Publicerat April 30, 20232 yr Mm anade det avseende stommen, snyggt jobbat! Vad, ca, väger en sån där stomme? Har ett ställe där jag skulle vilja ha en koja.. inte orkat baxa sjpall och böka, ett sånt där bygge skulle faktiskt funka..
Publicerat April 30, 20232 yr Om du väljer denna dubbla modellen så tänker jag du får knalla 5-6gånger sjpall nä fy fanken när jag är färdig skjuten så är den lätt att lägga ner sen om du ska köra Uv kanske man får ändra den något
Publicerat Maj 1, 20232 yr Det är ett litet men ganska brant berg, utsprängt så från anläggningen sett jävligt brant. Att baxa nät upp där varje gång lockar inte därför skulle jag vilja bygga ngt där. Detta kan vara en möjlighet.. tänker iofs plocka gammal pressning ur anläggningen som väggar sen nät i taket typ. Men vi får se, ska avvakta lite med detta. Vill provköra platsen med uv under sträck innan jag ger mej på att bygga ngt mer seriöst.
Publicerat September 5, 20232 yr For i all iver med kråkbulvanerna, lövcamo och bössan på ryggen efter jobbet till en nytröskad åker och resultatet vart ju klart godkännt för en spontan jakt
Publicerat September 5, 20232 yr Tanken har nog slagit mig! Får se i helgen vad man hinner med, skulle behöva ta en omgång med skarvarna igen. Det som förvånade mig var hur bra bulvanerna fungerade, hade en 4 olika tillfällen där kråkorna landade bland bulvanerna. Kan ju vara att det är dumma ungfåglar?
Publicerat September 7, 20232 yr Helt klart är det så! Ungfåglarna är alltid mer lättlurade, väldigt ofta landar de i träden runt uven på sensommaren och förhösten. Men det är lite kul, inte ofta man lyckas lura fjädrarna av dessa ändå ganska skygga fåglar.
Publicerat September 9, 20232 yr Detta är en populär post. Vart en eftermiddagssittning idag, dom var mindre på hugget denhär gången, men 10 lyckades jag lura ner
Publicerat September 16, 20232 yr Detta är en populär post. 30+ sist men bara 10 kråkor. Drog ned 18 korp bara för att 😎
Publicerat Oktober 15, 20232 yr Detta är en populär post. Det ble en sving etter kråkene i dag. Uv med klokråke. 😎
Publicerat Oktober 29, 20232 yr Detta är en populär post. Vakkert vær i dag og kråkene kom bra på uven 😎
Publicerat November 5, 20232 yr Detta är en populär post. Det har vært kaldt som fa… noen dager. I dag var det mildere og fint å sitte i skjulet.
Publicerat November 6, 20232 yr Kul att du nöter på! Jag övervägde att jaga i morse men bet mej fast i rävkojan igår så ställde in idag. Ev kommande helg men tror att flytten är över för vår del nu.
Publicerat November 11, 20232 yr 29 minutes ago Hipshot sa: Fan va kråkor du verkar ha!? Vad är det som drar där du jagar? En stor soptipp. Den drar kråker fra hele nord Norge. Jeg jager i innflygningen til tippen.