. De kan fanimej vara en utmaning. De blir skitarga av Syco tweety. Trodde att Merkel skämtade när han sa det första gången, men de kommer som raketer.
Publicerat Mars 4, 20242 yr 1 hour ago Hipshot sa: Var du ut i gryningen? Brukar kunna bli uppståndelse när man reser uven dagtid, ett skott, sen är de väck.. Gryningen, nästa iallafall Kunde varit lite tidigare.....
Publicerat Mars 4, 20242 yr Ok.. jag kör alltid före fåglarna, kan ha lite korp kring mej men de har övernattat där jag jagar. Det tar alltid en stund innan kråkorna kommer.. Lite segt väder tycker jag, känns som det hämmar flygandet.. förmodligen därför det var segt hos dej. Jag sköt bara två sist, brukar lätt närma mej 20 nu på våren men alls icke i detta vädret. Så jag skiter i kråkorna i morgon..
Publicerat Mars 5, 20242 yr 3 hours ago dptrapper sa: Härlig info Hoppas de hinner flyga vidare norrut!! Det är din jävla docka!! Sjukt bistert ute nu, inte alls ngt tryck i våren således helt onödigt att försöka jaga..
Publicerat Mars 5, 20242 yr 35 minutes ago Hipshot sa: Det är din jävla docka!! Sjukt bistert ute nu, inte alls ngt tryck i våren således helt onödigt att försöka jaga.. Härikring tycker jag att kråkorna börjar bli skräniga de sist veckorna. Ska ge det ett försökt i nästa vecka
Publicerat Mars 5, 20242 yr 1 hour ago Hipshot sa: Det är din jävla docka!! Sjukt bistert ute nu, inte alls ngt tryck i våren således helt onödigt att försöka jaga.. Docka? 🙃 Ahaaa, Mr Vodooo, fan de funka!!
Publicerat Mars 5, 20242 yr 20 hours ago MagnusN sa: De blir skitarga av Syco tweety. Trodde att Merkel skämtade när han sa det första gången, men de kommer som raketer. En rävpipa?
Publicerat Mars 5, 20242 yr Jag upplever att kajorna är otroligt enkla att locka till sig med typ harskrik. Dock kommer de som ett stort gäng i full fart och man hinner i regel bara skjut 1
Publicerat Mars 5, 20242 yr 24 minutes ago Mr P sa: En rävpipa? Ja. Tillverkaren heter Verminator. Inte helt lätt att blåsa men låter riktigt bra om man kan.
Publicerat Mars 5, 20242 yr En kompis var på lilltippen idag och lämnade prylar, var rejält mkt fågel inne.. massa vitågel tydligen. Känns lite tidigt? Skit samma, blir nog ett test i helgen..
Publicerat Mars 6, 20242 yr Här uppe har mycket vitfågel stannat över vintern. Skulle de nog aldrig göra om de inte kom åt mat på tippen.
Publicerat Mars 6, 20242 yr Här har jag inte någon vitfågel alls egentligen.. Förmodligen har de hittat käk på något annat ställe men nu verkar de hittat tillbaka tydligen. Inte sett dem själv, fick ngn filmsnutt igår men kunde inte se mängden direkt. Ser väl ut som det brukar.. Övervägde att ge mej ut i morse när jag vaknade 04 men orkade inte!