Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

• Svar 4,6k
  • Visningar 505,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat
21 hours ago Hipshot sa:

Vilken piss-säsong detta har varit så här långt.. bistert trist väder, inte orkat jaga ngt.. de två sista svängarna gick uslare än uslast faktiskt. Det borde vara fart på sträckisarna nu men här sitter jag på jobbet. Helgen är nog körd dessutom.. ev måndag morgon. Frustrerande!

Det är fruktansvärt frustrerande, men arbetet inkräktar på fritiden för dom flesta.....

• 5 weeks later...
Publicerat

Här uppe pågår jakten fram till sista april & nu verkar det som att dom börjar bli ordentligt irriterade över uven,var ut en sväng igår efm och lyckades plocka ner 12 st. Hade även några rejäla bom skott 😒 skyller det på att jag kör nattskift i veckan och är som vanligt rätt seg!!

Men av dom reaktioner jag såg från igår så stack jag iväg idag direkt efter jag gick av skiftet,& med bättre resultat. Så nu är det ytterligare 18 gråkappor mindre.. 

Publicerat

Vilket sjysst ställe du verkar ha!! Bara att gratulera!!

Publicerat
18 hours ago Hipshot sa:

Vilket sjysst ställe du verkar ha!! Bara att gratulera!!

Det här med kråkorna är nåt man inte blir klok på,ibland så är dom riktigt ilskna och andra dagar nästan inget intresse alls för uven.

Men nåt som jag tycker mig se ett mönster i är iaf då det är riktigt kallt så verkar dom vara tröga,sitter nog någonstans och värmer sig & sparar energi. 

Du som är ( proffs) vilka lockpipor håller du som bäst?  Jag har bara en & det är Sam Neyt Ft .  Har du nåt tips på nån annan som är bra. 

Publicerat
17 hours ago stefan sa:

Det här med kråkorna är nåt man inte blir klok på,ibland så är dom riktigt ilskna och andra dagar nästan inget intresse alls för uven.

Men nåt som jag tycker mig se ett mönster i är iaf då det är riktigt kallt så verkar dom vara tröga,sitter nog någonstans och värmer sig & sparar energi. 

Du som är ( proffs) vilka lockpipor håller du som bäst?  Jag har bara en & det är Sam Neyt Ft .  Har du nåt tips på nån annan som är bra. 

De är lynniga, önskar att jag hade insikt i vad som avgör om de är arga eller ej vissa dagar.. Vad jag märkt är att en bra uv gör de dagar de är loja färre helt klart.

Avseende lockeriet så har jag funnit lösningen på fråga. Testat Barborun, Sam och ett flertal andra men är helt enkelt kass på det. Ser ju hur effektivt det kan vara när folk som kan tuta ... tutar! För oss i detta sammanhang funktionsvarierade så finns lösningen på detta här.

Sen får man ha en dialog med sitt eget samvete avseende lagligheten.

Publicerat

Säger bara - Lohman Gold (är egentligen en tuta för gobblers - dvs kalkon)

Funkar kanon till kråka och kaja beroende på hur man blåser. Blåser man sen på sidan in i munstycket så låter man som en fiskmås 🙃

• 2 weeks later...
  • 6 months later...
Publicerat

Film :wub:

Publicerat

Jaa jag får börja fixa med det 

Publicerat

Kul med skator!

De brukar vara så knepiga att få framför pipan :)

Publicerat
9 hours ago dptrapper sa:

Kul med skator!

De brukar vara så knepiga att få framför pipan :)

De sitter ofta och väntar innan de kommer fram

och då smäller man på något annat och de fattar de ju 

flyger ju knepigt med 

Publicerat

Publicerat

Så spännande, man ser liksom när det är dunkudde på G.. Några av de längre hållen så förvånas jag över hur pass långt fram du ligger och får bra träff. Kul!

Publicerat
12 hours ago offire sa:

ShotKam är rätt koolt faktiskt synd att dom är så jäkla dyra.

Publicerat

Ahhh när man kan reprisera jakten hemma i soffan så är priset lätt att glömma 😉 

• 1 month later...
Publicerat

Duvjakt 

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Publicerat
På 2024-04-15 at 08:31 Hipshot sa:

De är lynniga, önskar att jag hade insikt i vad som avgör om de är arga eller ej vissa dagar.. Vad jag märkt är att en bra uv gör de dagar de är loja färre helt klart.

Avseende lockeriet så har jag funnit lösningen på fråga. Testat Barborun, Sam och ett flertal andra men är helt enkelt kass på det. Ser ju hur effektivt det kan vara när folk som kan tuta ... tutar! För oss i detta sammanhang funktionsvarierade så finns lösningen på detta här.

Sen får man ha en dialog med sitt eget samvete avseende lagligheten.

Vet du om det går att då tag på bara ljudfiler med kråkljud? I brist på jakthundar så får man försöka roa sig med annat o kråkjakten är ju rolig ändå. Men locka kråka verkar inte vara min melodi...

• 3 weeks later...